Uit de gratie geraakte ruitersportartikelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:06

crossmonster schreef:
Zilvershampoo word nog erg veel gebruikt :j

Die irritante flapper springschoenen worden godzijdank ook niet veel meer gebruikt, dat waren net een soort hawai-rokjes, en die dingen maakten een herrie , was echt niet stoer in elk geval :')

Jaaaaa van die vitrage's hahaha

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:06

crossmonster schreef:
Die irritante flapper springschoenen worden godzijdank ook niet veel meer gebruikt, dat waren net een soort hawai-rokjes, en die dingen maakten een herrie , was echt niet stoer in elk geval :')

Huh, die zie ik hier nog best veel? Watvoor springschoenen worden er nu gebruikt dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:07

En weten jullie nog die linnen/juten tassen met paardenhoofd erop, waar je je borstels in kon doen etc :))

En hoe stoer het was als je rubberen laarzen had met zo'n knopje achterop :')

Nog stoerder was het als je sporen aanhad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:08

Arabesk schreef:
Het was toch ánder bruin dan wat nu in is :+

Afbeelding

en natuurlijk de totaal uit de gratie geraakte prachtige vilten dekjes.

geeetsie die vilten dekjes waren zo lelijk!!

en van die caps met zo'n plastic voorgevormd ding op je kin :')

Moska

Hee die heb ik ook gehad! Als ik nog even goed zoek bij mn ouders thuis, dan ligt ie er vast nog wel, een prachtige jute tas met paardenhoofd!

CM_

Ik google op springschoenen, krijg ik dit :')

Afbeelding

Das niet wat ik bedoelde :')

Ik bedoelde deze ondingen :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:09

anneliesdj schreef:
crossmonster schreef:

Huh, die zie ik hier nog best veel? Watvoor springschoenen worden er nu gebruikt dan?

jij bedoelt andere denk ik... wij bedoelen (dnek ik?) die met allemaal strookjes aan een ijzeren rond bandje..
(jaja mooi uitgelegd..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:09

Divine schreef:
Heerlijk, al dat "ouderwetse"!

En, we hebben hier zo ongeveer wel alle bovengenoemde dingen in huis gehad.

Ik mis alleen nog dat ouderwetse dunne zweepje, te krijgen in heeel veel opvallende kleuren, met zo'n metalen knopje aan de bovenkant, een flapje aan de onderkant wat er altijd afbrak, en een simpel polsbandje.
(en die zweep had je natuurlijk in je hand, net als dat je je cap op had, wanneer je van de manege terugfietste naar huis :)).

Die wollen strijklappen ken ik ook nog wel, inderdaad blauw met een rood biesje. Divoza verkocht ze jaren geleden nog!

Die zweepje's heb ik ook nog! Ik moest en zou zo'n zweepje met een zilvere knop hebben want dat vond ik zo mooi :') En gosh wat waren die moeilijk te vinden :+ Maar ik heb er een aantal en het zijn nog steeds mijn fijnste zwepen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:10

Oo die... haha, nee die zie ik nooit meer idd. *proest*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:11

Zwepen zonder handvat vond ik altijd fijn :j

Alleen heb ik de irritante tik om ze tijdens het rijden steeds wat verder naar het dunne einde vast te pakken.
met een cross had ik zo een keer een blauw oog opgelopen, ik had de zweep halverwege vast :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:12

anneliesdj schreef:
Oo die... haha, nee die zie ik nooit meer idd. *proest*

Die maakten zo onwijs veel herrie, een sukkeltje wat bij mij op deurne zat, vond ze zo stoer, tot de leraar hem verbood ze te gebruiken omdat ze teveel herrie maakten en het commentaar van de leraar niet goed meer werd gehoord _O- _O- _O-

Djilna

:')
Ik doe dat trouwens ook. Heb mijn zweep regelmatig onder het handvat vast (als ik al met zweep rij dan :P ) dus ik kan er beter 1 zonder nemen!

Lynn_Nikita

over zweepjes gesproken, was ook een tijd lang rage om een zweepje te hebben met op het eind zo`n plastic paarden hoofdje

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:13

Dat doe ik ook vaak idd, heb dan ook graag een zweep met een heel lang handvat.

