Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:58

Ze lijkt ook echt een beetje op een kip nu :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:00

Gordy18 schreef:
Haha, ik hou het maar bij vol zicht (en af en toe een zonnebril op, beter als ontstoken ogen... ) en een goed gehoor,

Nu je dat zegt, vraag ik het me nu ook af... Lijkt me wel dat zo'n dier niet echt een heel erg ideaal leven kan hebben...dus misschien maar hopen dat er niet zo'n paard bestaat.. Interessant is het wel!

Ja ik hoop ook dat het niet bestaat.. Enkel gehoor of enkel blind kan in sommige gevallen nog wel.. Maar beide? Heb zelf wel een hond gehad die slechtziend en doof was.. Stampen op de grond en je kreeg de aandacht. Maarja bij een paard? Zou dan denk ik een heel koel dier moeten zijn?

Ilayla schreef:
@Goed dat is wel netjes dan eerste keer alleen binnen en dan zo rustig. Ben benieuwed of je kap blijft zitten. Stallen zijn idd groot zat.

@Kabayo geen dank. Vind niet alle Friezen mooi, maar jouwe zeker wel. Zelf ook een paar jaar een Fries gereden. Die heeft me het ras wel leren waarderen. Wat doet ze het goed. Longeer je eigenlijk tot de keuring of ga je daarna verder?

Haha leuk filmpje Puppy! Hij is wel heel gek op dat speeltje.

Mijn paard heeft nog best wel veel wintervacht. Het komt er wel af, maar de meesten zijn al bijna klaar. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken? Ik ben een beetje een stresskip soms als t gezondheid gaat.

Hier op het land zijn ook niet alle paarden uit hun wintervacht. Dus zou nog niet zo'n zorgen maken. Hier is het weer ook zeer wisselvallig. Ene dag -10 en regen andere dag windloos, 50+ en zon. Voor mijn gevoel dan hea.. :+

KittyDylan schreef:
[ [url=m/nt9SP6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fflur is geplukt, half nog in wintervacht :')

Oh jeetje.. Elano zag er ook een tijdje niet uit. Je zag een soort streep lopen (net als bij die van jouw bij de hals en schouder zegmaar, alleen bij die van mij op de buik/rug).. Maarja, hij is bijna klaar met verharen en ik vind hem echt prachtig! <3
Fflur wordt zo te zien ook een stukje donkerder, of niet?

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:05

Ilayla schreef:
@Goed dat is wel netjes dan eerste keer alleen binnen en dan zo rustig. Ben benieuwed of je kap blijft zitten. Stallen zijn idd groot zat.

Kap is blijven zitten! zat prima en ze liet hem mooi zitten, gelukkig gaan ze morgen weer op 't andere land met meer wind (minder vliegen)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:06

Fflur is 's winters vos, dan wordt ze wit, en rond deze tijd wordt ze stekelharig :j
Daarna weer wit en weer vos. Dan gaat het weer opnieuw.

Even een foto van vorig jaar mei zoeken.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:08

Zo was ze op 27 mei vorig jaar.

Afbeelding
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:30

puppy1128 schreef:
Ilayla schreef:
Mijn paard heeft nog best wel veel wintervacht. Het komt er wel af, maar de meesten zijn al bijna klaar. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken? Ik ben een beetje een stresskip soms als t gezondheid gaat.

Hier op het land zijn ook niet alle paarden uit hun wintervacht. Dus zou nog niet zo'n zorgen maken. Hier is het weer ook zeer wisselvallig. Ene dag -10 en regen andere dag windloos, 50+ en zon. Voor mijn gevoel dan hea.. :+

Ja dat is wel zo. Hopelijk maak ik me druk om niks.
Gordy18 schreef:
Ilayla schreef:

Kap is blijven zitten! zat prima en ze liet hem mooi zitten, gelukkig gaan ze morgen weer op 't andere land met meer wind (minder vliegen)

Goed om te horen! Misschien ga ik er dan ook maar een halen binnenkort.

@KittyDylan leuk die kleurenwissels te zien bij roan. Toch elke keer weer een soort verrassing wat er oneder zit.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:33

Ilayla schreef:

Kan je deze wel echt aanraden! Deze heeft mijn andere paard ook om en blijft echt goed zitten, hij is van imperial riding :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:19

Haha een geplukte fflur. Ziet er grappig uit. Ze is wel een stuk volwassener geworden

Blinde en dove paarden bestaan. Lethal syndroom paarden zijn sowieso doof, maar die leven ook maar heel even

Ilayla. Dankjewel voor het compliment <3 nee na de keuring train ik haar niet verder. Tenzij ze door is naar de centrale keuring. Maar daarna, hele winter en volgend jaar vrij. Pak haar weer op dan voor keuring 2018. Maar geen haast.

