Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:12

Ik longeer wel als ze bvb paar dagen niet gewerkt heeft, of als ik merk dat ze fris is. Anders ga ik er zo op.

Truc met koordje heb ik trouwens nog gecheckt op de twee volwassen merries hier (13 en 16) endat klopte exact. Dus ben benieuwd naar onze drie jongste. Dan wordt mijn Danica normaal ongeveer 1.65, net als haar broer. En de zwarte zou rond de 1.74 toch moeten worden.

Tractor starten lukte hier ook niet dit weekend, pol

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 06:46

Welkom QuarterH.

Truc met t touwtje ga ik ook eens testen. Ik hoop eigenlijk dat Elmo wel zo'n beetje klaar is met groeien. Maar aangezien hij natuurlijk heel lang met een sluimerend abces in zijn lies heeft rondgelopen, zou tme ook weerniet echt verbazen als hij dan nu toch nog wat groeit, ook al wordt hij in mei alweer 6.

Ik kan nu ook niet rijden. Jammer, kan ik niet met het huiswerk van mijn les aan de gang.
Gelukkig hebben wij nog ons overdekte paddockje, dus longeren kan gelukkig wel.
Ga vanmiddag denk ik maar een eind met hem door het bos wandelen. Voor mij ook goed om een stuk te lopen en elke dwg longeren is ook niet goed voor een paard. Nu heb ik hem gister alleen op de wei gehad. Drukke werkdag en hoop gesleep met water en met het geweekte voer voor mijn senior. Datkan ik nu niet op stal klaarzetten, want dan bevriest het. En om hem nou een emmer bietenpulp-ijs te voeren... dat is wel een beetje gemeen. Ben dus gisteren in totaal 3x op stal geweest, 1x tussendemiddag in mijn lunchpauze, godzijdank zat ik gister in de buurt van huis/stal.
En meteen na mijn werk voor het avondeten en 's avonds laat na mijn tekencursus nog een keer.
Gelukkig komt mijn bijrijdster vandaag, die kan een voerbeurt overnemen, en een stalgenote is laat terug op stal ivm les erg3ns in een binnenbak.
Die doet dus ook nog een rondje ijsbreken in de waterbakken en de laatste emmer aan mijn senior geven.
Hoop extra gedoe altijd met vorst.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:32

xLisaa schreef:
Grappig ga ik even proberen!
Ik had trouwens een vraagje voor de mensen die al een wedstrijd hebben gereden of die hun debuut hebben gepland. Hoelang was jou paard toen onder het zadel of hoelang is jou paard dan onder het zadel? Ieder paard is natuurlijk anders maar vroeg het me gewoon even af.

We hebben de onze eind maart/begin april zadelmak gemaakt. Daarna is hij de wei opgegaan tot oktober ongeveer en toen met rijden begonnen 3 x per week half uurtje. Nu we niet meer tevoren longeren loopt hij iets langer 40 a 45 min met in en uitstappen mee. Februari gaan we rustig starten in de B en pakken we 1 x in de maand een wedstrijdje mee. Die zijn bij ons gewoon op stal, dus geen gesleep met het paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:38

Is inderdaad afzien zo Marije. Hopen dat die kou niet al te lang duurt.
Op dagen zoals deze en als het heel hard en onafgebroken regent ben ik wel blij met onze "winterstal" met alle overdekte faciliteiten. Geen weidegang, maar dat heb je hier in de winter nergens in de buurt. Van het voorjaar verhuist hij weer naar zijn zomeradres. Iets verder weg maar wel met weidegang. Daar heeft hij ook vorige winter gestaan, maar toen deden we natuurlijk nog niet zoveel met hem dan alleen losgooien en stappen/stapmolen. Op zijn winteradres zijn de uitrijmoglijkheden weer wat beter dan op het zomeradres. Hier heb je wat, daar laat je wat. Helemaal perfect is hier helaas niet in de buurt te vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:39

Wat een leukertje Quarter H.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:41

Welkom Quarter H

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:21

thx!

dit weer is echt niks... die van mij staat gelukkig op trainingsstal dus grote (35x70) binnenbak aanwezig. we kunnen dus gewoon doortrainen :-)
hoeveel dagen rijden jullie de jonkies normaal?

die van mij heeft 2 dagen in de week vrij en 5 dagen trainen. probeer het rijden wel te beperken tot ongeveer een half uurtje.

mbt wedstrijden: dit zit in de reining natuurlijk iets anders. voor je op wedstrijd kan moeten ze de wissel beheersen, sliding stop, spin, tempo wisselingen in de galop. Hij kan het allemaal al, maar moet uiteraard nog verfijnd worden.

We hebben op het moment goede hoop met de mijne, wat inhoud dat ik hem een beetje wil sparen voor de 'grotere' (internationale) wedstrijden.
Ik verwacht dat hij in augustus zijn eerste echte wedstrijd gaat lopen. daarvoor wellicht een keertje meenemen om te wennen en gewoon beetje rond te rijden.
Onze grotere wedstrijden zijn altijd meerdere dagen (4 tot 10 dagen) dus het is wel fijn als zoiets al eens hebben meegemaakt zondaer dat meteen het maximale van ze gevraagd wordt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:29

Coberlina schreef:
Tractor starten lukte hier ook niet dit weekend, pol

Het zou hier liggen aan het vlokken van de brandstof. Je schijnt zomer en winter diesel te hebben? En kan zomaar zijn dat er al een tijdje geleden brandstof in is gegaan. Jammer want anders had de bak vlak gelegen voor de vorst. Dan kun je toch net iets meer dan in zo'n hobbel veld.

