Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cinnepin schreef:@ Paharagrilke dat is dus niet waar dat een bit als ie goed is afgesteld dat t dan als je kleding aanvoelt. Door die bakstukken geeft t echt altijd druk en dat hoeft niet alleen in de mondhoeken te zijn maar op de lagen. het bit blijft vast zitten aan je hoofdstel en vromd dus niet goed naar de mond van je paard dus geeft t druk, en met een sperriem voorkom je nog meer dat t bit losligt zegmaar en geeft t nog meer druk, eigenlijk leg je t bit vast in de mond ( een bewegend bit is natuurlijk ook niet fijn ) en geeft t druk, dat is gewoon een feit. + dat t gewicht van een bit onderhand nog zwaarder is dan mijn hele bitloze hoofdstel( nouja iets overdreven misschien maar een bit heeft nou eenmaal gewicht )
kazary schreef:Beetje overdreven? Doe maar beetje veel
Alles geeft druk, behalve een hoofdstel met helium ballonetjes. Druk is geen pijn en hoeft ook niet onprettig te zijn. Maar daar ging het al eerder over.
De uitspraak dat je het neusbeen kan breken is ver gezocht, net zo ver gezocht als dat een bit altijd pijn doet. Beide zijn uitspraken die met een hele pak zout moet gaan lezen.
kazary schreef:Beetje overdreven? Doe maar beetje veel
Alles geeft druk, behalve een hoofdstel met helium ballonetjes. Druk is geen pijn en hoeft ook niet onprettig te zijn. Maar daar ging het al eerder over.
De uitspraak dat je het neusbeen kan breken is ver gezocht, net zo ver gezocht als dat een bit altijd pijn doet. Beide zijn uitspraken die met een hele pak zout moet gaan lezen.
pharagirlke schreef:Cinnepin: een bit dat correct afgesteld in de mond ligt, geeft niet meer druk dan de druk van je kleren... Een bit dat fout afgesteld in de mond ligt geeft idd constante druk op de mondhoeken, maar dan ben je dus weer niet correct bezig....
Cinnepin schreef:@ pharaligirlke, je draait de woorden om, ik zeg t nu echt voor de laatste keer en als je t dan nog niet wil snappen dat weet ik t ook nie meer hoor
Je neemt een bitloos hoofdstel, je gooit de teugels los en het geeft nergens meer duk, nergens word t vastgehouden of iets alles ligt zeg maar los, tuurlijk voelt t paard t en heeft t wat gewicht. Er staat nergens spanning of iets meer op
Men neme een bit hoofdstel, je laat de teugels los, t bit laat niet los, die blijft onder spanning door de bakstukken dus blijft t druk geven.
Een bit heeft gewoon wat gewicht wat op 1 plaats ligt ( in de mond ) eenbitloos hofdstel weegt ook wel wat maar is wel verdeeld, nergens is t bitloos hoofdstel op 1 bepaalde plek even gewichtig als t bit in de mond
@ kazary ikz eg ook nergens dat t pijn doet, ik heb het over druk!! Dat zei ik een paar posts eerder ookal, als je wilt reageren is dat vrij natuurlijk, maar lees wel eerst goed wat er gezegt word
kazary schreef:Het kan inderdaad. Maar ik mag hopen dat iemand die van plan is zo hard te rukken niet op een paard stapt. Met of zonder bit is het dan kwelling.
Cinnepin schreef:@ vivalavida ik zeg ook niet dat t veel druk geeft maar MEER druk dan een bitloos hoofdstel.
De bakstukken leggen t bit nooit onafhankelijk in de mond, nooit wat het zit immers vast, Alleen als je ze veel te los hebt zitten ligt je bit wat onafhankelijker. de bakstukken takelt t bit altijd ietsje omhoog, anders heb je de bakstukken niet nodig en kan je los het bit in je paardenmond leggen en de teugels eraan doen. Een sperriem vergert in mijn ogen de druk door dat je t nog meer * vast legt * al zou dat fijner zijn dan t bist compleet los, maar die druk is er dus wel degelijk
En mensen ik heb dan over de teugels losgooien, als je teugels erbij geeft heeft t bitloze hoofdstel ook wel wat druk idd, maar geen constante druk dus en het bit wel.
Wat ik al eerder heb gelezen, bnatuurlijk hoeft druk niet altijd als vervelend beschouwt te worden, maar als je kan kiezen tussen geen druk en wel druk lijkt mij dat je dan voor t gene druk kiest, ( of constante druk en geen constante druk ).
Cinnepin schreef:ik ben niet tegen mensen die t bit goed geberuiken hoor, maar wat ik wel iriteer is dat veel mensen die een bit gebruiken t bitloze helemaal afkraken terwijl ze t nog nooit geprobeerd hebben