Kwam trouwens geen druk op de lijn. Zijn twee longeerlijnen aan elkaar gemaakt dus echt super lang. Dan laat ik gewoon los, ofja, losser, kan ze even gek doen.

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 20:36

Er blijven maar leuke foto's voor bij komen.

Leuk zo'n toverbal als paard.

Vandaag heb ik alleen met Rosie gewandeld. Wat kwamen we tegen. Veel fietsers en wielrenners, scooters en natuurlijk auto's een vrachtwagen en een trekker met zo'n gifspuit geval erachter. En alles geen kik even iets in de versnelling toen we op een achterafweggetje liepen en een auto veel te dicht langs reed. Maar verder super braaf. Ongeveer 20 minuutjes gewandeld.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:46

Gordy18 schreef:
Ilayla schreef:

Kan je deze wel echt aanraden! Deze heeft mijn andere paard ook om en blijft echt goed zitten, hij is van imperial riding :)

Dankjewel! Ga ik ik daar even naar kijken.

Kabayo schreef:
Ilayla. Dankjewel voor het compliment <3 nee na de keuring train ik haar niet verder. Tenzij ze door is naar de centrale keuring. Maar daarna, hele winter en volgend jaar vrij. Pak haar weer op dan voor keuring 2018. Maar geen haast.

Dat lijkt me lekker voor haar, alles rustig kunnen verwerken.

@Kvulden Jullie hebben de smaak te pakken met wandelen hè. Leuk, lekker kilometers maken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:17

KittyDylan schreef:
Zo was ze op 27 mei vorig jaar.

[ [url=m/hpqxB7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/erZDzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ze veranderd zeg! :D
En wat een mooie kleur blauw! (welke kleur blauw vind ik nou niet mooi? :'))

kvulden schreef:
Er blijven maar leuke foto's voor bij komen.

Leuk zo'n toverbal als paard.

Vandaag heb ik alleen met Rosie gewandeld. Wat kwamen we tegen. Veel fietsers en wielrenners, scooters en natuurlijk auto's een vrachtwagen en een trekker met zo'n gifspuit geval erachter. En alles geen kik even iets in de versnelling toen we op een achterafweggetje liepen en een auto veel te dicht langs reed. Maar verder super braaf. Ongeveer 20 minuutjes gewandeld.

Heerlijk hoor! Hier schrikt Elano ook vrijwel nergens van. Hooguit als er bv iemand heel random over een heg/hek kijkt of iets in die richting. Maarja dat snap ik ook wel. Is ook heel eng! :))

Hier ook weer een kleine wandeling gemaakt. Ik had al snel door dat hij liever bij zijn vriendjes wilde blijven. Halverwege in het land ging hij al vervelend worden.
Blij dat de hengstenketting eraan zit, heb ik net wat meer te vertellen en als hij braaf meeloopt is er niks aan de hand.

Bovenste foto rustig mee lopen. Onderste foto als woeste hengst. }:)
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:44

Ik heb net lekker een stukje gefietst met Puzzle.
een keer een andere route genomen en hij deed het boven verwachting goed. :j
Enige issue is nog andere paarden. :))
Als andere paarden rustig blijven is er niks aan de hand, maar als ze gaan rennen wil hij er naar toe.
Maar zoals ik zei, hij deed het bovenverwachting goed! +:)+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:13

Ik ben nu met Rosie niet echt andere paarden tegen gekomen. Bij de buren stonden ze wel, maar die stonden in de tweede wei. Ze gingen wel rennen maar was wel 50meter van ons af en dat maakte geen indruk.

Ik heb inderdaad wel een beetje de smaak te pakken. Dit is wat ik al zo lang wilde doen. Heerlijk. Moest even een drempel over omdat ze de keren er voor was losgebroken. We hebben een half jaar geloof ik gewacht.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:39

Leuk om alle foto's te zien :)
Jullie paarden zien er goed uit.

Sorry dat ik niet zo actief ben de laatste tijd.
Ik ga over een maand afstuderen dus heel druk en veel stress Haha.

