Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:29

Het is mij helaas wel eens overkomen. Niet uit kwaad gedrag maar meer speels (hoop ik dan maar)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:43

Dat is kl#te Ulysses .. Ik denk dat het ook speelszigheid was.. Heb dat ook een keer met Hudson gehad .. Die sprong toen 3 x een meter van de grond met 4 benen.. Daarna nooit meer gedaan ( tot nu toe ;) )
Ik denk dat Hummer het ook maar 1 x gedaan heeft ... Toch ? Ze moeten toch ook leren dat ze dat beter niet onder het zadel moeten doen omdat dat niet zo goed is voor de gezondheid van het vrouwtje :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:23

Ulysses.....hummer heeft het naar zijn zin zo te zien haha heerlijk toch!!

Les ging super gisteren, vooral gewerkt aan gehoorzaamheid en scherp op de hulpen zijn...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:33

Hummer is idd blij! :D

Hier ook alles bevroren. Normaal als het droog is en dan vriest, kunnen we rijden. Maar nu stond mijn bak onder water net toen het ging vriezen. Water kon niet weg lans drainage, wegens alles overvol.

Straks ze nog even in de wei zetten.

Pol, geen idee ivm die brandstof! Heb wel gezien dat er een stroomkabel ligt, dus denk hier gewoon de batterij. Door de bak rijden lukt nu toch niet. Denk met die grote zware rol over de bevroren vlokken, dat ik dan versnipperde vlokken heb :')

Hier ook maar gewoon een week extra rust hoor. Ben nu ook al half jaar bezig, kan echt geen kwaad zo :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:28

blij met mijn paardje vandaag :-)
de spins gingen weer goed die de laatste paar keren wat minder gingen, de contragalop ging weer beter (sinds we hem hebben leren wisselen wil hij niet meer graag in de contra blijven maar steeds zelf al wisselen) en de stops gingen (met mij trainer erop dan) ook weer super!
erg goed dagje dus :-)

toch blijft dat met die jonkies zo op en neer gaan nog he, de ene kant lukt alles, de andere dag is de helft kapot :p
maar dat maakt het wel ook leuk :-)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:43

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:50

Haha leuk filmpje polo! Lekker spelen....
QuarterH....fijn dat de training goed ging!

Hier vandaag een dagje vrij van de paarden....hum ook lekker even een dagje vrij.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:22

QuarterH, heerlijk he als ze zo fijn gaan :)
Pol, heerlijk dat ze zo lekker kunnen spelen.

Hudson vandaag even aan de longe gehad in de buitenbak, hij was lekker fris :D heeft goed laten zien wat hij in huis heeft hihi

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:44

Lekker dat jullie nog vooruit kunnen. Hier is de bak nog steeds bevroren.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:20

Bij ons is hij ook bevroren maar vlak , dat scheelt een hoop.
Gelukkig zet de dooi weer in en kunnen we straks allemaal fijn weer sturen :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:02

pol013 schreef:
In het kader van: blij dat ze dat niet doen onder het zadel. https://www.youtube.com/watch?v=1rPKv99GD-4

Haha die shet op de achtergrond! Super schattig.
Zijn twee ruinen zeker? :D

Die van mij weeral rust }:0 osteo geweest, weer vast. En ze heeft echt niet eens hard gewerkt. Ik rij rustig vw nw, zonder ook maar iets van oprichting, alleen stap en draf. En hop beest weer gans vast, :roll:
Ze kan wel heel erg gek doen op de weide, dus gaat ze nu even alleen op een stuk waar ze minder goed kan rennen. Week rust, daarna super traag opbouwen. Haar rugspieren zijn ook niet sterk genoeg, dus daar gaan we dan maar eerst aan werken voor we weer gaan rijden.
Weet soms niet goed of het dan mijn zadel is (dat ligt op zich correct, alleen is mijn paard super super kort, maar het is maar een 17" met korte kussens), of van zo gek te doen.
Ik weeg zelf ook maar net 53 kilo, dus denk nu ook niet dat het door mijn gewicht komt :=
Dus ja, weer opnieuw beginnen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:03

dat is niet fijn Coberlina dat ze steeds zo vast zit!
kan het niet door een ander probleem komen waardoor ze zich steeds vast zet? lichamelijk bedoel ik dan? een pijntje ergens wat ze ontlast en daardoor op andere plekken vast gaat zitten?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 06:46

