Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:11

Ja geinige aftekening hè <3 Op het beestenboel forum staat nog een topic met meer foto's <3
Edit: even opgezocht :P [BB-ITP] Kitten.... smelt... <3

Haha lekker hard gewerkt dus Sizzle :D +:)+
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 01-06-20 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:14

<3 kitten <3

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:04

@utopia, wat een beauty, had je topic al gezien <3 . Ik heb nog geen processierupsen gespot op de weide maar er zijn wel eikenbomen, zal het eens checken vanmiddag!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:50

zissle lekker aan het uittesten hihi, boefje. Wel fijn die weidegang.

Een super schattig kitten gezien! Heeeeel cute <3

Alle spullen en zadels weer teruggevonden van Shanna, wauw wat fijn zeg.

En iedereen aan het buitenrijden! Wat heerlijk.
Dat word voor mij denk ik volgend jaar, eerst vertrouwen krijgen en zwanger zijn :+
Heb ik ook mooi nog even de tijd om het wandelen uit te breiden, alles op z’n tijd.

Wel heel blij met bijrijdster. Die heeft er nu 4x opgezeten en leert hem netjes in aanleuning te lopen.
Was mij nog niet gelukt, dus dat is wel heel fijn <3

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:09

Oooh wat gaan jullie snel ineens allemaal! Stiekem een beetje jaloers op al die buitenrij en op het paard foto's....
Ik ben hier ook nog in 2021 hoor :')
Graanoek gaat het al iets beter met je voet inmiddels?
Qua bit, hier oook een koos bitloos. Qua werk, we doen bijna elke dag iets, maar meestal clickerwerk en dan vooral denken. Dat lichaam moet nog een beetje in vorm komen, maar hij moet wel stevig uitgedaagd worden. Ben het longeren wel langzaam aan het opbouwen.

Het verhaal longeersingel gaat ergens op lijken. Na drie dagen kan hij aan zonder dat Tim de neiging heeft om te flippen, en durf hij er zelfs mee rond te stappen. Helemaal vertrouwen doet hij het nog niet.
Alle andere oefeningen gaan prima, hij wil alleen nog niet helemaal naast me staan als ik op een krukje/stoel ga staan. ik mag aan zijn hoofd zitten, zijn kont krabben, maar zijn rug is wel een dingetje. Des te groter de verrassing dat ik hem gisteravond gewoon mocht aaien daar! Dus ondanks dat het llijkt alsof hij niks oppakt gaat er veel rond in zijn bolletje.
Ook hier het plan om binnenkort de Chiropractor even langs te laten komen, maar eerst donderdag de tandarts. Vind ik best spannend....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 09:22

Mrs_Midnight schreef:
Oooh wat gaan jullie snel ineens allemaal! Stiekem een beetje jaloers op al die buitenrij en op het paard foto's....
Ik ben hier ook nog in 2021 hoor :')
Graanoek gaat het al iets beter met je voet inmiddels?
Qua bit, hier oook een koos bitloos. Qua werk, we doen bijna elke dag iets, maar meestal clickerwerk en dan vooral denken. Dat lichaam moet nog een beetje in vorm komen, maar hij moet wel stevig uitgedaagd worden. Ben het longeren wel langzaam aan het opbouwen.

Het verhaal longeersingel gaat ergens op lijken. Na drie dagen kan hij aan zonder dat Tim de neiging heeft om te flippen, en durf hij er zelfs mee rond te stappen. Helemaal vertrouwen doet hij het nog niet.
Alle andere oefeningen gaan prima, hij wil alleen nog niet helemaal naast me staan als ik op een krukje/stoel ga staan. ik mag aan zijn hoofd zitten, zijn kont krabben, maar zijn rug is wel een dingetje. Des te groter de verrassing dat ik hem gisteravond gewoon mocht aaien daar! Dus ondanks dat het llijkt alsof hij niks oppakt gaat er veel rond in zijn bolletje.
Ook hier het plan om binnenkort de Chiropractor even langs te laten komen, maar eerst donderdag de tandarts. Vind ik best spannend....

