Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:50

brokjes schreef:
Lillz, ligt eraan waarom je een verzorger/bijrijder nodig zou hebben. Kan je zelf alleen in het weekend bijvoorbeeld? Of is de maandelijkse last te zwaar?

Omdat ik 7 dagen/week wel erg veel vind naast studie/werk/studentenleven :D Heb het altijd met liefde gedaan, maar nu ik even paardloos ben kan ik mijn vrije avondjes ook wel weer waarderen.

Als het goed is heb ik zeker het eerste jaar gewoon de tijd, maar af en toe een dagje 'vrij' kunnen nemen is fijn. Zeker tijdens bv tentamenweken. Daarbij verwacht ik binnen ~1-1.5 jaar na aankoop te beginnen met full-time werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:57

Lillz schreef:
brokjes schreef:
Lillz, ligt eraan waarom je een verzorger/bijrijder nodig zou hebben. Kan je zelf alleen in het weekend bijvoorbeeld? Of is de maandelijkse last te zwaar?

Omdat ik 7 dagen/week wel erg veel vind naast studie/werk/studentenleven :D Heb het altijd met liefde gedaan, maar nu ik even paardloos ben kan ik mijn vrije avondjes ook wel weer waarderen.

Als het goed is heb ik zeker het eerste jaar gewoon de tijd, maar af en toe een dagje 'vrij' kunnen nemen is fijn. Zeker tijdens bv tentamenweken. Daarbij verwacht ik binnen ~1-1.5 jaar na aankoop te beginnen met full-time werken..

Nou prima toch! Denk dat je iemand heel blij kan maken met een bijrijdpaard :)
Je vind heus wel iemand, bijrijdpaarden zijn helaas schaars, ik zoek al heel lang!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:04

Lillz schreef:
brokjes schreef:

Zo lang je een bijrijder als een soort luxe beschouwd kan het zeker geen kwaad. En dit lijkt me hier wel zo te zijn. Je kunt in principe wel voor het paard zorgen, maar je waardeert een vrije avond en huurt daarom iemand in.
Als je qua zorg min of meer afhankelijk zou worden van de bijrijder, dan vind ik het al wat meer tricky, want bijrijders kunnen natuurlijk altijd afhaken.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:22

Gini schreef:
Spaansepony"
[quote="Gini schreef:
Gefeliciteerd Lindipre! :)

Spaansepony, heel benieuwd naar wat je weer hebt weten te scoren. :D

[ [url=m/WqznxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')

Leuk dier! Wat ga je ermee doen? Houden of meteen de verkoop in? :D[/quote]

Verkoop in, genoeg voor mezelf. Nog even in twee strijd of mijn lesgever hem neemt en traint en verkoopt voor ons samen of ik zelf verkoop. Paard heeft top afstamming maar gewoon groen zadelmak. En ik zit ook precies in verhuizing van de paarden volgende week dus eigenlijk ongunstig nu thuis te hebben. Maar ach staat niet in de weg, nu 2 x onder zadel gehad en opzich lief dier.
We zien t wel :+

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

Lillz schreef:
Hoe staan jullie er tegenover om een paard te nemen als je verwacht een verzorger/bijrijder nodig te hebben?

Ik heb voor mezelf gesteld dat als ik een bijrijder nodig zou hebben nadat ik een paard heb gekocht ik het eigenlijk niet zou moeten doen. Nou ben ik zelf bijrijder geweest en mocht het toch zover komen dan weet ik precies wie ik er wel en niet bij wil hebben, maar dat is lastig. Verzorgers moet je sowieso niet aan willen beginnen denk ik... Contracten en duidelijke afspraken met verantwoordelijke mensen zouden vooraanstaan, en dat heb je bij verzorgers toch vaak niet omdat het meestal van die jonkies zijn.

Maar zoals hierboven genoemd word, je kunt er iemand echt wel blij mee maken, en als alles soepel verloopt en je kunt je bijrijders vertrouwen is dat echt goud waard voor je peace of mind denk ik zo. :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:40

Balen vanilla.. Maar goed om dat duidelijk voor jezelf te hebben, dat dit dan gewoon niet is wat je zoekt.

Ik heb zelf echt een dramatisch bezoek achter de rug. Op basis van het filmpje ging ik er al wat wantrouwend in maar helaas was het erger dan gedacht. De stijl van rijden is.. Heel bijzonder :'). Hopelijk uniek, in elk geval niet mijn ding. De eigenaar voelde zich er heel erg door aangevallen en legde me allerlei uitspraken in de mond waarvan ik dacht huh, heb ik ook maar iets in die richting gezegd? Afijn, ik laat het van me afglijden.

