Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:29

Ohjee.. Elano kreeg ook geen eten. Hij hoefde het vandaag niet. Prima. Dan gooi ik het op het gras zodat een ander het mag eten. :')

Hij wordt steeds mooier. <3

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:49

Knappe elano!
Ik ga Puzzle een 2e kans geven.
Kijken of hij zich nu wel laat pakken.
Monster dat het is.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:56

Renske_W schreef:
Knappe elano!
Ik ga Puzzle een 2e kans geven.
Kijken of hij zich nu wel laat pakken.
Monster dat het is.

Misschien een paarden masker proberen? Dan wel ophouden anders krijg je dit:

:+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:03

Ik vrees dat dat ook niet helpt.
Snap echt niet waar dit gedrag ineens vandaan komt.
Net weer niet kunnen pakken.
Zelfs toen Olivia haar brokken kreeg kwam hij niet.
Olivia in de voorste wei gezet en weer geprobeerd, kwam Olivia dwars door de draad gedenderd.
Ik snap het niet meer.
Als ik hem morgen weer niet krijg ga ik een heel klein stukje wei afzetten waar hij dan voorlopig kan blijven staan.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:06

'T blijft een Welsh he ;) Fflur heeft ook zo haar momenten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:10

Dit heeft niks met Welsh te maken.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:16

Haha, wat een ondeugd Renske_W, met Nesprit heb ik dit van de week ook gehad, ik snap je frustratie!

Geweldig dat filmpje hierboven haha

Nesprit vandaag voor het eerst gepoetst op stal (ze staat nu nog snachts op stal tot begin juni, dan staan ze 24/7 buiten)

Ze wordt steeds knapper <3

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:23

Afbeelding

Zimba zou ik ook graag een vliegenmasker op doen maar dat heeft geen zin in de groep. Allemaal speelse ruinen ....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:17

Mijn monster staat op de bokt facebook.
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:39

Ja ik zag het ook al! Een soort extra uitgelicht *-:)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:02

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:43

Leuk topic van puzzle. Al was ze het er niet mee eens :+

Elano lekker op de weide. Leuke foto's :)

Carika die blijft denk ik 5 minuten om haha, vervelende ruinen _O- mooi dier zeg

Gordy wauw! Die vind ik echt heel mooi! Zuinig op zijn! Wat voor een is het?

Renske vervelend is dat.. Zilver komt altijd naar het hek rennen als ik in de weide kom.

Hahahaha kittydylan. Apart is dat he? :')

Hoop dat de wond snel beter is lamar!

Leuke fries annikoe!

Aha farahdiba. Hopen dat het dan allemaal past. Ik heb het custom zadel van mijn overleden pony liggen. Heel duur zadel. Die kan ik misschien tegen die tijd omruilen voor een andere nieuwe :)

Hier wel een vliegendeken. Deze had ik nog liggen, ben niet tevreden over de pasvorm. Wat zijn goede mooie vliegendekens?
Dit is de pagony flycooler plus
Afbeelding
Net even in het lange gras gehad
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:03

Olivia komt ook altijd meteen.
En dat is soms ook lastig als ik Puzzle wil pakken, want dan heb ik hem bijna en komt Olivia ervoor, hallooooo ik ben veel liever en leuker moest je mij niet hebben?
en weg is Puzzle. :')

Maar ik denk dat hij het weer snapt.
Heb hem ook een klein afgezet stukje gezet, daar kon ik hem zo pakken.
Halster omgedaan en een paar uur laten staan.
Eind van de middag ben ik hem gaan poetsen en heb ik met hem afgesproken dat hij dit niet nog een keer gaat doen.
anders krijgt hij 1 week eenzame opsluiting in het kleine stukje.
Hij heeft nog wel zijn halster om, als ik hem morgen zo kan pakken mag die weer af.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:15

Kabayo schreef:
Gordy wauw! Die vind ik echt heel mooi! Zuinig op zijn! Wat voor een is het?

Haha, ben ik zeker zuinig op! Is een NRPS merrie van Nespresso (v. Negro) :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 19:14

Ik loop een beetje a hter met lezen. Hihi

Ik wilde jullie dit toch ecen laten zien. Met wat extra hulp en vertrouwen met Rosie bij ons langs de 80km weg gelopen.
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:35

@Annikoe leuk paard heb je te rijden. Niet meer op de manege? Goeie ervaring voor als je met Jack kan gaan rijden.

