Mijn staat gelukkig als een huis, naar Delft en Berkel Enschot was 2uur rijden en ze heeft nooit een voet verzet. Ik kan ze ook heel makkelijk alleen laden, of mee op pad als er een ander paard bij is, erg fijn!
_Anneruth
Geplaatst: 30-03-15 16:24
Dat klinkt weinig positief, Peetje .
Heerlijk hè, als ze zo braaf zijn. Dat is Gideon ook, op die paar keer na als als hij even moet wachten.
vur
Geplaatst: 30-03-15 19:16
Tja, voordat je door hebt wat ze dwars zitten, ben je wel even verder, als je er al achter komt. We hadden er hier 1 die achteraf het dood eng vond als het dakluikje open was. Trouwens, een paard van een klant van me, bleek hetzelfde te hebben. Bij beide paarden is het dakluikje altijd dicht. Ze wilden trouwens daarom niet laden. Ons eigen paard is trouwens ook extreem druk op de wagen. Heeft ook nog angst voor smalle ruimtes. Dus hem ruimer gezet, de klep altijd open als we er zijn, altijd hooi mee, en vooral geen aandacht geven als ie staat te schrapen hoe moeilijk dat ook is. Dus ook niet roepen of zo. Het gaat nu wel wat beter en het laden gaat super, maar het blijft nog steeds wel een beetje een onrustige reiziger.
Guapa staat ook steeds te krabben op de vrachtwagen, ook tijdens het rijden. Het laden gaat heel goed sinds we een les grondwerk en trailerladen hebben gevolgd. Echt een aanrader!
Wachten op de vrachtwagen op wedstrijd is ook niet echt een succes. Momenteel wandel ik veel met haar als we moeten wachten. Gisteren heeft ze een gat in de vrachtwagen gebeten... De wanden zijn van hout en daar heeft ze doorgebeten onder het roostertje. We gaan er maar een groter roostertje inplaatsen om het op te lossen. Soms toch een draakje hoor!
Kan iemand mij helpen? Grrrr... Ik wil zo juist m'n startpas aanvragen, George is inderdaad geregistreerd. Maar nu staat er dat ik geen hengst mag starten: 1. ik mag wel een hengst starten en 2. George is geen hengst. En nu? Ik kan nu niet verder... Iemand een idee hoe dit werkt? Of toch morgen KNHS bellen? Grrr... Wordt zo moe van de KNHS die z'n zaakjes niet op orde heeft...
afleren kun je dat niet, maar beteren zal het nog wel natuurlijk!
KNHS en startpassen aanvragen is een drama, ik weet er na twee keer in een week sukkelen alles van, niet heel handig. Waarschijnlijk staat hij nog als hengst te boek bij KWPN he...
_clau_1991
Geplaatst: 30-03-15 22:17
Woww 160 paarden! Dan snap ik idd wel dat er een datum vaststaat Pradadaan
W.b. de trailer.. Ik zou idd hopen dat als hij vaker mee gaat dat hij dan op een gegeven moment op gaat houden met een trap geven. Klinkt idd als wat ongeduldigheid Misschien gaat gelden: Hoe ouder, hoe wijzer!
Leuke foto's Ketly! Lekker rustig vertrouwen opbouwen zonder druk erachter
Ojee, wat staat me volgend jaar nog te wachten met de KNHS?
Grand heeft vandaag zn eerste bitje ingehad! Hij was er, vond ik, heel braaf mee! Natuurlijk wel hele gekke bekken trekken en zn tong trucjes laten doen maar na 10 minuten werd dat al veel minder. Had er wat honing opgesmeerd De komende weken het nog een aantal keer doen en dan is hij dr helemaal klaar voor om beleerd te worden!
@Picassox: je hebt geluk dat je ziet dat er hengst staat, ik zag het pas toen ik mijn pas binnen had, kon ik een nieuwe betalen met natuurlijk de bijkomende kosten.. Tja, ik wist niet meer of ik het had kunnen aanpassen vooraf..
Picassox
Geplaatst: 31-03-15 07:44
Ai, da's een duur geintje Anneruth! Idioot dat zij jou voor de kosten op laten draaien...
Maar er is ook iets mis in hun ruiter administratie. Volgens hen kan ik geen hengst starten, en de vorige 3 paarden waar ik mee heb gestart staan geen wedstrijdresultaten meer in...
Wat een puinhoop!
_Anneruth
Geplaatst: 31-03-15 08:41
Dat is helemaal een chaos, bij jou. Ik geloof dat ik iets van 5,- moest betalen, dat valt nog wel mee.
Oh het vorige paard dat ik gestart heb staat ook niet meer bij mijn KNHS.
Anneruth, schandalig eigenlijk! Je hebt zelf niet de gegevens erin gezet dus is het daar fout gegaan en uiteindelijk mag jij ervoor opdraaien.. Het mag lijden dat als er bij mij nu toch fouten op de startpas staan ze dit kosteloos op mogen lossen. Vorige week verdorie 4x op 1 dag gebeld omdat ze gegevens hadden aangepast maar dan ook nog eens verkeerd hadden aangepast. Na de 4e keer leek het in orde, kon geen fouten vinden in ieder geval.
vur
Geplaatst: 31-03-15 09:27
De paarden die je vroeger hebt gestart, zijn nog wel te vinden. Je moet alleen even anders zoeken. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe, maar dan moet je alle tabbladen uitproberen. Misschien bij mij wedstrijden of mijn standen of zoiets.
