de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:27

Snap ik hoor Pradadaan ;-).

Zo'n behandeling is voor die jonge paarden niet verkeerd, nu kunnen jullie weer lekker aan het werk.

@Kady: wat gebeurde er?

Ahh.. heeft Roosje een veulen? FOTO!!!

Ik heb mezelf verwend met twee supergave dekjes van RG Italy. Het leuke aan dit merk is dat je ze helemaal zelf kan samenstellen in enorm veel variatiemogelijkheden.

Afbeelding

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:11

Gaaf zeg! :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:18

RG is echt een heel kwalitatief merk :) de dekjes van onze vereniging zijn ook van RG. Ze zijn enkel heel prijzig!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:39

Wat apart van de KNHS Kaitlyn! Maar gelukkig dat het nu geregeld is :D Lekker starten dus!

Fijn, een nieuw zadel JudArthos! Watvoor een krijg je er?

Picasso gaat ook al starten, leuk zeg! :) Ik had nog nooit van taping gehoord maar het klinkt interessant!

Spannend en leuk die clinic met Gideon! Veel plezier alvast :) Altijd fijn, ongedwongen oefenen op een vreemde locatie. Gave dekjes! Vind vooral die bronzen (?) erg mooi. Dat randje is echt heel cool.

Wat een toffe filmpjes van Gib! Wat doet ze het al goed en braaf! En wat een verschil met de eerste keer erop haha :D

Roos doet het goed met dr ontzwangerende buik zeg! Knappe merrie :)

Jammer dat Gino en het nieuwe bitje geen succes waren Kady1!

Knappe Giv! Vindt ze zelf ook geloof ik haha :P

Grand is maandag voor het eerst het land weer opgegaan. Dikke lol heeft hij gehad! Kon er zelf niet bij zijn omdat ik aan het werk was maar heb leuke foto's gekregen :) Staart er helemaal op haha! Helaas staan ze nu weer binnen omdat de weersverwachtingen zo slecht zijn :( Echt zo balen! Hij komt er gelukkig wel een aantal uur per dag uit hoor. Maar aan de wei kan niets tippen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:40

Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar kwalitatief heel goed en doordat je ze zelf kan samenstellen ook exclusief en dat vind ik ook wel erg leuk. Ik heb het bedrag voor mezelf goedgepraat omdat ik zelden iets van dekjes of peeskappen koop :D :D.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:47

Superleuke en chique dekjes Anneruth! Kwaliteit is in mijn ogen meer waard dan kwantiteit! ;)

Wat heerlijk voor Grand Clau! De weides doen jonge beestjes zo goed. George staat nog samen met z'n Fjordenvriend in de bak, omdat ze anders de wei zo vreselijk stuk lopen (hebben maar kleine hectare verdeeld in 3 weides). Maar ik kan niet wachten hoe hij er straks uit ziet als hij lekker grasjes gaat eten! Het is zo goed voor ze! :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:51

Ik probeer dat altijd te combineren, Picassox. Kwaliteit wat ook nog eens superleuk is.

Lekker Clau! Ik kan ook altijd zo genieten van vredig grasetende paarden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:40

Echt heel mooi Anneruth! :)
Ik houd ook van mooie en aparte dingen en heb graag iets anders dan een ander.
Maar ik gok dat deze mij qua centjes te ver gaan. :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:09

@ anneruth... Of het aan het bitje lag of aan het weer of aan een combi van beide weet ik niet. Maar als ik maar een beetje bewoog in het zadel vloog hij voorruit ZONDER stuur ging dan ook echt van 0,0 naar 100% gas dus dat is ff lastig. Ben op gegeven moment afgestapt om mn BP te halen omdat ik bang was om met paard en al onderuit te gaan de draaien die die maakte waren niet tof. ben er net zolang op blijven zitten tot hij normaal reageerde op mn hulpen. Was de eerste keer rijden met regen (en ander bit ) kijk het nog een paar x aan heb nog een koperen bustrens dubbel gebroken liggen die ik nog kan proberen en anders moet ik bij gaan kopen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:16

Dank je Karin :-).

@Kady1: Ai.. dat klinkt eng :7. Wat is eigenlijk de reden dat je een ander bit in hebt gedaan? Kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen even bijlezen, maar iemand vroeg om foto's. :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:20

Ja, ik :D en mijn vraag wordt beloond, wat een schattig, mooi veulentje!!! <3

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:03

Leuke foto's komen er voorbij, van zowel paarden als dekjes. Sinds ik mijn paarden aan huis heb investeer ik vrij weinig meer in dekjes en rijbroeken enzo. Niemand die het ziet haha.

Leuk dat er mensen al zo actief gaan starten. Ik kan ook niet wachten. Nog 5,5 week en dan is Guusje uitgerekend. Ik kan niet wachten.....

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:08

Morgen onze 2de wedstrijd. Ze voorspellen wel niet zo'n geweldig weer... Woensdag een goede les gehad :) nu hopen dat het morgen ook lukt.

Als jullie lessen, hoe lang duurt jullie les dan. Ik ben gestart met een half uur, maar ben nu overgeschakeld naar 45 minuten.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:14

Ik hou het eigenlijk nooit zo bij hoe lang ik les, dat ligt een beetje tussen een half uur en 3 kwartier in.

