[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:32

Jeetje, Monique, dat is een ingrijpend besluit. Maar wel eentje dat een hoop mogelijkheden gaat bieden om het wat gemakkelijker te krijgen. Hoop dat verkoop goed gaat lukken, het is wel een mooi huis-met-bijbehoren zo te zien. Succes met verkoop en ook met het vinden van een fijn nieuw plekje.

Kaatastrof

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:56

Oh wow, wat onverwachts zeg. Ik wens je heel veel succes met de verkoop van het huis en ik hoop dat jullie er iets moois voor in de plaats krijgen! Zou wel fijn zijn zo met andere paardenvriendjes in de buurt of lekker aan huis trainen.. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:34

Klinkt als een wijs besluit. Ik wil je oude huis wel :))

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:43

Avalanche81 schreef:
Klinkt als een wijs besluit. Ik wil je oude huis wel :))

Hahaha inderdaad. Wij ook! Zijn toch semi-aan het rondkijken en als het me dan in de schoot geworpen wordt *\o/* (Helaas nog steeds semi ;( )

Klinkt als een mooi besluit voor jullie Mo, ben benieuwd!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 11:57

LOL, ik wil mijn oude huis ook wel. Maar met het geld van de verkoop kunnen we een hoop leuke dingen doen omdat we eigenlijk geen of nauwelijks inkomen verder hebben. Dus we hopen ook dat het een wijs besluit is.

Gesteld dat iemand iemand weet of iemand is echt geïnteresseerd, dan kan het zonder makelaar en gaat er 33.000 euro van de prijs af. En dan nog is het een vraagprijs...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:55

Je huis is prachtig en zo verschrikkelijk prachtig. Maar zo onverwacht is dit toch niet Mo? Want toen wij bij jullie waren hadden jullie het er al over. Ik vind het een heel verstandige keuze en jullie hebben een prachtig huis in de verkoop!
Weet je ook in welke regio je wilt gaan kijken?
https://www.leboncoin.fr/ventes_immobil ... 98209.htm/ is een huis bij ons op de hoek en onze paarden gebruiken nu deze wei. Ik denk dat je dit wel voor een stuk minder kunt krijgen, want het staat al een tijdje te koop en de kinderen willen er van af (erfstuk van pa). Maar 2 HA voor € 75.000,-- zal misschien wel kunnen in deze regio maar zal zeker niet gemakkelijk zijn.
Je kunt natuurlijk ook overwegingen met wat minder grond in eerste instantie genoegen te nemen en dan op zoek gaan naar huur.
Wij hebben aan huis 4300 vierkante meter en nu hebben we er één wie bij van dik 2 HA voor € 100,-- per jaar, 1 wei van dik 1 HA voor € 60,-- per jaar en de wei bij deze boerderij gebruiken we gratis totdat het verkocht is of de mensen het niet meer willen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:09

Weet je het zeker Monique? Ik kreeg ooit een folder van het ziekenhuis,dat je in de tijd tijdens en vlak na een ongeluk,ziekte etc., nooit ingrijpende beslissingen moet nemen.Die niet meer terug te draaien zouden zijn.Het kan natuurlijk zijn dat je dit al langer van plan was. Maar het is nogal wat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:16

Wel potverdikke, ik ga in Frankrijk wonen denk :)) die huizen zijn zo leuk en zo betaalbaar :wow:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 14:35

PIEN IK KOM ERAAN!

Zonder dollen, het huisje van je buren was ik helemaal vergeten ja. Ik vond die Gsleutel nog zo grappig. Ik vroeg toen nog of ze muzikaal waren en jij zei volgens mij dat hen hun zoon was, of heb ik dat verkeerd onthouden.