Ennn weer door _O-

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:29

Ik ga donderdagavond kijken bij eentje *\o/*

Als die niet voor die tijd weer verkocht is... Maar ze gaf zelf aan dat ze donderdagavond als eerste kan, en het paard staat er amper een uur op ^^

tita

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:41

Ik zag ook een leuke :j op MP denk dezelfde

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:45

ArcoIris schreef:
Lillz schreef:
Hoe staan jullie er tegenover om een paard te nemen als je verwacht een verzorger/bijrijder nodig te hebben?

Ik heb voor mezelf gesteld dat als ik een bijrijder nodig zou hebben nadat ik een paard heb gekocht ik het eigenlijk niet zou moeten doen. Nou ben ik zelf bijrijder geweest en mocht het toch zover komen dan weet ik precies wie ik er wel en niet bij wil hebben, maar dat is lastig. Verzorgers moet je sowieso niet aan willen beginnen denk ik... Contracten en duidelijke afspraken met verantwoordelijke mensen zouden vooraanstaan, en dat heb je bij verzorgers toch vaak niet omdat het meestal van die jonkies zijn.

Maar zoals hierboven genoemd word, je kunt er iemand echt wel blij mee maken, en als alles soepel verloopt en je kunt je bijrijders vertrouwen is dat echt goud waard voor je peace of mind denk ik zo. :j

Dat zie ik dus andersom:

Ik heb er altijd naar gestreefd om bijrijders te hebben. Deels omdat het je eigen verplichtingen verlicht, deels omdat je iemand er blij mee maakt en deels omdat twee altijd meer zien dan een.
Ik ben dan ook heel blij met twee fijne, betrouwbare en verantwoordelijke pubers die goed voor mijn paarden zorgen.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:51

tita schreef:
Ik zag ook een leuke :j op MP denk dezelfde

Deze heb ik nog niet gespot op mp dus ik denk het niet :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:58

Mijn bijrijder is gestopt na kleine 2 jaar, ze gaat naar ander paard waarmee ze naar bos mag.
Ze mocht alles van mij behalve buitenrijden ik vertrouw mijn paard niet en al zou mijn bijrijder haar wel mak krijgen...vertrouw ik nog mijn paard niet.

Dus ik mis mijn bijrijder zeker wel maar ook op aantal punten helemaal niet.
Hier komt geen nieuwe bijrijder meer

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:02

Ergens snap ik het wel.. Was voor mij als bijrijder ook altijd een eis, dat ik lekker naar buiten kon.
Is bij een eigen paard eigenlijk ook een eis, ik geniet teveel van lekkere bosritten om het niet te doen.

Als dat is wat je leuk vind.. En paardrijden doe je toch voor je plezier. (en ik snap ook vanuit jouw oogpunt dat je het niet wil omdat je je paard niet vertrouwt!)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:10

Ik vertrouwde mijn bijrijdster wel maar durf er donder op zeggen dat x fout gaat.

En hier hebben we het punt... heb haar 9 jaar ik ga er niet mee de weg op en daar baal ik van maar verder is zo’n leuk paard ...

Bijrijdster reed wel bv op de hooi weide

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:43

Sintara schreef:
Balen vanilla.. Maar goed om dat duidelijk voor jezelf te hebben, dat dit dan gewoon niet is wat je zoekt.

Ik heb zelf echt een dramatisch bezoek achter de rug. Op basis van het filmpje ging ik er al wat wantrouwend in maar helaas was het erger dan gedacht. De stijl van rijden is.. Heel bijzonder :'). Hopelijk uniek, in elk geval niet mijn ding. De eigenaar voelde zich er heel erg door aangevallen en legde me allerlei uitspraken in de mond waarvan ik dacht huh, heb ik ook maar iets in die richting gezegd? Afijn, ik laat het van me afglijden.

Ennn weer door _O-

heb ik vaker mee gemaakt :D
ging paard kijken voor mijn dochter in belgie, 4 uur in de auto _/-\o_
halen ze drachrige merrie uit de stal dacht ik maar dat was een ruin die ken ik van vroeger liep in nl LT met bekende amazone
ik er op paard alleen maar pi pa , geen buigen stelling. -O-
ik zei ik kan hier niks mee toen waren ze boos want niveu van het paard was te hoog voor mij :P
ik zei laat maar zien met je dochter er op hoe het moet, ze stapte er op zelfde verhaal :) maar hij was in e waar want ik kon net rijden. ik heb ze bedankt en we zijn naar huis gegaan.
het dier stond nog 2 jaar op SH -O-

ter info mijn docher reed 3 jaar in duitsland bijn i.klimke tot ZT
Laatst bijgewerkt door Chichika op 01-06-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:44

Hier ook geen bijrijders, en zo lang ik het qua tijd zelf red blijf ik het ook zelf doen :j Anders zou ik wel een bijrijder overwegen denk ik.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:50

