Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leedebee schreef:Zijn jullie paarden eigenlijk verzekerd? Ik heb dat nooit gedaan. Voor mijn gevoel betaal je heel veel en krijg je er weinig voor terug. Behalve als je echt veel pech hebt natuurlijk. En hoeveel macht heeft zo'n verzekering dan over je paard? Daar hoor je ook altijd spookverhalen over.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen
dierenfan schreef:Babootje mijn dierenarts gaf ook aan dankzij recente onderzoeken dat ik mijn ouder wordende hond extra omega 3 en 6 (2x zoveel 3 dan 6) bij mocht gaan voeren voor betere bewegingsvrijheid. Ik voer dat nu samen met groenlipmossel inmiddels 1 maand over zijn brok en er is absoluut zichtbare verbetering idd
Leedebee schreef:Zo, dat was weer even een hoop bijlezen![]()
Stip staat in Hazerswoude-Dorp in een PP 24/7 met schuilstallen, waterbak,zandhoop en rubber matten. Er zijn ook een aantal stallen voor als het nodig is. Ook met veel regen blijft de paddock goed begaanbaar.
In de zomer staan ze halve dagen op de wei. Dat is wel fijn, want dan worden ze ook niet zo vet.
Er lopen totaal 12 paarden/pony's van 1 tot 25 jaar, allerlei rassen door elkaar. Heel fijn, want dat geeft ook een mooie "opvoeding" mee voor de jongere pony's, waaronder Stip. Hij was 10 maanden toen hij daar kwam staan.
Ruwvoer wordt gevoerd dus dat is ook super. Verder hebben we een goede buitenbak, wc en warm water. Zeker in de randstad zijn dit soort plekken zeldzaam! En gelukkig ver uit de buurt van wolven![]()
Alleen heb je niet veel mooie buiten rij mogelijkheden. We zitten aan een 60km weg met wel een apart fietspad, maar geen mooi bos of strand waar je zo ff heen kan wandelen.
Leedebee schreef:Nou en de volgende post alweer...
Wordt ik vanochtend gebeld. Lag hij in de sloot! Waarschijnlijk de bocht uitgevlogen en uitgegleden. Hij zit vol schaafwonden en bij zn achterbeen een wond waar nu 4 hechtingen in zitten... 3 dagen AB en hopen dat het weer snel geneest.
De brandweer moest hem er uit komen halen, want het lukte hem zelf niet. Ze waren al bezig toen ik aankwam. Toen hij mij hoorde begon hij gelijk hard te hinnikken, zo zielig. Hij was compleet verzuurd en aan het trillen.
Gelukkig, zo chill als dat hij is, was hij verder niet in paniek en werkte keurig mee.
Toen hij er eenmaal uit was sloeg de adrenaline bij ons beide wel even in. Ik moest toch ook maar even gaan zittenOndanks dat ik wel "chill" kon handelen en meetrekken zag ik later op m horloge dat ik n hartslag van 174 had gehad.
![]()
Hij zal de komende dagen wel ff flink spierpijn hebben![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Jaimy_Liam schreef:Hi allen!
Het is al even geleden dat ik wat van ons heb laten horen, maar we zijn er weer!
Liam heeft een tijdje stilgestaan want ik zat met gescheurde enkelbanden. Gelukkig kon hij wel gelongeerd worden door mensen bij mij op stal, wat ik ook enorm waardeer!
Liam doet het goed. We zijn begin september begonnen met lessen. 2x in de week. 1x een half uur en 1x 3 kwartier maximaal. Liam begint echt al lekker te lopen en ben echt aangenaam verrast. Uiteraard mag ik nog niets verwachten maar hij is enorm leergierig.
Zadel is ook recent weer gecontroleerd, idem voor het hoofdstel. We proberen een ander bitje. Heb nog een ander bit liggen, maar die is te klein, dus wil eigenlijk nog een ander bit zoeken die wel past.
Dit was onze 3e privéles. Vind het er top uitzien
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
oji schreef:Lekker bezig hoor Jaimy. Ziet er goed uit!
