De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:07

F_inley schreef:
Beter rustig aan al zeg ik wel ik heb voor het eerst opgebouwd en echt rustig en wat denk je kon de dierenarts laten komen voor koliek :( en dat op een dag dat hij juist heel kort had gestaan na een paar langere dagen heel gek. Dierenarts Zei ook hoeft niet perse van de wei te komen. Maarja nu lekker dag en na nacht met zijn merrie's hij is helemaal het mannetje en ze maar beschermen en bij elkaar houden _O-

Koliek heb ik gelukkig nog niet meegemaakt met Diva, heb zowieso erg veel geluk dus denk dat ik af moet kloppen.

Dag en nacht op de wei met een kudde vind ik echt wel ideaal, maar mijn dames moeten het tot ik de loterij win maar gewoon met elkaar en de paddock stellen :Y)
De graswei is inmiddels begroeid met 30cm lang prachtig gras dus daar doen we maar voorzichtig mee.

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:09

Mijn vorige paard had het vaak maar daar gooide ik heel veel lijnzaadolie in en 9/10 keer hoefde er geen dierenarts te komen. Voor Fin nu de eerste x werd gebeld op mijn werk hij brak heel z'n box af. Gelukkig na 1 injectie ging het een stuk beter de dag erna nog wat opgetrokken en gevoelig dus alleen op het zand gehad en daarna weer helemaal over maar krijg er altijd hartkloppingen van met die andere kon ik zijn eerste x koliek midden in de nacht naar de kliniek

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:11

F_inley schreef:
Mijn vorige paard had het vaak maar daar gooide ik heel veel lijnzaadolie in en 9/10 keer hoefde er geen dierenarts te komen. Voor Fin nu de eerste x werd gebeld op mijn werk hij brak heel z'n box af. Gelukkig na 1 injectie ging het een stuk beter de dag erna nog wat opgetrokken en gevoelig dus alleen op het zand gehad en daarna weer helemaal over maar krijg er altijd hartkloppingen van met die andere kon ik zijn eerste x koliek midden in de nacht naar de kliniek

Koliek is zo naar omdat je het niet echt kan voorkomen, er zijn zoveel redenen en zo vaak weet je ook gewoon niet waar het aan lag. Hopen dat hij er geen last meer van krijgt :(:)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:21

Ja tis zo kl.ote je kan ook niks alleen maar stappen en hopen dat het beter gaat. En de dierenarts bellen natuurlijk ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:05

Finley: bah zeg, koliek blijft altijd eng. Wel fijn dat hij lekker in de kudde staat. En hele knappe foto's van hem met die bloesem!

Azmay: ze is ook gewoon rank gebouwd zo te zien, de Andalusiër van een vriendin van mij was ook altijd zo rank, die werd pas op latere leeftijd wat voller.

Donja: heb je al nieuws over de dracht? Gave foto's van Maggie!

Zit hier weer op een roze wolk, vanochtend echt een fantastische les gehad <3 Super fijn bezig geweest met overgangen en tempocontrole.. was ook een wedstrijd (nog niet begonnen) maar al wel even gebruik gemaakt om haar te laten wennen aan witte hekjes, luidsprekers met muziek enzo, daar is ze dan heel nuchter onder. Was s middags ook een jonge paarden wedstrijd, vonden ze dat ik mee moest doen, toch wel een compliment, maar we doen het nog niet :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:14

Wat super fijn dat whinny zo nuchter is heerlijk daar kan je zoveel mee! Wil je haar wel gaan starten tzt?

Ik heb hier een bolletje pretvet na 2 dagen 24/7

Afbeelding

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:16

Ja! Als ze zo door gaat misschien wel einde van dit jaar ofzo, waar ik nu rijd hebben ze ook veel wedstrijden dus lekker laagdrempelig dan.