Getver Coberlina, ik denk dat je er al heel goed aan doet dat ze een kleiner stukje heeft waar ze los kan..
Als ze zo uit hun plaat gaan kunnen ze best iets verdraaien of iets. Als ik het zo hoor zal het niet je zadel zijn en je gewicht al helemaal niet ;) .. Fijn dat ze nu weer los is, rustig aan weer opbouwen en weer lekker gaan rijden.
Nou schiet me iets te binnen, kan het zijn dat ze hyperflex.... Weet niet het volledige wordt ;) ik ken een paard die dat heeft, en die heeft ook als hij verkeerd beweegt zit hij ook gelijk vast.. Misschien kun je het even googlen .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:14

Die shet was dit keer de aanstichter van de actie. Dat is zo'n pittig ding, die begon de boel lekker op te jennen door rondjes te rennen. En inderdaad 2 ruinen, een van 20......

Coberlina, dat is wel echt balen. Voor nu ruimte iets beperken misschien. Maar bij een fijne bodem zou ik ze juist meer ruimte geven. Rennen en bokken is meestal het probleem niet, draaien en stoppen wel.
En voor mijn gevoel is galop ( met wat meer tempo) juist heel goed voor de rug. Misschien kun je dat eens overleggen met je osteo?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:17

Coberlina schreef:
pol013 schreef:
In het kader van: blij dat ze dat niet doen onder het zadel. https://www.youtube.com/watch?v=1rPKv99GD-4

Haha die shet op de achtergrond! Super schattig.
Zijn twee ruinen zeker? :D

Die van mij weeral rust }:0 osteo geweest, weer vast. En ze heeft echt niet eens hard gewerkt. Ik rij rustig vw nw, zonder ook maar iets van oprichting, alleen stap en draf. En hop beest weer gans vast, :roll:
Ze kan wel heel erg gek doen op de weide, dus gaat ze nu even alleen op een stuk waar ze minder goed kan rennen. Week rust, daarna super traag opbouwen. Haar rugspieren zijn ook niet sterk genoeg, dus daar gaan we dan maar eerst aan werken voor we weer gaan rijden.
Weet soms niet goed of het dan mijn zadel is (dat ligt op zich correct, alleen is mijn paard super super kort, maar het is maar een 17" met korte kussens), of van zo gek te doen.
Ik weeg zelf ook maar net 53 kilo, dus denk nu ook niet dat het door mijn gewicht komt :=
Dus ja, weer opnieuw beginnen.

Misschien zo'n pad gebruiken?
http://www.dochorse.nl/sedelogic-2-laag ... ester.html

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:34

Elmo was ook aardig druk van de week.
Dus herkenbare beelden zie ik hier voorbij komen.

Vandaag weer eens serieus aan de longeerlijn gezet en hij heeft goed gewerkt.
Morgen even stoom afblazen aan de longe en dan er weer op, de bak is weer ontdooid. Rest van de week niet veel gedaan, beetje gewandeld en los geweest in het overdekte paddockje.

Lastig, paarden die zichzelf blesseren. Vriendin van mij heeft ook zo'n paard die bij vlagen alle oefeningen uit de turnkunst kan. Van handstand tot radslag en nog veeeeel meer. Als die dergelijke acties heeft gehad kan de osteo ook steevast weer langskomen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:58

Vandaag weer les gehad met Hudson, pff 3 handen vol hahaha maar wauw wat wordt hij dan gaaf :D
Het kwam door het paard bij de buren.. Ze waren lekker met hun Norriker bezig met kleine kindjes.. Zolang ze dan inzicht zijn is er niks aan de hand , tot ze de bank uit gingen .. Dan wil Hudson toch wel even weten hoe wat en waar ;) , jeetje wat een energie opeens hahaha, lekker gegaloppeerd pff volgens mij kwam hij elke sprong 2 meter hoog met z'n voorbenen hahaha lopen dat ie deed. Toen de meeste looplust eruit was hihi nog eventjes een klein beetje wijken meegenomen .. Dit doet hij naar rechts goed, naar links heb ik bijna geen druk op m'n linker teugel en kan daardoor moeilijk z'n schouder begrenzen .. Maar ook dat gaat goed komen ik weet het zeker ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:23

Moniek, dat klinkt echt heerlijk. Fijn toch ook dat je die energie zo om kunt zetten in iets heel gaafs!

