Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:14

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:16

SusanH schreef:
De Hoge Veluwe is prive bezit. Dan mag je zelf bepalen wie er binnen komt en wie niet.

Als beschermde dieren zoals de wolf al ongewenst binnen zijn, mag je ze helaas alleen niet helpen vertrekken. Dus het enige wat de mensen van het park kunnen doen is hopen dat de wolven uit zichzelf het park uitgaan en dan proberen te voorkomen dat ze weer terug naar binnen komen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:21

journee schreef:
SusanH schreef:
De Hoge Veluwe is prive bezit. Dan mag je zelf bepalen wie er binnen komt en wie niet.

Als beschermde dieren zoals de wolf al ongewenst binnen zijn, mag je ze helaas alleen niet helpen vertrekken. Dus het enige wat de mensen van het park kunnen doen is hopen dat de wolven uit zichzelf het park uitgaan en dan proberen te voorkomen dat ze weer terug naar binnen komen.

Mijn huis en het bijbehorende perceel zijn ook privebezit. Maar ik mag echt geen hekwerk van 1.70m of nog hoger neerzetten om de wolf buiten te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:22

Idd je mag ze wel weren om van buiten naar binnen te komen. Dat bedoel ik ook. Maar goed, ze klimmen gewoon over het hek heen :+

BrankaZ

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:25

En met het weren van de wolf weer je ook de gewenste gasten zoals reeën.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:29

Dreamboy schreef:
Mijn huis en het bijbehorende perceel zijn ook privebezit. Maar ik mag echt geen hekwerk van 1.70m of nog hoger neerzetten om de wolf buiten te houden.

Misschien als jouw terrein zo'n 500 hectare groot is en je het hek nodig hebt vanwege de verkeersveiligheid om wild op je terrein te houden, dat je dan ook toestemming van de gemeente krijgt. :+

Maar inderdaad, veel mensen hebben de mogelijkheid überhaupt niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:58

Rien bedankt voor je charmante reactie. Ik stelde iemand gewoon een vraag. :)*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:40

Nikass schreef:
Rien bedankt voor je charmante reactie. Ik stelde iemand gewoon een vraag. :)*

Jij stelt inderdaad een vraag en je zeikt niet.
HV /pro wolf mensen zeiken. De wolf is toch zo welkom? Kennelijk niet overal.

En ik ben Uber charmant? Weet je toch :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:15

Sorry wat is nou weer hv? Ik geloof niet dat ik jouw communicatie in deze kan volgen. Jammer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:27

Benzz schreef:
Paintballen op een wolf?

Inderdaad ja. Reken maar dat ze daar van schrikken. Liefst geladen met peperballen.
Dat helpt beslist met het schuw(er) maken voor de mens en diens omgeving ja. Zo is er meer ´minder dodelijk´. Juist omdat het niet dodelijk is kunnen de wolven en hun jongen ervan léren.

Het verplichte ´niet storen´ en het onbenul van opzoeken/lokken met voer is de wolf aan de mens en diens omgeving wennen, ze/het associëren met eten.

De wolf is en blijft een deel van de west-europese fauna. Afschieten/bejagen leidt héél makkelijk maar tot meer migratie. Zie de vos een halve eeuw geleden maar blijkbaar is dat te lang geleden voor anti-wolf.

Het schuw(er) maken van de wolven is essentieel voor minder problematiek. Nee, geen wondermiddel en niet 100%.

Verder werken hersenen als een parachute; het beste indien open. Overal TÉGEN schreeuwen lost niets op en zet je alleen maar buiten elk overleg. Overleg ja, want de wolf gaat niet meer weg. Pas ´je´ (2e persoon, niet iemand in het bijzonder) in het belang van je dieren en geestelijke gezondheid maar beter aan bij die realiteit.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:57

Huertecilla schreef:
Verder werken hersenen als een parachute; het beste indien open.

Haha, dat vind ik een leuke!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:49

Nikass schreef:
Sorry wat is nou weer hv? Ik geloof niet dat ik jouw communicatie in deze kan volgen. Jammer.

HV = Hoge Veluwe.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 11:55

Utrechtse Heuvelrug (UH) is aangewezen als wolf territorium.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

Los van dit bericht, het is toch van de zotte dat dierhouders de aanvallen niet meer door durven geven vanwege de bedreigingen die zij ontvangen.
Die mensen zeggen of niets meer, melden het niet meer bij Bij12 en als ze het nog wel durven zeggen dan is het ergens in een provincie gebeurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:09

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:09

Die berichten zie ik ook voorbij komen op FB ja. "Ivm bedreigingen kan ik alleen de omgeving doorgeven" maar wtf? Wat voor bedreigingen krijgt iemand naar zn hoofd als hij enkel en alleen doorheeft dat zijn schapen zijn vermoord? Dan ben je al persoon toch gewoon echt niet goed in je hoofd?

