Kay_Kim schreef:Klopt wel dat dit maanden duurt maar ik heb meerdere paarden getest en bij 2 had ik wel een instant gerust gevoel, zowel in omgang als met rijden… dat gevoel moet toch direct goed zitten denk ik… een echte band opbouwen duurt natuurlijk wel langer…
Ik heb 24/4 eentje getest en ik krijg hem NIET uit mijn hoofd omdat het zo klikte! Helaas kan het door medische redenen even niet… anders was er toch direct een keuring geregeld en/of tweede bezichtiging ookal was het 2u30 rijden enkele rit
Ik had bij die zwarte helemaal geen gerust gevoel. Nu voelt ie als het meest betrouwbare paard wat ik ooit gehad heb. Die dingen bouw je samen op.
Je zorgt dat het paard zich veilig voelt bij jou, en dan ben jij ineens ook helemaal veilig bij het paard.
Lieser schreef:Avalanche schreef:Realiseer je alleen wel dat je maanden nodig hebt om een band op te bouwen en dus vertrouwen. Ook van het paard in jou. Dat zijn dingen die niet in een instant-versie komen.
Het gaat niet om een band opbouwen. Maar ik stop met dit onderwerp. Er wordt werkelijk van alles bijgehaald wat ik niet geschreven heb. Ik ga me niet verdedigen voor dingen die ik nooit gezegd heb. En ik ga me niet in de put laten praten omdat ik toevallig niet het type ruiter ben dat op elk paard weg durft te rijden.
Maar is het dan niet handiger om eerst te investeren in je eigen zelfvertrouwen? Want hoe relaxter jij bent, hoe relaxter het paard zal zijn bij je, en hoe meer je ze kunt vertrouwen. Maar de sleutel ligt toch echt bij jezelf.