Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Maandag had limo echt een off dag. Vandaag was die heel fijn te rijden. En dat terwijl stalgenoot haar pony aan het longeren was, limo gaf er niks om, ook niet als die pony in galop gestuurd werd en zelfs de longeer zweep gaf hij niks om.
Stalgenoot haar vogels in de kantine vlogen los (ze neemt die altijd mee) en stalbaas was vanalles bezig in de kantine.
Af en toe was limo wel kijkerig en stapte van de hoefslag langs de kantine als hij stalbaas zag bewegen maar hij vluchtte niet weg of maakte geen gekke sprongen opzij.
Pepperrr schreef:Is er niet iemand bij jou op stal die daarmee wilt oefenen? Het bewegen wanneer er iemand op zit? Want ik kan me ook voor limo voorstellen dat op deze manier een klopje op de hals geven geen beloning is..
Als er iemand is die wat minder bang is voor eventuele schrikreacties van limo zou ik daar zeker mee aan de slag gaan!!
Sizzle schreef:Nee, sorry, dat ligt niet aan je pony.
Je zit onrustig met je handen tegen je buik, valt voorover en hebt je buitenteugel er niet aan.
Dat zag je ruim van te voren aankomen dat hij ‚nee‘ zou gaan zeggen.
Ik vind hem juist echt extreem braaf.
k_m schreef:Ja je instructrice probeerde het wel door regelmatig schouders naar achteren te zeggen. Misschien moet je haar vragen volgende keer in halt je echt even te zeggen zo en zo dat je dat zelf grwoon even voelt. Vraag eventueel dat ze wat strenger is voor je. Dat vraag ik ook aan mijn instructrice met mijn jonge paard. Ik vraag haar letterlijk het in de meest simpele termen te zeggen tijdens het lesgeven, vanaf het moment dat ik wat fout doe zegt ze al handen of schouders oid en op een gegeven moment corrigeer je dan jezelf al voor je het doet, omdat je weet dat die correctie door de instructeur er aan vast hangt. Confronterend maar effectief!!