@Renske
Apart dat Puzzel zich ineens niet meer laat vangen. Zo erg was het wassen toch niet :p. Je zegt dat het niet typisch welsch is, dat weet ik niet, maar het welsh a vriendinetje van Jaro laat zich ook moeilijk vangen terwijl ze wel van aandacht houdt en naar je toe komt. Ik zou zelf geen focus leggen op het vangen. Zou hem lekker laten als die toch niks moet en vooral met Olivia wat doen. Hij komt vast vanzelf wel weer en als hij merkt dat hij dan niet perse gevangen wordt, zal het vangen wel makkelijker worden. Maar zie dat het kleine stukje gewerkt heeft. Fijn!

@KittyDylan wat grappig dat Fflur Poppy niet herkende. Nu wel gewend?

@Carika Zimba is een eind de lucht in gegaan! Lastig idd, is niet super veel tegen de vliegen te doen.

@Gordy ging het poetsen goed? Ze ziet er nog iets onwennig uit. Grote stallen zeg! Of lijkt dat zo?

@Kabayo daar is de knappe friezel weer. Ach als ze er geen last van heeft is t niet zo erg dat het er niet zo mooi uit ziet. Weet eigenlijk niet welke vliegendeken fijn is. Ik ga alleen een masker kopen als het te erg wordt.

@Krulden wat goed! Stoer paard :)

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:23

Ilayla schreef:
@Gordy ging het poetsen goed? Ze ziet er nog iets onwennig uit. Grote stallen zeg! Of lijkt dat zo

Was eerste keer uit haar box in de stal zelf (natuurlijk wel elke dag door de stal gang naar buiten de wei op en s'avonds weer terug) dus ze was in het begin van kijkerig, maar later vond ze toch vooral de grote tonnen (waar het voer in zit) veeeeel interessanter haha

Stallen zijn 3m bij 4m, lekker ruim dus.

Vandaag voor het eerst een vliegenmasker om :+

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:32

Gordy18 schreef:
Haha, wat een ondeugd Renske_W, met Nesprit heb ik dit van de week ook gehad, ik snap je frustratie!

Geweldig dat filmpje hierboven haha

Nesprit vandaag voor het eerst gepoetst op stal (ze staat nu nog snachts op stal tot begin juni, dan staan ze 24/7 buiten)

Ze wordt steeds knapper <3

[ [url=m/41Cs9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lfeo54.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijk koppie! <3

carika schreef:
[ [url=m/bCmaqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zimba zou ik ook graag een vliegenmasker op doen maar dat heeft geen zin in de groep. Allemaal speelse ruinen ....

Slopen de andere het? En lijkt het zo of heeft ie een mini staartje? :P

Renske_W schreef:
Mijn monster staat op de bokt facebook.
[ [url=m/k0cEOT.png]Afbeelding[/url] ]

Hey, die zag ik op mijn tijdlijn voorbij komen! :))

Kabayo schreef:
*knip*

Hier wel een vliegendeken. Deze had ik nog liggen, ben niet tevreden over de pasvorm. Wat zijn goede mooie vliegendekens?
Dit is de pagony flycooler plus
[ [url=m/LyBAMC.png]Afbeelding[/url] ]
Net even in het lange gras gehad
[ [url=m/5vPU8e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee wat goede vliegen dekens zijn. Die van mij heeft geen dekens. Maar wat een mooie kleur blauw op de foto zeg! :oo <3

kvulden schreef:
Ik loop een beetje a hter met lezen. Hihi

Ik wilde jullie dit toch ecen laten zien. Met wat extra hulp en vertrouwen met Rosie bij ons langs de 80km weg gelopen.
[ [url=m/ZX5N6d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super zeg! Hoe ging het? :D

Gordy18 schreef:
Ilayla schreef:
@Gordy ging het poetsen goed? Ze ziet er nog iets onwennig uit. Grote stallen zeg! Of lijkt dat zo

Was eerste keer uit haar box in de stal zelf (natuurlijk wel elke dag door de stal gang naar buiten de wei op en s'avonds weer terug) dus ze was in het begin van kijkerig, maar later vond ze toch vooral de grote tonnen (waar het voer in zit) veeeeel interessanter haha

Stallen zijn 3m bij 4m, lekker ruim dus.

