Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris__Bennie schreef:hoi Dames,
Ik heb ben vandaag wezen kijken bij de merrie die ik afgelopen dinsdag ook al had gezien. Ze had vandaag wedstrijd in de omgeving.
In het begin dacht ik, jaa.. Heel braaf en relaxt. Wel erg op de voorhand gereden.
Met rechtsom galopperen was ze weer tegen de hand, ruiter ging snel in stap waardoor het minimaal was. Dit deed het paard dinsdag ook en de ruiter trok haar toen om de andere kant op..
In de eerste proef weer rechtsom tijdens galop tegen de hand, 2 a 3 meter.
De tweede proef begon netjes, wil ze rechtsom galopperen, staakt het paard door stil te gaan staan en nergens meer op te reageren. Zweep, been, niks. Alleen achteruit de bak uit en steigeren.
mmm... Nu snap ik denk ik ook waarom de huidige ruiter zo fanatiek was met dr hand, om dr wss laag te houden zodat ze niet zou gaan spoken.
Errug jammer want ze was heel erg lief..
maar mijn zoektocht gaat verder!
InekeN schreef:Zoekt iemand nog een 7j zwarte merrie van 1.68 hoog, B springen met veel wp's en nu dressuurgereden, zo'n beetje M1 niveau? Al helemaal RX en klinisch goedgekeurd zonder bemerkingen, verkeersmak en nuchter maar niet sloom. Hoorde dat paard van mijn lesgeefster's man te koop is. Zij rijdt hem nu tijdelijk. Zag ze poosje geleden bezigNiet verkeerd! Was een hoop gedoe op het erf maar paard bleef onverstoorbaar.
Yelly schreef:Vrees dat het paard voor mij toch wat te rillerig is. Maargoed, dat kan ook aan het feit liggen dat hij al bijna twee weken niet was gereden en dat de vorige potentiële koper ook was gelanceerd.
Ik snap trouwens wel dat de eigenaresse hem niet kon voorrijden, want zij was zwanger en dan neem je uiteraard geen risico'sOver de telefoon hadden we besproken dat ze wellicht iemand anders kon regelen om hem voor te rijden, maar dat was op deze korte termijn blijkbaar niet gelukt.
Wel heel jammer hoor, want het was echt een heel leuk paard en ik denk zeker dat het paard potentie heeft, na een paar rondjes stappen was ik eigenlijk al erg enthousiast, heel vriendelijk en leuk paard. Maargoed, wel erg vlug en nog wat rillerig dusHad het idee dat het paard het draven onder zo'n vreemde ruiter gewoon nog erg spannend vond