Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Marjoo_ schreef:Heey! Ik meld mij hier ook even!
Ik heb een tijdje geleden mijn fjordenmerrie verkocht, maar ben nu weer opzoek naar een pony, een pony waarmee ik wedstrijden kan gaan rijden. Ik ben opzoek naar een jonge pony, die ik dan met deskundige begeleiding door ga rijden
Zondag ga ik bij deze kijken, wat vinden jullie van haar?
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/496 ... ind=5&fs=1
hoop op een reactie!
RomanaM schreef:Ik heb even een vraagje. Ik ben nu alvast aan het kijken voor een paard enz. maar in verband met de stal waar ik graag mijn paard wil stallen kan ik pas het paard aanschaffen in Januari. Ik heb nu echt een leuk paard gezien, maar is het verstanding om daar nu al op te reageren? Ik wil niet dat ik straks ben wezen kijken, ik het paard helemaal te gek vind, maar ik hem nog niet kan kopen en hij voor mijn neus weggekaapt word, maar er niet op reageren ben ik ook bang dat hij er tegen die tijd niet meer staat. En hoevaak gaan jullie meestal kijken bij een paard als je echt interesse heb? Ik heb nog helemaal geen ervaring hiermee, want dit word mijn eerste eigen paard. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen informeren hoe dat precies in elkaar zit.
Waratje schreef:Leuke pony, Marjoo, maar nog wel heel erg puppy. Zou ik nog niet serieus mee gaan rijden, maar nog even tijd geven om volwassener te worden. Kan een leuke sportpony worden, heeft een leuke uitstraling.
NiG schreef:RomanaM schreef:Ik heb even een vraagje. Ik ben nu alvast aan het kijken voor een paard enz. maar in verband met de stal waar ik graag mijn paard wil stallen kan ik pas het paard aanschaffen in Januari. Ik heb nu echt een leuk paard gezien, maar is het verstanding om daar nu al op te reageren? Ik wil niet dat ik straks ben wezen kijken, ik het paard helemaal te gek vind, maar ik hem nog niet kan kopen en hij voor mijn neus weggekaapt word, maar er niet op reageren ben ik ook bang dat hij er tegen die tijd niet meer staat. En hoevaak gaan jullie meestal kijken bij een paard als je echt interesse heb? Ik heb nog helemaal geen ervaring hiermee, want dit word mijn eerste eigen paard. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen informeren hoe dat precies in elkaar zit.
Ik vind het wel fijn om 2x te gaan kijken (kijken of je de 2e keer ook denkt dit is m! of meer iets hebt van mwah mss toch niet en de 2e keer heb je met rijden ook al wat meer feelling met het paard), maar het is wel afhankelijk van hoeveel haast de verkoper heeft en of ze het paard een poosje voor je vast willen houden. Maar ik denk dat een aantal maanden vast houden wel lang is, ze hebben ook niet de garantie dat jij m dan koopt.
Ik zou gewoon eens bellen met die mensen en je situatie uitleggen, als dan al blijkt dat het niet mogelijk is heeft het ook geen zin te gaan kijken en voorkom je een teleurstelling. Misschien is het als je m heel leuk vind mogelijk m te kopen en daar te laten staan. Er zijn vast wel opties te bedenken, maar dan moet je lijkt me wel veel vertrouwen in de verkoper hebben en vice versa. Staat ie ver weg?
Ik ben trouwens ook nog niet zo lang opzoek hoor, maar probeer het ook vanuit het oogpunt van de verkoper te bekijken.
_Marjoo_ schreef:Deze pony is 3 jaar, ik vind hem ook niet helemaal lekker lopen. Feit is ook dat deze pony in Duitsland staat en ik niet weet of ik 4 uur wil gaan reizen. Zijn karakter zoals beschreven spreekt mij wel erg aan, twijfel twijfel...Bedankt voor jullie reacties!!
_Marjoo_ schreef:Deze pony is 3 jaar, ik vind hem ook niet helemaal lekker lopen. Feit is ook dat deze pony in Duitsland staat en ik niet weet of ik 4 uur wil gaan reizen. Zijn karakter zoals beschreven spreekt mij wel erg aan, twijfel twijfel...Bedankt voor jullie reacties!!
. Voor mij een teken dat het beestje niet soepel in zn velletje zit
. 
.
! 
.