Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:18

MM _O- Die Malik :D Jullie zijn wel erg grappig iedere keer!

Granoek, je voet is echt blauw! Is wel een topic voor op Bokt, show je blauwe plek #) :D

Hopelijk is hij snel weer rad, CL!
Wel lekker je mannen met water laten spelen.

Mooie oortjesfoto, Noisy!

Joya en ik maken nu hele tochten buiten maar daar ligt wel twee jaar wandelen aan ten grondslag :) Heb echt honderden kilometers gewandeld volgens mij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:19

Zit er Pokon in de melk? Ze groeit echt hard! :wow:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:50

Wat n bijleespost noisy _/-\o_

Gentle heeft voor (nog) geen ijzers dus kan niet van branden oid zijn. Heb ondertussen contact gehad met mijn smid en mijn da, die 1e komt donderdag of vrijdag even langs om te kijken en de 2e ga ik morgen bellen voor een afspraak want lag me toen straks in mn loungehoek ineens te bedenken dat me dit maar al te goed en helder voor ogen is... Jill had rv n dunne zool waardoor ze dus zonder ijzers exact hetzelfde liep als Gentle nu doet en helaas ben ik dus wel heel snel getriggerd waardoor ik het dus al overlegd heb met zowel mn smid als mn da en morgen ga ik dus n afspraak maken voor asap om zijn beide voorhoeven even opbde foto te zetten. Komt daar niets uit dan is hij gewoon te kort bekapt en gaat er als mn smid komt meteen n ijzer voor onder want hem zo laten lopen ga ik niet doen. Lijkt namelijk alleen maar erger te worden en dat wil ik niet voor hem! Hij is gewoon n lieverd en ik ben niet van het te lang afwachten (zoals al aangegeven doordat ik al veel teveel dingen met paardenbenen meegenaakt geb).

Ik beloof plechtig om morgen wat uitgebreider te reageren maar mn hoofd zit n beetje vil merk ik en ik maak me toch wel wat zorgen om mn mannetje....

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:59

Noisy, Dory heeft een klapper gemaakt in de opfok, waarschijnlijk bij paniek oid.
Sindsdien leek ze bijna atactisch. Ik heb haar voor een leuk prijsje op kunnen halen als zijnde 'projectje'. Aangezien ze van een goede fokker komt had ik haar anders nooit kunnen betalen.
De osteopaat gaf aan dat ze overal gevoel heeft en reageert wat ataxie uitsluit. Ze wordt langzaam aan wat beter, in stap en galop is er bijna niks meer te zien. Alleen de draf is een probleem. Nu na twee behandelingen kan ze al veel makkelijker en soepeler opstaan dan voorheen.
Ze moet nu spieren kweken en sterker worden en hopelijk lukt het dan om haar in elk geval een stuk beter te krijgen. Ze lijkt blij en gelukkig. Speelt en rent graag met haar vriendinnen en zet graag de boel op stelten. Dus fingers crossed..
Van het najaar gaat Abby naar de kliniek om te prokken, neem dan Dory direct mee om het bekken gebied proberen in kaart te brengen en als dat goed is ook te prokken.

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 08:33

Hahaha ik lees straks even de rest maar ga echt stuk om dat zwembadje _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:36

Ohh CL, ik snap je ongerustheid... :(:) Hopelijk is het niets en kun je snel weer lekker van 'm genieten.... :(:)

Wat is prokken?! :o Klinkt alsof er voorzichtig misschien toch een leuke toekomst is voor Dory.. fingers crossed inderdaad!!

Doe het ook niet voor het geld dat het oplevert inderdaad Noisy _O- Vooral voor de ervaring inderdaad, merk dat ik heel snel vastroest als ik op vaste paarden rijd, dit voorkomt dat! En ik haal er gewoon héél veel plezier uit, die eerste stapjes van paarden vind ik zo leuk <3 Het helpt mij ook goed om geduldig en zacht te blijven :D En wie weet :P
Dankjewel :) Ik hoop het ook! We gaan 't zien, zo lang ie maar redelijk pijn vrij blijft, dan mag hij nog heel lang bij ons rond blijven hobbelen, met of zonder ritjes :j
Wat een knapperd en inderdaad, wat groot al!!! :oo <3

Hoef hier trouwens ook geen slurven te zien hangen hoor, als ik met ze bezig ben :n Als ze lekker op de paddock/wei staan te lummelen, mogen ze swaffelen wat ze willen _O- Maar ben ik met ze bezig, blijft ie mooi binnen... doet ie dat niet, krijgt ie er inderdaad mooi een tikkie op := Hebben ze snel genoeg geleerd hoor hahaha, hoef Tamme alleen maar te waarschuwen met m'n stem en dan weet ie al hoe laat 't is _O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:45

Utopia, prokken is röntgologisch onderzoek doen op erfelijke afwijking, oc en ocd. Als de paarden dit niet hebben krijgen ze het prok predicaat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:04

Oohhhh dát is een prok predicaat _O- Helder :D Dankjewel! +:)+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:09

