De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:30

stoffel schreef:
Als je jezelf als paardemens ziet en je dus boven andere plaatst vind ik weinig bescheiden.
verder weinig argumenten waarom je een paardemens bent

Iedereen die zichzelf dus paardenmens noemt, is volgens jou geen paardenmens, omdat hij/zij niet bescheiden is, of begrijp ik je nu verkeerd? (niet aanvallend bedoeld :) )
Laatst bijgewerkt door _Pasja_ op 15-02-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:30

suleilitha schreef:
stoffel schreef:
Ik blijf er bij dat minder dan 1% van de mensen met paarden onder de catogorie paardemensen valt. Als je jezelf in een discussie paardemens noemt, stel je jezelf boven de andere(meer dan 99%) en staat dus niet open voor argumenten, het heeft dan dus geen zin om mee te discusieren

Nou nee hoor, het is helemaal niet bewezen dat een paardemens meer theroretische kennis paraat heeft ;)

Bij een paardenmens denk ik ook echt niet aan iemand met een enorme theoretische basis, maar aan iemand die "het" heeft. Kun je niet uit boeken halen...

Ik heb een tijdje een Fries gereden van een mevrouw die theoretisch gezien alles keurig voor elkaar had, theoretisch gezien zeker meer wist dan ik. In de praktijk kon ze niet met haar eigen paard omgaan, ik wel. Tot zo ver theorie....

(niet dat ik wil zeggen dat ik "het" heb, er zijn ook al paarden in mijn leven voorbij gekomen waar ik na een paar pogingen de handen van heb gelaten...)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:31

Het lijkt een eindeloos diepe put, deze discussie. Zonder een vaste definitie kom je geen hol verder i.m.o. :o

Ik hoor trouwens bij de arrogantjes hier en dat voelt wel eens leuk! *D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:32

Vermeende arrogantjes ;) .

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:33

Ach ja, een écht paardenmens, en een vermeend arrogantje! _/-\o_

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:36

Jezelf paardenmens noemen is geen arrogantie voor nodig maar kennis van je eigen persoon. Als je meent genoeg kennis te hebben van jezelf en je kunnen om jezelf deze titel te geven is er in mijn ogen niemand die jou kan vertellen dat je geen paardenmens bent, hoewel iedereen natuurlijk het zijne van mag denken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:37

LDRD schreef:
Als ze die shet in de wei al 30 jaar scherp volgen en dag in dag uit ermee expirimenteren dan zouden ze zomaar eens paardenmens kunnen zijn.

Als dat dier al 30 jaar af een toe slechts wat te eten krijgt toegeworpen is het een ander verhaal.

Het gaat om de gedrevenheid en het daaraangekoppelde willen leren.

Een paardenmens zou nooit 1 paard in de wei houden, die weet dat 1 van de basisbehoeftes van een paard andere paarden zijn...

Het is wel leuk om te zien, dat velen hier zichzelf paardenmens noemen en dan wel in de trand van hoe zij met paarden leven...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:37

Adil18 schreef:
Jezelf paardenmens noemen is geen arrogantie voor nodig maar kennis van je eigen persoon. Als je meent genoeg kennis te hebben van jezelf en je kunnen om jezelf deze titel te geven is er in mijn ogen niemand die jou kan vertellen dat je geen paardenmens bent, hoewel iedereen natuurlijk het zijne van mag denken.

Amen. _/-\o_

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:38

Zammie schreef:
Een paardenmens zou nooit 1 paard in de wei houden, die weet dat 1 van de basisbehoeftes van een paard andere paarden zijn...

Gelukkig, dan ben ik nog steeds paardenmens :D .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:39

LDRD schreef:
Zammie schreef:

Walgelijk mooie paarden in je profiel trouwens, even off-topic... O:)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:41

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:06

LDRD schreef:
Zammie schreef:

Dus jij vind jezelf paardenmens? Alleen omdat je er meerdere hebt? Nou, dan heeft half bokt inderdaad het recht om zichzelf paardenmens te gaan noemen :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:10

Nee, niet omdat ik er meerdere heb (hoewel ik dat ook niet kan ontkennen :o ), maar omdat ze bij mij gelukkig niet in eenzame opsluiting moeten leven.
Als ik die mogelijkheid niet had dan zou het voor mij 'einde paardenhobby zijn'. :j
En ik kan me vreselijk opwinden over mensen met paard hier in mijn durpke, die een paard álleen en op een zandbakje van 10x5 houden (huiskamerformaat ;)) . :( En geen mens die er wat aan kan doen. :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:15

LDRD schreef:
Nee, niet omdat ik er meerdere heb (hoewel ik dat ook niet kan ontkennen :o ), maar omdat ze bij mij gelukkig niet in eenzame opsluiting moeten leven.
Als ik die mogelijkheid niet had dan zou het voor mij 'einde paardenhobby zijn'. :j
En ik kan me vreselijk opwinden over mensen met paard hier in mijn durpke, die een paard álleen en op een zandbakje van 10x5 houden (huiskamerformaat ;)) . :( En geen mens die er wat aan kan doen. :(

Aan de andere kant vond mijn grote vriend Mike Jordan het ook best wel sneu dat mijn paardje nog geen hectare grond met andere paarden moet delen.....Sja, met 40.000 hectare grond in bezit en "maar" 12 paarden heb je makkelijk praten natuurlijk :')

Maar inderdaad, dat iemand een paard op die manier houdt vind ik ook vreselijk (hoewel ik dan niet per se durf te zeggen dan die persoon geen paardenmens kan zijn...)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:15

Okee dan zetten we de definitie vast zodat er nooit meer mee gegooid en gesmeten kan worden om je monddood te maken:

Paardenmens: een mens met een bijzondere gave of eigenschap ongeacht de kennis en ervaring om met paarden om te kunnen gaan.