Er gebeurt zeker veel in het hoofd dat wij niet altijd gelijk zien! Klinkt alsof jullie langzaam wel vooruitgang boeken, dan weet je waar je het voor doet hé :)

Ik kan redelijk normaal terug lopen op mijn voet maar als je er naar kijkt zou je denken dat hij afsterft haha

Afbeelding

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:09

Oei das nog goed donker!

Tim is een laatbloeier. Komt wel goed, maar soms raak ik zo ongeduldig O:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:33

Zo dan! Je voet!! :oo

Mooie berichten van Tim! :D +:)+

Mooi Jodym, fijn als je zo op weg geholpen wordt :D

Dank voor alle leuke reacties op onze poezel <3 Hij is echt leuk haha, grappig, weer zo'n ondernemend ding in huis := De andere twee liggen alleen maar te maffen, of zijn buiten _O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:02

Ik kom me hier ook melden! Niet dat mijn paardjes dit jaar al echt onder het zadel gaan, maar ze hebben wel de leeftijd om rustig aan te beginnen. Ik heb twee tweejarige merries, beide van maart 2018.
Abby, mijn zelfgefokte merrie uit mijn broek keur merrie kent inmiddels de beginselen van het longeren en pakt dit goed op. Ze is slim en werkgierig. Ze wil altijd werken, elke dag en het liefst de hele dag. Oftewel, ze wordt maximaal 2 dagen in de week 'gelongeerd' en dat duurt maximaal 10-15 minuten in stap en draf.
Afbeelding
Deze dame is dus Abby.

Mijn andere twee jarige is Dory. Zij heeft een ongelukje gehad waardoor haar motoriek niet helemaal in orde is op het moment. Hierdoor is zij nu bekend met een longeren singel en lange lijnen. Dit doen we maximaal 3 keer in de week op de weide, want de bak is te zwaar voor haar. Of ze ooit onder het zadel kan is nog maar de vraag, maar gezien het momenteel een spieren kwestie lijkt, moet ze dus eerst spieren kweken en daarna kijken we verder.

Afbeelding
En deze knappe dame is Dory.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:11

Wat een knapperds! Welkom :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:37

Wat een mooie kat <3

Oh dat ziet er nog blauw uit Granoek, wat zegt de dokter?

Welkom Myrthe! Knappe paardjes! :D

Midnight, Marie is ook een laatbloeier. Is soms idd niet zo leuk, maar het komt wel!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:08

Welkom!
Mooie paarden!

Wat gaat iedereen goed hier, zo leuk om te lezen :D

Gentle is helaas wat onregelmatig rv (sinds de smid geweest is ;( ) dus die heeft even semi vakantie gekregen maar we hebben gister wel in het trailpark gespeeld en kijk dit:
Afbeelding
Daar waar hij vorige week nog zei: het water in??? Jij bent gestoord! Stond hij er gister binnen 10min in te spelen en spetteren en was hij er helemaal vol van _O-

Hij was mega trots op zichzelf

Afbeelding
Afbeelding
Met zn nieuwe door mezelf gemaakte touwhalster & leadrope

Daarna nog n vergelijk collage gemaakt, zo heel veel verschil is er niet toch?
Afbeelding
Behalve dan dat hij ineens 3 nieuwe vlekken gekregen heeft

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:21

Mooie vergelijking! :D Maar waar is dat stipje ineens vandaan gekomen inderdaad _O- En in het water!! Knap!!! :):)
Wel lekker k*t dat ie onregelmatig loopt... -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:25

Wauw, wat een knappe Gentle <3 Hoe groot is hij nu? Hij heeft veel body seg! Wel k¨t van de onregelmatigheid, hopelijk snel over, hier hebben ze het ook wel al eens als de smid is geweest :(

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:33

Even zonder bijlezen.

Bijrijdster in de bak ging super goed!
Daarna 50 meter naar buiten uitstappen. Daar zag ie een koe :wow: dat is dus echt heel erg eng.