Met Dex gaat het goed.
Hier zitten idd ook super veel vliegen!
Heb een vliegenkap gekocht voor hem en vandaag omgedaan.
Hij stond meteen een stuk rustiger :)

Afbeelding
Afbeelding

Het ziet er niet uit, maarja gaat om de functionaliteit he.
Hopelijk laat die andere het met rust.
Dex nu ook eindelijk van z'n wintervacht af. Maar bij de paarden die nog wat winterhaar hebben zou k me geen zorgen maken :)

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:02

Ik kom weer even mijn trots showen! Vamdaag wat fotos gemaakt. Ik ben erg blij met hoe die word alleen is die niet zo groot als ze moeder en vader. (Moeder 160 vader 167, en hij is denk ik 150/152) maarja ben zelf niet zo groot en zwaar dus geen probleem als die wat klein blijft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:14

Gelukkig zijn ze met 2 nog niet uitgegroeid.
Daar komen nog wel wat cm bij. :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:46

Inderdaad. Tussen 3 en 8 jaar kan er ook nog aardig wat centimeters bijkomem. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:46

Renske_W schreef:
Gelukkig zijn ze met 2 nog niet uitgegroeid.
Daar komen nog wel wat cm bij. :j

Wilde ik ook al schrijven! Hij ziet er ook nog als erg in de groei uit dus daar komt nog wel wat op.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:50

Thanks ik begreep dat die zeker nog wat grooit maar hij is op een welsh na de kleinste van de groep. En ik vind hem er juist niet "groeiend" uit zien want hij is bijna altijd zo goed als niet overbouwd geweest op max 2cm na. Maar als goed is gaat een kennis die der paardje staat ook in de groep hem meten vandaag dus ik ben benieuwd.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:48

Elano heeft een vreemde dag vandaag.. Moet je met een ander paard mee, vervolgens moet je bij een vrachtwagen wachten en gaat dat andere paard erin staan.. Je vriendinnetje moet je gedag hinniken, vervolgens zelf op de vrachtwagen (geen probleem, deed hij super braaf!), gaat dat rare ding ineens bewegen.. Kom je aan op een nieuwe omgeving, allemaal paardjes. Word je op stal gezet en dan moet je vervolgens ineens je voet aan een wild vreemde geven? :')

Al was het voetje geven niet zo'n probleem. Doet ie braaf en de eerste keer zei ik ook het commando erbij en hoppa been opgetild. Alleen ja.. Hij vond dat hij niet stevig stond ofzo en de smid laat niet even gauw los.. Dus dacht hij; dan maar omhoog! Na enkele keren maar flink goed laten weten dat dat niet goed is. Toen was het klaar. Daarna stond hij dus als een mak lammetje om zich heen te kijken en te snuffelen wat er eigenlijk allemaal is. :+

Terug op stal gezet en toen was hij al een flink stuk rustiger. Hooinet erbij en het was wel prima volgens mij.

Morgen de castratie. Arme vent. Hij weet straks echt niet wat hem allemaal overkomt daar op stal. Straks heeft hij nog een trauma: naar stal betekend lichaamsdelen kwijt raken. _O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:07

Haha arme elano, maar flink verwennen na de castratie!

Hier niks gedaan met de pony's, het is mij veel te warm.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:15

Renske_W schreef:
Haha arme elano, maar flink verwennen na de castratie!

Hier niks gedaan met de pony's, het is mij veel te warm.

Ik was eigenlijk van plan om hem kwaadaardig uit te lachen! }:) ~~}>

Wie weet heeft hij het niet eens door. Zal mij niet verbazen iig. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:17

Jorie stond vandaag op de wei met Alex. Ik heb mijn moeder gezegd dat ze hem ook gerust wel eens mag wassen als het morgen of overmorgen nog zulk warm weer is. Hij zit in zijn pluizige tussenvacht en wordt een pak minder oranje naar zijn zomervacht toe. Hij is de achterste pony. Ze hebben heel mooi gras maar staan er niet zo vaak op.
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:24

Morgen is het gelukkig weer 10 graden koeler.

Kwaadaardig uitlachen. :oo
arme Elano :(:)

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:59

Ach arme Elano, maar een echte man-icure geven na de castratie,

Mooi weitje zo fennadev! Lief die twee!

Was wel erg heet vandaag ja, heb Nesprit eerst maar even afgesponsd en daarna even gewandeld, ze was super braaf en vond het eigenlijk wel gezellig haha

Afbeelding