Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Celiien schreef:Je pony is echt heel braaf TS.
Maar ga je dezelfde zadelpasser erbij halen?
Ik denk namelijk dat een deel van je (sorry) slechte zit wordt veroorzaakt door het zadel. Je wordt in een houding gedrukt omdat eigenlijk je zweetbladen en zitvlak niet voldoende ruimte geeft aan je benen. Dan ga je automatisch naar voren kantelen en je benen wegdrukken. Je houding valt naar voren, waardoor je handligging ook niet stabiel meer blijft.
Wellicht een andere, onafhankelijke zadelmaker proberen?
Lessen op een ander paard, wat goed gewend is aan zitlessen, is overigens ook geen slecht idee. Komt ten goede van jou en daarmee ook Limo!
Spanning vind ik trouwens een stuk verbeterd (in vergelijking met het begin!) !!
k_m schreef:Om het nu op het nieuwe dure zadel te steken lijkt
me erg ver gezocht. Het is gewoon de basis en TS geeft aan niet goed te kunnen ontspannen in de juiste houding.
Dat snap ik, maar omdat het moeilijk is betekend niet dat het niet kan. Als je moeite hebt met je schouders achteruit waarom ga je daar dan niet onafhankelijk van limo aan werken? Je instructrice geeft het regelmatig aan maar jij zegt hier dat je het niet kan, weet ze dat dan wel? Je
moet je niet schamen om je houding maar wel bewust zijn dat het beter kan en moet om samen te groeien!
bigone schreef:Ts beugels een gat langer maken en dan eens proberen uit je bekken licht te rijden. Want je rijd licht als een beginner en zo maak je het voor je pony extra moeilijk. Probeer het boek Verlichte Rijkunst van Heather Moffet op de kop te tikken. Goed lichtrijden is een kunst en wanneer je het onder de knie hebt zal je merken dat je pony meteen beter loopt .
Lynn_Nikita schreef:waarom niet de 70, zolang ben jij niet of wel? Denk dat 80 cm wel erg lang gaat worden