Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:07

Spruit_Elf schreef:
JustaLive, prima voor jou dan toch ;)
dan houd je je paard toch als iemand dat zou bieden

Maar dat wij het wel zouden doen maakt ons nog geen slechte paardeneigenaren :)

Je kan niet in elkaars portomonnee kijken dus daar mag en kan je niet over oordelen (niet alleen jij, maar een paar anderen hier ook niet.)

:)

Heb ik dat ergens gezecht dan? :) Juist. Niet dus.
Ik heb wel gezecht, dat ik ----- *weet even naam niet meer* het gewoon aciociaal vond dat je je paard zou verkopen voor een auto! ;)
Dan denk ik inderdaad ja, Dan heb je niet echt een goede band met je paard, Ookal kan ik niet autorijden. Ik zou nooit mijn paard verkopen voor een auto. Die vergelijking is gewoon heeeeel klein ;)

Ja inderdaad ja. Ik ben dit van mening ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:08

jori_X schreef:
Tsjah dan moet je ook niet iedereen over 1 kam scheren en zeggen dat de mensen die hun paard wel weg doen voor dat geld ontzettend asociaal zijn met geld ;)

Voor iedereen is het verschillend. Een paard heeft voor iedere eigenaar een andere betekenis en een andere waarde

Nogmaals, heb ik ergens gezegt dan ? Dat ik IEDEREEN die hier zijn paard weg doet aciociaal met geld is?! :?
Nee inderdaad, heb ik niet gezegt! :)

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:10

JustaLive schreef:
[quoteHeb ik dat ergens gezecht dan? :) Juist. Niet dus.
Ik heb wel gezecht, dat ik ----- *weet even naam niet meer* het gewoon aciociaal vond dat je je paard zou verkopen voor een auto! ;)
Dan denk ik inderdaad ja, Dan heb je niet echt een goede band met je paard, Ookal kan ik niet autorijden. Ik zou nooit mijn paard verkopen voor een auto. Die vergelijking is gewoon heeeeel klein ;)

Ja inderdaad ja. Ik ben dit van mening ;)

dan moet je een leren lezen

want diegene zou haar paard niet verkopen voor een auto :roll: maar zou een auto kopen van die miljoen....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:12

Strikje erom en ze mogen hem komen halen hoe jammer ook...maar voor zo'n bedrag kan ik mijn paard niet aanhouden...vind ik.

Er zal best nog een leuk/fijn paard zijn op de wereld!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:15

Ik moet altijd wel een beetje lachen om dit soort topics, net alsof er echt een miljoen op je paard wordt geboden... Kan me niet voorstellen dat het hier bij iemand op bokt wel is gebeurd is.. ;) Daarom denk ik niet dat je nu écht kan beslissen over zo'n situatie.
Indien alle omstandigheden op zijn nieuwe huis goed zijn (en ook graag even de reden waarvoor hij een miljoen moet kosten :D ) en er goede afspraken zijn gemaakt krijgt ie een lintje mee en kom ik hem nog brengen ook hoor :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:15

JustaLive schreef:
Dan denk ik inderdaad ja, Dan heb je niet echt een goede band met je paard

Nee?? Dan vergis jij je toch behoorlijk hoor!

EsBianc

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:17

Ik zou Bianca nooit verkopen, ook niet voor een miljoen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:19

casperrr schreef:
Ik moet altijd wel een beetje lachen om dit soort topics, net alsof er echt een miljoen op je paard wordt geboden... Kan me niet voorstellen dat het hier bij iemand op bokt wel is gebeurd is.. ;) Daarom denk ik niet dat je nu écht kan beslissen over zo'n situatie.

Ik kan ook wel een wat realistischer topic maken. Bijv; Zou jij je paard verkopen voor aankoopprijs+10.000 ofzo. :+

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:23

mijn drie eige paarden doe ik niet weg, maakt nier uit hoeveel geld of dat ze een goed huis krijgen ben veel te gehecht aan ze. ik blijf liever hard werken om ze te onderhouden. De andere 4 van ons zou ik ook niet gou weg doen maar als mn moeder en zus het zoudn willen zou ik er ook niets tegen doen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:25

Sodeletuut schreef:
casperrr schreef:

Ik kan ook wel een wat realistischer topic maken. Bijv; Zou jij je paard verkopen voor aankoopprijs+10.000 ofzo. :+

Dan zouden veel meer mensen 'nee' zeggen. :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:31

@ Justalive, Accepteer dat iedereen anders is. Jou paard 'mist' jou echt niet als hij in een lekkere wei staat of in een schone box. Die band met je paard heb je nu, omdat hij van jou is en jij hem eten geeft en aandacht. Als hij dit van een ander krijgt, mist hij zijn oude eigenaar echt niet.
Dus daarom zeg ik, ja, voor 1 miljoen was ik hem ook nog voor je. Ik zal mijn paard ontzettend missen, maar 1 miljoen verzacht toch heel wat. En als mijn paard het net zo goed of beter heeft, zie ik niet waarom ik dan asociaal ben.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:56

