slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:40

idd. Lachen

Beetje posts omhoog halen, wat de meeste hier doen hè.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:55

Malibu_ schreef:
Hahahahahah jullie zijn TE melig voor woorden Haha! Ik stop ermee jongens Tong uitsteken Haha! ik ga gewoon lekker mee doen hehe

Kirsten laat ook niks meer van zich horen

jaa kan niet altijd hier blijven he Knipoog
me konijn moest namelijk naar de dierenarts

luiheid moet je ook soms aanpakken Clown Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:56

Debortje_ schreef:
idd. Lachen

Ja, zoals jij! Haha!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:05

Es79 schreef:
Debortje_ schreef:
idd. Lachen

Ja, zoals jij! Haha!

Ik kom hier niet zo vaak hoor, lees af en toe een paar bladzijde's en dan zie ik qoute's met 1 smiley eronder. Nagelbijten / Gniffelen
Sommige zitten hier bekant dag en nacht onzin te posten..
Verplaats het dan naar de [HK]. Koe

Crum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:06

Ik zou persoonlijk mijn paard nooit laten slachten, hij heeft een groot deel van zijn leven veel voor mij betekent. Inslapen is voor het paard vrediger en eerbiedwaardiger, gewoon lekker op zn eigen plekje. Veel minder stress vol dan bij zon slager zonder je eigen baasje dat heel je leven voor je heeft gezorgd.

Maar...
wat er daarna met het paard gebeurd heeft niet veel verschil. Bij de slager komt hij op een broodje, dat klopt. Maar als je paard word opgehaald gaat hij naar Rendac waar vervolgens het vlees nog voor bepaalde dingen word gebruikt. Zelfs van de botten word gebruikt gemaakt ( bepaalde bestandelen worden gebruikt voor de maak van dropjes, winegums, muurverf)

Dus je kan maar beter niet denken aan wat er daarna gebeurt, maar wel wat voor het paard het vredigst is. Knipoog

Kirsten_S

jaaa precies debortje en dan zeggen dat ik onderbouwende berichten moet schrijven Tong uitsteken

_mbvd_

het ging toch over slachten wat ieders mening is,
er staat nu wel erg veel offtopic tussen;)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:08

Crum schreef:
Ik zou persoonlijk mijn paard nooit laten slachten, hij heeft een groot deel van zijn leven veel voor mij betekent. Inslapen is voor het paard vrediger en eerbiedwaardiger, gewoon lekker op zn eigen plekje. Veel minder stress vol dan bij zon slager zonder je eigen baasje dat heel je leven voor je heeft gezorgd.

Maar...
wat er daarna met het paard gebeurd heeft niet veel verschil. Bij de slager komt hij op een broodje, dat klopt. Maar als je paard word opgehaald gaat hij naar Rendac waar vervolgens het vlees nog voor bepaalde dingen word gebruikt. Zelfs van de botten word gebruikt gemaakt ( bepaalde bestandelen worden gebruikt voor de maak van dropjes, winegums, muurverf)

Dus je kan maar beter niet denken aan wat er daarna gebeurt, maar wel wat voor het paard het vredigst is. Knipoog

dat probeer ik nou steeds te zeggen Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:11

Die zitten ook meer IN het topic als jij Debortje.

Als je heel het topic leest (of begin gewoon bij het begin) dan zie je al heel snel onze onderbouwde meningen.

@ Crum: en soms is dat NIET de spuit van de veearts. Ik zeg gewoon niets meer over dat inslapen vrediger en of eerbiedwaardiger is, dat bepaal jij gewoon niet voor een ander. En of er stress bij de slager is, weet eigenlijk wel zeker dat je het nooit gezien hebt.

Je moet gewoon het beste voor je paard kiezen, en waar jij zelf mee door kunt leven.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:12

Crum schreef:

Wie zegt dat inslapen vrediger en eerbiedwaardiger is? Eerbied geeft een paard niet om, een rustige kalme dood imo wel. En dat kan bij allemaal. Op bokt gaan blijkbaar allemaal horrorverhalen rond over paarden die in de rij moeten staan wachten op de dood, bloed ruikend en luisterend naar gillende paarden. De slacht is zo onvredig niet, je mag er gewoon bij zijn, slachters zijn geen beulen, ze tonen vaak veel respect voor paard en eigenaar. Als een paard zich makkelijk laat vervoeren, waarom niet? Inslapen is ook niet zo sprookjesachtig als wordt verteld, 't gebeurd nog wel eens dat paarden zich verzetten tegen het spuitje, ze worden eigenlijk gedwongen te liggen omdat ze hun benen voelen wegzakken, dat gaat tegen hun instinct in en als ze denken nog een kans te maken zullen ze vast en zeker een poging wagen zich er tegen te verzetten.

Slacht is niet per definitie stressvol en respectloos en inslapen is niet per definitie rustig en "eerbiedwaardig".

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:14

Kirsten, en als je nou zoiets had gezegd ipv te tieren was er niemand over je heen gevallen.

ben het trouwens wel eens met de opmerkingen over off topic smileys.

Crum, heb je zelf ervaring met een van beide? Ik wel, en kan oprecht zeggen dat het inslapen voor meer stress zorgde dan de slager.