Ik zag gisteren een klein stukje op het nieuws. Dat wolven rustig over een hoog hek klimmen van een (nationaal?) park in NL en zo het park inkomen. Ze gaan nu betere hekken plaatsten. Weet iemand welk stukje ik bedoel? Hoezo zijn ze niet welkom in een natuurgebied? Waar ze dus reetjes kunnen eten, want dat moet toch? Moeten ze juist vee uit de wei plukken? Whatt?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:13

Dat zijn de hekken om park de Hoge Veluwe.
Daar liepen moeflons. De
Meeste zijn inmiddels opgevreten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:14

Het is inderdaad belachelijk dat dat gebeurt. Vraag me dan ook wel af van wie die bedreigingen afkomen. Zijn dat de pro wolf mensen of van BIJ12? En wat voor belang is er om het niet meer door te mogen geven. Stel er is een aanval in een gebied waar nog niet eerder aanvallen zijn geweest en waar de dieren nog redelijk onbezorgd buiten lopen. Dan is het voor de overige eigenaren toch fijn om te weten zodat ze de dieren eventueel binnen kunnen halen? Of nee, dat konden ze jaren geleden al zien aankomen dus die dieren horen natuurlijk allang niet meer buiten te staan. Heel apart.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:21

Ik heb net ook weer wat opmerkingen gelezen op insta bij het stukje over de beschermde status wordt aangepast:
laat de wolf lekker zn gang gaan
dit is natuur
wij mensen zijn de grootste monsters
bang zeker dat je stukje shoarma te duur wordt
de boeren krijg toch subsidie
er worden jaarlijks zoveel dieren geslacht
ze moeten maar betere hekwerken plaatsen
etc etc

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:25

ja om moedeloos van te worden

maar dat is wel wat de media laat zien dat het zo zit. Dat is wat de zelfbenoemde experts met dubbele agenda beweren.
De media die beheert wordt door de vegetarische slager en aanhang. Daarom komt er geen eerlijk beeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:50

Ik wens een ieder die daar last van heeft minder wolfpsychose in 2024.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:21

Nyaleti schreef:
Die berichten zie ik ook voorbij komen op FB ja. "Ivm bedreigingen kan ik alleen de omgeving doorgeven" maar wtf? Wat voor bedreigingen krijgt iemand naar zn hoofd als hij enkel en alleen doorheeft dat zijn schapen zijn vermoord? Dan ben je al persoon toch gewoon echt niet goed in je hoofd?

Ik zag gisteren een klein stukje op het nieuws. Dat wolven rustig over een hoog hek klimmen van een (nationaal?) park in NL en zo het park inkomen. Ze gaan nu betere hekken plaatsten. Weet iemand welk stukje ik bedoel? Hoezo zijn ze niet welkom in een natuurgebied? Waar ze dus reetjes kunnen eten, want dat moet toch? Moeten ze juist vee uit de wei plukken? Whatt?

Nyaleti Park Hoge Veluwe is privé terrein, ze mogen dus een ander hek plaatsen om dieren en mensen die ze niet op hun terrein willen te weren :j de pest is alleen dat er wolven zijn die het hun thuis hebben gemaakt. Dus ik voorzie daar wel een probleem mee. Roedels zijn territorium gebonden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:26

En dat zou nu net eens de redding van het probleem kunnen zijn.
"he, wolfwerende hekken werken niet. Alle Bambi's en moeflons worden toch opgegeten".

Laat het maar gebeuren. Net zoals ik roep; laat ze maar naar de Randstad komen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:33

Hmm, dat het prive terrein is verklaard een hoop.
Maar zitten daar niet veel wolven?

Je zou daar maar vlakbij wonen.. en zelf geen vergunning of fatsoenlijke tegemoetkoming krijgen voor een mooi hek. Kun je de wolf net zo goed roepen en het hek alvast open zetten joh.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:11

Nyaleti schreef:

Ongeveer de helft van de Veluwe is in particulier bezit. Jaren geleden hebben ze daar een bepaalde visie ontwikkelt over de biodiversiteit die ze wilde krijgen in het park en daarvoor hebben ze een kudde wilde schapen (moeflons) aangeschaft. Dit bleek ook het effect te hebben wat ze wilde bereiken.

De wolf komt echt roet in het eten gooien doordat ze dus een voorkeur hebben voor schaap op het menu, en inmiddels zijn zo'n beetje alle moeflons opgegeten waardoor de beoogde biodiversiteit in het park, waar dus al jaren in geïnvesteerd wordt in het geding komt. Vandaar dat ze daar dus ook niet blij zijn met de wolf.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:24

rien10 schreef:
En dat zou nu net eens de redding van het probleem kunnen zijn.
"he, wolfwerende hekken werken niet. Alle Bambi's en moeflons worden toch opgegeten".

Laat het maar gebeuren. Net zoals ik roep; laat ze maar naar de Randstad komen.

laat er dan eens een kind geopakt worden. nog beter

ja zielig en gemeen om te zeggen of wensen........
maar vind al die uit elkaar gereten dieren ook heel zielig! blijf ook verbaasd dat al die vegas daar geen enkel probleem mee hebben.