Vind de mensen die nee zeggen enigszins naïef..
Begrijp dat een ieder ontzettend veel van zijn/haar paard houdt, ook ik zou het verschrikkelijk vinden als ze weg zouden gaan. Maar voor een miljoen (en ook minder) gaan ze echt weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:58

Ik denk dat de band die mensen met hun paard hebben, vooral een droombeeld van de mens is. Een paard blijft een paard, het is niet mijn beste vriend, niet mijn partner, niet mijn kind, maar mijn paard.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:01

Sjoos schreef:
@ Justalive, Accepteer dat iedereen anders is. Jou paard 'mist' jou echt niet als hij in een lekkere wei staat of in een schone box. Die band met je paard heb je nu, omdat hij van jou is en jij hem eten geeft en aandacht. Als hij dit van een ander krijgt, mist hij zijn oude eigenaar echt niet.
Dus daarom zeg ik, ja, voor 1 miljoen was ik hem ook nog voor je. Ik zal mijn paard ontzettend missen, maar 1 miljoen verzacht toch heel wat. En als mijn paard het net zo goed of beter heeft, zie ik niet waarom ik dan asociaal ben.

Precies! Ik heb absoluut een band en een enorme klik met mijn paard en kan me niet voorstellen dat ik op een ander paard net zo gek kán zijn als op hem.
Maar ik denk, dat als mensen er 1 miljoen voor bieden, ze best zuinig op hem zullen zijn. :D Zolang hij gewoon lekker naar buiten kan, zijn aaitje krijgt en wat beweging en eten, denk ik niet dat het hem héél erg uitmaakt of hij dat van mij of iemand anders krijgt.

En ik vind dan wel weer een paardje voor een leuke prijs, waar ik ook vast gelukkig mee zal worden. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:02

Citaat:
Citaat:

Dan zouden veel meer mensen 'nee' zeggen. :)

Inderdaad dan weet ik niet of ik hem weg zou doen want vaak als je dan iets nieuws gaat zoeken kost hij dat geld...dus dan schiet je er niks meer op. Voor een ton zou ik hem denk ik ook wel verkopen en misschien wat minder ook wel maar niet rond de 20.000/30.000 euro. Ligt er denk ik ook wel aan wat voor paard en wensen/eisen je hebt en of je recreatief of hoger in de sport rijdt. Want mijn vorige twee paarden zou ik wel voor 20/30.000 verkocht hebben!

En er zijn meer mensen op de wereld die goed voor jou paard kunnen zorgen, van de illusie 'ik ben de enige die er goed voor kan zorgen' ben ik allang af. Maar zal ook wel leeftijd/nuchterheid zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:04

Strik eromheen! :D :D :D

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:06

ja hallo :+ voor 10.000,- zou ik geen nieuwe auto kunnen kopen :+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:10

Ik denk niet dat we elkaar hierover moeten afvallen, wat de één vind, hoeft de ander niet te vinden. Iedereen heeft een andere mening, daar hoef je je niet voor te verantwoorden of de vergelijking maken met uitspraken als; doe je je kind weg voor een miljoen, dat is naar mijn smaak geen vergelijking.
Al heb ik wel begrip voor de jongere (als ik) dat die het niet snappen, ik dacht er toen ook zo over, maar tijden veranderen en je krijgt andere prioriteiten. :D
Ik zou enkel een paard wat bv. al bijna heel zijn leven bij mij is, niet verkopen. Maar ja, wie wil dat oude paard nog voor een miljoen? :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:04

Wat ik zou doen met 1 miljoen? Een mooie grote boerderij kopen, en nog een aantal paarden erbij, zodat [***] nog wat nieuwe vriendjes heeft. Maar wat moet ik met een boederij zonder mn lieve pony? En wat heb ik aan pony vriendjes, als mn pony er niet meer is?

Nee, hij blijft sowieso, je verkoopt je kind toch ook niet?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

NOOIT!

Verkoop mijn kinderen ook niet!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:12

Even off topic, maar wat heb jij prachtig haar zeg Vinurr!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:14

Lady1969 schreef:
NOOIT!

Verkoop mijn kinderen ook niet!

Dat vind ik zo'n slechte vergelijking en zo'n doodddoener.
Een paard staat niet gelijk aan je kinderen, heel simpel.
Iedereen die beweert van wel is of heel jong of niet goed wijs :)

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:16

Dat is inderdaad appels met peren vergelijken.. :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:16

Lastig.. Op dit moment zeg ik dat ze blijven, omdat ik weet dat ik dat geld er nooit voor zou krijgen. Maar mocht het toch wel zo zijn, dan zou ik echt niet weten of ik ze zou houden of weg zou doen.. Gewetensvraag vind ik dit..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:18

Ik hou ontzettend veel van mijn merrie, maar voor een miljoen gaat er een strikje omheen en lever ik dr ook nog wel af :P