Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:28

_Reneee schreef:
Haha, ja stel je voor dat de anderen haar pesten farahdiba46 :+

Wat zien ze er allemaal goed uit! Geronimo is ook echt knap. Lamar is echt al een paard joh, zo weinig puppy. Hopelijk knapt hij snel weer op! Altijd naar die castraties. Maar ik ben nog steeds elke dag blij dat ze eraf zijn. Vooral als ik hem in de wei lekker zie ravotten met zijn vriendjes. Dat had ik hem niet af willen pakken.

Ik heb vandaag een start gemaakt met Parelli. Me ingeschreven voor de Savvy Club en al veel gelezen en gekeken, heel leuk!

Tijdens voertijd al even geoefend, dus meneer vond het maar lastig om zijn concentratie erbij te houden. Hij is trouwens sowieso snel afgeleid en hij pakt op dit moment alles in zijn mond. Het is echt net een klein kind. Doen die van jullie dat ook?

[ [url=m/gSajns.jpg]Afbeelding[/url] ]

We konden de Friendly Game wel meteen afstrepen, hij vond het allemaal wel prima :+ Elke dag verbaast het me weer hoe nuchter hij is. Ook precies waarom ik voor een Tinker ben gegaan, maar hij maakt het ook echt waar.

[ [url=m/aIHZPp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi touwhalster, staat hem goed :) Leuk ook met dat sterretje eraan.
Jack wil ook altijd alles in zijn mond stoppen, maar dat maakte het bijvoorbeeld wel makkelijk om hem gisteren vitaminespuit te geven. Hup, die mond in :+

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:43

Dankje, is van Horsebeads. Fijn ook in gebruik. Grappig dat ze alles echt met hun mond ontdekken :D

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:19

@_Reneee ik doe Parelli zonder stick met Dylan. Dylan wil allen bijten de stick. Parelli zegt dat het okay is. Maar ik vind het irritant als Dylan weer de clown gaat uithangen en dan word ik gefrustreerd en dat werkt niet... irritant paard en gefrustreerde baas.
Ik doe porcupine game met mijn vingers. Dylan kan nu bijna alle games behalve side ways game,

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:23

Haha, gelukkig was hij niet zo fanatiek aan het bijten. Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat ik fijner vind, maar ik wil dat hij het straks op mijn vingers kan maar ook op de stick. Dan kan ik wat meer afstand houden en hem vanuit het zadel straks ook gebruiken. Ik wil dat alle hulpen erop zitten voor ik er zelf op stap. En eerst bitloos beleren. Ben benieuwd of het allemaal lukt :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:18

_Reneee schreef:
Dankje, is van Horsebeads. Fijn ook in gebruik. Grappig dat ze alles echt met hun mond ontdekken :D

Ik heb net op hun site gekeken en ik word er helemaal hebberig van :)) Ik wil graag een touwhalster voor Jack, maar ik heb al 2 halsters :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:51

Deze is eigenlijk van mijn andere pony, maar hij past hem ook. Wilde er eigenlijk nog een bestellen maar dat is ook zonde als deze past. Vandaag op de site van Parelli gekeken en ik heb al een flinke verlanglijst :') wil teveel hebben op het moment.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:54

ja, dat alles vastpakken is heel erg vermoeiend.

Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:53

Ik heb mijn borstels altijd op neushoogte en dat is erg verleidelijk. Hij pakt ook standaard mijn wollen handschoen eruit en mijn handdoeken. En er dan als een gek mee wapperen :')

Van de week waren ze boven zijn stal bezig met stroom en toen ik voorbij kwam gelopen zag ik dat hij heel tevreden op de stroomkabel aan het kauwen was :oo Hij keek er ook zo droog bij, met zijn oren naar voren. Hij had de behuizing van de draad mooi aangevreten. Bandiet :+

Maar de handschoen is toch wel zijn favoriet ;)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:59

Hahaha wat een leuk filmpje en zo herkenbaar ook :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:02

Ja ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn om een jong paard te hebben. Ze zijn echt alles aan het ontdekken en het is gewoon echt een pretletter. Als hij uit de wei komt en achter een ander paard loopt gaat hij stiekem billen bijten. Duiveltje. Zou zo weer een jong ding kopen, heerlijk!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:41

_Reneee schreef:
Ja ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn om een jong paard te hebben. Ze zijn echt alles aan het ontdekken en het is gewoon echt een pretletter. Als hij uit de wei komt en achter een ander paard loopt gaat hij stiekem billen bijten. Duiveltje. Zou zo weer een jong ding kopen, heerlijk!
hier ook hoor, ik vind het allerleukste dat ze nog zo helemaal "open" staan. Zo ontvankelijk zijn <3

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:50

Ja precies. Mijn pony van 25 kan het allemaal niet zoveel meer boeien. Die wil gewoon eten, eten en nog meer eten. Miles is gewoon echt nieuwsgierig en vindt alles leuk. Al vindt mijn mini van 9 ook nog alles heel erg leuk, maar dat zit meer in het karakter.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:51

Wat leuk dat iedereen er wat anders mee doet. Vind ik echt leuk. Ene lekker in de opfok , andere grondwerken, of western aan de hand (hoe noem je sat :o) en ik keuringsklaar maken. En klein beetje vrijheidsdressuur :D. Ze kent al flemen, kusje geven, stilstaan, achterwaarts en volgen <3

Ze krijgt morgen nieuwe nikes. Ze heeft erge brokkelhoeven. Van alles geprobeerd. Speciale voeding, natmaken, invetten etc.. Maar blijft scheuren. Hoop dat voorijzers misschien helpt! Zullen het zien

Hier geen hapgrage fries :+

Renee dat touwhalster staat hem echt goed!

