Ik zie ze alledrie afwisselend vaker tukken vanuit het raam, zowel liggend als gewoon staand met hun drie kontjes bij elkaar.
Echter zie ik hier dat paarden met narcolepsie dan weer geen slaapgebrek hebben:
https://paardenpraktijkutrecht.nl/slaap ... %20paarden.
Het zou een symptoom kunnen zijn van PPID maar daar is op getest (en is 2 jaar geleden ook op getest bij de eerste 'aanval')
Er staat daar ook dat het niet te testen valt maar ergens anders las ik dat ze het op een kliniek kunnen testen door zo'n aanval uit te lokken.
Zou alleen niet weten wat hier dan een trigger van kan zijn want zowel 2j geleden als nu stond hij gewoon op de weide te eten.
Samengevat zijn beide zaken dus niet (eenvoudig) te testen en bij bevestiging ook niet te behandelen, maar beide ook alleen schadelijk in de vorm van kwetsures tijdens het vallen.
Dus als hij dat heeft, zal ik dat wellicht niet weten en kan ik er ook niks aan doen. Voor zover ik kan vinden dan toch hé
Over een tweetal weken testen we het bloed wellicht opnieuw voor die ontstekingswaarden (hoewel een maand na ontworming normaal al geen ontstekingswaarden door parasieten mogen aantekenen, die zouden al weg moeten zijn) en hij krijgt wat vitaminesupplementen tussendoor.
En we zorgen maar dat hij zich niet/zo weinig mogelijk pijn kan doen als hij eens zou vallen