Dit huis is zeker interessant voor ons. Ik zet hem in de lijst van vele opties. Ik heb nu ook meerdere huizen met meer hectare, ook netjes van binnen en ook nog wat opknappen voor onder de 75.000 euro. In de Creuse. (Ja Avalanche dat is ook de reden dat we indertijd in 2000 naar Frankrijk zijn geëmigreerd, de huizenprijzen. In Duitsland is het trouwens ook heel erg goedkoop)
We gaan echter pas écht aan het kijken, (nu zoek ik alleen nog op internet) als we iemand voor ons huis hebben. En de eerste bezichtiging van vanmorgen is door de makelaar afgezegd, dus dat belooft niet veel goeds. Die client vond de ligging voor hem niet goed, dat heeft hij dan vanaf foto's en beschrijving beoordeeld. Jammer dat hij niet is komen kijken.

En Pien, wat grappig dat we het er toen al over hadden dit huis te verkopen. Dat wist ik niet meer. Wist niet dat het al zo lang leefde bij ons. Beetje aan het dementeren zeker. Maar Anjali, het is dus niet plotsklaps kennelijk. LOL.

Avalanche ons huis zou je ook met bijv twee partijen kunnen kopen. Er staan twee huizen.

Ik droom ondertussen verder van weer rijden op Callas.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:28

Ik vond het zo heel grappig dat Callas op een van de foto's staat.

Maar serieus, ik ben er eigenlijk al langer mee aan het spelen. Zou voor de meiden ook lekker zijn, die vrijheid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:37

Ja Avalanche, eigenwijze Callas moet altijd even komen kijken wat men aan het doen is. Beetje nieuwsgierig aagje. Maar wel lief. En als je al langer met het idee speelt om naar Frankrijk te gaan, je weet mijn pb te vinden ;-)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:39

Ik zal het er met mijn geliefde eens over hebben. Maar 't is wel vrij wat betaalbaarder wonen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:52

Monique1963 schreef:
PIEN IK KOM ERAAN!
*\o/* Leuk, want jullie praten ook Frans, beter nog dan ik, dus integreer je hier ook goed.
Enne als je dan toch komt, dan heb ik ook nog een 16 jarige fok merens die je kunt overnemen . Mijn vriendin is de merens vee stapel uit aan het dunnen (haar man heeft CVA gehad, dus zorg nodig, dus paarden fokkerij gaat op een lager pitje) en met deze merrie stopt ze met fokken. Ze wil haar gewoon een leuke recreatieve dag geven.
Paardje is super braaf, gezond, mak onder het zadel en daar kun je gerust nog 2 of 3 ritjes per week op rijden. Voor het echte stoere werk, moet je iets anders kopen. Ik verwacht dat je deze voor heel weinig geld kunt krijgen, of dat ze ook al blij is als ze bij jou gestand gaat worden en zij eigenaar blijft). Ik zag drie merens niet zitten, dus heb gepast. Ze kwam bij mij, omdat deze merrie een echt mensen paard is en al dat geklet van mij en aandacht heel gezellig zal vinden }> Zo iemand ben jij ook wel :P
Kijk en als wij dan geen rijden met bijvoorbeeld alleen Hercule of Polie), dan zetten we deze makke merrie bij de andere merens op het veld := . Ik zie het wel voor me _O-

Maar zonder gekheid, als jullie in La Creuse of Limousin op huizenjacht gaan, laat het van te voren weten want dan reserveren we onze caravan voor jullie. Overnachting is dan gratis.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:12

Awww een lieve merens :+: Ik vind dat zulke mooie en stoere paardjes :+:

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:28

Nou, dan is je rijmaatje ook meteen geregeld Monique! Ik zeg doen!
Leuk huis ook.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:32

Wat onverwachts Mo, jullie hebben daar zo'n mooi plekje. En we wilden jouw vriend nog wel inhuren om te komen klussen. De Creuse is toch niet echt Zuid-Frankrijk? Of vind je dat al zuidelijk genoeg?
Waar wij zitten is natuurlijk wel Zuid-Frankrijk maar omdat we in de bergen zitten is het weer nog vergelijkbaar met in Nederland helaas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 19:01

Hoihoi, dank voor jullie reacties.

