Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:06

Ik kan me wel voorstellen dat iemand kan schrikken wanneer ze zelf bij een wormenkuur denkt aan een wormenspuitje van 12 euro en het wordt ineens tegen de 30 :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 00:09

Zo. Zondag komt dichter en dichter bij en ik heb cold feet. Maar ik probeer mezelf voor te houden dat we niet moeten ‘scoren’. Gewoon proberen netjes af te ronden.

Het waait hier (dievenweer noemden we dit vroeger thuis. Overal geluiden dus iedereen negeert veel). Maar ik hoorde terwijl ik hooi pakte een geluid aan de garage. De honden waren ook buiten aan het spelen dus ik dacht ‘als ik gil komt er wel eentje.’ En ik zet mijn hooinet neer en ga kijken. We moeten een stukje naar beneden daar en nog voor ik naar beneden kon gaan had ik ineens links en rechts een herder lopen. :+:
Arras bleef buiten zitten. Yaiko sloop muisstil met me mee de garage in, ík hoorde hem niet eens en ik wist dat hij bij me liep. Zo stil heb ik die hond nog nooit geweten. Samen met Yaiko rond gekeken en niks gezien en alles was nog waar het moest zijn dus zal gewoon de plastick van de verpakte balen geweest zijn die ik hoorde.

Maar,.. ik had dus geen commando gegeven hè… ze hebben me zien afwijken van mijn normale patroon (ik doe wat in de stallen. Pak hooi en ga de paarden halen, nu ging ik de ‘foute kant op’ tov normaal.) ondanks dat ik net daarvoor de bal gegooid had (meestal zijn ze dan een paar minuten zoet met beslissen wie m mag terug brengen.) en ze hebben de bal gelaten voor wat ie was en besloten dat ze mee moesten lopen. :+: :+:

Hiervoor hebben we ze dan uiteindelijk ook wel maar toch… het was zo mooi hoe ze allebei even hun neus in mijn hand duwde en elk aan één kant kwamen lopen a la ‘we’ve got you.’ <3

Dat ze getraind worden om te waken en te verdedigen is één maar dat wil lang niet altijd zeggen dat ze in hun vrije tijd ook zo alert zijn.

Herders zijn echt de beste honden. :+:

Afbeelding
Toen ik het licht aan deed zag ik dat hij gevolgd was. Ze hadden me terug ‘tussen hun in’ maar met meer ruimte doordat Arras aan de enige ingang zat en Yaiko tussen mij en de rest van de kelder… Ze leren ook niet van samen te werken op die manier dus dat gedrag is echt de roedel die gezond functioneert…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:52

Maak je niet ongerust Ayasha, ik kom bij jou echt niet op bezoek. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:11

We moeten eerst schriftelijk verzoek indienen bij de bewakers, Pien. :')

Wel fijn dat ze dat doen. <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:31

Ik kan me voorstellen dat je een trotse mamma bent +:)+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:41

Als je zondag kijkt naar wat je paard nodig heeft als je rijdt, komt het helemaal goed. Jij faciliteert alleen maar.

Wat een mooi verhaal over je herders, de toppers!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:13

Zo dat zijn een goed stel honden dat je daar hebt. Meteen alert bij iets dat niet bij het normale hoort. +:)+

Hopelijk hou je het morgen droog op de wedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 13:33

pien_2010 schreef:
Maak je niet ongerust Ayasha, ik kom bij jou echt niet op bezoek. _O-

jokari schreef:
We moeten eerst schriftelijk verzoek indienen bij de bewakers, Pien. :')

Wel fijn dat ze dat doen. <3

_O- Gewoon aanbellen en netjes wachten tot ik je binnen laat werkt ook. :)) Jezelf toegang geven is een minder goed plan. _O-

pmarena schreef:
Ik kan me voorstellen dat je een trotse mamma bent +:)+

:+: Ik ben de meerderheid van de nachten alleen dus het is toch wel fijn om te weten dat je een stel herders hebt die bereid zijn om zich nuttig te maken. En dankzij een wetsaanpassing van vorig jaar mogen de honden zelfs ingrijpen. :+ Alles is nu in BE in theorie "openbaar" terrein. In principe mag je wettelijk gezien gewoon in andermans tuin een bal of whatever gaan halen. Natuurlijk kwamen er veel vragen van mensen zoals wij met honden die getraind (en bedoelt) zijn om hun tuin te bewaken en mogelijk zouden uitvallen. Dat is dus eigen risico als je een tuin met honden betreed nu. :+

Maflinger_S schreef:
Als je zondag kijkt naar wat je paard nodig heeft als je rijdt, komt het helemaal goed. Jij faciliteert alleen maar.

