Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jimmyke92 schreef:Ik kom ook even binnen vallen!
Na heel veel dromen en vele penny fantasieën hebben we nu toch eindelijk het gevoel dat we de ruimte hebben om een eigen paard aan te schaffen. (Ik en mijn ook paardrijdende moeder) Het zal voornamelijk mijn moeders paard worden omdat volgend jaar met een nieuwe studie ga beginnen.
We willen echt het perfecte paardje voor ons kopen en proberen dan ook heel rustig aan te zoeken en echt de tijd te nemenverleiding is erg groot natuurlijk om meteen een paard uit te zoeken en mee naar huis te nemen. Het key woord voor ons toekomstige paard is vooral betrouwbaar. Wij zijn beide recreatie ruiters die veel van de verzorging en buiten rijden houden. Wij zijn dan ook geen ster ruiters en zoeken een paard zonder complicaties, een opstappen en wegrijden type. Paard hoeft geen sul te zijn, (een paard blijft een paard) we willen zeker een paard waar leven in zit die graag voor je werkt, maar tegelijkertijd wel gewoon heel eerlijk en nuchter. Wij allebei vinden het zeker leuk om voor de afwisseling wat te dressuren in de bak, en ookal hebben wij beide dit vrijwel nooit gedaan, een paard dat een sprongetje kan maken lijkt me ook erg leuk. Eigenlijk gewoon een allround paard, het liefste een die al eerder in de sport geeft gelopen (bijv tot L) zodat het voor mij ook als leerpaard kan dienen. Ik hoop namelijk in de toekomst wel ooit te starten, gewoon omdat mij dit een keer leuk lijkt. Met het juiste paard en de juiste instructie lijkt mij dit een leuke uitdaging. Ook endurance lijkt mij trouwens heel erg leuk om een keer in te mogen starten.
Wij zoeken een paard tussen de 7 en de 12 jaar, niet te oud en niet te jong dus. Het liefste niet al te groot, we zijn beide klein. Een paard wat mens gericht is, van aandacht houd met een gevoel voor humor waar je ook gewoon lekker mee kunt tutten.
Een heel eisen pakket dus! we hebben ook absoluut geen haast en wachten rustig af tot ons perfecte maatje voorbij komt. We zoeken dan ook iets blijvends, die lekker oud kan worden bij ons. Voorkeur gaat uit naar een ruin, maar karakter is belangrijker dan geslacht!
Ook hebben wij een beperkt budget, uiteraard niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar geen paarden in de hogere prijsklasse. Onze voorkeur gaat ook uit naar een paard wat met toebehoren weg mag.
Uiteraard mag het het een en ander uitwijken, een paard met een super karakter vinden wij belangrijker dan niveau/kleur/schofthoogte.
Mocht iemand iets weten hoor ik het graag! en voor de rest wens ik iedereen succes met de koop/verkoop van zijn/haar paarden!
groetjes,
Sanne
sj33k schreef:Het is mogelijk wat je vraagt: http://link.marktplaats.nl/614181997
twee druppels water mijn Ior
olijf schreef:sj33k schreef:Het is mogelijk wat je vraagt: http://link.marktplaats.nl/614181997
Laura1982 schreef:@ sanne bij http://www.schurinkhorseservice.com hebben ze een hele leuke 7 jarige ruin m dressuur ervaring 1.62m hoog staan hij is wel wat duurder maar klinkt als het ideale paard voor jullie. Hij werd mij aangeboden maar hij is helaas te klein voor mij.