Das buitenrijden duurt indd nog heel lang hier :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

Hihi, stipje zat er al toen ie dik 2 maanden was maar is pas opgevallen toen hij n pak ouder was en als je dan vergelijk foto's naast elkaar zet valt t pas echt op :D dat is dan wel het leuke aan zelf fokken ;)

Baal ook wel van zn onregelmatigheid en dit is de 1e keer dat hij dus nadat de smid geweest is onregelmatig loopt... denk dus toch dat de smid of zijn stand wat veranderd heeft of m net wat te kort bekapt heeft. Wacht iig nu even tot donderdag en als hij dan nog steeds niet lekker loopt komt mn da maar even kijken want zint me gewoon niet.

Gentle is vorige week op 1.51m gemeten en zijn kont staat momenteel zeker 5cm hoger :x

Jodym: koeien zijn ook HEEL eng hoor! Vooral als ze ook nog eens BOE! zeggen ;) zo heeft mijn merrie me namelijk n keer volledig verrast, die kende koeien maar dus geen bonte koeien en ik ging gewoon heerlijk in de buitenbaan rijden wetende dat de buurman zijn lading koeien daarnaast op de wei had staan... ging prima tot zo'n semi wit kreng dr kop omhoog deed en boehoe zei terwijl we dus net erop aan reden. Kan je vertellen dat ik nog nooit zo snel aan op het andere uiteinde van de bak geweest ben (die was zeker 70mtr lang als ie al niet langer was) _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:58

Dat stipje van Gentle :')
Balen ook van de onregelmatigheid, maar zo’n waterbak is wel heel gaaf!!
Hij is wel huge! En gaaf <3 <3

Ohjee 70 meter gesprint door een koe :') Ja.. koe word uitdaging. Maar zelfs zwarte vlekken op t asfalt is al heel bijzonder :+
Morgen avond weer ‘wandelen’ (ala 50 meter) met een stalgenoot. Ben benieuwd. Ooit zal het toch goed moeten komen...
Anderen hier maken complete buitenritten en wij komen nog niet eens 100 meter van het erf af :') mijn Held.

Welkom Myrthe!

Granoek nog een flinke donkere voet, auw

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:02

Jodym, is er geen ander braaf paard dat een keertje mee kan? Heb het die van mij geleerd door met mama mee te gaan naar buiten. Hadden ze veel steun aan. Heb dit maar een paar keer hoeven doen en daarna gaan ze ook alleen.

Cubalibre, wat een knapperd! Balen dat hij onregelmatig is, maar hopelijk dan door het bekappen en dan dus hopelijk ook snel weer beter.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:55

CubaLibre dat waren de puntjes op de i! :))
Gentle heeft gewacht tot het echt warm was.. maar jij bent er toch niet per ongeluk ook in gegaan he? :D
Balen van de onregelmatigheid, hopelijk snel weer over.

Jodym, ze hebben allemaal wel dingen die ze moeilijk vinden, jullie tijd komt nog wel!
Iedere stap is er weer één!
Fijn zo met de bijrijdster.

Anoek, best mooi zo'n ander kleurtje! :D

Mirthee, welkom, mooie paarden!

Timmie gaat ook vooruit, super!

Sizzle weer even wat afspraken gemaakt. ~~}>

Xutopia ooh wat schattig.. <3

Shanna gelukkig het spul weer terug!

Fransje super dat ze wel lekker doordraaft, al lijkt ze een beetje dronken. :')

Het is echt bloedheet vandaag dus er zal niet veel actie zijn hier. Gister dacht ik, het badje lekker neer te zetten, vinden ze altijd wel leuk!

Malik toen hij het zag..
Whaah wat is dat?? :wow:

Afbeelding

Vijf minuten later kwam hij wat naar me toe brengen..

Afbeelding

En dat was het! _O-

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:05

Puntjes op de i... das n goeie! Die ga onthouden!

