[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:08

Uppojono schreef:
Ik meld me ook even. Ik ben niet echt op zoek, maar er werd mij een paard aangeboden. Ben er zondag geweest om te kijken, en het paard is sinds 4 maand niet meer onder het zadel ivm relatie. Dat is ook de reden waarom ze weg moet. Het is een 6 jarige, röntgenologisch goedgekeurd, maar klinisch een kleine bemerking. Ze is 1 x l1 gestart en zou daarna in het M² uitkomen. Dit is echter nooit gebeurd. Vraagprijs is 2500, en vraag me af of dat voor een 6 jarige die momenteel niet onder het zadel is en een klinische bemerking heeft een goede prijs is. Goede bewegingen heeft ze wel. Ik zit heel erg te twijfelen, omdat ik eigenlijk liever van het voorjaar een paard erbij wilde ivm gezelschap voor mijn paard met HKO. Maar ik moet nu wel knopen doorhakken en ben wel weg van deze merrie.

Wat is de klinische bemerking en in hoeverre is dat belemmerend?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:23

Faline schreef:
Ik heb maar eens een mail aan onderstaande merrie gewaagd. Ik wacht het antwoord nog even af, maar ben er redelijk zeker van dat ik haar wel wil gaan bekijken. :j

http://www.youtube.com/watch?v=mevlcr5uaak

Leuke merrie, ben benieuwd wat ze moet kosten...
Wat een geweldige accomodatie is dat toch :+:

Dees

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:24

E-plusje loopt toch wel een tikkeltje alsof ze een bezemsteeltje in haar bipsje heeft zitten :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:25

Faline schreef:
Ik heb maar eens een mail aan onderstaande merrie gewaagd. Ik wacht het antwoord nog even af, maar ben er redelijk zeker van dat ik haar wel wil gaan bekijken. :j

Ik vind der niks.. :n
Heb je een stoere jonge fok merrie doorgestuurd uit zeer goede stam en fokker!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:29

Nicole schreef:
Faline schreef:

Ik vind der niks.. :n
Heb je een stoere jonge fok merrie doorgestuurd uit zeer goede stam en fokker!

Ik vind het ook niets, met name dat halsje..
Voor €5.000,- oke maar niet voor €15.000,- / €25.000,- :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:32

Dees schreef:
E-plusje loopt toch wel een tikkeltje alsof ze een bezemsteeltje in haar bipsje heeft zitten :o

:') Opzich vind ik het gangwerk er alsnog wel goed uit zien. :j

Ik heb in de mail nog even standfoto's aangevraagd en navraag of ze inmiddels al predikaten behaald heeft of niet.
Ze heeft wat een iel halsje, maar vind het verder wel een imposante merrie. In ieder geval spreekt ze mij wel erg aan qua uitstraling. :j
Maar ben uiteraard wel erg benieuwd naar meningen met onderbouwing van anderen!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:34

Ja alleen voor die prijs.. :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:45

Nou ik ga heel misschien zondag weer op pad.
Wil die groene toch graag even irl zien. :D

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:46

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:47

Prijsklasse die op sporthorses wordt aangegeven is wel erg breed (zit 10.000 tussen) vandaar dat ik ook meteen naar de vraagprijs heb gevraagd. :j
Ze komt overigens van een of andere elite veiling uit Duitsland, als je op haar naam + vader zoekt kom je dat tegen. En verder qua prijs.. 25.000 nee, dat bedrag zou ik sowieso nooit voor een paard voor mezelf neertellen, maar bij 5.000 voor deze merrie zou ik misschien denken dat er wat aan mankeert :+ (Hoewel ik haar bij die prijs morgen nog ophaalde als er niks mis mee was :'))

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:48

De bemerking is dat ze na de buigproef niet helemaal regelmatig liep. Nu had ze zich daarvoor verstapt bij het uitladen en waren de banden iets te los. Als ze gewoon getraind zou worden,zou dit helemaal goed moeten komen. De eigenaar is iemand die ik via een vriendin ken en qua dat geloof ik wel dat hij hier eerlijk over is.

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:49

Oeh die dreamcatcher x ferro... helemaal mijn type!! <3

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:52

Faline schreef:
Prijsklasse die op sporthorses wordt aangegeven is wel erg breed (zit 10.000 tussen) vandaar dat ik ook meteen naar de vraagprijs heb gevraagd. :j
Ze komt overigens van een of andere elite veiling uit Duitsland, als je op haar naam + vader zoekt kom je dat tegen. En verder qua prijs.. 25.000 nee, dat bedrag zou ik sowieso nooit voor een paard voor mezelf neertellen, maar bij 5.000 voor deze merrie zou ik misschien denken dat er wat aan mankeert :+ (Hoewel ik haar bij die prijs morgen nog ophaalde als er niks mis mee was :'))

Haha :+
Ik weet het niet precies, vind het geen lelijk paard etc, maar voor boven de €10.000,- vind ik het gewoon te veel..
Ik denk dat het het dunne nekje is, en de "slappe" achterhand..

