Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:11

Leonie, knap! Ziet er ook geen kleintje uit.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:14

Leonie, daar zou ik ook naar blijven kijken. Fijn plaatje!
Moniek, fijn dat hij weer blij is met zijn zadel.
Marije, altijd fijn Als iemand je weer even kan helpen vanaf de grond.

Ik denk dat die van mij weer een weekje vrij heeft. Ligt net genoeg sneeuw om niet de weg op te gaan. Zal vanmiddag wel weg zijn maar dan ben ik met mijn andere oaard op pad.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:15

Gelukkig dat Hudson weer goed gaat Moniek.
En Marije lekker gelest.
Leuk een clinic bij Barbara Koot. En wat een fijn paard!

History heeft gisteren geoefend tussen de witte hekjes. Ik dacht, zal mij benieuwen; het is een stuk kouder en dan die hekjes, die hij nog nooit had gezien. Dus eerst maar even een rondje aan de hand gestapt en daarna erop. Niet eerst gelongeerd; dat is normaal ook niet meer nodig. Hij keek wel eventjes (en mesten, want dat doet ie dan meteen als ie iets spannend vindt), maar daarna liep hij weer alsof hij nooit anders gewend was. Mijn dochter heeft daarna lekker kunnen rijden en ook even een B proefje door gereden. Dat doet ie allemaal al netjes. Wat verbeterpuntjes maar ik denk wel dat ze er volgende maand "klaar" voor zijn.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:26

Hij is nu 172, coberlina. En ik vrees dat hij nog wel wat gaat groeien.

Leuk om te lezen dat iedereen langzaam richting zijn wedstrijddebuut aan het trainen is. Mijn debuut staat in april gepland. Lekker thuis.

Hoe is het weer bij jullie. Hier gelukkig alleen koud. Hoop wel dat de longeerkraal niet bevroren is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:12

Had een klein beetje gesneeuwd vannacht hier, dus het was vanmorgen wel wat glad. Nu met het zonnetje is het snel verdwenen. Wij hebben een overdekte longeerkraal en overdekte rijhal dus hier geen zorgen over bevriezen van bodems.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:06

Wat een fijne filmpjes Leonie!

Super dat je nu weer lekker aan de slag kunt Moniek!

Hummer stond vanmiddag lekker los in de bak, hij ging ontzettend uit zijn plaat van de sneeuw. Geloof dat hij sneeuw beter dan ijzel vindt. Nu kan hij tenminste in de bak. Met de ijzel van 2 weken terug was de bak 1 grote ijsbaan.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:20

Ziet er goed uit Leonie komt wel goed met je debuut!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:10

Vandaag weer les gehad, hij had een beetje last van spierpijn denk ik... Af en toe een huppel en een beetje met z'n hoofd eruit... Dus hem wat ronder gezet daar liep hij fijn... Tot we bijna aan het einde waren toen werd alles hem teveel :(:) woe over een week komt de osteopaat , denk dat dat hem ook wel goed gaat doen.

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:35

Hij lijkt gegroeid Moniek,

Vandaag had ik mijn handen vol aan Sjef. God wat was hij heet. Maar keurig met 4 benen op de grond gebleven. Maar ik kan niet wachten tot dat ze weer lekker op het land kunnen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:02

Ik denk ook dat hij gegroeid is hahaha, vind het altijd lastig als je ze bijna elke dag ziet :o

Ik kan ook niet wachten tot ze weer lekker het land op kunnen, misschien wel als de grond wat harder word hier. Wat braaf van Sjeffie dat hij de voetjes op de vloer heeft gehouden.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:28

Leonie.....dat ziet er echt al fijn uit!! Komt helemaal goed met starten.
Babootje...Wat fijn dat hij tussen de hekjes ook gewoon braaf zin ding bleef doen!
Moniek... Knappe hudson, fijn dat je weer lekker aan de gang kan!

Hier vandaag weer op hum gestapt. Eerst even 10 minuutjes gelongeerd en dat had ze ook echt nodig. Ze was erg wakker, toch maar gewoon opgestapt. Ze is er in het begin een keer weer vandoor geschoten maar kon d'r redelijk snel weer terug krijgen. Ze was een beetje hangerig en waar in de hand maar na 15 min rijden was ze weer fijn en lekker afgesloten!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:10

Carmuh, goed dat je eerst even gelongeerd hebt, dat zware herken ik wel dat heeft Hudson ook tot ie wat warmer gedraaid is hahaha dan gaat ie fijn , super dat je het goed hebt afgesloten weer een goede ervaring voor jullie beide.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:43

Leonie_M schreef:
Hij is nu 172, coberlina. En ik vrees dat hij nog wel wat gaat groeien.