70mtr in 1 klap is echt niet grappig, heb toen eerst gevloekt (richting koe want Jill kon er niets aan doen natuurlijk ;) ), toen Jill gezegd dat dat beest prikkeldraad voor zn neus had en dus haar echt NIET op kom vreten om vervolgens in n deuk te liggen omdat madam Jill al snurkend en snuivend schoorvoetend richting koe wandelde _O-

Mn smid belde net op, die komt donderdag of vrijdag even kijken want hij vermoed dat hij m te kort bekapt heeft....

Enne ik heb zeker geen natte voeten gehaald want ik zat met mn camera aan de andere kant vd plas ;)
Manlief daarintegen:
Afbeelding
:D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:41

Hi Y'all :wave:

Ik heb steeds braaf meegelezen maar had weinig te melden omdat ik nog steeds met mijn enkel zat. Inmiddels is die weer operationeel en kunnen we weer verder *\o/*
Nu eerst even een vette bijleespost :P

Granoek, je voet!! OMG :oo :oo Daar leek die van mij peanuts bij :o Krijg je nog een keer een foto om te zien of er iets gebroken is? Ik kan me voorstellen dat er nu amper iets te zien is vanwege de zwelling. Wel lekker vaag dat ze je zonder enige toelichting naar huis hebben gestuurd 8)7

Utopia's vriend op knappe Dije *\o/* Wat een gaaf gevoel is dat hè, als ze alles zo goed oppakken? Oooh, en die poezel!!! <3 <3 Ik word er spontaan hebberig van :~ Ik heb in het verleden 2x een nestje Maine Coons gefokt, dat was echt geweldig mooi <3 De poes is inmiddels al een aantal jaren dood en ik heb nu nog 1 zoon van haar, die inmiddels ook alweer 13,5 jaar oud is. Ik heb me voorgenomen om, als hij er niet meer is, weer 2 kittens aan te schaffen. Eerder wil manlief er niet aan want beestenbende hier :))
Als ik me niet vergis had jouw andere Fries artrose en ging dat niet zo heel best? Ga je Dije houden als opvolger?

Gentle, wat is ie toch mooi uitgegroeid CL. Balen van die onregelmatigheid. Welk been? Het kan zijn dat er een brandrandje onder het ijzer zit.
Grappig, dat stipje. Nu Jolene door het veulenhaar komt zie ik bij haar ook nieuwe vlekjes/stipjes. Vooral op de huid. Ik ben benieuwd of die straks ook in de vacht te zien zijn.
Dat filmpje _O- Geniaal :') en die foto met je eerste zelfgeknoopte touwhalster..Hij kijkt echt zo van: moet dit nou? Mijn neus is echt niet zo lang hoor :))

Welkom Myrthee_ Jij zal ook nog wel in het 2021 topic aanwezig zijn dan :P Knappe dames hoor. Wat is er met Dory gebeurd, als ik vragen mag?

Mrs_Midnight, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben ook jaloers op die mooie buitenrij- en bakfoto's, ik tuf nog rond in de roundpenn waar ik ook al best heel trots op ben :o
Helpt het niet om wat we in westerntermen "sacking out" te doen met Timmie? Dus iedere keer een soort van overdreven een dekje op zijn rug leggen, op zijn hals, billen en dan ook ermee klapperen. Zo ook met een singel, eerst alleen los er overheen laten hangen en vervolgens een keer vasthouden zodat hij tegen zijn buik aanzit en zo steeds een stapje verder. Uiteraard eerst alles introduceren en uitvoerig laten besnuffelen, en in Rudi's geval, laten proeven :roll: :') en zo verder. Ik heb dat met alles waar hij mee te maken krijgt gedaan en dat heeft, denk ik, heel erg goed geholpen want hij kijkt niet op of om als ik weer eens met iets kom aanslepen.