Tijdje terug waren de zweepjes met paardenhoofdjes ook nog in trek, met bijpassende hoevenkrabber en manenkam :p

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:14

Shanna schreef:
Die zweepje's heb ik ook nog! Ik moest en zou zo'n zweepje met een zilvere knop hebben want dat vond ik zo mooi :') En gosh wat waren die moeilijk te vinden :+ Maar ik heb er een aantal en het zijn nog steeds mijn fijnste zwepen!

Ik bedoel die met zo'n "metalen kokertje" om de bovenkant, niet echt een knopje, en dan zonder kunststof handvat. Echt een recht stokje, omwonden met een soort nylon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:14

Lynn_Nikita schreef:
over zweepjes gesproken, was ook een tijd lang rage om een zweepje te hebben met op het eind zo`n plastic paarden hoofdje

Die bedoel ik ja :D

Maar hoezo zweep zonder handvat, kan me er geen voorstelling van maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:15

Idd Djilan, daarom kocht ik ze dus ook.

Gelukkig (nou ja "gelukkig") heb ik nu een paard die niet met zweep gereden kan worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:15

Die paardenhoofddingen vind ik toch zulke ondingen := Mn ruiters vinden ze inderdaad leuk en fijn maar ik gebruik ze zelf nooit :')

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:16

nouja, wel een handvat gedeelte, tussen dat kokertje en het polslusje, maar niet met een extra verdikking. Even kijken of er hier nog zo'n oud ding in de kast ligt, dan maak ik even een foto.

PatvRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:18

Of zweepjes met een handje aan het uiteinde. Bedank me net dat die zelfs nog in de zadelkamer ligt, roze/blauw/paarsachtig.
Oh en van die poetskisten, van die open dingen en dan die bak in een plastic zak en dan ook nog achterop je fiets. (inderdaad met cap op je hoofd, laarzen aan een zweep in je hand, vet stoer. :+ )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:19

Die paardenhoofdzweepjes zie je op maneges nog heeeeul veeeul

Afbeelding

Die zwepen zonder handvat kan ik ff geen voorbeeld van vinden, zoekt verder :P

anneliesdj

'vroeger' zag je ook nog vaak van dat suede-achtige op de kniewrong van het zadel, zie je nu ook nooit meer.
En rijbroeken in tweekleur zijn ook nog maar net uit de mode, dat het zitvlak een tint lichter of donkerder was.

Nu is het allemaal geruit, is over 3 jaar ook helemaal 'uit' :D

Anoniem

Divine schreef:
nouja, wel een handvat gedeelte, tussen dat kokertje en het polslusje, maar niet met een extra verdikking. Even kijken of er hier nog zo'n oud ding in de kast ligt, dan maak ik even een foto.

Ja die bedoel ik ook, daarom zijn ze ook zo fijn dat ze niet dik zijn ofzo :') Ik heb trouwens wel altijd het lusje om mn pols heen, helemaal bij zwepen met een wat dikker handvat i heb zo erg de neiging om het los te laten omdat het in de weg zit en steeds afzatten was ik zat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:21

anneliesdj schreef:
'vroeger' zag je ook nog vaak van dat suede-achtige op de kniewrong van het zadel, zie je nu ook nooit meer.
En rijbroeken in tweekleur zijn ook nog maar net uit de mode, dat het zitvlak een tint lichter of donkerder was.

Nu is het allemaal geruit, is over 3 jaar ook helemaal 'uit' :D

Dat suedeachtige deel op mn zadel heb ik ook bij 1, geen idee waar het voor dient (met invetten vind ik het echt een ramp) maar met rijden heb je wel wat stevigere zit (zou het ook wel voor zijn) helemaal met die gladde stofjes rijbroeken van tegenwoordig..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:22

crossmonster schreef:
Idd Djilan, daarom kocht ik ze dus ook.

Gelukkig (nou ja "gelukkig") heb ik nu een paard die niet met zweep gereden kan worden :+

Ik rij ook zelden tot nooit met de zweep. Een héél enkele keer en steevast gaat hij steeds verder naar boven :+