Wat een mooi verhaal over je herders, de toppers!

Hoop dat hij zich in de proef ook nog herinnert wat wissels zijn. _O-

petraaken schreef:
Zo dat zijn een goed stel honden dat je daar hebt. Meteen alert bij iets dat niet bij het normale hoort. +:)+

Hopelijk hou je het morgen droog op de wedstrijd.

ja. :+: Vooral Yaiko is wel vrij goed in alert zijn op mij maar dat Arras ook mee kwam was een beetje een verrassing. Arras is normaal degene die vooral mijn man volgt en mij hoofdzakelijk praktisch vindt om voer van te krijgen. :+

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:12

Veel plezier en succes alvast voor morgen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:24

Succes morgen, komt vast goed!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:49

Veel plezier morgen!!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:06

Veel plezier morgen! Gewoon lekker genieten samen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 23:32

Spoiler:
Dankjewel dames. :+: ben beetje onzeker… ik ken mijn proef… ik weet dat Sam het kan… ik moet morgen gewoon op hem vertrouwen en hopelijk helpt hij me dan in mezelf geloven :+:
Hij is echt 100% klaar…. En toch twijfel ik. Niet aan hem maar aan mezelf. :x

Ik moet gewoon durven rijden zoals ik denk dat goed is…. Als ik dat kan doen dan is mijn doel morgen al bereikt. Met alle respect denken ‘f*ck you jury’ en rijden zoals thuis… want thuis kunnen we het en zelfs mijn man zei vandaag ‘als ge zo rijdt met ‘m ziet het er dus echt doodsimpel uit hè…’ (als Sam er eens aan staat zijn de hulpen zo klein dat je ze gewoon niet ziet en dat is ook waarmee we voorheen compenseerde voor zijn mindere bouw… )het weet zit iig mee. Begin vd week voorspelde ze regen. Nu vanaf de middag droog. :j

Manlief ook ‘hebt ge die zijn benen gewassen?’
(Ik ben nogal een ramp kwa wassen, _O-)
Ik *korte pauze*: ‘soort van…’
Man: ‘hoe wast ge soort van een paard?’
Ik: ‘inzepen en door de plassen rijden…. :j
Manlief: *facepalm*

In mijn verdediging: zijn benen waren wel echt spierwit, _O-

Mag mijn man trouwens een standbeeld?

Als het koud is dan stuurt mijn man me altijd weer bed in als ik op sta om de paarden buiten te zetten. Hij komt dan meestal net terug van werk en zegt ‘ik ben nog warm aan.’
Ik loop ook alweer een paar dagen met mijn knie brace (doe m s nachts aan zodat ik door de dag kan steunen. Ik ben ook happy met back on track. :j )
Dat helpt ook aan zijn ‘ga terug slapen’ attitude. Hij weet dat ik die knie brace enkel aan heb als ik echt last heb want ik haat iets over mijn knie dragen. :o Ik ben zo blij met mijn rij leggings nu want gewone rijbroeken die minder soepel zijn krijg ik dus echt last in mijn knie schijf…)

Dus tenzij hij moet overwerken gaat hij om half zeven dan Sam zijn beschermers uit doen (Sam heeft back on track stalbeschermers en is daar erg happy mee.) en dan zet hij ze dus buiten.

Mijn paarden zijn etters. Bij mij lopen ze gewoon naar de weide maar bij mijn man moeten ze altijd even dwaas doen. Vannacht was de poort ook nog eens dicht gewaaid dus autist Sam besloot weer de stal in te gaan. Toen mijn man hem weer buiten wilde zetten besefte hij dat dat niet de bedoeling was en raakte in paniek en trok zijn kont onder zich. Mijn man zei ‘riskeer het nie eh gouden ezel.’ Waarop Sam blijkbaar halfhartig met 1 been uit geschopt heeft maar niet in zijn richting ofzo. (Sam doet dat als hij onzeker is. Hij draait dan van je weg en slaat met 1 been uit. Hij wil je dus echt niet raken maar de spanning moet er uit.)