Jodym, wat fijn dat het met de bijrijdster erg goed gaat. Dat geeft toch alweer een hoop vertrouwen voor de toekomst. Wat betreft een westernzadel, er zijn ook roundskirt modellen, die zijn speciaal voor korte ruggen. Je kunt ook kijken bij westernzadels voor Arabieren, die zijn ook geschikt voor korte ruggen, moet wel aangezien Arabieren minder borst- en lendenwervels hebben, en staart maar dat is voor een zadel niet van belang :+
Fijn dat het in de buitenbak goed ging +:)+

GA, Prazani vindt het nog erg spannend zo te zien maar wat blijft hij braaf zeg +:)+ Ondanks dat hij op 5 benen liep <<) Op de stal waar ik een tijd gewerkt heb (100 jaar geleden) werd daar gelijk korte metten mee gemaakt. Alleen voor het dekken mag de slurf eruit en tijdens het werk moet ie mooi opgerold binnen blijven. 't Zijn net mannen, zodra dat ding buiten is wordt er niet meer met de hersenen gedacht maar met Harry onderaan de buik :roll:

Kelly_J, welkom! Leuke sooty valk heb je daar! Hoe gaat het nu hij weer terug op stal is?

Vientje, Pinda heeft haar eigen zadelcollectie, nice! Passier is inderdaad een superfijn zadel, die heb ik ook gehad in de tijd dat ik dressuur reed. Ik had een Grand Gilbert, echt zo'n fijn zadel! Als ik ooit de switch nog een keer maak dan komt er zeker weer een Grand Gilbert :j
Vervelend die tegenslag tijdens je les maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd hè. Je bent hartstikke goed bezig en zulke momenten horen er ook gewoon bij :+:
Inmiddels weet je het knopje "aanpakken die handel" ook te vinden dus dat zit wel goed geloof ik :) En ook al een echte buitenrit gemaakt! *\o/*

Fransje23, wat heerlijk zeg!

MirandaMalik, jaja, in 1x de nieuwe naam onthouden haha!
Wat een heerlijke foto van Malik aan het chillen met zijn mattie. Inmiddels ook al aan het stuur aan het werken en zelfs erop gezeten! +:)+
Als ik met Rudi ga fietsen dan gaat het volgens mij niet goedkomen haha, moet ik hééél hard trappen ben ik bang :')

Berdien, Feyre ziet er stoer uit zo met dat zadel =:) En toch ook de verleiding niet kunnen weerstaan om er even op te gaan zitten :D Ben je inmiddels alweer neergestreken van je roze wolk?

PSvanLot, fijn dat je merrie een beetje begint aan te komen :)

Oehlala, welkom!

Wow Splinter, wát een verhaal zeg :oo Daar ben je nog goed vanaf gekomen gelukkig en fijn dat je het vertrouwen weer terug hebt

PoZ,
Wat vervelend dat Cooper zo geschrokken is van de zadelpasser, ben je weer terug bij af :\ Hopelijk is je instructrice er snel weer bovenop. Wat Sizzle zegt vind ik ook. Er wordt vaak maar zomaar aan het dier gefrot en gerommeld zonder dat er rekening wordt gehouden met hoe het dier zich daarbij voelt. Ze moeten alles accepteren en ok vinden. Erg slechte eigenschap vind ik dat.

Anouk_H, gaaf!! *\o/*

Phuddle, Maylinn houdt er aparte vriendinnen op na..En ze heeft een duidelijke mening, lees ik. Fijn dat ze zich nu toch overgeeft en erop vertrouwd dat het wel goed is :)

Massen9886, welkom. Ik gebruik een gewone enkel gebroken snaffle (western).

s1993, fijn dat Koda tot rust komt nu.