Jullie zijn mooi in set zo met de fiets MM 8-) En dat zwembad, geniaal _O- Ik lag echt krom van het lachen :))

Wat fijn dat jullie zadels weer terug zijn Shanna! *\o/*

Ohhh kitten <3 Wat een dropje <3

Sizzle's dame zoekt de grenzen op, en vindt ze ~~}> +:)+

Mooi dat het zo goed gaat met de bijrijdster Jodym, heel fijn zulke hulp :)

En fijn dat Timmie de longeersingel begint te accepteren :)

Je voet is een waar kunstwerk zo Granoek :wow:

Welkom Myrthee! Leuke paarden, interessant om een "ander" traject mee te kunnen gaan lezen mbt de medische achtergrond van Dory :j

Balen dat Gentle niet in orde is -O- Hopelijk is het idd vanwege het bekappen en lost het zich dan gauw op! Heerlijk in het water spelen :D

Koeien zijn Evil :+ Hier ook een braaf paard als voorbeeld, dat scheelt enorm.

Noisy, respectttt voor jouw bijleespost :wow: _/-\o_ Wat doet Rudi het braaf zo te lezen, super! Toffe oortjes :D Baby groeit als kool!

Ik ben zo blij met mijn merries wat dat betreft :)) En Jipje heeft geloof ik niet eens bedacht dat hij een vent is, houden zo :+

Pinda is ook "geprokt", maar dan in de NRPS versie. :)

Hier een goede dag gisteren :D Zelf opgestapt, zelf serieus met Pinda aan het werk geweest, heulemoal alleen buiten uitgestapt onder het zadel, en heulemoal alleen een enge auto en trailer op de weg opgelost :# (Pinda: waaahhh er staat iets!! :wow: *drentel* Ik: niet miepen maar hobbelen, het is een auto/trailer/paard wat staat te schoppen op trailer. Dat doe jij ook, dan maak je ook irritant lawaai :+ Pinda: OK :Y) *wandelt er op haar gemakje langs met 1 dribbeltje bij harde stamp* :+:

Ennn...ik heb voor het eerst in mijn leven een auto gekocht :oo (en dat op mijn leeftijd _O- ) *\o/* Helemaal in mijn nopjes, naast dat ik echt knetter word inmiddels van al dat fietsen en dat OV waar je nu écht niet in wilt zijn kan hij nl een trailer + Pinda trekken *\o/* Volgende stap richting zelf met de dame op stap kunnen is gezet :):)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:20

Whoeeee wat leuk!! Gefeliciteerd!!! :D :D Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar twee dingen: 1. hoe oud ben je dan _O- en 2. welke auto heb je?!?!?! :D :):) Héérlijk die vrijheid!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:52

Vientje, gefeliciteerd met de auto! En wat fijn dat Pinda zo makkelijk over te halen is betreft langs dingen gaan!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:16

Wat goed van knappe Pinda *\o/* Gefeliciteerd met je auto!

Malik met dat zwembadje _O- Ziet er wel lekker chill uit

Respect voor je meelees post Noisy <<) Gaat goed zo te zien ~~}> En wat een ongelofelijk mooi veulen!

Dikke knuffel CL :(:) Hopelijk is het gewoon wat te kort gekapt, komt goed! Maar beter safe than sorry zeg ik altijd.

Hier vandaag weer een blunder gehad -O- Dierenarts kwam vandaag om Marie haar herhaling te geven van haar inentingen. Ze was doodbraaf, het meten was iets spannenders. En wat blijkt? Ze is wel 3-4cm kleiner dan de verkoper mij had verteld. Op de keuring was ze niet gemeten, waren we vergeten. En ik baal wel even hiervan, want ze is dus een pak kleiner dan ik dacht :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:26

Ohhh, nog wel paard?
Wel gek dat ze op de keuring niet gemeten is trouwens.. is een standaarddingetje... toch?

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:46

Ik lees later even bij, voor nu het nieuws, Pro is vanmorgen gecastreerd, is helemaal goed gegaan:D voor wie het misschien interessant vind... Stalgenootje heeft alles gefilmd. Dus op verzoek kan ik het sturen :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:08

CalipsoLover schreef:
Hier vandaag weer een blunder gehad -O- Dierenarts kwam vandaag om Marie haar herhaling te geven van haar inentingen. Ze was doodbraaf, het meten was iets spannenders. En wat blijkt? Ze is wel 3-4cm kleiner dan de verkoper mij had verteld. Op de keuring was ze niet gemeten, waren we vergeten. En ik baal wel even hiervan, want ze is dus een pak kleiner dan ik dacht :=

Oei balen!
Hier ook zo’n dwerg die niet de lucht in schiet :') maakt hem wel weer schattig <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:11

CalipsoLover schreef:
Wat goed van knappe Pinda *\o/* Gefeliciteerd met je auto!

Malik met dat zwembadje _O- Ziet er wel lekker chill uit

Respect voor je meelees post Noisy <<) Gaat goed zo te zien ~~}> En wat een ongelofelijk mooi veulen!

Dikke knuffel CL :(:) Hopelijk is het gewoon wat te kort gekapt, komt goed! Maar beter safe than sorry zeg ik altijd.

