pien_2010 schreef:Maak je niet ongerust Ayasha, ik kom bij jou echt niet op bezoek.

jokari schreef:We moeten eerst schriftelijk verzoek indienen bij de bewakers, Pien.
Wel fijn dat ze dat doen.

Gewoon aanbellen en netjes wachten tot ik je binnen laat werkt ook.
Jezelf toegang geven is een minder goed plan. 
pmarena schreef:Ik kan me voorstellen dat je een trotse mamma bent

Ik ben de meerderheid van de nachten alleen dus het is toch wel fijn om te weten dat je een stel herders hebt die bereid zijn om zich nuttig te maken. En dankzij een wetsaanpassing van vorig jaar mogen de honden zelfs ingrijpen.
Alles is nu in BE in theorie "openbaar" terrein. In principe mag je wettelijk gezien gewoon in andermans tuin een bal of whatever gaan halen. Natuurlijk kwamen er veel vragen van mensen zoals wij met honden die getraind (en bedoelt) zijn om hun tuin te bewaken en mogelijk zouden uitvallen. Dat is dus eigen risico als je een tuin met honden betreed nu. 
Maflinger_S schreef:Als je zondag kijkt naar wat je paard nodig heeft als je rijdt, komt het helemaal goed. Jij faciliteert alleen maar.
Wat een mooi verhaal over je herders, de toppers!
Hoop dat hij zich in de proef ook nog herinnert wat wissels zijn. 
petraaken schreef:Zo dat zijn een goed stel honden dat je daar hebt. Meteen alert bij iets dat niet bij het normale hoort.
Hopelijk hou je het morgen droog op de wedstrijd.
ja.
Vooral Yaiko is wel vrij goed in alert zijn op mij maar dat Arras ook mee kwam was een beetje een verrassing. Arras is normaal degene die vooral mijn man volgt en mij hoofdzakelijk praktisch vindt om voer van te krijgen.