slachten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:40

Malibu_ schreef:
Ik denk dat jij je vraag belangrijker vindt dat het antwoord..

Je reageert niet op berichten zoals Lielle.. wat je eigelijk wel eerst zou moeten doen Knipoog

???
ik heb net gereageerd hoor weet niet Gestoord Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:41

Kirsten_S schreef:
maar een mening hoeft niet altijd met argumenten en toelichtingen te zitten.

Kan jou wel een paar ongeargumenteerde meningen geven... Extreme duivel maar weet niet of je daarop zit te wachten.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:42

IKbenEllen schreef:
Kirsten_S schreef:
ik heb een vraag en niet rot bedoeld maar: wie bepaald dat het slachthuis goed is?

Wie bepaalt dat het slecht is?

jaa ik denk ook dat als er maar 1 ding verkeerd gaat of fout dat ze dan meteen een stempel op zich gedrukt krijgen dat ze slecht zijn

of is dat niet zo?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:43

IKbenEllen schreef:
Kirsten_S schreef:

Kan jou wel een paar ongeargumenteerde meningen geven... Extreme duivel maar weet niet of je daarop zit te wachten.

Blauw oog Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:44

Citaat:

Normaal gesproken baseer je mening nl ergens op, dus kun je die toelichting. Anders roep je maar wta in het wilde weg, en dat heeft in een discussie (en daar is dit topic voor!) weinig zin.

En nee, niet nog meer wat je 'fout' doet, steeds hetzelfde. Als je wil discussieren, is het handig als je je aan de regels van dat spel houdt en voorlopig doe je dat niet erg.

Ja, ik vind het slachthuis goed. Dat is dus niet een feit maar mijn mening en die baseer ik op eigen ondervindingen (heb ik al een paar keer toegelicht), en ik word daarin bevestigd door ervaringen van anderen. Overigens zal dat ook per paard verschillen, een paard zoals onze Trammelant die niet meer vervoerd kon worden, krijgt bij mij een spuitje. Maar een 'gezond' paard dat gewend is om regelmatig op vreemd terrein te komen, met de trailer mee te gaan breng ik liever naar de slager.

Kirsten, je reageert niet inhoudelijk op mijn berichten. Ik heb oa gevraagd of je weet wat er met je paard gebeurt na het spuitje.

En dat smileys bericht heb ik maar niet gezien Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:46

Kirsten_S schreef:
Debortje_ schreef:
De meeste, vrijwel alle slachthuizen in Nederland zijn goed, schoon etc. Lachen

jaa maar wie bepaald dat, want iedereen kan eigenlijk wel zeggen dat ze goed zijn. Want ze kunnen toch ook rare dingen doen ook al staan ze ingeschreven Verward

Ik denk niet dat ze rare dingen doen waar de eigenaar van het paard naast staat...

Daarnaast gaat het om vlees, als het dier stressloost sterft schijnt het veel lekkerder en beter van kwaliteit te zijn, waarom zou een slachter zoveel kilo aan vlees verpesten? Een slachthuis is net als elk ander bedrijf: loop je te k*tten raak je klanten kwijt, klanten verdien je door kwaliteit, klantvriendelijkheid en professionaliteit.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:47

Lielle schreef:
Citaat:

Normaal gesproken baseer je mening nl ergens op, dus kun je die toelichting. Anders roep je maar wta in het wilde weg, en dat heeft in een discussie (en daar is dit topic voor!) weinig zin.

En nee, niet nog meer wat je 'fout' doet, steeds hetzelfde. Als je wil discussieren, is het handig als je je aan de regels van dat spel houdt en voorlopig doe je dat niet erg.

Ja, ik vind het slachthuis goed. Dat is dus niet een feit maar mijn mening en die baseer ik op eigen ondervindingen (heb ik al een paar keer toegelicht), en ik word daarin bevestigd door ervaringen van anderen. Overigens zal dat ook per paard verschillen, een paard zoals onze Trammelant die niet meer vervoerd kon worden, krijgt bij mij een spuitje. Maar een 'gezond' paard dat gewend is om regelmatig op vreemd terrein te komen, met de trailer mee te gaan breng ik liever naar de slager.

Kirsten, je reageert niet inhoudelijk op mijn berichten. Ik heb oa gevraagd of je weet wat er met je paard gebeurt na het spuitje.

En dat smileys bericht heb ik maar niet gezien Knipoog

sorry ik krijg zoveel dingen naar me toe gesmijd en ik ga niet 24 uur per dag hier zitten zodat ik alle berichtne kan beantwoorden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:47

Kirsten_S schreef:
jaa ik denk ook dat als er maar 1 ding verkeerd gaat of fout dat ze dan meteen een stempel op zich gedrukt krijgen dat ze slecht zijn

of is dat niet zo?

Blijkbaar krijgt de veearts van jou dat stempeltje niet, daar gaat ook wel eens wat mis met afspuiten.

Denk dat het belangrijker is dat je paard begeleid wordt door iemand die hij vertrouwt, bij voorkeur de eigenaar. Die kan hem geruststellen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:48

Debortje_ schreef:
De meeste, vrijwel alle slachthuizen in Nederland zijn goed, schoon etc. Lachen

jaa maar wie bepaald dat, want iedereen kan eigenlijk wel zeggen dat ze goed zijn. Want ze kunnen toch ook rare dingen doen ook al staan ze ingeschreven Verward[/quote]
Ik denk niet dat ze rare dingen doen waar de eigenaar van het paard naast staat...