Mens met paard: een mens die al het mogelijke doet naar zijn kunnen om een paard op de juiste manier te benaderen, te houden en te rijden geholpen door kennis en ervaring of naar beste weten m.b.v. de kennis en ervaring van andere mensen met paard of paardenmensen.

Zo zijn beiden uit de negativiteit getrokken alleen blijven er wel heel wat minder paardenmensen over dan er gedacht wordt.
Wie wel of geen paardenmens is of mens met paard kunnen we dus van achter een schermpje nooit bepalen. Het heeft dus geen zin om jezelf of een ander tot 1 van de twee te bombarderen als je die persoon niet irl kent en meegmaakt hebt. Het heeft dus ook geen zin om mensen er nog monddood mee te maken.

Wat vinden jullie daarvan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:18

Perrokai schreef:
Okee dan zetten we de definitie vast zodat er nooit meer mee gegooid en gesmeten kan worden om je monddood te maken:

Paardenmens: een mens met een bijzondere gave of eigenschap ongeacht de kennis en ervaring om met paarden om te kunnen gaan.

Mens met paard: een mens die al het mogelijke doet naar zijn kunnen om een paard op de juiste manier te benaderen, te houden en te rijden geholpen door kennis en ervaring of naar beste weten m.b.v. de kennis en ervaring van andere mensen met paard of paardenmensen.

Zo zijn beiden uit de negativiteit getrokken alleen blijven er wel heel wat minder paardenmensen over dan er gedacht wordt.
Wie wel of geen paardenmens is of mens met paard kunnen we dus van achter een schermpje nooit bepalen. Het heeft dus geen zin om jezelf of een ander tot 1 van de twee te bombarderen als je die persoon niet irl kent en meegmaakt hebt. Het heeft dus ook geen zin om mensen er nog monddood mee te maken.

Wat vinden jullie daarvan.

De eerste omschrijving van 'paardenmens' vind ik persoonlijk goed omdat ik het zo ervaar. De omschrijving van 'mens met paard' is haast utopisch, maar het zou moe zijn als alle mensen met paarden dan heen zouden willen werken...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:20

Op basis van deze definitie met eventuele aanpassing kan dan een nieuwe poll gehouden worden waar je dan uit kunt opmaken hoe men zichzelf daadwerkelijk inschat. Een goede uitslag moet dan weergeven dat paardenmensen zeldzamer zijn dan mensen met paard.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:27

Maar hoe noemen we dan de mensen die zoals hier ook al door LDRD wordt omschreven, die dus paard(en) houden op een manier die totaal paardonvriendelijk is? Mensen die de paarden nooit lekker naar buiten doen, in een stal staan van 2,5 bij 2,5 en het land liever besparen om te kunnen hooien. Niet eens een paddock ervoor aanleggen en dus de paarden 24/7 op stal houden. Hoogstens eens eruit voor een training?
Mensen die alles met een zweep, rare bitten, vreemde touwen oplossen van inplaatst zich eens in de anatomie van het paard te verdiepen en weten welke tekortkomingen voor welke problemen kunnen gaan zorgen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:31

Ik denk dat je met alle arrogantie, eigendunk en capsones in de paardewereld tot ongeveer de zelfde verhouding (60/40) komt als dat nu het geval is

KiWiKo

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:35

heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken :)

en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden :)

vond het wel leuk klinken :D :D

stoffel

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:38

Helemaal mee eens
alleen zijn dat er niet zoveel

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:38

Adil18 schreef:
Sja, met 40.000 hectare grond in bezit en "maar" 12 paarden heb je makkelijk praten natuurlijk :')

Als ik daar 10% van had, was ik al de gelukkigste mens op aarde :D .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

KiWiKo schreef:
heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken :)

en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden :)

vond het wel leuk klinken :D :D

Klinkt inderdaad erg goed :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:41

Ik kan daar behoorlijk goed mee leven Perrokai.

Denk dat je het toch ook zo moet zien dat je bijvoorbeeld ook 'kattenmensen' hebt, die nou eenmaal instinctief altijd het juiste doen waardoor die dieren zich helemaal senang voelen.

Denk dat paardenmensen datzelfde over zich hebben.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:42

haha stoffel ja dat is heel goed mogelijk idd. het is ook enorm moeilijk om te concluderen op een forum dat iedereen echt eerlijk is geweest of de boel aan het flessen is om het te verzieken, maar ik heb nog een sprankje hoop.

Zammie, daar is vast wel een term voor want als dat de mensen met paard moeten zijn dan is de rest hier allemaal paardenmens.
Ehmmm.......hoe noemen we die....in 1 of twee woorden.....

Iemand ?

Kiwiko, oogopslag is dan niet letterlijk bedoeld neem ik aan. Want mensen die in een oogopslag zoveel kunnen zien zijn wat mij betreft paranormaal begaafd en niet per def. paardenmens. Verder klinkt het goed idd. maar het blijft dan een bijzondere gave....en die zijn er niet zoveel als hier doet vermoeden.