Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:21

tita schreef:
Citaat:
Je bent van 1976, het lijkt me sterk dat je op je 13e al een baan in de paarden had of in de handel zat...

:(:) lezen is niet je sterkste punt ik zit helemaal niet in de handel sterker nog zou niet eens willen ik rij vanaf mijn 10e dus iid 22 jaar heb al jaren eigen paard en genoeg gekeken en gezien.

Neem me niet kwalijk hoor maar dit zeg je zelf:
tita schreef:
En ik ben ook niet van gisteren en zit ook al langer dan 20 jaar in de paarden dus ik weet ook wel dat een foto niet alles zegt.

Als je als meisje van 10 jaar wekelijks een lesje op een pony hebt dan kan je toch bepaald niet zeggen dat je in de paarden zit. :=
Je rijdt 22 jaar, maar dat is heel wat anders dan 'in de paarden zitten'.

tita schreef:
Ik weet nog dat een kennis van Flaxmann arabians een schitterende pony kocht voor 6000 gulden zoiets is nu ondenkbaar een top-pony kopen voor 2700 euro de paardenprijzen zijn vele malen meer gestegen dan de inflatie.
Dat komt enkel door de invoeren van de euro maar dat is mijn mening en gevoel.

Dat geldt niet alleen voor paarden, maar eigenlijk voor alles

Abercrombie

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:23

Tita misschien verstandig om die afstamming uit je post te halen voordat je een waarschuwing krijgt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:24

Alles is explosief gestegen in prijs, behalve de salarissen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:25

Pletje123 schreef:
CielitoLindo schreef:
is allemaal hypotetisch toch..

Nou ja... er wordt heel duidelijk verwezen naar een advertentie en vervolgens wordt er letterijk bij gezet of het paard het bedrag wel of niet waard lijkt te zijn vanaf de foto.

Ik zou het toch niet willen dat 1 van mijn paarden terug te vinden zou zijn in zo'n topic :=

Heb je gelijk in, wil die merrie niet afzeiken.
Maar enkel horen van de kenners waar de prijs op gebasseerd is.
En ff checken of ik echt een doos ben

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:26

@Ilzas, Ik was ook benieuwd naar waarom geen BWP op NRPS, maar dat is duidelijk.

Ik zie op sporthorses toch wel een paar leuke beestjes staan in het E pony segment, maar zijn allemaal ruinen :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:26

tita schreef:

Dan stuur je een mailtje met de vraag of je het filmpje mag zien, dan weet je al een stuk meer dan van alleen foto's. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:27

Dat snap ik Tita, maar ook wij mede-bokkers kunnen niet beoordelen van een foto of die merrie daadwerkelijk zoveel geld waard is :)

Misschien loopt ze wel heel apart ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:29

CielitoLindo schreef:
Tita misschien verstandig om die afstamming uit je post te halen voordat je een waarschuwing krijgt.

gedaan :D wist ook niet dat je advertenties niet mocht bespreken

Het lijkt mij wel heel leerzaam en juist dan niet paard afzeiken maar gewoon waar is het op gebasseerd.

Bij ons op stal gebeurde het ook een paard gekocht voor 1600 euro (z dres lelijk en 15jr) en met 2 maanden later verkocht voor 3500 euro nog steeds lelijk maar geschoren beetje door gereden en uiteindelijk verkocht aan een meisje van 17 met weinig verstand van paarden.

Het schijnt dat ie weer verkocht wordt wegens niet klikkende combinatie voor nog meer geld en hij het paard is jonger geworden :(:)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:30

Citaat:
Ja, maar alles wordt duurder, het zou vreemd zijn als dat bij paarden niet het geval zou zijn.

Paarden- prijzen zijn explosief gestegen.

Ik weet nog dat een kennis van Flaxmann arabians een schitterende pony kocht voor 6000 gulden zoiets is nu ondenkbaar een top-pony kopen voor 2700 euro de paardenprijzen zijn vele malen meer gestegen dan de inflatie.
Dat komt enkel door de invoeren van de euro maar dat is mijn mening en gevoel.

En zoals iemand al eerder schreef vele particulieren denken dat kun paard ook een topper is [/quote]

In de guldentijd hebben mijn ouders ook een huis gekocht wat ze vervolgens voor een hoger bedrag in euro's weer verkocht hebben... Met de omprijzing van gulden naar euro waren de europrijzen hoger dan de guldenprijzen (ik heb zelf de omprijzingen gedaan op nieuwjaarsdag, dus dat is geen onzin).