Daarnaast gaat het om vlees, als het dier stressloost sterft schijnt het veel lekkerder en beter van kwaliteit te zijn, waarom zou een slachter zoveel kilo aan vlees verpesten? Een slachthuis is net als elk ander bedrijf: loop je te k*tten raak je klanten kwijt, klanten verdien je door kwaliteit, klantvriendelijkheid en professionaliteit.[/quote]

jaa dat is waar jah

Malibu_

Kirsten_S schreef:
sorry ik krijg zoveel dingen naar me toe gesmijd en ik ga niet 24 uur per dag hier zitten zodat ik alle berichtne kan beantwoorden

Goede smoes.. Je kunt/wilt ze niet beantwoorden.

mirgino

ik ben van mening dat als blijkt dat een slachthuis slecht is,deze gesloten zal worden!

er worden niet alleen paarden geslacht,maar vnl koeien en varkens en dat is alledaagse kost.

naar mijn idee houd de AID dat allemaal wel in de gaten hoor ,als er rare dingen gebeuren in een slachthuis tijdends het slachten!
maar deze mensen verdienen daar hun brood mee en hebben er ook nog voor geleerd!

de slachthuizen waar ik binnen geweest ben ,waren gewoon nette slachthuizen en de slachters waren gewone mensen Haha!
ze hadden respect voor het dier[ ,al zullen er best uitzonderingen zijn zoals met alles!]

en nogmaals, het is ieders eigen wens/idee hoe je een paard uit zijn lijden helpt.

je moet het doen op de manier waar jij je fijn bij voelt Sigaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:49

Bovendien zou ik wel altijd zorgen dat er een vertrouwd persoon meegaat als je paard naar de slager brengt. Dan weet je dat zeker.

Kirsten, hoeveel berichten heb ik nu al persoonlijk aan jou gericht? Zowel om eea toe telichten als om dingen te vragen. Als je daar niet inhoudelijk op wil ingaan, maar alleen loopt te klagen dat wij niet lezen, voeg je wel erg weinig toe aan de discussie. Prima, maar dan ga je bij mij dus op volkomen negeerstand.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:51

Malibu_ schreef:
Kirsten_S schreef:

Goede smoes.. Je kunt/wilt ze niet beantwoorden.

tuurlijk als jij dat denkt moet je dat toch lekker denken Dromen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:53

Lielle schreef:
Bovendien zou ik wel altijd zorgen dat er een vertrouwd persoon meegaat als je paard naar de slager brengt. Dan weet je dat zeker.

Kirsten, hoeveel berichten heb ik nu al persoonlijk aan jou gericht? Zowel om eea toe telichten als om dingen te vragen. Als je daar niet inhoudelijk op wil ingaan, maar alleen loopt te klagen dat wij niet lezen, voeg je wel erg weinig toe aan de discussie. Prima, maar dan ga je bij mij dus op volkomen negeerstand.

ik heb al zat berichten van je beantwoord, maar er zijn ook andere dingen dat ik wil doen in plaats van hier de hele dag te zitten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:54

Misschien een cursus sociale vaardigheden volgen? Knipoog

Lielle

Die indruk weet je wel bijzonder sterk te wekken, en je hebt nog geen inhoudelijke antwoorden gegeven op mijn inhoudelijke vragen en lezen doe je ook nog steeds niet. Ik noem maar even rendac en handelaar als twee kleine voorbeelden.

Dit is wel de laatste reactie die ik nog aan jou verspil. Ik discussieer graag, maar dit vind ik zonde van mijn tijd en energie.

Kirsten_S

misschien een cursus je kop dicht houden Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:57

Duffe reactie

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:58

Kirsten_S schreef:

Pardon? Volgens mij solliciteer jij echt naar een OW.

Jij hebt echt lef.. beetje een mening geven zonder argumenten.. zeggen dat je dat heb gedaan.. blablabla.. scheld iedereen de huid vol.. vragen we wat netjes.. krijg je een grote bek..

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:58

Lielle schreef:
Kirsten, heb je je wel al verdiept in wat er gebeurt na een spuitje? Daar is een uitgebreid artikel over op bokt.

dit is de enige vraag waarop ik niet heb geantwoord..

nouu wat veel zeg

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:59

Wel redelijk relevant voor dit topic...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:00

Malibu_ schreef:
Kirsten_S schreef:

Pardon? Volgens mij solliciteer jij echt naar een OW.

Jij hebt echt lef.. beetje een mening geven zonder argumenten.. zeggen dat je dat heb gedaan.. blablabla.. scheld iedereen de huid vol.. vragen we wat netjes.. krijg je een grote bek..

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Slapen

ik heb geen zin meer om op jou te reageren
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 03-07-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:00

Weer duffe reactie

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:01

*Ignore mode on*

Ik stel voor dat we hier weer gewoon een on topic discussie van maken, dat lijkt me zinvoller en effectiever dan wat we de afgelopen drie pagina's geprobeerd hebben duidelijk te maken. Zoveel aandacht is het nu ook weer niet waard.

Heeft iemand al iets gezien van die excusrsie naar het crematorium.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:02