Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mim11

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:02

@ nathe superleuk paard! Heel mooi over de rug ook al voor zo'n jonkie, fijne galop en hele correcte draf. Echt een heel leuk paard! Ik hoop voor je dat dit 'm wordt. Hoe groot is ie en wat voor afstamming is het?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:20

Klinkt inderdaad as een krampbeen, kunnen ze zich best mee redden maar ik zie het liever niet.

Nathe,
ziet er mooi uit wat een compleet paard al zo onder het zadel ik duim voor je dat deze helemaal goed is. Ga je er volgende keer ook zelf op.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 08:44

het is een 3,5 jarige robespierrot x longchamps en ze is nu een maandje onder zadel.

Als ik haar koop dan koop ik de instructeur mee ;) Heel fijne man, kan super les geven!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 08:44

nathe schreef:
het is een 3,5 jarige robespierrot x longchamps en ze is nu een maandje onder zadel.
Ze is zo'n 1m68 maar haar moeder was 1m70 en vader 1M76 dus ze gaat zeker nog wat groeien

Als ik haar koop dan koop ik de instructeur mee ;) Heel fijne man, kan super les geven!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 08:55

Ze is idd mooi ontspannen. De oren flapperen mee :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:45

nathe! heel mooi dier! lekker lopen ook!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:07

Leuk paard nathe, ben niet zo van de vossen en van merries maar deze spreekt me erg aan.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:08

Voor de mensen die nog zoeken: www.omhg.nl.
Voordeel: deze paarden worden gekeurd voordat ze de verkoop in gaan....(dus niet eerst kijken, proberen, verliefd worden en dan weer teleurgesteld worden omdat paard nummer tig de keuring niet goed doorkomt, zo jammer van je tijd en energie).
Weet zo niet wat het aanbod is en hoe de prijzen liggen, maar zijn wel super serieus.
Trof hen gisteren nl. weer eens op een wedstrijd (ja weer prijs en wp met mijn jonge 4 jarig toppertje 8 wedstrijden, 9 wp en 7 x prijs!) en dacht kan wel even een linkje doorgeven....
Nathe ben erg nieuwsgierig, spannend weer voor je!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:24

Ik vind het een aansprekend paard, Nathe :) Ziet er braaf en netjes uit voor zo'n jonkie :D!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:09

Vind het paard waar ik geweest ben heel gaaf ga nog een keer kijken volgende week. Wat besproken over het keuren enzo. Alleen verkoopster wil niet dat het paard van het erf af gaat omdat ze bang is dat er wat kan gebeuren. Maar is het niet beter als je een paard in de kliniek laat keuren ipv er een DA bij te laten komen met een mobiel röntgenapparaat? Heb het idee dat een kliniek er een professionelere visie er op heeft.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:14

en willen ze zelf niet met hen naar een kliniek gaan?

Mobiel röntgen is niet iedereen voorstander van maar je kan altijd de foto's nog laten zien aan je eigen dierenarts he.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:16

Als ik mijn paard zou laten zou ik altijd naar een kliniek gaan als ze bijv iets niet helemaal vertrouwen kunnen ze er gelijk een foto van maken en ik denk dat ze er meer zicht op hebben.Je hebt gelijk alles bij de hand harde en zachte longeercirkel.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:16

juist mijn jaarling naar huis gehaald. Ze was super braaf op de trailer!
Ze hangt nu samen met de shetlander, de 2 groten jagen nog regelmatig achter haar...

Weer een zorg minder:)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:20

Ik wil sowieso van benen, rug en hals foto's hebben. Maar een DA van de verzekering doet dat toch ook?
Zo'n erkende keuringsarts bedoel ik, ik neem aan dat die er ook wel een goede visie op hebben. Of heb ik het nu fout?

Fijn dat je jaarling weer lekker thuis staat nathe!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:22

Hangt er vanaf waarvoor je hem wilt verzekeren.
Als je hem gewoon in een simpele paardenverzekering wil hebben, dan zijn foto's niet eens nodig.
Maar als je hem ziektekosten verzekert wil hebben of voor een hoog bedrag, dan zijn foto's inderdaad verplicht!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:23

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:24

Ik wil hem voor ziektekosten verzekert hebben zoals bij mijn vorige paard. En foto's zijn dan nodig en voor mijzelf vind ik dat ook fijn.

Ik weet niet of ze van de rug met zo'n mobiel apparaat foto's maken maar ik zou dat graag willen vandaar.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:26

@ Cath rug en hals is voor de verzekering niet nodig als ik me niet vergis, alleen benen. Ik had zelf dezelfde situatie, maar heb de foto's op CD gekregen en ze door een kliniek nogmaals laten beoordelen. De kliniek deed dit gratis, maar volgens mij was dat een foutje :o Daarnaast ben ik ook zelf bij de klinische keuring geweest, zodat ik zeker wist dat alles netjes gedaan werd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:29

Volgens mij doen ze dat wel!
Ik heb die van mijzelf alleen nooit voor ziektekosten verzekerd. Wat kost dat je in de maand?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:30

Nee dat weet ik maar heb een nogal nare ervaring met mijn paard gehad en met paarden om mij heen.
Veel KS in rug en artrose in halzen gezien vandaar dat ik daar een beetje huiverig mee ben...

@ Tendance ik was 45 per maand kwijt geloof ik.

(Mijn paard had artrose en een gebroken halswervel, daar kwamen we na 7 jaar pas achter)..

Oriant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:34

Ik ben waarschijnlijk wat ouderwets in mijn opvattingen, maar waarom wordt een paard wat pas een maand onder het zadel is, met sporen gereden?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:36

geen idee...
Ze gebruikten ze wel nooit! Terwijl ik daar toch zo'n kwartier heb staan kijken. Ze wordt nog hard op stem gereden.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:40

Leuk paard Nathe die vos merrie ! Maar wat heb jij voor een joekel van een haflinger zeg !

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:42

Cath_16 schreef:
Vind het paard waar ik geweest ben heel gaaf ga nog een keer kijken volgende week. Wat besproken over het keuren enzo. Alleen verkoopster wil niet dat het paard van het erf af gaat omdat ze bang is dat er wat kan gebeuren. Maar is het niet beter als je een paard in de kliniek laat keuren ipv er een DA bij te laten komen met een mobiel röntgenapparaat? Heb het idee dat een kliniek er een professionelere visie er op heeft.

Ook eens even navragen of het paard zich makkelijk laat vervoeren. Want als dat gewoon het geval is, dan moet ergens anders keuren geen probleem zijn, zeker niet als de eigenaresse hem zelf brengt. Laadproblemen kunnen erg vervelend zijn en er zijn paarden die zichzelf echt slopen op een trailer. Die wil je vast niet kopen.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:44

Goed dat je het zegt, had daar nog niet aan gedacht.. Dat is zeker belangrijk om te weten ja!