Ik hoop dat als ik zover ben, dat het goed gaat. Als ik dit zo hoor, dan word ik niet echt vrolijk.
_Anneruth
Geplaatst: 31-03-15 09:30
Ik ben benieuwd, Kaitlyn! A of ze het nu helemaal goed doen bij jou en B als het niet goed is, hoe ze het dan oplossen.
Tja, of het echt schandalig is, durf ik niet te zeggen. Ik kan me namelijk niet meer herinneren hoe Gideon de eerste keer in het systeem stond en of ik het zelf had kunnen aanpassen. Als dat laatste het geval was, had ik gewoon scherper moeten zijn. Tip voor de KNHS zou wel zijn dat ze ergens vermelden dat ze gegevens standaard uit de KWPN database halen en dat je extra moet controleren of de gegevens juist zijn. En als ze er dan ook nog een simpel wijzigingsformuliertje aan koppelen is het helemaal klaar, dan is het juist wel handig dat het gekoppeld is.
vur
Geplaatst: 31-03-15 09:34
Wel een goeie tip. Onze staat alleen met een G bij het KWPN. Dus maar even goed opletten.
Volgens mij kan je ze ook opzoeken op levensnummer.
Kaitlyn
Geplaatst: 31-03-15 09:37
Je kunt niks zelf aanpassen. Heb het zelfs nog gevraagd of ik deze dingen niet zelf kon doen maar dat was niet mogelijk. Je moet dus echt bellen en het door hun laten aanpassen en dan hopen dat ze het allemaal goed aanpassen anders hang je dus 4x aan de telefoon met ze.
Gisteravond trouwens even mijn trailer weggebracht naar de trailerboer. De gasveer is niet goed en de klep is dus zwaar (dit wist ik, maar vond het niet erg en kan de klep zelf prima tillen. Maar gemak dient de mens zeg maar ) en de stofhoes zit een klein scheurtje in dus die wil ik gewoon vervangen hebben en verder even een algemene check. Als hij dingen vindt dan belt hij vandaag.
edit:"Anneruth ik ben even op je site aan het kijken maar de link naar Franco Tucci boots doet het hier niet. Bij het www staat een 2 achter die er niet hoort.
_Anneruth
Geplaatst: 31-03-15 09:42
Ik zou vanmiddag les hebben maar heb maar gecanceld. Met de trailer op pad met deze dikke woei.. .
Ow, Kaitlyn.. dan is het inderdaad wel een beetje boel schandalig dat ze dan ook nog doen alsof hun neus bloed.. ow, is uw hengst nu een ruin mevrouw? O ja, dat kunnen we wel aanpassen. Kost 5,40 voor de startpas.. . Nogmaals: laat ze dan ergens vermelden dat je je gegevens goed moet controleren en de wijzigingen moeten dus blijkbaar telefonisch of per mail worden doorgegeven. Omslachtig gedoe.
Ik heb vandaag ook les maar zit te twijfelen of het wel verstandig is te gaan rijden.. Heb gisteravond ook nog gereden maar toen was de wind wat gaan liggen..
Ja heel omslachtig. Allemaal leuk en aardig dat ze gegevens van de paarden uit het KWPN of horsetelex (laatste weet ik niet zeker) halen maar dan moeten ze er op z'n minst voor zorgen dat de gegevens die ze overnemen kloppen want dat was bij ook niet het geval.
Jij weet wel wat van laarzen he? (denk ik toch zomaar ) Heb nu de Derby Prestige, al 2.5 jaar maar wegens omstandigheden (veel blessures en ze waren bedoeld als wedstrijdlaarzen dus heb ze ook alleen met de wedstrijden en af en toe een fotoshoot aangehad) heel erg weinig gebruikt. Maar bij 1 hak is het leer zo raar geworden en zou niet weten hoe. Van de andere laars is niks aan de hand, ga morgen naar de fabriek van Derby toe om er naar te laten kijken maar misschien weet jij ook hoe dit kan komen. Heb de laarzen bij geen gebruik altijd in laarzenspanners staan. Ze zijn wel wat stoffig geworden door het niet gebruiken, heb ze bijna een jaar niet aangehad en was de hak zo'n beetje vergeten in die tijd. Nu ik ga starten met Gibbie wilde ik ze weer gaan gebruiken en trok ze aan en het zit dus echt niet lekker. Ook krijg ik ze bijna niet meer dicht dus wil ze sowieso iets laten oprekken, anders kom ik er van de zomer helemaal niet in. Heb mijn kuit nog nagemeten maar die is niet dikker geworden? Ze gaven van Derby wel aan dat dat eventueel kan komen omdat ze bijna niet gebruikt worden en het leer dan kan gaan werken ofzo.. Ben benieuwd wat ze eraan kunnen doen want zo zijn ze ook lastig te gebruiken.
Je kunt zelf niets aanpassen en ook niet controleren. Je voert het levensnummer in en automatisch geeft hij een naam, meer krijg je niet te zien.
_Anneruth
Geplaatst: 31-03-15 10:39
Ik heb dit echt nog nooit gezien, Kaitlyn. Het gedeelte rond de hak is ter versteviging rond de hak en hoort niet zo in te zakken. Ik heb het nog niet eerder gezien en voor mij is het gissen waardoor dit zou kunnen en ik kan je dan ook helaas geen zinnig antwoord geven.
Je zegt dat je de hak vergeten was, is de hak zo geworden in de loop van de tijd dat je ze niet gebruikte of voordat ze in de kast belandde?