oji schreef:Dat is het nadeel van als je eenmaal de top bereikt hebt, dat de hele wereld naar je kijkt en je dus niet meer een keer een wat ongelukkige proef kan hebben, zonder dat de hele wereld daar over valt.
Toen Adelinde nog problemen had met een spooky Parzival, was Adelinde nog onbekend en kon zij dus rustig het paard leren wennen aan de wedstrijdring, zonder dat ze daarmee viral ging.
Hoeveel ruiters gaan niet met een paard het bos in, dat de eerste keren in het bos volledig over de zeik gaat en alles eng vindt. Ook dan weet je niet van te voren of dat iets tijdelijks is en of het paard het over een paar maanden misschien geweldig vind om lekker door het bos te crossen, of dat hij het nooit gaat leren. Daar kom je maar op 1 manier achter, door het toch een aantal keren te proberen en af en toe eens iets anders uit te proberen.
Als ik de insta post lees van JvB dan klinkt het alsof zij inderdaad meerdere dingen heeft uitgeprobeerd, tot op heden niet succesvol. Maar klinkt wel degelijk veel respect voor het paard en het voor het paard goed willen doen. Daarom vind ik het sneu dat zij als combinatie, feitelijk niet de kans krijgen hun pad te vinden (of niet, dat kan ook) naar meer ontspanning in de proef, zonder dat de hele wereld over elke mislukte poging over haar heen valt. Dat is toch geen doen.
Nou dat laatste, ik erger me daar ook aan dat alles zo onder een vergrootglas ligt bij een paar zelf mislukte ruiters die als enig doel hebben om geld te verdienen door anderen zwart te maken. (FB, SM, bepaalde pagina's)
Prima als echt leed aangepakt wordt zoals waar dit topic mee begon, geweld, mishandeling etc.
Maar om nu echt iedereen die even een minder fijne proef rijdt zo door het slijk te zetten en weg te zetten als een mishandelaar. Nee, krijg echt steeds meer weerstand tegen dat soort types.