Leedebee, hoe gaat het nu met Stip? Is hij een beetje bijgekomen van de schrik (en jij!?) en zijn de wonden niet gaan ontsteken?Leedebee schreef:Zijn jullie paarden eigenlijk verzekerd? Ik heb dat nooit gedaan. Voor mijn gevoel betaal je heel veel en krijg je er weinig voor terug. Behalve als je echt veel pech hebt natuurlijk. En hoeveel macht heeft zo'n verzekering dan over je paard? Daar hoor je ook altijd spookverhalen over.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen
Ik ben wel verzekerd....gelukkig!!!! Ik ben bij EFO verzekerd en heb eigenlijk alleen maar positieve ervaring.
Mijn merrie, gekocht dat ze 5 jaar was, in de meest uitgebreide verzekering gegooid die er maar was (waarvan de verzekeringsconsulent zelf zei, dat dat eigenlijk niet nodig was, maar goed). Ja een fikse premie. De eerste bijna 10 jaar helemaal niets gehad. Alleen DA gezien voor entingen en tandverzorging. Toen kreeg ze een peesblessure. De meest uitgebreide behandeling genomen die door kliniek geadviseerd werd, met 3 weken op kliniek staan en daar 2 x per dag laseren en 3 x per week scannen. Verzekering, ondanks dat ik vooraf geen goedkeuring had gevraagd, heeft de rekening van bijna 5k volledig vergoed. 2 jaar later weer een peesblessure, wederom alles vergoed gekregen zonder ook maar een weerwoord. Na deze 2 peesblessure gaf de DA aan dat mijn merrie alleen nog geschikt was voor recreatie, niet meer voor sport. Ik was verzekerd voor de sport, dus is mijn merrie voor het volledige aankoopbedrag van 12 jaar daarvoor minus de slachtprijs uitgekeerd. Die slachtprijs die eraf gehaald wordt, was omdat mijn merrie verder pijnloos en kerngezond was, dus ik haar wel graag wou houden en ze nu nog geniet van een heerlijk pensioen. Ja over de 12 jaar heb ik een flink bedrag aan premie betaald, maar uiteindelijk heb ik de laatste 2 jaar meer teruggekregen dan dat ik in die 12 jaar betaald heb. Ik heb nooit issues gehad dat ze inspraak wouden, alleen dat je overal wel een DA attest voor moet indienen, dat de DA die behandeling geadviseerd heeft en dat de DA aangeeft dat de prognose is niet meer terugkeren in de sport, dan is het goed.
Zelfde met Owen. Met die had ik natuurlijk ook dikke pech. Voor Owen ben ik minder uitgebreid verzekerd, omdat die verzekering van mijn merrie inderdaad wel over the top was. Maar ook voor Owen zonder enig weerwoord zijn alle DA kosten gewoon betaald, de operatie, verblijf op kliniek etc etc. Alles bij elkaar heel veel meer kosten dan dat ik in die periode dat ik Owen heb, bij elkaar had kunnen sparen.
Dus ja, de premie's zijn fors, maar zelfs met een paard zoals mijn merrie, waar ik in die 12 jaar eigenlijk maar vrij weinig ellende mee heb gehad, alleen de laatste 2 jaar 2 keer een peesblessure, dan was het financieel de juiste keuze om wel te verzekeren. Overigens, is het verzekeringsgeld voor mijn paard het geld dat ik het allerliefste zinloos over de balk smijt. Ik heb veel liever dat ik helemaal geen profijt heb van de verzekering en gewoon een gezond happy paard.
Ik denk wel, als je verzekerd, verzeker dan wel goed. Je hebt ook goedkopere varianten (bij elke maatschappij) waar bv alleen uitgekeerd wordt bij acute dood en niet bij blijvende ongeschiktheid voor je gebruiksdoel. Dat zijn volgens mij de verzekeringen waar mensen teleurgesteld in zijn, dat ze dachten goed verzekerd te zijn voor als het paard blijvend kreupel is, maar dat achteraf alleen de acute dood verzekerd bleek.