Hoe groot had je gedacht dat ze was?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:17

Oh jee, en ze was al niet al te groot dacht ik toch? Dat is wel balen! Hoe groot is ze nu gemeten, wel nog paard? Soms krimpen ze ook wat ineen als ze het spannend vinden, dat kan ook gauw 1-2 cm schelen nog hoor.

Fijn dat de castratie van Pro goed gegaan is Shanna! Nu mooi herstellen en dan fijn aan het werk :)

Ik ben 37, heb wel eerder een auto gehad (16 jaar lang een classic Mini Coopertje gehad :+: ) maar die heb ik gekregen :o <3 Voelt zo stom, bijna middelbare leeftijd en dan voor het eerst een auto kopen :') Maar het is een Peugeot 308, liep er stom toevallig tegenaan via vrienden :) Heel fijn!!!

Jaaaa was zo trots op Pinda, dappere muppet is het <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:30

Haha niks geks aan, of we zijn 't allebei :') Ik 30, ook mijn eerste auto gehad en nu pasgeleden pas mijn eerste auto zelf gekocht := Was wel een gek moment ja :P Maar mooi dat je er zo tegenaan liep! :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 18:30

Gefeliciteerd met de auto vientje! Ik heb nu mijn tweede mini nadat de vorige letterlijk uit elkaar viel haha

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:02

Ik heb haar als 1m57 gekocht, we dachten dat ze intussen wel al een stukkie groter was, de DA op de keuring had haar toen ook zo groot geschat maar niet hermeten. Vandaag op de meetstok was ze maar 1m53-54 >;) In BE valt ze dus wel gewoon onder paard. E-pony hebben we hier niet. Nu staat gelukkig haar poep nog een heel stuk hoger dan haar schoft, dus volgens de DA zal ze die 1m60 nog wel halen. Maar dit is wel even serieus balen |o

Nog gefeliciteerd met je nieuwe auto Vientje!

En fijn dat de castratie goed gegaan is Shanna :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:34

Calipso owjeetje gekrompen.. :')
Maakt dat veel uit dan, ik hoop altijd dat Malik niet teveel groeit, de kleiner de beter. :=

Vientje wij hebben ook een Peugeot 308, fijn autootje! :))
Wat goed dat Pinda toch durfde!
En jij ook! :))

Shanna fijn dat het goed is gegaan!

Cuba hopelijk is het makkelijk opgelost met Gentle. :(:)

Noisy zoowh goed gegroeid!!
En gewoon rondgestapt gelijk, wat super!
Mooi uitzicht heb je!

Maar wat ik niet snap, ik wil juist altijd dat ze uitschachten want dan kan ik de handel schoonmaken.
Dus hoe doe je dat als je het afstraft?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:39

CalipsoLover schreef:
Ik heb haar als 1m57 gekocht, we dachten dat ze intussen wel al een stukkie groter was, de DA op de keuring had haar toen ook zo groot geschat maar niet hermeten. Vandaag op de meetstok was ze maar 1m53-54 >;) In BE valt ze dus wel gewoon onder paard. E-pony hebben we hier niet. Nu staat gelukkig haar poep nog een heel stuk hoger dan haar schoft, dus volgens de DA zal ze die 1m60 nog wel halen. Maar dit is wel even serieus balen |o

Nog gefeliciteerd met je nieuwe auto Vientje!

En fijn dat de castratie goed gegaan is Shanna :)

Oei dat is inderdaad wel heel erg balen. Hopelijk was de prijs er ook naar!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:08

Gefeliciteerd met je auto, Vientje!
Ook nog een goede dag qua rijden, het kan niet op :D

CL, ik zou rustig even afwachten hoeveel centimeter er nog bij gaat komen de komende jaren. Ze ziet eruit alsof ze nog wel wat gaat groeien. Zo niet, nog geen probleem toch? Belangrijkste is dat je er op past qua lengte.
Maar ik weet dat ver mensen zijn die daar anders over denken en dat een E-pony minder waard is.

Overigens hoopte ik ook dat Joya niet te veel boven de 1.60 uit zou komen. Groter vind ik vooral onpraktisch :+
Heb overigens ook geen idee wat haar schofthoogte is...Nog nooit gemeten , ik gok op 1.60.

Shanna7836, fijn dat de castratie goed gegaan is. Toch altijd spannend zo een ingreep.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:11

Voordat ik mijn paard kocht zag ik een filmpje van haar toen ze net zadelmak was. Ik dacht mooi, dat is geen grote. Dat past me wel.
Daarna ook op stal gezien, leek wel wat groter dan op filmpje maar oké.

Ga ik live naar haar kijken... Oepsie, omdat ze zo smal was oogde ze niet zo groot maar toch is ze 169...
Ik had 162 ook goed gevonden whaha

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:35

Mag ik mij hier ook komen melden? Ik heb sinds vorige week een 3 jarige. Ik vind het wel leuk om een beetje ervaringen uit te wisselen! Ik hoop alleen dat ik jullie snelheid kan bijhouden haha!