Candalisa, je weet hoe ik erin sta wat betreft Sydney. Met Sydney is niks mis en als ik erop moet om te galopperen omdat ze vervelend is, dan doe ik dat maar dat is ze niet. Ze galoppeert prima. Het ligt eraan dat jij haar tegenstrijdige signalen geeft op het moment dat ze vooruit moet, dan geef je been en houdt je haar vervolgens aan de voorkant tegen. Dit los je niet op door er een ander op te zetten maar juist door les te nemen, dat is ook de reden dat de stalgenoot switchte naar lesgeven ipv naar zelf rijden. De les ging ook hartstikke goed, jullie gingen als een speer +:)+
Dit hebben we persoonlijk ook al besproken en ik vind het jammer dat je er hier dan over begint en het laat lijken alsof we jou niet willen helpen. Zo is het absoluut niet. Ik moet zeggen dat dit zo niet zo leuk voelt heel eerlijk gezegd...

Sizzle, Ik heb er vast overheen gelezen maar waar woon jij ergens? Ziet er prachtig uit daar <3 Fijn dat Bel het bit nu zonder angst aanneemt en lekker voorwaarts is :)

Froukje, herkenbaar haha! Rudi heeft ook ogen op steeltjes als ik een stukje buiten wandel maar hij loopt wel braaf mee.

Nou, volgens mij ben ik weer bij :P

Ik heb gisteren ook eindelijk weer met Rudi gewerkt.
Het plan was om te longeren met het zadel op en even een paar keer los op en afstappen, zonder iemand erbij in de penn. Dat ging zo gemakkelijk dat ik ook maar een paar rondjes stappen eraan vast heb geplakt en zo hebben we dus voor het eerst helemaal zonder assistentie opgestapt en rond gestapt. Hij bleef keurig netjes staan en dat na een week of 2 niks gedaan te hebben, ja, 1x gelongeerd tussendoor maar verder niks. Trots :D *\o/*
En, en, en! Onze eerste oortjesfoto :D

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:59

Wauw! Wat een bijleespost Noisy!! :oo
Leuk hè dat jonge grut <3 Zowel kitten als Dije haha. Tamme, mijn andere Fries heeft inderdaad artrose en hebben we pasgeleden weer behandeld, hopelijk slaat het aan en hebben we nog geen vervanging nodig :P Maar Dije is in principe 'voor de handel', als in: we gaan 'm de komende maanden in zijn tempo beleren en of voor, of na de winter te koop zetten. Zo heb ik steeds per 1-1.5 jaar een paardje om zo op te pakken, vind ik leuk :D En vind het ook leuk om ze dan te matchen met de juiste persoon :+:
Wat goedddd van Rudi!!! _/-\o_ Mooie oortjesfoto :D

Whahaha Miranda, die foto met dat stukje in z'n mond _O- _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:31

Jeetje wat een post _/-\o_ Ik doe het je niet na. Hoe is het met je veulen trouwens?

Wat deden ze op die stal dan om er korte metten mee te maken? Ik corrigeer hem altijd gelijk als hij naar de merries loert (om naar de bak te stappen moet hij over een 1,5m breed pad met aan beide zijden merries :+ ) en hij is vandaag zonder hinniken of briezen erlangs gelopen. Maar ik had hem eergisteren ook in het gangpad 'vast' (touw over mijn schouder) naast een stal met merrie erin en daar deed hij ook niks op. En hij vindt het niet fijn om te moeten draven met zijn slurf eruit, dus hij doet hem vanzelf wel terug _O- Vind ik ook niet erg als hij hem eruit hangt, als hij maar op mij blijft letten.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:56

MM _O- Vrouwtje, hier heb je je bad terug. Ik ben klaar met badderen :')

Dat is ook leuk om te doen Utopia. Zo kocht ik vroeger ook een project om te verbeteren/op te knappen en dan te verkopen naar een leuk huisje. Niet veel mee verdiend maar wel veel van geleerd :P
Ik hoop dat de behandeling aanslaat bij Tamme.

GA, je kent de splitreins van het western rijden denk ik wel? Een tikje ermee en de slurf verdween als sneeuw voor de zon. Hoewel sommigen van de SM waren ~~}>
Jolene doet het heel goed. Ze groeit als kool, letterlijk.
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:10

Oh, Prazani trekt hem gelukkig zelf wel in als we echt aan het werk gaan :')

En wat is ze al groot! Gaat hard he...