Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:18

Citaat:
Wij hebben wel de bevestigingsmail gehad, maar geen brief, hebben helemaal niets van de KNHS gehoord verder... Zal wel weer heel handig verlopen, de KNHS kennende. Gelukkig heb ik hem niet nodig, maar anders was dat weer goed geregeld

Hoezo heb jij hem niet nodig?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:22

JECKYLL schreef:
Citaat:
Wij hebben wel de bevestigingsmail gehad, maar geen brief, hebben helemaal niets van de KNHS gehoord verder... Zal wel weer heel handig verlopen, de KNHS kennende. Gelukkig heb ik hem niet nodig, maar anders was dat weer goed geregeld

Hoezo heb jij hem niet nodig?

Ik kwam erachter dat ik ze al in mijn paspoort heb zitten, heb een KWPN uit 2001(zit ie achterin er al bij), en een Hannoveraan, die hem ook in zijn paspoort heeft zitten, uit 2003!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:25

LANG LEVEN DE KNHS!! :( Op 21-03-2009 inlegvel aangevraagd, netjes bevestigingsmail ontvangen en bedrag overgemaakt. Vervolgend hoorde ik maar niets, in mei en juni 5 keer gebelt, elke keer is mij verteld dat ze vertraging hebben door een achterstand en veel buitenlandse aanvragen.
Vervolgens werd ik gistermorgen!!!!! gebelt door die pipo's dat ik het maar bij de KWPN moeten regelen aangezien ze het te druk hebben!! Nou ik was echt woest!! Eerst 2 maanden!!!! zitten wachten op mn startkaart (van vereniging veranderd dus normaal duurt dat maximaal 2 weken voordat je hem in huis heb) en nu dit weer.. wat een organisatie echt waar.. baggerzooi!!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:27

Hmmm, ben dus zeker niet de enige

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:43

oliebol, ben het vergeten en nu ben ik dus te laat. Belachelijke regeling ook. Zou het echt vandaag niet nog kunnen?
Ik vind overigens best wel dat ik als KNHS lid een reminder mail had mogen ontvangen aangezien ze me ook spammen met nieuwsbrieven. Mag best als service als je ziet wat ik ze ieder jaar betaal voor die 2-3 keer dat ik start.
En anders maar een nieuw paspoort, hij moest toch nog overgeschreven worden op mijn naam. Het vervelende van een nieuw paspoort is wel, dat je dat ding meteen 2 weken kwijt bent.

Edit: ik zie ook net dat ik nog maar drie vakjes over heb in influenza entingen op de registreren (waarom in godsnaam is daar maar een velletje voor gereserveerd), en dan een vervangend paspoort 20€ kost. Valt allemaal wel mee gelukkig.

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:20

ik heb alleen dit gehad:
Citaat:
Hartelijk dank voor het invullen van het aanvraagformulier inlegvel medische behandeling voor het paard Radna. Je krijgt vóór 1 juli het inlegvel thuisgestuurd. Met vriendelijke groeten, KNHS, afdeling I&R

Meer heb ik niet gehad. En ook nog steeds geen Inlegvel....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:13

Ania schreef:
ik heb alleen dit gehad:
Citaat:
Hartelijk dank voor het invullen van het aanvraagformulier inlegvel medische behandeling voor het paard Radna. Je krijgt vóór 1 juli het inlegvel thuisgestuurd. Met vriendelijke groeten, KNHS, afdeling I&R

Meer heb ik niet gehad. En ook nog steeds geen Inlegvel....

Dat heb ik inderdaad ook gehad, en meer niet!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:57

Ik heb 2 bevestigingsmails gehad (2 paarden), vervolgens voor 1 van de 2 een acceptgiro (blijkbaar had ik dan voor de ander wel de machtiging aangevinkt), betaald en ook nog niks ontvangen. Ik heb ook in feb/mrt al aangevraagd.
Maar ze kunnen me nu moeilijk strafbaar noemen, als het aan hun ligt dat ik die vellen nog niet heb.

Bellen heeft weinig zin lees ik hier al, vertraging is vertraging, maar ik betaal dus geen boete als er nu gecontroleerd wordt

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:08

Mag aannemen dat je nu ook nog geen boete krijgt. De vrouw van de KNHS adviseerde mij pas na de zomer een nieuw paspoort aan te vragen omdat het nu heel druk was en we straks weer de vakantietijd ingingen dus dat ik het nu mijn paspoort heel lang kwijt kan zijn. Een nieuw paspoort kosten trouwens 20€ en als ik het dan ook nog op mijn naam wil hebben (zeg maar 3 regels in het paspoort veranderen) betaal ik 15,75€ extra |o , dat laat ik dus lekker zitten.

Somebody_

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:16

Ik heb gisteravond de KNHS een mailtje gestuurd en heb vanmorgen zowaar al een mail terug gekregen. Mijn aanvraag hebben ze geschrapt, omdat ze bij iedereen kijken of er niet al een medisch dossier aanwezig is, zodat je het niet dubbel gaat bestellen(zoals ik dus)... Weet niet of ik dit moet geloven, maar het is voor mij in ieder geval positief nieuws :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:57

ik heb het 2 weken geleden besteld, en nu al binnen, bij de KNHS... Vreemd hoor.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:59

somebody: Maar is het ook zo dat je het al hebt dan? Je hebt het toch niet voor niets aangevraagd?

