Alles goed gegaan met longeren Koekie? Ik vind het altijd wel spannend weer de eerste keer iets gaan doen.
Polletje gaat lekker! Balen van de schiefel. Owen heeft ook een klein schiefeltje links voor net onder de knie. Gelukkig niet op een plek waar de peesbeschermer zit. Heeft ie opgelopen in het half jaar dat ik hem in de opfok had staan nadat ik hem gekocht had, maar was al helemaal rustig toen ik hem ophaalde en is ook altijd rustig gebleven.
Snap dat je je zorgen maakt Babootje, vooral als straks het veulen geboren is. Mijn merrie staat ook in Putten met pensioen. Je kan verhuizen, maar ze zitten echt bijna overal waar er ruimte is om je paard lekker veel buiten te laten lopen. En veel buiten kunnen lopen is ook wel essentieel voor de ontwikkeling van je veulen. Mijn merrie staat ook in Putten in een wei met alleen maar echte paarden, geen ponies en geen veulens. Wel al een paar die behoorlijk verzwakt zijn omdat er een aantal wel echt bejaard zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je oudje op die manier aan zijn einde komt. Gelukkig is Bobo een jonge blom in de kudde en nog heel fit, dus denk niet dat zij veel risico loopt, maar eng is het wel allemaal. Wordt echt hoog tijd dat ze die wolfen gaan beheren, maar vrees dat daar geen enkele prioriteit ligt bij het kabinet.
Owen gaan heel goed, ben echt volop met hem aan het genieten. Het is zo vreselijk leuk om zo'n baby helemaal zelf op te leiden en al die stappen mee te maken. Had dat met Bobo ook, ha ha maar dat was wel veel meer een bumpy road....ha ha die was echt niet makkelijk en daar heb ik wel wat grijze haren van gekregen. Heel erg veel gelanceerd de eerste 2 jaar, heel veel uitgebroken uit de wei (kon ik weer naar een boer om mijn excuses aanbieden waarom zijn land was omgeploegd) of van de poetsplaats en dan zag ik mijn zwarte merrie in het donker weer over de 80km weg verdwijnen. Ha ha die zorgde wel voor de nodige stress. Uiteindelijk heel makkelijk en hanteerbaar geworden hoor en heeeeeeeeel veel van geleerd. Maar dat zou me nu wel een maatje teveel zijn, dat was 13 jaar geleden okay, maar ik ben inmiddels ook de 50 gepasseerd dus ben wel blij met een wat gezeglijker paard.
Het was vanmorgen echt wel heel koud, dus was benieuwd of hij dan ook lastiger zou zijn. Kom ik op stal, had meneer zijn deken afgewerkt...dus dacht nice....is ie nog kouder. Maar gewoon in de buitenbak gaan rijden en hij was prima te hanteren. Daarna uitgestapt in het bos en ook dat ging prima. Heerlijk paard! Ik heb wel het idee dat hij het 's avonds doordeweeks net allemaal wat makkelijk vind als 's ochtends. In het weekend heeft ie net wat meer moeite met op gang komen (plakkerig aan mijn been) en is ie in het begin net wat minder los in zijn lijf voor mijn gevoel. Maar ja, hij staat van 11-15 met zijn groep in de paddock en ik wil nooit tijd afsnoepen van zijn buitentijd. Dus het is in het weekend dan ook vroeg rijden voordat hij iets gedaan heeft. Doordeweek heeft hij natuurlijk al buiten gestaan en is hij in de molen geweest. Misschien morgen eens na 15 uur rijden kijken of dat uitmaakt. Maar misschien zit het ook gewoon in mij

Ik ben zelf ook meer avondmens als ochtendmens.
's avonds in het donker de trailer in, dat vind meneer nog niet zo'n goed plan. Dus mijn les woensdag werd weer ipv lessen, oefenen trailerladen

Maar goed, ook dat gaat wel goed komen en we zijn toch nog lang niet wedstrijdklaar.