Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Spicenut schreef:Ik denk dat dat komt omdat mensen in Amerika over het algemeen zwaarlijviger zijn. En die trektochten moeten toch ook hun geld verdienen...
Als zij het gewicht instellen op maximaal 80, en ze krijgen geen mensen meer, tja...dan stel je dat bij.
barbar schreef:dusty01 schreef:ik weeg 39 kan ik dan op mn shetlander van 1.20 rijden??
ik dacht altijd dat een shetlander niet hoger mocht zijn dan 1.10m?
ik denk dat je op een grote schetlander tot 50kg veilig kan rijden, maar als je al eerder te lang word het ook niet meer kan.
Citaat:Hier ga ik in mee.... Een gezond sportpaard kan echt wel meer hebben dan 66 kilo excl. tuig....
Uit dit lijstje zou het betekenen dat paardrijden alleen is weggelegd voor ranke meisjes! En half bokt het paard kan verkopen.
Ik heb geen overgewicht maar heb voor mijn lengte het een redelijk gezond gewicht van ongeveer 75 kilo. Volgens dit staatje kan ik mijn paard het beste maar verkopen (gezonde normaal gebouwde ruin van 1.70m)
Ik wordt altijd best pissig van dit soort uitspraken! Meestal gezegt door ranke meisjes die zelf net op de 60 kilo zitten.......
barbar schreef:dusty01 schreef:ik weeg 39 kan ik dan op mn shetlander van 1.20 rijden??
ik dacht altijd dat een shetlander niet hoger mocht zijn dan 1.10m?
ik denk dat je op een grote schetlander tot 50kg veilig kan rijden, maar als je al eerder te lang word het ook niet meer kan.
CdC schreef:Citaat:Hier ga ik in mee.... Een gezond sportpaard kan echt wel meer hebben dan 66 kilo excl. tuig....
Uit dit lijstje zou het betekenen dat paardrijden alleen is weggelegd voor ranke meisjes! En half bokt het paard kan verkopen.
Ik heb geen overgewicht maar heb voor mijn lengte het een redelijk gezond gewicht van ongeveer 75 kilo. Volgens dit staatje kan ik mijn paard het beste maar verkopen (gezonde normaal gebouwde ruin van 1.70m)
Ik wordt altijd best pissig van dit soort uitspraken! Meestal gezegt door ranke meisjes die zelf net op de 60 kilo zitten.......
Ik weeg ongeveer hetzelfde als jij (na 3 bevallingen), maar ik kijk daar toch anders tegenaan.... mijn oudste paard wordt in maart 3, en ik wil er niet op gaan zitten voordat ik wat kilo's kwijt ben (en daarmee: wat fitter ben).
Zowel voor het paard, als voor mezelf. Ik heb gemerkt dat ik toch minder goed op een paard zit met extra kilo's, en ik denk dat het heel belangrijk is dat je lichamelijk lekker in elkaar zit als je op de rug van een dier plaatsneemt...
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening...
Barmat schreef:Mijn Tinker kocht ik toen ik al ruim 20 kg afgevallen was, ook hij had geen last van mijn gewicht vond ik. Omdat hij pas 3 was heb ik hem slechts een paar keer gereden, weer op de wei gegooid en het voorjaar daarna pas echt goed opgepakt, inmiddels 35 kg lichter.
Nu ik de restant 15 kg kwijt ben, heb ik nog steeds niet het idee dat hij anders beweegt dan voorheen, maar wat ik wel vind, is dat mijn zit er op vooruit is gegaan - ik heb niet meer zo'n last van (effe raar gezegd) kwabben aan mijn dijen en knieën, en mijn kont is ook niet meer zo verschrikkelijk dik.
Ik zat al onafhankelijk, rustig en netjes, maar het "past" mooier in het zadel, sluit mooier aan bij de wrongen en het kwabbelt gewoon minder. Ook heb ik geen buik meer die flubbert
Barmat schreef:Nou.. het gekke is, dat als je zo "bent" je het niet zo opvalt.... ik had helemaal niet het idee dat ik mezelf of m'n peerd in de weg zat.... ook als ik nu naar foto's kijk van toen denk ik niet van "tjonge jonge, zit ik me daar effe de boel in de weg te zitten" noch zie ik een niet-happy paard
Maar NU zeg ik: ik zit veel beter en eleganter
Bella88 schreef:sorry voor de mensen die ik hiermee kwets maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat dikke mensen op een paard gaan zitten. Al is het alleen al voor het gezicht, ik kan het bijna niet aanzien wanneer dikke mensen aan het rijden zijn, vaak zitten ze nog op het zadel te hopsen als een gek. Het spijt me erg maar ik vind het gewoon zielig.