Pien, klinkt helemaal leuk. Maar eerst moet dit huis verkocht worden. En als we gaan rondkijken in de creuse of omstreken, dank voor je aanbod van je caravan, maar we hebben een camper waar we door heel Frankrijk mee rondsjezen ;-)

Tinka, ja heel schitterende plek. Ik ga het ook enorm missen dat weet ik nu al. De bergen hier zooooo prachtig. Ons uitzicht, mega. Het huis is ook geweldig. En we hebben hier alle vrijheid van de wereld. Dat lever ik in.

Maar we willen ook graag wat meer gaan reizen, ja van die ouwe banketstaaf wensen, lol. En dat kan er nu niet van af, terwijl we best heel rijk zijn, maar dat steenrijk en ik kan moeilijk een steen uit de muur hakken en er een vliegtuigticket mee kopen. En voor het dagelijkse leven zouden we meer financiële armspeling ook heel heel erg fijn vinden.

Als ik geen geld zou hebben, zou het niet zo frustrerend zijn, maar ik heb wel geld, maar kan er niet bij en ik wil ook gewoon graag me niet schuldig hoeven te voelen als ik een emmer met magnesium koop voor Callas. Of nieuwe hoefschoenen. Nu heb ik het geld wel, maar het zin in steen. Dat gaat niet werken en dat frustreert.

Dus maken we de keuze om ergens anders een plek te gaan vinden, dus een heel heel grote stap terug. Maar dan krijgen we weer een andere soort vrijheid ervoor terug.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:51

Ik begrijp je volledig in je keuze om te gaan verhuizen om het financiele aspect.
Je gaat zeer zeker inleveren qua grote van het huis, maar daarintegen krijg je ook weer andere dingen ervoor terug.

Ik hoop dat jullie je nieuwe plekje snel gaan vinden na verkoop van je huidig huis.
Hou je ons op de hoogte? :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 13:30

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte, vooralsnog zijn er twee bezichtigingen afgezegd. Mensen uit het buitenland, amerikanen en engelsen in dit geval, boeken een afspraak bij een makelaar terwijl ze de advertentie on line zien staan. Dan komen ze hier op vakantie gaan dan rondrijden en zien dan dat het hun smaak qua omgeving niet is. Allebei daarop afgeketst. Dat is erg jammer. Dus afwachten nu op volgende bezichtigingen.

Ondertussen ga ik het huis op div huizensites zetten en zitten we bij twee makelaars. We gaan het wel beleven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:34

Monique1963 schreef:
Dan komen ze hier op vakantie gaan dan rondrijden en zien dan dat het hun smaak qua omgeving niet is. Allebei daarop afgeketst. Dat is erg jammer. Dus afwachten nu op volgende bezichtigingen.
OK, wij vonden het toch wel erg mooi bij jullie, duidelijk meer reliëf als bij ons.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 13:37

wij vinden het hier ook erg mooi. we gingen hier altijd in de buurt op vakantie, dat zegt genoeg. Het is gewoon jammer dat die mensen niet beter onderzoek doen. Ik ben nu ook aan het zoeken, maar ik kijk met google streetview bijv de straat als ik het kan vinden en de omgeving en ik kijk ook met google sateliet naar de omgeving. Ik vind dat die mensen beter moeten onderzoeken voor ze afspraken maken, maar ja.

Shirjolyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:36

Nieuwsgierig als ik ben heb ik natuurlijk beide links even bekeken van de huizen. En wauw wat woon je prachtig. Ik hoop dat je snel een serieuze kijker krijgt. Tenslotte heb je maar 1 koper nodig. Het is prachtig.
Dat huis van de buren van Pien <3 dat zou wel te gek zijn. Ik zou het wel willen met de merens erbij _/-\o_ maak je mij ook wegwijs dan pien? Nee grapje hoor dromen mag toch? _O- ik hoop dat alles gaat lukken en dromen uit gaan komen voor jullie. Heel veel succes met alles <3

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:31

Ik wou dat iedereen thuis echt serieus was, en niet dat ‘we kijken het nog even aan’ |(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 08:37

ja Benthhh met we kijken het nog even aan, gebeurt er weinig.