Ik heb net paar geplaatst, geen filmpjes enzo maar zijn minder duur en spreken me aan.
Behalve de laatste daar staat prijs in overleg bij :+.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:53

amarial schreef:

Die vind ik erg leuk! :D
Andere 2 spreken me niet zo aan en balzflug ook niet xD daar hebben we hier op stal een nakomeling van staan en daar vind ik helemaal niks aan. := Niet qua rijden (maar das wellicht kwestie van hoe hij gereden is) en helemaal niet qua karakter.
De eerste heeft een mooi hoofd maar de bewegingsfoto's vallen wat tegen op een of andere manier. (Niet echt opwaarts/front)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:56

Faline schreef:
amarial schreef:

Andere 2 spreken me niet zo aan en balzflug ook niet xD daar hebben we hier op stal een nakomeling van staan en daar vind ik helemaal niks aan. := Niet qua rijden (maar das wellicht kwestie van hoe hij gereden is) en helemaal niet qua karakter.
De eerste heeft een mooi hoofd maar de bewegingsfoto's vallen wat tegen op een of andere manier. (Niet echt opwaarts/front)

Staat bij een vriendin van mij op stal, ik zag toen die hengst ook op internet van hun en stuurde dat door naar haar en zei niet doen want die zijn hoeven zijn niet goed *heel verhaal*

Kan vragen aan der als je serieus interesse heeft..

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:58

Uppojono schreef:
De bemerking is dat ze na de buigproef niet helemaal regelmatig liep. Nu had ze zich daarvoor verstapt bij het uitladen en waren de banden iets te los. Als ze gewoon getraind zou worden,zou dit helemaal goed moeten komen. De eigenaar is iemand die ik via een vriendin ken en qua dat geloof ik wel dat hij hier eerlijk over is.

Zelf vind ik het altijd erg belangrijk dat ze klinisch goed zijn, echter was het paard dat ik heb gekocht ook een paar passen onregelmatig na de 2e buigproef (na volte in mulle zand), bij mijne lag dat eraan dat hij al een week of 9/10 op zn ijzers stond ivm Rhino. Dus op de foto gezet en advies van de DA was dat als de foto goed was om hem dan te kopen. Hij heeft er nog geen pas kreupel op gelopen tot nu toe, maar ja het blijft een risico.
Is het geen mogelijkheid om hem op proef te nemen voor een maand of 3? Om te kijken hoe hij zich ontwikkeld? Een paard wat zo lang heeft stilgestaan is moeilijk te beoordelen. Ook ken ik een aantal paarden die kreupel waren en na een week of wat stilstaan glansrijk door de klinische keuring komen om een paar dagen later "weer" kreupel te zijn..

Ik weet ook niet of je hem wil verzekeren maar de verzekering zal het been van de bemerking ook gaan uitsluiten, dus persoonlijk vind ik dat wel een risico.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:00

Faline schreef:
amarial schreef:

Daar heb je wel gelijk in ja.
Weet niet wat deze kost, wellicht kun je dat vragen? Vind m zelf ook gaaf, wel magertjes maar dat komt vast wel goed :+

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:00

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:05

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:07

amarial schreef:
Malou9 schreef:

Gatver die eerste merrie wordt even lekker met de slof ingereden. Heerlijk zo strak, zie dat veeel liever niet bij zo'n puppy's.

Ja dat is echt verschrikkelijk, ben niet tegen slofgebruik op jonge dieren maar gebruik dan op de goede manier.. :')

Same here, niet tegen slof, ook niet tegen sporen trouwens maar wel bij die jonkies en hoe die hier wordt gebruikt.. ;(

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:16

@nicole er staat nu een filmpje op YouTube van die stoere Krack C die ik ken :)
Zal de link wel even voor je op zoeken

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:17

Eens, ben niet perse tegen maat waarom al bij die jonge beestjes. Wss is de aanleuning al niet helemaal lekker en misschien is ze alleen voor het been met spoortjes. Jammer

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:20

Malou9 schreef:
Eens, ben niet perse tegen maat waarom al bij die jonge beestjes. Wss is de aanleuning al niet helemaal lekker en misschien is ze alleen voor het been met spoortjes. Jammer

Kan ook een fijn hulpmiddel zijn bij jonge paarden, ipv lopen trekken en de dieren het niet snappen.
Maar dan moet je er wel goed mee omgaan, offtopic :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:20

Korte termijnvisie: het moet vlug vlug :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:21

UltimOo schreef:
@nicole er staat nu een filmpje op YouTube van die stoere Krack C die ik ken :)
Zal de link wel even voor je op zoeken

O:)

Ben benieuwd :)