Ik had vooraf toch gedacht dat ik mijn guppie de winter nog vrijaf zou geven en dat is niet gelukt omdat we het veel te leuk vinden :D Maar een weekje extra vrij kan echt geen kwaad. Vermoed dat ik straks zo weer opstap en weg rijd.

Ik hoop dat ik het verkeerd doe met dat touwtje. Dan zou die van mijn nog minimaal 5cm moeten groeien. Is nu 1.65.

Ik heb echt nog helemaal geen plannen. Geen idee wanneer ik op concours ga. Zit meer in mijn hoofd met wanneer ik hem een keer mee wil nemen het terrein in. Maar dan is een springlesje vooraf wel eerst handig. En dan is het handig als ik hem überhaupt eens met de trailer meeneem naar vreemd terrein.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:30

Vanmorgen weer heel fijn gereden , hij was wel wat fris maar hey wat wil je met -3 ;) ,de bak was hard maar vlak .. Als er nu wat in z'n lijf niet goed zou zitten had ik het zeker gevoeld met die harde bodem .. Hij liet alles los lekker ontspannen ( na 15 min warm draaien hahaha )

Babootje, dat is zeker waar overal is wel " wat " wij hebben alleen een buitenbak en een longeercirkel .. En natuurlijk paddocks en weiland .Maar super staleigenaren die super meedenken , alle paddocks de buitenbak en longeercirkel zijn allemaal hard maar heel mooi vlak doordat hij er met de roller doorheen gegaan is gisteravond.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:28

moniek21 schreef:
Babootje, dat is zeker waar overal is wel " wat " wij hebben alleen een buitenbak en een longeercirkel .. En natuurlijk paddocks en weiland .Maar super staleigenaren die super meedenken , alle paddocks de buitenbak en longeercirkel zijn allemaal hard maar heel mooi vlak doordat hij er met de roller doorheen gegaan is gisteravond.

Ik ben blij dat die van ons geen probleem heeft met verhuizen. Hij vind het overal wel gezellig, maakt niet uit of het druk of rustig is.
Fijn dat je staleigenaren zo goed hun best doen om de boel rijdbaar te houden. Dat zie je wel eens anders.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:46

Daar zijn we idd echt mee gezegend _/-\o_

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:42

even een vraagje van een dressuur leek... jullie hebben het over B proefjes wat de jonkies dan als eerste gaan lopen dit jaar. wat wordt daarin gevraagd? wat moeten ze dan beheersen?
gewoon interesse ;-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:55

Quarter , dat is niet heel veel, stap draf galop een volte , beetje verruimen, halsstrekken dan heb je het geloof ik wel gehad ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:59

ahhh ok. dat is dan inderdaad wel goed te doen als ze nog niet heeel lang onder het zadel zijn.

als iemand interesse heeft filmpjes van die van mij (reining) kan ik ze per pb sturen. wil de links niet hier openbaar plaatsen :-)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:54

welkom quarterH! Mooi diertje heb je hoor!!

Moniek....wat fijn dat je staleigenaren alle zo goed bijhouden! Hudson was dus fijn te rijden, lekker hoor!
Elmo....jammer dat je niet kan rijden, lekker grondwerken is ook wel fijn al zou me dat na een paar dagen vervelen. Een boswandeling klinkt dan weer erg fijn!!

Hier vandaag weer op hum gezeten en die was frisssssss!! Eerst maar aan de lijn erop....had me handen vol maar wat kan ze dan lopen! Morgen een les van Anouk hansen en dan zondag de kring rijden, ik ben benieuwd!

Ik ga ook maar eens de truc met het touwtje doen, hoop stiekem dat hum nog zo een 5 cm gaat pakken....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:57

dankje! ik weet dat ik 100 pagina's achter loop en heb niet alles gelezen..
hoe oud is hum? en wat voor ras is ze?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:18

quarterH schreef:
dankje! ik weet dat ik 100 pagina's achter loop en heb niet alles gelezen..
hoe oud is hum? en wat voor ras is ze?

Hum is een kwpn merrie oscar x dillenburg die sinds mei vorig jaar onder het zadel is. Ze word in juni 4 jaar maar volgens paarden jaren is ze dus al 4.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:20

ah leuk! jaartje ouder dan die van mij.
ik ben niet zo bekend in de kwpn bloedlijnen.. *schaam* (maar kan je alles vertellen over quarter bloedlijnen haha)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:31

moniek21 schreef:
Quarter , dat is niet heel veel, stap draf galop een volte , beetje verruimen, halsstrekken dan heb je het geloof ik wel gehad ;)

Vergeet het halt houden niet }>

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:08

Hahha ohja ~~}>

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:38

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:26

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:37

Ulysses, dju, die is lekker bezig!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:58

Hahaha geweldig Hummer heeft er zin in :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:42

ohhh haha hoop niet dat hummer dat ook doet als je erop zit!
lekker als ze zo kunnen spelen met zichzelf!