Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirrlfl

Re: Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:59

eigenlijk best raar om een pony kado te krijgen misschien wouden ze er geen maaryaa mij lijkt het wel coooel!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:18

Hopelijk kan er een nieuw plekje gevonden worden.
Maar mochten ze dat nou liever niet doen kan je ze natuurlijk ook een beetje wegwijs maken zodat ze het zelf kunnen en dan van die pony gaan houden en straks de kleine erop kan gaan rijden....
*penny droomt verder... *
Nee, zonder gekheid, denk dat dat best een oplossing is, met elkaar een beetje helpen kom je ook een eind.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:19

.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:19

Ook leuk als kraamkado, een huisdier.
Heb je net een kleine erbij, wat al extra tijd kost, krijg je nog een huisdier ook..

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:24

Hopelijk wordt er een nieuw plekje gevonden voor deze pony!

Ik wil nog even inhaken op het onderwerp van een pony kado geven. Ik heb zelf een pony kado gegeven, maar dit was in goed overleg met de nieuwe eigenaren. Ik rijd zelf hun twee paarden en hun dochtertje mocht altijd graag even bij mij op het paard zitten. Omdat ze dus zo gek op paarden was heb ik een shetje voor haar gekocht. (waar ze er blij mee was/is)

Als je zoiets in goed overleg doet, moet het dus kunnen. (vind ik)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:29

.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:32

wat een gedoe...
weet iemand nog de advertentie van die mensen die een shetje zochten voor cadeau.. ben wel benieuwd naar die advertentie

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:48

patserke schreef:
wat een gedoe...
weet iemand nog de advertentie van die mensen die een shetje zochten voor cadeau.. ben wel benieuwd naar die advertentie

Deze bedoel je?: [EA-GZ-PP] Goedkope shetlander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:51

heb ook eens een pony cadeau gegeven aan een kindje in overleg met dr moeder...in het begin leuk en ardig later keek da verwende kind er niet meer naar om. Toen heb ik er voor gezorgd dt dat diertje toch wel naar een nieuw tehuis ging en doe zoiets dus ook nooit meer.

blijf dit verhal nog ff volgen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:04

ik denk niet dat de advertentie en de pony waar het hier om gaat met elkaar te maken hebben.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:13

ja die dank je wel eventjes lezen

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:44

sorry hoor, wat een stelletje leipoos. Wie geeft er nu zomaar een pony als kraamcadeau.
heb pas ook mijn broertje ook nog ongenadig op zijn donder gegeven omdat hij samen met medestudenten een konijn cadeau had gegeven aan een huisgenoot.
Heb wel gezegd dat ze met vakantie gaan dat ik hem wel kom ophalen, dan weet ik tenminste zeker dat ie niet verhongerd. Ga nu gewoon wat vaker op bezoek om te kijken of er wel goed voor het beestje gezorgd wordt. Tot nu toe gaat het gelukkig goed.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 07:50

het is idd niet handig om iemand zo'n kado te geven......je ziet wat er van komt
Maar van de andere kant...het is nu eenmaal zo
daar kunnen we niets meer aan veranderen
het enigste wat we kunnen doen is zorgen dat het beestje een paardwaardig bestaan krijgt
ik hoop vandaag weer wat te horen

de bovenstaande advertentie zal niet van degene zijn die deze pony hebben gekocht
dat gaat denk ik over een wat ouder meisje, en degen die die advertentie heeft geplaatst woont hier nou niet direct om de hoek :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:24

Nee precies en in de advertentie staat dat het om een housewarming gaat, niet om een kraamcadeau en er zijn al 2 pony's aanwezig en bij de gene van dit verhaal was dit toch de enige pony?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:24

Ik denk het iig ook niet dat die advertentie en dit iets met elkaar te maken hebben..

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:52

Jeetje wat een verhaal! Hoe is het nu afgelopen?
Als ik (tijdelijk) iets moet opvangen, pb me maar. Echter dan gaan de ballen er wel af ;-) arabier x shetlander zit ik niet op te wachten :P

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 11:35

joyce2 schreef:
Nee precies en in de advertentie staat dat het om een housewarming gaat, niet om een kraamcadeau en er zijn al 2 pony's aanwezig en bij de gene van dit verhaal was dit toch de enige pony?

klopt, het is de enigste pony

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:31

scoxxx schreef:
Jeetje wat een verhaal! Hoe is het nu afgelopen?
Als ik (tijdelijk) iets moet opvangen, pb me maar. Echter dan gaan de ballen er wel af ;-) arabier x shetlander zit ik niet op te wachten :P