2 weken en dan al binnen?! Dan ga ik alsnog contact opnemen, ik wacht er al maanden op en zo te lezen al meer mensen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:02

Ik heb ook alleen dat mailtje gehad..
Morgen avond ga ik een weekend met m'n paard weg, ik stop dat mailtje er maar bij.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:18

Nicole288 schreef:
somebody: Maar is het ook zo dat je het al hebt dan? Je hebt het toch niet voor niets aangevraagd?

2 weken en dan al binnen?! Dan ga ik alsnog contact opnemen, ik wacht er al maanden op en zo te lezen al meer mensen

Zoals ik op de vorige bladzijde al zei, ik was mijn paspoort 'kwijt', dus ik kon niet bekijken of het medische gebeuren er al in zat(dus ik dacht: kan maar beter even aanvragen, dan dat ik een heel nieuw paspoort kan gaan kopen, mocht ik hem toch nodig hebben). Nu heb ik hem echter weer 'gevonden' en toen kwam ik erachter dat hij dus niet nodig is, en aldus de KNHS waren zij daar al achter, dus hadden ze geen medisch inlegvel voor mijn paard gemaakt. (jaaa jaaa :D)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:12

Nicole288 schreef:

Zeg hoogstens 3, maar veel langer is het niet geleden. Ik kreeg een mailtje dat ik het voor 1 juli binnen zou hebben, en dat klopte. 30 juni lag de envelop in de bus.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:38

Ik wist hier nergens van :oo de eigenaar begon er ineens over en had het van iemand gehoord. Nu is het dus al 1 Juli geweest :(
Wie informeerd paardeneigenaren die alleen de paarden voor de hobby hebben? Wij hebben geen bericht gehad en wisten dan dus ook nergens vanaf!
Wil eigenlijk wel ergens een klacht indienen. Enig idee waar dit kan?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:42

Ik heb de inlegvellen net vanochtend binnen gekregen :) .
10 Dagen geleden heb ik het aangevraagd bij de duitse zusterorganisatie van het FPS. Die hebben het weer aan het FPS doorgegeven.
Al na 3 dagen kreeg ik de betaalopdracht en nu na een week heb ik de inlegvellen +:)+ .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:33

2misty2 schreef:
Ik wist hier nergens van :oo de eigenaar begon er ineens over en had het van iemand gehoord. Nu is het dus al 1 Juli geweest :(
Wie informeerd paardeneigenaren die alleen de paarden voor de hobby hebben? Wij hebben geen bericht gehad en wisten dan dus ook nergens vanaf!
Wil eigenlijk wel ergens een klacht indienen. Enig idee waar dit kan?

Ik zou het niet weten, als bijv de knhs aan iedereen een brief had moeten sturen dat ze een inlegvel moesten aanvragen hadden ze net zo goed meteen die vellen kunnen sturen ;)

Op bokt is er toch al maanden over gesproken, zo heb ik het ook gehoord, maar idd zijn er best veel andere mensen aan wie ik het verteld heb die het anders niet geweten zouden hebben omdat ze niet naar evenementen gaan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:07

@ nicole288 inderdaad, maar ik heb dit topic toen niet gelezen en zoveel in mijn omgeving die indd geen informatie hierover hebben en dus ook te laat zijn en ook nieuwe paspoorten aan moeten vragen.

Vind het ook weer behoorlijke geldklopperij!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:42

hobby paardenmensen die nergens bij aangesloten zijn en ook niet op internet zitten zullen weinig van deze info meegekregen hebben.

Als ze niet lid zijn van sportvereniging, stamboek of hobbyboerclub, komen ze de waarschuwingen hier voor ook niet snel tegen.

Ik heb het net voor 30 juni aangevraagd en bevestigingsmail gekregen. Paspoort is pas vanaf 1 januari niet meer geldig. In die tussen tijd zullen ze denk ik proberen alles rond te krijgen. Kan me goed voorstellen dat het nu druk is aangezien veel mensen (waaronder ikzelf) toch de neiging hebben het uit te stellen tot het laatste moment.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:30

Het is sowieso geldklopperij, 7,50 voor een velletje wat ze er ooit zelf zijn 'vergeten' in te stoppen. Qua uitgave jaar zou het in mijn paspoort kunnen zitten, want het was toen al wel bekend maar niet verplicht dat het er in werd gedaan. Eigenlijk vind ik heel dat paspoort/chipregistratie gedoe geldklopperij. Wij hebben een merrie van 21 die al jaren in een rusthuis staat , en die moet dan een chip+paspoort.
Maargoed weer ontopic. Een nieuw paspoort kost 20€, en die van mij had over 1,5 jaar toch volgezeten met entingen dus zoveel scheelt het niet voor mij. Ik wist het wel maar was het vergeten, dacht er pas op 1 juli aan en de KNHS mevrouw aan de telefoon was onverbiddelijk (ook onzin want als ik het hier lees zijn veel inlegvellen toch al te laat opgestuurd).

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:34

Ik heb hem nog steeds niet... 4 mei aangevraagd.
Zijn er meer mensen die hem nog steeds niet hebben?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:07

Ik heb hem vandaag ontvangen.. ik heb vorige week er achteraan gebeld waar ie bleef. Dat was toen de 1e, en op het velletje staat 30 Juni. Maar ik heb hem eindelijk.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:50

Ik heb mijn inlegvel 30juni verstuurd en 2juli had ik hem al binnen via KFPS (Friesch Paardenstamboek)

Supersnel dus :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:37

Ik heb even gemailt naar het KNHS, krijg volgens mij gewoon een standaard antwoord terug, dat er een achterstand is..