Shirjolyne, ja het is hier inderdaad heel prachtig, dank voor je wensen, er hoeft maar één koper te komen idd. Alhoewel je het geheel ook als twee huizen zou kunnen verkopen. Voorlopig houden we het op eentje...

Callas doet het ondertussen lekker. Ze is gewoon paard. Ze hoeft niets en denkt net als ieder dier alleen maar aan eten, eten, eten, eten, slapen, eten, eten, eten, eten. O dat zijn eigenlijk best wel veel gedachten. Ze heeft dan ook een groot hoofd, daar passen wel veel gedachten in.

Ondertussen wacht ik in spanning de pssm1 test af, maar het moet eerst naar NL reizen, daar wordt het naar een partner Lab in Duitsland gestuurd, en vice versa, dus ik reken op een maand.

Ik ga zelf volgende week vragen om weer een opinion. Kan nauwelijks bukken, moet heel voorzichtig doen, kan inmiddels wel lopen, maar niet zonder pijn. Naarmate de dag vordert wordt het erger. Zaterdag is het 8 weken nadat ik van Callas viel. Ik geloof niet dat ik nog verbetering gemerkt heb de laatste tijd. Dus maar weer aankloppen bij de dokter.

EDIT, ik denk net: hoor ik nou alweer de pomp lopen? (Wij zitten boven het niveau van het gemeentewater, dus we hebben een pomp die het water bijv naar de automatische drinkbakken in de stallen pompt. Maar als ik hem zo vaak hoor, dan... jawel hoor, stop uit de drinkbak van Callas, stal weer blank. Merde! Komt omdat er geen staldeuren in de boxen zitten omdat ik die aan het verven ben, en Shadow vindt het zo lekker om zijn kont te schuren aan Callas' drinkbak, perfecte hoogte. Ik had ze alleen even binnengezet voor de dagelijkse biksjes en poedertjes. Ik denk ik ga zo terug om ze weer buiten te zetten. Grrr. Dus boxen zijn even verboden terrein. Hop, de uitloopstallen in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:39

Sterkte Mo met zooi o[pruimen in de stallen. Tja die shetten }>

Shirjolyne schreef:
Dat huis van de buren van Pien <3 dat zou wel te gek zijn. Ik zou het wel willen met de merens erbij _/-\o_ maak je mij ook wegwijs dan pien?
:))

Tuurlijk maak ik je wegwijs. Mij kan het eigenlijk niet schelen wie er komt wonen, of het nu Fransen, Nederlanders of Engelsen zijn. Het enige waar ik tegen op zou zien, als het Engelsen zijn, dat ik alles moet vertalen voor ze want de meeste Engelsen hier praten geen woord Frans. :x

Daarom vind ik het ook prima als Mo en haar man hier zou komen, want zij praat zelfs nog beter Frans als ik, dus ze integreert van zelf met de mensen hier, die geen woord Engels spreken, zonder dat ik daarvoor alles moet vertalen (op feestjes en partijen). Dat klinkt misschien heel naar, maar hier was het de gewoonte dat ik altijd naast de Engelsen werd gezet tijdens buurtfeesten, want ik sprak beiden talen }> . Daar heb ik zelf op een gegeven ogenblik een stokje voor gestoken, want dan word ik opgeofferd voor mensen die zelf te lui zijn om al die inspanningen te doen. Dat betekende dat ik ook meer en meer een buitenstaander dreigde te worden. Nadat ik dit bij de organisatie neer heb gelegd, laten ze het probleem bij de Engelsen zelf en gaan manlief en ik gewoon in de Franse hoop op en zijn dus ook echt goed geïntegreerd.
Dus iedereen is welkom, maar wel zelf je Franse taal zsm leren. ~~}> }>