Ik heb op internet wel gezocht naar mensen die een leuk paard zochten, omdat ik twijfel of ik mijn paard wil verkopen. Maar als ik dan lees dat mensen een grand prix paard willen, klinisch&röntg. goed, geen stalgebreken, voor een prikkie (lees: niet duurder dan 3000 euro), dat vind ik pas vreemd. Ik heb een 14-jarige nrps-merrie, keur-sportpredikaat, 2 ruiters naar het z gereden, goed gedaan bij de 3-jarigemerriekeuring (kampioen), 2 leuke veulentjes bij gefokt waarvan er 1 regionaal en nationaal kampioen werd en de ander na 2 dagen is teruggekocht door de hengstenhouder, dan ga ik haar niet voor 2000 euro verkopen natuurlijk, maar dat is wel wat geboden wordt. Is te proberen natuurlijk, waarom niet, wie weet lukt het.
En inderdaad: als je het paard te duur vindt, koop je het toch niet? En vaak liggen de vraagprijzen toch iets hoger dan er uiteindelijk wordt afgerekend, je kunt wel precies vragen wat je wil hebben, maar de koper zal vaak willen afdingen natuurlijk.

Ach ja, we hebben gelukkig altijd nog de uitspraak: een paard is waard wat de slager geeft, en de gek ervoor biedt.
Laatst bijgewerkt door nadina op 20-01-09 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:31

KarinvdM schreef:
tita schreef:

Dan stuur je een mailtje met de vraag of je het filmpje mag zien, dan weet je al een stuk meer dan van alleen foto's. :)

Ik heb geen intresse hoor het was voor Ilzas ff kijken wat er te koop stond met haar eisen :D
Als ik de prijs al niet goed vind, dan ga ik ook niet meer intresse tonen

Bovendien heb ik voorkeur voor vos en paarden met redelijk veel wit (geen schimmels :D )

Las ergens dat men zei dat vossen moeilijker verkoopbaar zijn en daardoor goedkoper maar dat zie ik er ook niet van af.
Waarom is vos geen geliefde kleur?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:33

Nee, maar als je het filmpje ziet begrijp je misschien waarom ze er dit bedrag voor vragen. Of juist helemaal niet meer...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:33

Ik kom nu trouwens op MP. Zie daar een paard staan. Nog jong, Z geklasseerd en schijnt nog talent voor meer te hebben. En wat wordt er dan geboden? Jawel, maar liefst 2.500 euro!

Kijk, dat je voor een paard wat loopt als een krant 8.000 euro vraagt is te gek, maar dit is ook van de zotte!

@Tita: ik ben wel eens bij een grote handelsstal geweest. Daar hebben ze paarden tussen de 10.000 en de 100.000 euro staan. Ik vroeg me dan ook af: Waar ligt de grens? Wanneer is zo'n dier nou 30.000 of 60.000 euro waard..? Wat dat betreft ben ik het wel met je eens dat het best leerzaam kan zijn :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:34

KarinvdM schreef:
tita schreef:
:(:) lezen is niet je sterkste punt ik zit helemaal niet in de handel sterker nog zou niet eens willen ik rij vanaf mijn 10e dus iid 22 jaar heb al jaren eigen paard en genoeg gekeken en gezien.

Neem me niet kwalijk hoor maar dit zeg je zelf:
tita schreef:
En ik ben ook niet van gisteren en zit ook al langer dan 20 jaar in de paarden dus ik weet ook wel dat een foto niet alles zegt.

Als je als meisje van 10 jaar wekelijks een lesje op een pony hebt dan kan je toch bepaald niet zeggen dat je in de paarden zit. :=
Je rijdt 22 jaar, maar dat is heel wat anders dan 'in de paarden zitten'.

Ach, kom op, zo werkt dat gewoon. Bovendien zegt ze niet dat ze "in de handel" zit, maar in de paarden. Ik ben van '77 en heb mijn hele leven al gereden. Huur, verzorg, les en lease paarden. En niet 1 keer per week. En sinds mijn 21ste heb ik eigen paarden gehad. En dan zou ja alleen de laatste 10 jaar mee mogen tellen voor je ervaring? Dat vindt ik onzin.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:34

Citaat:
Ik kom nu trouwens op MP. Zie daar een paard staan. Nog jong, Z geklasseerd en schijnt nog talent voor meer te hebben. En wat wordt er dan geboden? Jawel, maar liefst 2.500 euro

8)7 8)7 8)7

dat zou ik niet eens durven, kijk dat soort mensen kun je ook niet serieus nemen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:37

Donkerbruin en zwart deed het vooral in Amerika en de dressuur ring erg goed. Modekleurtje dus...