Jus, idd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:17

Vind ik heel overdreven van die smileys, net of dat altijd zo is!

Doei, doei

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:23

Lielle schreef:
Kirsten, en als je nou zoiets had gezegd ipv te tieren was er niemand over je heen gevallen.

Crum, heb je zelf ervaring met een van beide? Ik wel, en kan oprecht zeggen dat het inslapen voor meer stress zorgde dan de slager.

Jus, idd.

jaa maar wat zou jij doen; alles wat je zegt valt verkeerd, je moet alles tig keer uitleggen omdat ze of het niet goed gelezen hebben of niet alles gezien hebben, iedereen dezelfde vraag stelt

ik kreeg hier bijna een hartaanval

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:25

Jus_dOrange schreef:
Slacht is niet per definitie stressvol en respectloos en inslapen is niet per definitie rustig en "eerbiedwaardig".

Tjakka.. Vind ik ook!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:27

Kirsten_S schreef:
jaa maar wat zou jij doen; alles wat je zegt valt verkeerd, je moet alles tig keer uitleggen omdat ze of het niet goed gelezen hebben of niet alles gezien hebben, iedereen dezelfde vraag stelt

Echt onzin, ik heb hier nogmaals nog niemand over me heen gekregen en ik wil de mijne ook niet laten slachten. Dat is echt jouw manier van beschrijven geweest hoor.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:29

Es79 schreef:
Debortje_ schreef:
Kan dit topic niet naar de [HK] verplaatst worden?

Sommige bokkers proberen hier volgens mij alleen maar hun posts te verhogen,
door domme smilies te plaatsen of domme antwoorden en onder een qoute 1 smiley te zetten. Scheve mond

ontopic:
Ik ben niet tegen het slachten, als ze het goed doen maar als nog gaan die van mij er nooit heen. Knipoog

Nee, dat kan niet!
Misschien moet je het topic even helemaal lezen?!

Ontopic:
Waarom gaan jouw paarden er dan niet heen?

Zucht! Huilen van het lachen

Het staat paginaaaaaa's terug, zoek maar. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:32

Kirsten_S schreef:
Lielle schreef:

Jus, idd.

Lees eens rustig je eigen berichten terug, en vraag je dan eens of dat het zo raar is. Zie bv de reacties op Crum, die zijn echt anders. Je verwijt ons niet goed te lezen, terwijl je berichten gewoon niet beargumenteerd en kort door de bocht zijn, en dat blijft in feite de hele discussie zo. Je roept wel "ja maar dat is mijn mening", maar meningen zonder argumenten en toelichting dragen niet bij aan een discussie. En je licht je mening later wel toe, maar de vragen die we daarop stellen interpreteer je verkeerd of beantwoord je niet.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:32

ik heb een vraag en niet rot bedoeld maar: wie bepaald dat het slachthuis goed is?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:34

[/quote]

ik kreeg hier bijna een hartaanval[/quote]
Lees eens rustig je eigen berichten terug, en vraag je dan eens of dat het zo raar is. Zie bv de reacties op Crum, die zijn echt anders. Je verwijt ons niet goed te lezen, terwijl je berichten gewoon niet beargumenteerd en kort door de bocht zijn, en dat blijft in feite de hele discussie zo. Je roept wel "ja maar dat is mijn mening", maar meningen zonder argumenten en toelichting dragen niet bij aan een discussie. En je licht je mening later wel toe, maar de vragen die we daarop stellen interpreteer je verkeerd of beantwoord je niet.[/quote]

maar een mening hoeft niet altijd met argumenten en toelichtingen te zitten.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:34

De meeste, vrijwel alle slachthuizen in Nederland zijn goed, schoon etc. Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:35

Lielle schreef:
#Lees eens rustig je eigen berichten terug, en vraag je dan eens of dat het zo raar is. Zie bv de reacties op Crum, die zijn echt anders. Je verwijt ons niet goed te lezen, terwijl je berichten gewoon niet beargumenteerd en kort door de bocht zijn, en dat blijft in feite de hele discussie zo. Je roept wel "ja maar dat is mijn mening", maar meningen zonder argumenten en toelichting dragen niet bij aan een discussie. En je licht je mening later wel toe, maar de vragen die we daarop stellen interpreteer je verkeerd of beantwoord je niet.#

nog meer dingne die ik verkeerd doe! Vork
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 03-07-07 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:36

Ik denk dat jij je vraag belangrijker vindt dat het antwoord..

Je reageert niet op berichten zoals Lielle.. wat je eigelijk wel eerst zou moeten doen Knipoog

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:38

Debortje_ schreef:

Schoon, hygienisch ( sorry maar weet niet hoe ik dit schrijf, ben dyslexties )..enz.

Kirsten_S

Debortje_ schreef:

jaa maar wie bepaald dat, want iedereen kan eigenlijk wel zeggen dat ze goed zijn. Want ze kunnen toch ook rare dingen doen ook al staan ze ingeschreven Verward

IKbenEllen

Kirsten_S schreef:
ik heb een vraag en niet rot bedoeld maar: wie bepaald dat het slachthuis goed is?

Wie bepaalt dat het slecht is?