Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

Galuppy0546 schreef:
Mijn afspraak is verplaatst naar morgenavond, dus ik ga in een spoedtempo heel heel heeeuulll veel schietgebedjes doen :').

Het is overigens inderdaad een Johnson x Tenerife VDL


Leuke merrie, ben benieuwd!

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

boemel schreef:
Ik ben als het goed is, klaar met zoeken.
Donderdag wordt ze gekeurd.
Aangezien ze in November nog volledig gekeurd is, X-ray en klinisch, verwacht ik weinig gekkigheid.

Een 10 jarige merrie van 172cm.
Braaf buiten, dressuurmatig L niveau.


Spannend Boemel!!

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:22

boemel schreef:
Ik ben als het goed is, klaar met zoeken.
Donderdag wordt ze gekeurd.
Aangezien ze in November nog volledig gekeurd is, X-ray en klinisch, verwacht ik weinig gekkigheid.

Een 10 jarige merrie van 172cm.
Braaf buiten, dressuurmatig L niveau.


Spannend en alvast gefeliciteerd!!


Galuppy0546 schreef:
Mijn afspraak is verplaatst naar morgenavond, dus ik ga in een spoedtempo heel heel heeeuulll veel schietgebedjes doen :').

Het is overigens inderdaad een Johnson x Tenerife VDL


Spannend, fingers crossed! Hoe groot ben jij zelf? :+

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:23

Alvast gefeliciteerd Boemel ! Gaat vast goed komen.

Spannend Galuppy, ik hoop dat het wat voor je is.

boemel

Berichten: 8560
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:26

Dank jullie wel!
Zou leuk zijn.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:32

@Autumn jaa zeker

@N0a Kleiner dan 1.82 :') Maar grootte vind ik nog niet zo spannend, heb ik nooit gehad.

@Sosha ik hoop het enorm!Q

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:05

Spannend Boemel, ik hoop met je mee!

Galuppy, spannend spannend spannend! Ik doe een schietgebedje met je mee :')

Sintara

Berichten: 7486
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:09

Ohh spannend jongens! Ik duim voor jullie

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:00

Spannend dames, ik duim voor jullie!

tita

Berichten: 19757
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:01

Boemel spannend

Galuppy die merrie heeft vaker te koop gestaan kan nog advertentie vinden van april.
succes jij ik ken die stal verder niet ook niet van naam

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:06

Gini schreef:
Chichika schreef:
toen mijn dochter voor 3 jaar naar klimke ging had ik 7 paarden op stal staan en ik had nog baan van 40 uur per week. had ik bijrijdster gevonden maar dat was voor korte duur maar 3 maand ;( ze had bepalde voorkeur en reed alleen maar paarden die ze leuk vond, voor andere had ze geen tijd :+
toen had ik besloten om 4 weg te doen is ze nooit weer gekomen :D


Ik vind dit eigenlijk normaal als het om een betalende bijrijdster gaat. Je betaalt maandelijks een bedrag om wel het plezier van een paard te hebben, zonder de verantwoordelijkheid van een paardeneigenaar. Waarom zou je betalen om op paarden te rijden die je niet leuk vindt?

Als je al je paarden op regelmatige basis getraind wilt hebben, dan is dat een dienst en zou de trainer van de paarden betaald moeten worden. Toch?

mijn paarden zijn gratis en als ze wedsrijden wil rijden betaal ik alles ook vervoer
mijn dieren zijn super lief en braaf en makelijk te rijden. dus ik snap het niet helemaal -O-

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:04

Spannend @boemel en @galuppy ik duim mee!
Ik heb gister 2 paarden op dezelfde stal bekeken. Een 4jarige en een 3jarige. Ik ben helemaal verliefd geworden op de 3 jarige maar iedereen raad het me af omdat ze nog zo jong is en ik geen ervaring heb met paarden doorrijden en ook snel bangig kan worden als er wat gebeurd. Waarom ben ik dan toch gaan kijken. Ja eigenwijs denk ik en ze werd als enorm braaf omschreven.
Dit blijkt ze dus ook te zijn echt poepie poepie braaf ondanks dat ze net zadelmak is.
Maar ik heb me laten vertellen dat het alsnog niet slim is ook al heb ik er goede begeleiding bij, met grootste reden het feit dat ik snel angstig word. Ik was er bijna alsnog voor gegaan in mijn enthousiasme maar als ik realistisch nadenk is het gewoon niet slim en is dat voor het paard ook niet het beste.
Weer verder op zoek dus :)

boemel

Berichten: 8560
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:10

proven02 schreef:
Spannend @boemel en @galuppy ik duim mee!
Ik heb gister 2 paarden op dezelfde stal bekeken. Een 4jarige en een 3jarige. Ik ben helemaal verliefd geworden op de 3 jarige maar iedereen raad het me af omdat ze nog zo jong is en ik geen ervaring heb met paarden doorrijden en ook snel bangig kan worden als er wat gebeurd. Waarom ben ik dan toch gaan kijken. Ja eigenwijs denk ik en ze werd als enorm braaf omschreven.
Dit blijkt ze dus ook te zijn echt poepie poepie braaf ondanks dat ze net zadelmak is.
Maar ik heb me laten vertellen dat het alsnog niet slim is ook al heb ik er goede begeleiding bij, met grootste reden het feit dat ik snel angstig word. Ik was er bijna alsnog voor gegaan in mijn enthousiasme maar als ik realistisch nadenk is het gewoon niet slim en is dat voor het paard ook niet het beste.
Weer verder op zoek dus :)


Dank je.

