Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:52

Ik heb het bokriempje vast daar :o
Maar dat vind ik dus serieus een van de minpunten van bokriempje dat je je hand niet fijn voor kan houden.

Wowweww wat ging Zorro goed vandaag. :wow:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:31

Zo even uitgebreider. Vandaag voor het eerst echt dat gevoel van het neerwaarts gaan. Kan het niet goed uitleggen maar hij ging echt neerwaarts in mijn hand, maar niet hangen oid. En hij was zo geweldig los en fijn.
Appuyeren, wowie zo soepel en relaxed, zowel draf als galop.
En toen op het eind. Arbeidsdraf, paar passen verzamelen, paar passen arbeids etc. En hij deed het gewoon?! Was helemaal verbaasd, niets geen stress, gewoon heerlijk ontspannen paard.
Oh en die ene oefening voorwaarts, terug in SB maar een keer meegenomen. Deed hij wel goed geloof ik. :')

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:01

Super Mirjam! Ik zie je zitten, daar ergens boven op die ene wolk ;-)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:33

Ja die leuke roze wolk daar :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:42

Wat fijn mirjam !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:12

Na het rijden vandaag konden wij beide, merrie en ik, bijna aan't infuus. Wij kregen ontzettend veel dazen als bijrijders mee. Echt niet fijn meer. Ik zie op film ook hoofdzakelijk veel staart gezwaai en een meppende ruiter terug. Desondanks deed ze naar omstandigheden haar best.
Hebben jullie ook zo'n overlast van dazen! %)

Weer een lekkere opsteker dus Mirjam!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:17

Hier op terrein godzijdank niet. Maar toen ik gisteren naar de manege ging werden we ook aangevallen. Klote beesten.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:41

Ja vreselijk. Ik heb ze nu in de nacht buiten staan en rij vroeg in de ochtend. Daarna op stal.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 03:40

Ik heb die oefening middendraf naar sb vandaag er ook bij gepakt, dat ging hier ook fijn, bedankt voor de attentie hierop. Ik ben door jouw op FB op zoek gegaan, en gevonden.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:40

Hier ook zoveel dazen bah

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:53

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:10

ja mooi stukje daar!!! Prachtig om te zien!!!
Ellebogen gebogen houden, je armen zijn veel te stijf recht. Daardoor komt er een links-rechts "trek" beweging bij de mond aan omdat je jezelf in het lichtrijden een beetje gedraaid omhoog brengt. Door je ellebogen te buigen en je armen te ontspannen, kan je de bewegingen die je lichaam maakt, in je ellebogen en polsen verwerken waardoor ze niet bij de mond van je paard terecht komen.
Wat helpen kan is om je pinken uit te steken zodat je net je paard aanraakt. Als je die daar houden kan met een ontspannen, in de elleboog iets gebogen arm, dan vang je de bewegingen goed op.

En zo heb ik zelf nog veel ergere mankementen hoor, die ik bovendien maar niet onder de knie krijg |(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:15

En ik heb er nog wel aan gedacht aan mijn armpjes. :')

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:53

hahaha ik denk ook aan mijn dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat het me lukt. Zoooo frustrerend!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:59

Ja en het stomme is dat je op dst moment, lukt wel aardig en dan kijk je terug... %)
Maar ben zeer blij met hoe Kyara het oppakt, dit was pas de 14e keer rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:39

proven02 schreef:
Heey sjolvir kan je volgende keer niet wat meer in het midden van de bak rijden als je filmt? :D Dit is echt niet te zien zo'n donker paard met donkere bakrand

:D :+ Sorry, maar bakrand verven is geen optie, paard verven ook niet, heb al expres die beschermers omgedaan, rij normaal zonder, maar dan is ie helemaal in camouflage 8-) . Zal eens kijken of ik ooit weer een filmer kan ritselen...

Wat betreft galop en hulpen, ik heb hem ook wakend, maar krijg nu dus te horen dat ik hem terug moet leggen, terwijl ik hem altijd wakend had en terug op plek was dan ook mede een signaal voor draf.
Bedankt voor julie input allemaal.

Filmpjes moet ik allemaal nog gaan bekijken.

Dacht trouwens dat het misschien wel toeval was dat Toobs zo fijn liep van de week, maar heb het nu bij herhaling gehad, helemaal blij dat hij bij mij.. (want hij kon het best al met andere ruiter, laat hem nog wel eens rijden door mijn instructie, aangezien mijn blijrijders allemaal wel blij rijden, maar hij daar niet echt zijn best hoeft te doen) nu ook blijkbaar verbetering in zit in mijn rijden. Moet eerlijk zeggen, waarschijnlijk niet helemaal debet aan de lessen (wel voor deel uiteraard), maar meer van de revalidatie wat ik dan ook nog op mijn paard kan loslaten en dat werkt ook nog, dus ik helemaal blij! En voor het dagelijks leven en voor mijn paardjes!!