Vandaag voor het eerst een vliegenmasker om :+

[ [url=m/gOmG2r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh, mag hij niks meer zien? :(:) :+

Hier wilde ik vandaag gaan wandelen met meneer.. Alleen kreeg het hek niet goed open dus dat werd maar poetsen. Manen en staart uitgepluist en geborsteld en zijn piepspeeltje maar weer gegeven. :+

Knap ventje is het ook! <3
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:48

Hahaha elano. Ik lig dubbel. Knappe vent is het ook <3

Gordy mooie afstamming :) vond ze het vliegenmasker niet eng?

Ilayla dankje voor het compliment :D

Kvulden knap zeg!

Haha opdringerige Olivia :')

Zilver vandaag opgemeten. Nu 1.57 hoog. Ook voor het eerst in de lange lijnen gehad. Geen KIK, alleen achter de bips 3 keer gebokt. Ben erg trots

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:06

Haha ja hij vind dat ding steeds leuker iedere keer! :D
Bij dat bokken naar de lijn, komt er dan niet meer druk op? Geen idee hoor, ik heb geen bokkend paard gehad met lange lijnen namelijk.

[VVDD] Mijn paard maakt piepgeluiden!
Heb ook maar gelijk een topic geopend. :+

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:45

Puppy1128 : Haha, nee, liever een blind paard zijn ze lekker rustig }:) := (grapje natuurlijk, gelukkig is het gaas :+) wat een heerlijk paard (hond? :+ ) is Elano ook, wordt steeds knapper!

Kabayo : in eerste instantie dacht ze 'wat is dit nou weer' maar ik merk dat je als je er zelf zeker van bent en het gewoon doet ze het al heel snel braaf volgt. Ondanks dat ze het wel wat spannend vond, was de spanning na een halve minuut met masker ook zeker weer weg (gras was veel interessanter) :)

En wat een mooi paard heb je! <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:49

Gordy18 schreef:
Puppy1128 : Haha, nee, liever een blind paard zijn ze lekker rustig }:) := (grapje natuurlijk, gelukkig is het gaas :+) wat een heerlijk paard (hond? :+ ) is Elano ook, wordt steeds knapper!

Kabayo : in eerste instantie dacht ze 'wat is dit nou weer' maar ik merk dat je als je er zelf zeker van bent en het gewoon doet ze het al heel snel braaf volgt. Ondanks dat ze het wel wat spannend vond, was de spanning na een halve minuut met masker ook zeker weer weg (gras was veel interessanter) :)

Gelijk ook maar doof maken? :j :+

Vraag mij af wat een blind + doof paard zou doen als er iets/iemand het paard 'plots' aanraakt (want ja, paard hoort en ziet niks..). Vraag mij ook af of er überhaupt een blind + doof paard bestaat? Levend uiteraard. _O-

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:54

puppy1128 schreef:
Gordy18 schreef:

Gelijk ook maar doof maken? :j :+

Vraag mij af wat een blind + doof paard zou doen als er iets/iemand het paard 'plots' aanraakt (want ja, paard hoort en ziet niks..). Vraag mij ook af of er überhaupt een blind + doof paard bestaat? Levend uiteraard. _O-

Haha, ik hou het maar bij vol zicht (en af en toe een zonnebril op, beter als ontstoken ogen... ) en een goed gehoor,

Nu je dat zegt, vraag ik het me nu ook af... Lijkt me wel dat zo'n dier niet echt een heel erg ideaal leven kan hebben...dus misschien maar hopen dat er niet zo'n paard bestaat.. Interessant is het wel!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:55

@Goed dat is wel netjes dan eerste keer alleen binnen en dan zo rustig. Ben benieuwed of je kap blijft zitten. Stallen zijn idd groot zat.

@Kabayo geen dank. Vind niet alle Friezen mooi, maar jouwe zeker wel. Zelf ook een paar jaar een Fries gereden. Die heeft me het ras wel leren waarderen. Wat doet ze het goed. Longeer je eigenlijk tot de keuring of ga je daarna verder?

Haha leuk filmpje Puppy! Hij is wel heel gek op dat speeltje.

Mijn paard heeft nog best wel veel wintervacht. Het komt er wel af, maar de meesten zijn al bijna klaar. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken? Ik ben een beetje een stresskip soms als t gezondheid gaat.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:56

Afbeelding

Fflur is geplukt, half nog in wintervacht :')