Manlief besluit Sam te negeren en Rêve te proberen. Rêve is een ander verhaal. Die schopt wél om te raken… maar dus alleen naar mijn man. :? (Hij heeft haar nooit iets misdaan. Geen ide waarom ze zo naar hem doet.)
Enfin. Hij krijgt ze buiten. Maar moest wel zijn hart luchten en zei onder andere ‘en die bruine ezel heeft geluk dat gij iedereen vermoord die scheef naar ‘m kijkt!’ (Dacht in mezelf: ik ben vrij zeker dat de bruine ezel in kwestie heel goed weet dat niemand aan hem durft komen omdat ik meteen merk wanneer iemand hem gecorrigeerd heeft. _O-)

Dus later op de dag zijn we e.e.a aan het bespreken. De weide in zutendaal, Joy (n is ineens gedraaid en gaat nu wormen kuur halen zoals ik zei omdat mijn DA belde dat hij niet binnen gekomen was.. Dus het is moeilijk want ik krijg heel veel gemixte signalen betreffende wat haar bedoeling is en daardoor hebben wij dus ook wat moeite met bepalen wat we gaan doen… liefst houd ik Vigo en Joy samen dus als dat kan, graag, maar ik wil ook niet weer in aller ijl moeten verhuizen… ) ook over de huizen )waar we nog steeds niks v gehoord hebben. :\ :\ Ik was bezig met de stallen en zeg tussendoor ‘ligt het aan mij of heeft Rêve niks vuil gemaakt in hare stal?’
Waarop mijn man ‘die was te druk met mikken. >;)

:(:)

Hij zei ook ‘morgen zijt te niet nerveus hè’
Dus ik ‘dat kan ik niet beloven. Heb dat niveau nog nooit in mijn leven op wedstrijd gereden en ik ben onzeker.’
Dus hij ‘maar ge hebt geen hoge verwachtingen?’
Ik: ‘nee. Hoop gewoon dat ik hem er doorheen gestuurd krijg en al de rest is gewonnen. Hij kan het. Ik moet gewoon durven rijden.’

Hij wilde weten of hij een pakket met mijn favoriete snoep moest gaan halen in geval van teleurstelling. _O-

Nu zegt hij dus net (hij gaat morgen voormiddag met zijn nonkel een fietstocht doen.) ‘ik zal ze morgenochtend wel naar de grote weide brengen dan staan ze proper en kan Sam wat lopen voor de wedstrijd.’

Dit dus ná alles vanmorgen…. <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:08

Jouw man heeft dat standbeeld al làng geleden verdiend volgens mij. Die paarden moeten niet zulke graftakken naar hem zijn :(:)

Eigenlijk ga je vanmiddag niet naar wedstrijd, je gaat gewoon lekker trainen op locatie, een soort testritje waar dan toevallig een jury bij zit. Meet jezelf de "hallo jury, ik kom alleen even van deze bak gebruik maken" attitude aan en ga gewoon lekker aan de hobbel met Sammie, dit is gewoon een testritje en de volgende keer is pas de echte, je hebt nu niets te vrezen :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:33

Succes straks. Als ‘t lukt, negeer dan inderdaad het wedstrijdgegeven en maak er een training op locatie van. Have fun ! Resultaat komt dan wel vanzelf.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:48

Succes weer, je kan het!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:10

Veel plezier meid!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:34

Inderdaad gewoon een testritje maar dan effectief tussen de hekjes en met een jury waar je later kan aan vragen waar je nog verbeterpunten kunt halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 16:05

Geen wedstrijd voor ons.
Afbeelding
Smid komt vandaag nog langs maar de wedstrijd gaan we niet meer redden.
Wondje is oppervlakkig gelukkig

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:12

Balen! :(
Volgende keer beter!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:34

O jeetje, dat is balen.

nafkedemi