Oh moeilijk hè ... gevoel en verstand. Soms is verstand beter in deze.
Maar, ik herken dat. :D

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:21

Leuke gezien hier op de markt, maar helaas toch flink boven budget weer. Verder precies wat ik zoek, maar helaas. Ik krijg toch een beetje “wat als het niet lukt” gedachtes hoor... ik ben inmiddels bijna 1,5 jaar bezig met zoeken (yikes) en ik raak een beetje ontmoedigd. :(

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:25

Ai dat is wel lang.. Ik weet niet wat je zoekt en wat je budget is, maar zou het niet kunnen dat je te hoge eisen hebt voor je budget?

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 01:42

Spannend voor de mensen die komende dagen gaan kijken. Ik had die van mij vanmiddag geadverteerd en vanavond al verkocht. Had er stormloop op.
Langzaam maar weer rondkijken voor wat leuks.

tita

Berichten: 19757
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 04:55

Acroiris misschien even kritisch je eisen doornemen en je budget verhogen?

3-4 jarige die poepbraaf zijn moeten nog puberen..... tenminste de meesten

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:27

Spaansepony schreef:
Spannend voor de mensen die komende dagen gaan kijken. Ik had die van mij vanmiddag geadverteerd en vanavond al verkocht. Had er stormloop op.
Langzaam maar weer rondkijken voor wat leuks.


Wow dat is echt snel!

@arcorlis in die 1.5 jaar heb je wel flink kunnen sparen en wordt het budget steeds hoger lijkt me toch? Lastig dat het toch niet lukt zeg.

@tita mee eens idd dat is dan een te groot risico met mijn bangigheid

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:33

@Arcorlis wat jammer! Ik wordt al ongeduldig met mijn ... maand nu denk ik? :') (hoewel de zoektocht inclusief miskoop inmiddels een maand of 4 is.)

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:47

Vanillia schreef:
Ai dat is wel lang.. Ik weet niet wat je zoekt en wat je budget is, maar zou het niet kunnen dat je te hoge eisen hebt voor je budget?



Is me hier al eerder gezegd, maar ik zoek voor 5000 gewoon en leuke brave. Hoeft verder niks bijzonders te zijn.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:49

proven02 schreef:
Wow dat is echt snel!

@arcorlis in die 1.5 jaar heb je wel flink kunnen sparen en wordt het budget steeds hoger lijkt me toch? Lastig dat het toch niet lukt zeg.



Als student :') Als Ome Duo nou eens een paard voor me zou kopen zeg... _O- Ik ben wel wat flexibel, maar aangezien er ook nog spullen ect bij moeten... Ik leg gewoon niet meer dan 10.000 neer voor een eerste paard, maar daar gaan de meeste wel voor.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:10

ArcoIris schreef:
Vanillia schreef:
Ai dat is wel lang.. Ik weet niet wat je zoekt en wat je budget is, maar zou het niet kunnen dat je te hoge eisen hebt voor je budget?



Is me hier al eerder gezegd, maar ik zoek voor 5000 gewoon en leuke brave. Hoeft verder niks bijzonders te zijn.



Ahja :') bekend probleem

ik heb mijn budget maar opgegooid want ik kwam met een budget van 5000 alleen op groentjes e.d.


Dus ik heb nu gezegd voor een brave, en de juiste match ga ik tot uiterlijk 9000.... Die van vanavond kost 8500 (Maar die kent dan ook al het nodige )

anjali
Berichten: 15303
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:25

Wat vreselijk duur zijn paarden tegenwoordig zeg.En ze zijn zo kwetsbaar want een keertje koliek of zo en je kunt hem al kwijt zijn.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:27

ArcoIris schreef:
proven02 schreef:
Wow dat is echt snel!

@arcorlis in die 1.5 jaar heb je wel flink kunnen sparen en wordt het budget steeds hoger lijkt me toch? Lastig dat het toch niet lukt zeg.



Als student :') Als Ome Duo nou eens een paard voor me zou kopen zeg... _O- Ik ben wel wat flexibel, maar aangezien er ook nog spullen ect bij moeten... Ik leg gewoon niet meer dan 10.000 neer voor een eerste paard, maar daar gaan de meeste wel voor.


Ja lastig is dat ze zijn echt stuk duurder dan bijvoorbeeld 3jr geleden toen had je veel meer aanbod onder de 10.
Misschien tegen de herfst dat ze weer wat betaalbaarder worden dan moet alles weer naar binnen en is er vaak ruimte tekort toch? Of zijn dat meer de jonkies.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:32

Jaa het is echt belachelijk momenteel... :c