Farahdiba aaah jammer. Roze is toch mooi :')

Iemand een zadel gekocht. Vind ik maar vroeg. Paard kan nog stuk breder worden.

Leuke foto's annikoe!

Lamar al een heel paard!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:55

Ik heb ook even op de site gekeken en ben helemaal verliefd geworden op dat touwhalster met die veertjes! <3 Love it!!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:57

Dat zadel gekocht was ik, ik weet dat het achterlijk vroeg is maar zoals in mijn post ook stond, ik heb alla vertrouwen in de aanpassingsmogelijkheden van dit zadel :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:01

@lamar
Wat heeft de DA gezegd? Valt het een beetje mee met de wond?

@Anni
Die eerste foto.. :+

@Ren
Oeh, mooi kleurtje dat touwhalster!

@farah
Is dat zadel van play-doh klei gemaakt? Dat je hem zelf in elkaar kan kneden? :))
(Beelddenker hier.. :'))

Die van mij pakt ook graag dingen met zijn mond.. Daarom wist ik dat het piepspeeltje ideaal zou zijn voor hem. In een speelse bui is hij echt gek met dat ding. _O-

Hier super blij dat ik voor een jonkie ben gegaan. Heb het gevoel dat mijn heupen beteren, kan iig vaker zonder pijn lopen dus dat scheelt. En toen ik even naar Vera was gegaan en eventjes had gereden, kon ik met zadel zonder pijn in mijn heupen rijden.. Dus wie weet zal een jaartje/2jaartjes rustig aan doen betreft rijden toch goed doen. :D

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:13

De wond was al dicht! dus ze hebben hem opnieuw open gemaakt en toen liep er veel pus uit en hij krijgt ook antibiotica.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:51

Lamarxhorse schreef:
De wond was al dicht! dus ze hebben hem opnieuw open gemaakt en toen liep er veel pus uit en hij krijgt ook antibiotica.

Oh dat heb ik even gemist, wat voor wond heeft hij? Oh wacht even hoor schiet me ineens te binnen :o? Hij is gecastreerd ...

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:43

Lamarxhorse schreef:

Hopen dat het snel beter gaat met het mannetje :(:)

Ik heb sinds deze week een verzorgpaard! Een friese merrie van 4 jaar. Ze is wel al zadelmak, maar verder nog praktisch helemaal groen. Vandaag heeft ze mij al vliegles gegeven :)) ze schrok en sprong opzij en ik was hier nog niet op voorbereid aangezien ik er net 1 min op zat.. en plof.
Maar goed, ik mag dit paard dus helemaal doorrijden en naar mijn eigen hand zetten. Ik zie dit als een mooie kans om alvast het een en ander te leren voordat ik Jack ga inrijden. Zie het als een soort proefdraaien :)

Ik zal 1 fotootje van haar plaatsen: Dit is Sietske!

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:47

Hopelijk gaat het gauw beter met hem lamar!

En wat leuk dat je lekker kan rijden annikoe!

Hier vandaag lekker gewassen.

voor het wassen.
Afbeelding
Na het wassen
Afbeelding
En weer 2 tellen terug op de wei -O-
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:53

@lamar
He bah.. Hopelijk beterd het gauw!

@Anni
Wat fijn dat je zo'n kans krijgt! Hier zou ik het niet snel doen.. Maar dat is meer omdat ik 'nieuwe' paarden sowieso niet snel vertrouw.. Met Elano weet ik ook nog niet of ik de eerste zal zijn die erop stapt. Maar ligt ook aan hoe mijn heupen dan zijn natuurlijk. :P

@Ren
Haha, die van mij moet ik ook maar een keertje 'wassen', kijken of hij dan ook gaat rollen. Ik heb hem nog maar 1 keer zien rollen namelijk. _O-

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:34

puppy1128 schreef:
@lamar
He bah.. Hopelijk beterd het gauw!

@Anni
Wat fijn dat je zo'n kans krijgt! Hier zou ik het niet snel doen.. Maar dat is meer omdat ik 'nieuwe' paarden sowieso niet snel vertrouw.. Met Elano weet ik ook nog niet of ik de eerste zal zijn die erop stapt. Maar ligt ook aan hoe mijn heupen dan zijn natuurlijk. :P

@Ren
Haha, die van mij moet ik ook maar een keertje 'wassen', kijken of hij dan ook gaat rollen. Ik heb hem nog maar 1 keer zien rollen namelijk. _O-

Ik ben bijna 15 jaar lang een manegeruiter geweest, dus ik ben wel gewend om overal op te stappen :+

@Renske _O- die puzzle! 'neehee, ik wil een bruine pony zijn!'

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:55

Haha die Puzzle _O-

Fflur vond Poppy vreemd _O- met de benodigde merrie trappen omdat de pony ineens nieuw was :roll:
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:22

Kittydylan, raar is dat he? Missy werd notabene vorig jaar belaagd door haar eigen moeder omdat ze een vliegendek op had :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:45

Pfff Puzzle is vervelend vandaag.
Had hem mee willen nemen naast de fiets vandaag laat die klojo zich niet pakken. _-:(
Nou prima, maar dan ook geen eten vandaag.
Waar hij dit nou ineens vandaan haalt? Stomme pony.