Ik ben er gister na 2 weken gewoon weer op gaan zitten. Niet aan de longe of iets. Het is echt zo'n braaf dier. Kan ik echt van genieten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:41

Wat heerlijk Pol snap helemaal dat je daarvan kan genieten :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:24

Wow, Pol, wat goed zeg!
Ik heb Elmo toch echt nog even aan de longe geknoopt vanmorgen voor ik er na een week weer opstapte.
Hij was wel braaf. Wel een beetje zoekend in de aanleuning, even aankijken of dit weer wennen was of dat hij ergens last van heeft.

Op zich wel fijn gereden verder.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:40

Goed gedaan Elmo even aan de longe , idd even in de gaten houden die aanleuning ..
Misschien is hij gewoon nog wat voorzichtig met lopen dat hij bang is dat het nog glad/hard is misschien ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:05

Nou om hem nou niet helemaal als een heilig boontje af te schilderen: heb er vandaag wel even stevig mee moeten discussiëren in het bos. Hij schrok ergens van en bedacht toen dat omdraaien en terug naar huis gaan een beter plan was. Daar heb ik toch echt even stevig bij moeten zetten om hem weer in de juiste richting te krijgen inclusief kleine stijgertjes als protest. Boef! Maar als het voorbij is, is hij er ook weer klaar mee.

Hopen dat het alleen wennen is marije

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:57

Haha, het is dus toch een echt paard Pol ;-)

En idd, ik hoop datie gewoon weer even moest wennen na een weekje lanterfanten.
Woensdag hebben we weer les, dus alsie het dan weer doet heb ik hulp om het op te lossen.
Hij was veel zwaarder op de hand dan ik van hem gewend was en had ook weer moeite met de bochtjes om. Stelling vragen werd meer een soort verbuigen en over de buiten schouder weglopen.
Het sturen verbeterde wel, maar hij bleef heel hangerig op de hand.

Ach ja, zo blijf je altijd wat te leren overhouden he.

Edit
Misschien heeftie wel gewoon spierpijn gehad. Had m gister no wel heel fijn aan t lopen aan de longe. Niet langer dan 20 minuten, maar hij was er wel drijfnat van en door het vochtige weer bleef hij ook heel lang nat.
Morgen maar gewoon een eind aan de hand stappen dus, lekker rechtuit.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:27

Coberlina....wat balen zeg dat ze zo vast zat weer, misschien inderdaad toch gek gedaan ofzo
Moniek....fijn dat je die looplust toch fijn kan omzetten in lekker werken, klinkt goed!
Marije.....Misschien spierpijninderdaad, gewoon even in de gaten houden
Polo....Aaah die van jou is dus toch ook wel af en toe boevig haha

Hier vandaag dus de kring gereden, kon redelijk inrijden maar opeen gegeven moment werd het toch te chaotisch en kwam er toch wat spanning. Hum toch de proef in, begon eigenlijk super....bleek dat we in de verkeerde bak zaten oeps....haha. Op naar de andere bak dan maar en proefje opnieuw begonnen, eigenlijk best fijn gereden met natuurlijk wel wat puntjes hier en daar. Ook de tweede proef erg fijn gereden tot vlak aan het einde er een klein foutje ontstond waardoor ze schrok en we op 2 onderdelen lager scoorden. Uiteindelijk 183 en 189 punten behaald waar ik dik tevreden mee ben, de plaatsing weet ik nog niet exact maar volgens mij 4de van de 12.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:16

Wat fijn dat je er zo weer op kon stappen Pol013!

Carmuh, fijn dat je zo fijn je proefjes hebt kunnen rijden. Mooie punten!
ook beeld materiaal?

Hummer was vanmorgen tijdens het springen weer super fijn. Hij pakt het leuk op! binnenkort maar eens een oefenparcoursje bb zien mee te pakken.