Leuk om te lezen dat iedereen langzaam richting zijn wedstrijddebuut aan het trainen is. Mijn debuut staat in april gepland. Lekker thuis.

Hoe is het weer bij jullie. Hier gelukkig alleen koud. Hoop wel dat de longeerkraal niet bevroren is

Groot genoeg! :) onze zwarte is ook al 1.70 gepasseerd, en gaat nog groeien.
Die van mij is nu ook aan het groeien, en denk dat ze rond de 1.62 zit nu.
Heb de truc met het koordje gedaan, en ze zou nog een paar cm's moeten bijgroeien.

Succes ook met je wedstrijddebuut! (En al de anderen ook uiteraard)

Hier is het rottig pff, geen sneeuw, maar door de vele regen vrijdag is er een beek achter onze weiden half overgelopen in een van de weides, waardoor alle beken gewoon vol zitten en dus ook de drainage van de bak het niet meer kan slikken.
Gevolg was zeker tien cm water op de bak (all weather tuft), en dat ligt nu bevroren ;(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:25

Ow, niet grappig coberlina.

Hier wilde de tractor niet starten gisteravond. Ik ben dus ook even uit gereden. Ach, paar dagen vakantie kan ook geen kwaad voor zo'n guppekop. Ze staan lekker 24/7 buiten dus bewegen doen ze zelf maar.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:41

Dat is balen zeg Coberlina.

Hoe werkt die truc ook al weer met dat touwtje?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:40

Leonie_M schreef:
Dat is balen zeg Coberlina.

Hoe werkt die truc ook al weer met dat touwtje?

Je moet het touwtje vanaf het puntje van de elleboog tot de vetlok houden en vervolgens dat stuk van de elleboog naar boven de schoft.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:07

Grappig ga ik even proberen!
Ik had trouwens een vraagje voor de mensen die al een wedstrijd hebben gereden of die hun debuut hebben gepland. Hoelang was jou paard toen onder het zadel of hoelang is jou paard dan onder het zadel? Ieder paard is natuurlijk anders maar vroeg het me gewoon even af.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:11

Met mijn vorige ging ik pas starten toen hij 4 was hij was toen ruim 1 jaar onder het zadel, ben toen in de B gestart in April. Met Hudson wil ik ( als het haalbaar is natuurlijk ) in April L starten ( mag niet meer in de B ) hij is dan ook ruim een jaar onder het zadel.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:30

mag ik ook nog meedoen? of ben ik te laat :p

mijn paardje is ook in 2015 onder het zadel gegaan en wordt nu nog verder doorgereden.
Gekocht toen hij een maand of 4 zadelmak was, ruim een maand zelf beetje gereden en veel pauze gehad en nov dec is hij weer in training gegaan. vanaf januari ben ik hem weer zelf aan het rijden. gelukkig sta ik op stal bij mijn trainer dus heb hulp direct bij de hand als dat nodig is.

het is een Quarter hengst van nu 3, Reining. het is ook de bedoeling als het lukt en alles gaat goed (mentaal, lichamelijk ed) om eind dit jaar de eerste 'futurity's' met hem te starten.
waarschijnlijk doe ik dit zelf, of misschien mijn trainer.
tot nu toe doet hij het heel goed!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:42

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:46

Welkom quarterh, wauw wat een knapperd heb je daar zeg <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:54

Leuk. Een quarter hadden we nog niet hier.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:29

Dat is weer een hele andere tact van de sport! Quarter!

Ik heb vandaag voor het eerst met een ander paard in de bak gereden. ( een groot stampende, hard hijgende fries) Ik irriteerde mij geloof ik meer aan dat enorme gestamp dan Hummer. Hij is zo braaf!
Al blijf ik mij constant bedachtzaam op het feit dat hij ieder moment weg kan schieten. Gezien het vanmorgen tijdens het rijden -3 was. Maar hij was niet anders als met +7

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:29

Dat is wel weer heel fijn en een stuk groei in het vertrouwen dat hij zo braaf was/bleef.
Met Hudson heb ik ook nog geen ( zoekt snel iets van hout om af te tikken ;) ) gekke dingen gedaan met de kou .. Morgen weer sturen :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:06

die van mij is (typisch quarter) echt enorm cool en braaf... maar met dit weer ook wel echt frisser dan normaal ;-) dan rent hij met longeren eerst 7 rondjes zelfstandig flink (ipv dat hij niet vooruit te branden is). hij is ook vers geschoren dus snap dat hij zich even wilt warmlopen :-)

Longeren jullie je paarden eigenlijk nog voor het rijden even?