Ik heb wel bijrijder, maar heb dan ook meerdere paarden en pony’s. Op alles mag ze rijden behalve mijn wedstrijd paarden (2 stuks). Deze hou ik zelf bij. Bijrijder rijd ook geen hoog niveau maar manege niveau totaal niet erg maar dat wil ik niet op mijn wedstrijd dieren. Ze mag er wel op als we les hebben onder begeleiding. Dat gebeurt 1 x pw. Dan vind ze dat wat leuker dan de Welsh pony’s omdat ze wat meer op niveau kan mee rijden. De Welsh pony’s rijden ze op buiten etc, lopen niet echt een niveau.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:52

Zijn hier mensen met ervaring bij stal Viertel :) hier ga ik kijken donderdag avond voor een merrie

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:06

Spaansepony schreef:
Ik heb wel bijrijder, maar heb dan ook meerdere paarden en pony’s. Op alles mag ze rijden behalve mijn wedstrijd paarden (2 stuks). Deze hou ik zelf bij. Bijrijder rijd ook geen hoog niveau maar manege niveau totaal niet erg maar dat wil ik niet op mijn wedstrijd dieren. Ze mag er wel op als we les hebben onder begeleiding. Dat gebeurt 1 x pw. Dan vind ze dat wat leuker dan de Welsh pony’s omdat ze wat meer op niveau kan mee rijden. De Welsh pony’s rijden ze op buiten etc, lopen niet echt een niveau.

toen mijn dochter voor 3 jaar naar klimke ging had ik 7 paarden op stal staan en ik had nog baan van 40 uur per week. had ik bijrijdster gevonden maar dat was voor korte duur maar 3 maand ;( ze had bepalde voorkeur en reed alleen maar paarden die ze leuk vond, voor andere had ze geen tijd :+
toen had ik besloten om 4 weg te doen is ze nooit weer gekomen :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:11

Chichika schreef:
Spaansepony schreef:

toen mijn dochter voor 3 jaar naar klimke ging had ik 7 paarden op stal staan en ik had nog baan van 40 uur per week. had ik bijrijdster gevonden maar dat was voor korte duur maar 3 maand ;( ze had bepalde voorkeur en reed alleen maar paarden die ze leuk vond, voor andere had ze geen tijd :+

Dat is heel bekend verhaal. Is hier ook wel hoor. Maar ik zeg gewoon elke dag welke er gereden mogen worden. Eerst deed ze samen met vriendinnetje, maar die had het al snel voor gezien gehouden. Kon er niet aan wennen dat de paarden die ze leuk vonden soms ook verkocht werden. En die besliste wel even hoe en wat. Daar pas ik wel voor. Ze mogen ontzettend veel, buitenrijden, mee op langere buitenritten met de trailer bijv Veluwe/strand. Naar wedstrijden waar we ze heen brengen etc. Hoeven niet te betalen maar moeten wel mee helpen in het mesten. Eerlijke deal lijkt me.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:17

ja zefde vehaal , ze mogen zelfs mijn auto mee met de trailer bos in dat 5 min van ons huis. ik gaf ze gratis les ook op onse GP paard -O- maar als paarden worden verkocht kunnen ze niet tegen tetwij ik atijd zei kom altijd nog betere voor teug binnen 1 maand. maar nu ben ik er klaar mee , ik rij ze zelf of ik breng ze weg voor 1 maand als ze net zadelmaak zijn :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:30

Galuppy0546 schreef:
Zijn hier mensen met ervaring bij stal Viertel :) hier ga ik kijken donderdag avond voor een merrie

Geen ervaring mee, is dat die Johnson merrie?

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:38

Galuppy0546 schreef:

jawel , kochten vorige jaar daaar paar jonge dieren maar altijd goed zelf kijken, verhaal klopt meestal niet , en keuren door jou dierearts inc bloed test en rontgen anders zal ik niet doen :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:12

Chichika schreef:

Ik vind dit eigenlijk normaal als het om een betalende bijrijdster gaat. Je betaalt maandelijks een bedrag om wel het plezier van een paard te hebben, zonder de verantwoordelijkheid van een paardeneigenaar. Waarom zou je betalen om op paarden te rijden die je niet leuk vindt?

Als je al je paarden op regelmatige basis getraind wilt hebben, dan is dat een dienst en zou de trainer van de paarden betaald moeten worden. Toch?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:28

Ik ben als het goed is, klaar met zoeken.
Donderdag wordt ze gekeurd.
Aangezien ze in November nog volledig gekeurd is, X-ray en klinisch, verwacht ik weinig gekkigheid.

Een 10 jarige merrie van 172cm.
Braaf buiten, dressuurmatig L niveau.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:56

Mijn afspraak is verplaatst naar morgenavond, dus ik ga in een spoedtempo heel heel heeeuulll veel schietgebedjes doen :').

Het is overigens inderdaad een Johnson x Tenerife VDL