Hij ziet er happy en ontspannen uit! Lekker fel halster ook :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:27

Super leuk! Ik vind wedstrijden echt leuk fijn om iets te hebben om vooer te trainen en af en toe feedback op wat beter kan :j ik start ook alleen bij ons op stal

Fin is altijd het gelukkigst op de wei met z'n vriendinnen moet er wel bij zeggen zolang het mooi weer is anders moet ik hem naar de wei slepen _O-

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:28

volgende week kan ik haar op dracht laten scannen, maar ik denk zelf dat ze weer hengstig wordt.... begint weer een hele natte stal te krijgen 's nachts..

Heerlijk he, als zo'n les zo lekker gaat!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:36

Ah balen Donja!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:26

gewoon weer opnieuw proberen :D Het blijft de natuur he, we kunnen nog zoveel plannen .. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:02

Dat is Waar!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:03

Donja bij Carrera pakte het de laatste dracht ook de tweede keer, tweemaal scheepsrecht wordt het vast :D

Knappe Finley, gaaf halster ook :j

Fijn dat de les zo goed ging urosa!

Knap paard Azmay :)

Eston is een paar dagen geleden verhuisd, de pensionstal stopte er mee. Gister voor de tweede keer gereden :)

Het hele topic :)
[ITP] Black beauty hengst Eston in het zonnetje en training!

Afbeelding

Afbeelding

En lekker rollen na de tijd
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:52

Hij is zo gaaf <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:54

Pfft noemt ze Diva knap en komt ze met Eston aan zetten :~
Dat kan ik dan toch niet meer serieus nemen? :roll: :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:14

Beste manier om het weekend af te sluiten <3
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:24

Heerlijk zon ritje <3

Ik had vanmorgen mijn vriend op Kim gehesen en heb hem laten rijden terwijl ik met Dief mee liep. Ook heerlijk vooral omdat het zo goed ging met rijden dat ik echt hoop dat we deze zomer samen rondjes kunnen gaan maken O:)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:34

Wat een heerlijk vooruitzicht is Dat! Helemaal gezellig zeker als je hobby deelt.

Wij gaan eigenlijk vrij weinig met een ander paard omdat mijn vriendin achterop bij mij staat maar nu ging haar vriendin/bijrijdster op haar paard en zij met mij mee super gezellig hopelijk kunnen we nog meer van zulke ritjes maken.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:43

Pfff knap paard is Eston <3 :9
Heerlijk uitzicht zo F_inley! :D
Op naar de volgende poging Donja! :j

Een paar week geleden kwam een vriendin van mij foto's maken van WillieWonka en mij! Nog meeer dan genoeg om aan te werken, maar voor de korte tijd dat we echt aan het 'werk' zijn al wel tevreden :j
Afbeelding
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:10

Dank jullie wel :)

&Azmay Het zijn heel andere type paarden natuurlijk, maar ze zijn allebei mooi :D Ben ook trots op de mijne hoor.

F_inley: Heerlijk zo buiten kunnen rondrijden!

Fennee: Mooie foto's zeg! Ziet er netjes uit :)

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:19

Wat een dotjes allemaal <3
Diva doet het goed zie ik +:)+ Ze is mooi opgeknapt!
Eston :~

Shym heeft de osteopaat gezien :oo Hij zit behoorlijk in de knoop >;)

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:25

Wauw wat zijn alle paardjes toch prachtig geworden. Je begint nu echt de volwassenheid steeds meer te zien.

Layan heeft voor het eerst de zee gezien, hij vond het prachtig en heeft volop genoten <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:01

Wat een lange nek heeft Eston! (En zo mooi zwart <3) Een lange nek vind ik persoonlijk erg fijn, kunnen vaak toch wat makkelijker inbuigen.

Wat een heerlijke zee foto's van Layan!

Maggie is gisteren gescand (18 dgn) en tegen mijn verwachting in zat er een heel mooi vruchtje. Op 6 weken nog een keer scannen voor de zekerheid, maar voor nu dus drachtig!

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:40

Donja, gefeliciteerd!!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:11

Pas 18 dagen, dus het moet nog even blijven zitten (de eerste 6 weken zijn altijd het spannends :D )
Maar nu de duimen op elkaar voor een mooi gestipte Incognito x Rhodium :+