Joh.

wat flauw :+

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:49

ebony2 schreef:
Doriet: toen we gingen vragen of die pony van die man was, zei hij: ja die is van mij, maar hou hem maar, wat moet ik ermee
omdat wij geen hengst op stal kunnen houden zeiden we dat we hem niet wilde en hem terug kwamen brengen want het was wel duidelijk dat hij hem zelf niet kwam halen.

pas toen we hem terug brachten kwamen we erachter dat hij met een touw om zijn nek aan een aanhanger vast gebonden moest worden.Toen vertelde hij dat hij de pony gekregen had en dat hij voorlopig zo moest blijven staan en dat hij later wel zou kijken hoe of wat hij ermee ging doen

als we het van te voren hadden geweten hadden we hem niet eens terug gebracht. Daar komt nog bij dat we zo onder de indruk waren van het hele gebeuren, dat we pas weer thuis gingen nadenken dat dit toch echt niet kon
hopelijk snap je het nu weer een beetje

Een hengst kan gerust wel wennen aan merrie in zijn buurt hoor, waarom probeer je het niet gewoon een aantal weekjes? Misschien past hij zich wel helemaal aan.....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:55

Wij krijgen zo vaak pony's aangeboden vooral in deze tijd... Sommige kunnen gewoon de stal niet meer betalen en loopt de huur af of komen in een scheiding of noem het maar op...

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 07:55

Binckydenice schreef:
ebony2 schreef:
Doriet: toen we gingen vragen of die pony van die man was, zei hij: ja die is van mij, maar hou hem maar, wat moet ik ermee
omdat wij geen hengst op stal kunnen houden zeiden we dat we hem niet wilde en hem terug kwamen brengen want het was wel duidelijk dat hij hem zelf niet kwam halen.

pas toen we hem terug brachten kwamen we erachter dat hij met een touw om zijn nek aan een aanhanger vast gebonden moest worden.Toen vertelde hij dat hij de pony gekregen had en dat hij voorlopig zo moest blijven staan en dat hij later wel zou kijken hoe of wat hij ermee ging doen

als we het van te voren hadden geweten hadden we hem niet eens terug gebracht. Daar komt nog bij dat we zo onder de indruk waren van het hele gebeuren, dat we pas weer thuis gingen nadenken dat dit toch echt niet kon
hopelijk snap je het nu weer een beetje

Een hengst kan gerust wel wennen aan merrie in zijn buurt hoor, waarom probeer je het niet gewoon een aantal weekjes? Misschien past hij zich wel helemaal aan.....

Hij zal uiteindelijk mischien wel wennen aan de merries in de buurt, maar nogmaals ik heb al twee pony's en een paard.
En we hebben te maken met pensionklanten die echt niet zitten te wachten op zo'n dukte maker
het valt me op dat zo veel mensen er zo makkelijk over denken
neem er gewoon even een pony bij.......
maar zon beessie vediend ook zijn aandacht en vergt ook onderhoud
mijn eigen beesten staan op een pensionstal en daarnaast heb ik 2 kleine kinderen, dus qua tijd is het niet handig, maar ook financieel komt er wel wat bij kijken hoor. Voor mijn drie beestjes moeten wij hard werken en andere dingen laten. Dit hebben wij er graag voor over, omdat wij bewust voor deze dieren hebben gekozen. Nu word ik opgezadeld met het probleem van iemand anders, en ik pas er voor om het mijn probleem te laten worden.
Als ik voor dieren kies ga ik er voor 100% voor omdat het mijn eigen keus is.Voor dit mannetje heb ik niet ekozen en eerlijk is eerlijk, hij verdiend en baas die ook 100% voor hem gaat.
Het is geen teddybeer, die je even in de kast legt en er niet meer naar omkijkt als het even niet uitkomt.
Tenminste zo denk ik er over......

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:06

Bovenstaande snap ik heel goed als snap ik dan je overweging "zal ik hem even bij onze pony-merrie laten "lopen" dan weer niet....

Ik begrijp dat ie nog steeds aangebonden staat daar?

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:20

Ebony, petje af hoor, ik kan niet anders zeggen als dat je dit heel goed opgelost hebt of probeert op te lossen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:00

ebony:Ben het volledig met je eens, je kunt niet alles zomaar houden omdat het aan komt wandelen.
Het kost uiteindelijk toch weer een hoop tijd en ook geld.