Ik ben er zelf een beetje op uitgekeken :D Zou sowieso het juiste paard niet om zijn kleur laten staan... is echt het minst belangrijke op mijn eisen lijstje.

Marktplaats biedingen zijn sowieso dom.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:42

tita schreef:
Ik heb geen intresse hoor het was voor Ilzas ff kijken wat er te koop stond met haar eisen :D
Als ik de prijs al niet goed vind, dan ga ik ook niet meer intresse tonen

Bovendien heb ik voorkeur voor vos en paarden met redelijk veel wit (geen schimmels :D )

Las ergens dat men zei dat vossen moeilijker verkoopbaar zijn en daardoor goedkoper maar dat zie ik er ook niet van af.
Waarom is vos geen geliefde kleur?

And Ilzas DOES like the pony. Maar niet de prijs :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:47

Ilzas ik heb het misschien gemist maar wat zoek je?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:48

staat een pagina terug ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:48

Vrij uitgebreid...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:49

Ok gaat zoeken :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:49

Ilzas schreef:
Ik ben hier naar op zoek:

- Waar moet het paard absoluut aan voldoen:
- Bij voorkeur een merrie
- Paard met KWPN papier of pony met Welsh/ New Forest papier. Kruising tussen voorgaande is acceptabel, mits traceerbaar. Geen koudbloeden (tinkers, friezen, fjorden, haflingers), geen BWP, geen NRPS, geen quarters, paints e.d.
- Kleur: bijvoorkeur donkerbruin, met weinig tot geen aftekeningen.
- Grootte: vanaf 1,48
- Gezond en moet gekeurd mogen worden.Trailermak. Geen oude peesblessures of artrose e.d.
- Bij voorkeur strandmak, of anders in ieder geval gewend aan buitenritten
- Verkeersmak. Ook voor motoren en tractoren.
- Fijn te rijden zijn. Voorwaarts/neerwaarts. Niet bokken, niet stijgeren, niet staken.
- Mag een wat ouder paard zijn.
- Paard mag een "vlekje" hebben, stalondeugd, schoonheidsfoutje. Moeilijk, heet karakter is ook geen probleem. Achterstand op conditie ook niet. Te dik of te mager ook niet. Er mag best wat werk aan zitten, mits ik er niet mee verongeluk.
- Hoeft totaal niet goed te kunnen springen.

Paard krijgt uitstekend tehuis. Bij vrouw van 31 met lifetime experience. 1 op 1. Als het mijn droompaard is, blijft ze bij me tot haar dood. Ruime box, s'zomers weidegang, s'winters paddock. Op stal met stapmolen, solarium, binnenbak, aan zee. Paard hoeft geen wedstrijden te doen, wordt niet ingezet voor de fok, wordt gebruikt voor wat dressuurlessen en strandritten. Krijgt een op maat gemaakt zadel, wordt twee keer per jaar geeent, jaarlijks de tandarts en de osteopaat/ fysio. Kortom: krijgt een prinssenleven.

Mogen jullie zeggen wat dat volgens jullie moet gaan kosten.

gevonden :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:50

tita schreef:
Citaat:
Ik kom nu trouwens op MP. Zie daar een paard staan. Nog jong, Z geklasseerd en schijnt nog talent voor meer te hebben. En wat wordt er dan geboden? Jawel, maar liefst 2.500 euro

8)7 8)7 8)7

dat zou ik niet eens durven, kijk dat soort mensen kun je ook niet serieus nemen

Aan de andere kant vragen ze daar ook 12.000 voor een merrie die op Z-niveau getraint wordt maar van keiharde prestaties wordt niet gesproken. De foto's met de amazone vind ik alles behalve goed voor de verkoop. Leuk paard, foute amazone om een dergelijk paard voor te stellen, prijs is absurd...

17.500 voor een Fries die Z loopt en een leuke afstamming heeft....jaaaaaa! Hebbeh hebbeh :+ 8)7

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:54

Om eerlijk te zijn denk ik dat je wel heel erg veel eisen hebt, maar als je niet teveel eisen stelt aan het uiterlijk of de huidige conditie en het karakter moet je zo'n paard wel kunnen vinden in de lagere prijsklasse.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:55

Je wilt niet weten wat een Z Fries tot voor kort in Amerika opleverde.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:56

Oh I know... Mijn former employer verkocht de friezen altijd naar Amerika. Naar de Iron Spring Farm :)