Dazen.. pfftttt. Ik kalk hier Heps haar liezen en oksels en uier in met sudocreme aangezien het dan wit is en niet het enigste zwart, arme dier werd daar helemaal lek geprikt en bij toobs hadden ze 4 op een rij gedaan op zijn bil en die reageert daar altijd op met hele smet en pusbulten, zucht....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:47

Wat goed Sjol!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:02

mirjamalvaro schreef:
Wat goed Sjol!!

Toobs is soort van heerlijke autist en kan daarmee soms ook het bloed onder je nagels vandaan halen en dan rest je nog maar 1 ding, zuchten en nog een keer zuchten... Want hoe gekker je doet, hoe meer hij op slot gaat. Met rijden is hij ook wel eens (understatment) wat traag en hoe actiever jij dan gaat doen, des te trager wordt hij en ahum.. ik wil dan weer meer gaan doen en hem overal mee helpen, dus gaat ie nog trager... Moet er dus eigenlijk gewoon afblijven op gaan zitten en mooi wezen :+ }> :D :Y) 8-) maar dat is zooooo moeilijk. Ben ik nu aan het leren, zit zen en doe niets. (nou ja, niets is bij paardrijden ook weer niet niets, maar zo min mogelijk)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:05

Toobs snapt hem goed :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:17

Daarom is hij eigenlijk ook wel heel fijn paard... Je wordt op je fouten gewezen zonder in het zand te worden geparkeerd, prima paard... Wel eens frustererend als op wedstrijd iemand anders achterstevoren op zijn paard zit te stuiteren en van alles zit te harken en paard gewoon braaf alles doet en mijn kruidje roer me niet zegt, nee... baas.. zo doen we het niet... je doet het fout.. Dan dnek ik, Toooooooobs.. gewoon 6 minuten bluf, dat is alles.... Ik rij wel niet perfect, maar ook weer niet zo beroerd dat je moet doen alsof je om gaat vallen... Maar Toobs is strenge leermeester, als mens raar doet, doet Toobs ook raar.

Maar het is een schat hoor! Hier staat hij aandacht te vragen van zijn mens... Waarbij hij even vergeet dat dat met het risico zou kunnen zijn dat je vervolgens een zadel op je rug krijgt of hij had in zijn agenda gekeken en gezien dat het zaterdag was, dan heeft hij altijd vrij...
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:23

Altijd goed dat soort paarden.
Hier zijn Zorro en Eliana de leermeesters, maar dan wel met risico op vliegles. Heeft menigeen al mogen ervaren. :=
Zorro ooit eebs meegegeven voor Orun les, sprong hij contineu wissels. Volgens instructeur en ruiter kwam dat doordat hij verkeerd gereden werd. Euhmmm wablief, of Zorro doet gewoon wat jij vraagt?! Was ook gelijk laatste keer zeg, pffffff.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:56

mirjamalvaro schreef:
Altijd goed dat soort paarden.
Hier zijn Zorro en Eliana de leermeesters, maar dan wel met risico op vliegles. Heeft menigeen al mogen ervaren. :=
Zorro ooit eebs meegegeven voor Orun les, sprong hij contineu wissels. Volgens instructeur en ruiter kwam dat doordat hij verkeerd gereden werd. Euhmmm wablief, of Zorro doet gewoon wat jij vraagt?! Was ook gelijk laatste keer zeg, pffffff.

Nou en bedankt inderdaad... Die van mij sprong laatst ook wissel met een van mijn blijrijders, maar die zat niet stil :D en vroeg dat soort van onbewust.. En de andere wou wijken en dat werd een appyement achtig iets.. Gelukkig daar nu leuke lesgeefster die daar leuk op inhaakte en mijn blijrijder nummer 2 kan nu leren appyeren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:16

Haha grappig is dat. Heel soms doe ik ook nog wat verkeerd, gewicht verplaatsen oid dat er iets heel anders uit komt dan je wou. Dan denk ik altijd terug, euhmmm wat deed ik nou weer eigenlijk? :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:43

Ik heb heel voorzichtig ZZ-zwaar debuut gepland, maar nog niet ingeschreven. Dus kan nog terug krabbelen. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
mirjamalvaro schreef:
Ik heb heel voorzichtig ZZ-zwaar debuut gepland, maar nog niet ingeschreven. Dus kan nog terug krabbelen. :')
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gewoon doen, ik heb me doldwaaseigenwijs ingeschreven voor een wedstrijd met Toobs….
En vanochtend is Hepsie met mijn blijrijder over de kop gegaan.. Bak heel oneffen daar, dus mevr. struikelde en ging op haar snuit.. Blijrijder was dus kansloos, overigens ben je dat al bij zo'n geen halslengtepony als ie alleen maar struikelt :D :+ want daar zit toch al niets...