Hebben jullie ook al een beetje jullie trainingsschema anders dan in het begin? Ik ben begonnen met om de dag te rijden, zo'n 3/4 keer per week. Ik merk dat ik nu niet echt een schema meer heb. Ga nog wel uit van om de dag maar als ik denk dat hij of wat moe is of juist energie over heeft rij ik minder of meer. De duur van de trainingen is meestal nog steeds ongeveer 20 minuten a een half uur maar dan longeer ik ook nog even voor die tijd, dus al met al wel zo'n 30 tot 40 minuten denk ik.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:03

Lessen is hier nog niet aan de orde. Als ik zou gaan, dan zou ik een half uur genoeg vinden. Rijden doe ik hier zo'n vier keer in de week, een half uur.
Soms om de andere dag, soms twee dagen achter elkaar. Heeft vaak te maken met het weer of tijd.

Mooie dekjes hoor. Ik vind ze vast te duur voor mezelf, maar erg mooi. :j

Wat een prachtig veulentje!! <3 Zo schattig!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:33

@ anneruth wissel van bit heeft als reden dat ik met een appelbitje reed maar hij knaagt die kapot en daar komen dan scherpe randen aan dus dat is ook niet echt handig .

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:20

Aha! als ze nu echt heel gevoelig is op het bit is het misschien het overwegen waard om of het leren of het kunststof bit van Trust te proberen. Het kunststof is geen rubber en is eigenlijk niet stuk te krijgen. Daarnaast kan rubber brandwonden in de mond veroorzaken en kan dat bij dit materiaal niet. Het leren bitje schijnt vooral bij hele gevoelige paarden fijn te werken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:00

Een appel bitje is niet van rubber maar van hard plastic maar dat krijgen ze toch kapot helaas. Ik heb nu een metalen dubbel gebroken watertrens er in, morgen voor de 2e keer mee rijden. Als dit niks is probeer ik een dubbel gebroken koper bustrens. En als dat niets is dan ga ik weer dingen bij kopen. Maar eerst proberen wat ik al heb liggen wie weet.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:19

Roos gaat goed he!!! Zag het op fb, en wat een scheet van een veulen!

Leuke filmpjes ook , leuk om het verschil te zien!

Mooie dekjes zeg, leuke combi!

KWPN en KNHS zijn idd aan elkaar gelinkt, gelukkig wel!

Ik zou normaal zondag van start gaan, maar de wedstrijd gaat niet door, er is een eindje daar vandaan rhino vastgesteld dus heel verstandig.Maar wel jammer op zich.Nu hoop ik dan maar dat er nog 3 afmelden voor de finale van de horsefood zodat ik daar nog aan mee kan doen :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:11

_clau_1991 schreef:
Knappe Giv! Vindt ze zelf ook geloof ik haha :P

uhm ja ik ben bang dat ze dat zelf inderdaad vind, af en toe is ze echt té diva :')

Heerlijk dat Grand al even op de wei is geweest! Wel balen dat het nu weer even niet kan.
Onze paardjes gaan 25 april! :)

_Anneruth schreef:
Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar kwalitatief heel goed en doordat je ze zelf kan samenstellen ook exclusief en dat vind ik ook wel erg leuk. Ik heb het bedrag voor mezelf goedgepraat omdat ik zelden iets van dekjes of peeskappen koop :D :D.

Wat betaal je voor zo'n dekje als ik vragen mag? Ze zien er erg leuk uit!

En dat Roos-baby knap was wist ik al <3

Topic van mijn getransformeerde puppy :))
[ITP] Ineens stond er een ander paard in mijn stal?!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:25

Waarom per se 25 april pradadaan? Is dat vastgesteld met stal ofzo?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:35

peetje82 schreef:
Roos gaat goed he!!! Zag het op fb, en wat een scheet van een veulen!

Leuke filmpjes ook , leuk om het verschil te zien!

Mooie dekjes zeg, leuke combi!

KWPN en KNHS zijn idd aan elkaar gelinkt, gelukkig wel!

Ik zou normaal zondag van start gaan, maar de wedstrijd gaat niet door, er is een eindje daar vandaan rhino vastgesteld dus heel verstandig.Maar wel jammer op zich.Nu hoop ik dan maar dat er nog 3 afmelden voor de finale van de horsefood zodat ik daar nog aan mee kan doen :')

Rot Rhino ook, vind het allemaal maar niks, hopelijk is het snel weer rustiger..

Ik zal voor je duinen dat er 3 afmelden. :D

anonymous1 schreef:
Leuke foto's komen er voorbij, van zowel paarden als dekjes. Sinds ik mijn paarden aan huis heb investeer ik vrij weinig meer in dekjes en rijbroeken enzo. Niemand die het ziet haha.

Leuk dat er mensen al zo actief gaan starten. Ik kan ook niet wachten. Nog 5,5 week en dan is Guusje uitgerekend. Ik kan niet wachten.....

En die laatste loodjes duren het langst!

_Anneruth schreef:
Snap ik hoor Pradadaan ;-).

Zo'n behandeling is voor die jonge paarden niet verkeerd, nu kunnen jullie weer lekker aan het werk.

@Kady: wat gebeurde er?

Ahh.. heeft Roosje een veulen? FOTO!!!

Ik heb mezelf verwend met twee supergave dekjes van RG Italy. Het leuke aan dit merk is dat je ze helemaal zelf kan samenstellen in enorm veel variatiemogelijkheden.

[ Afbeelding ]

Woei die dekjes zijn inderdaad gaaf! Stuur maar door hoor!

Giv wordt steeds knapper, heb ook gereageerd in je topic Pradadaan!

Belle heeft ook weer een eigen topic! [KS-ITP] Belle-Monster maakt tijd voor het vrouwtje

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:49

Zo te lezen gaat het bij iedereen aardig goed! Leuke dekjes komen voorbij!

Balou_k; wat een schatje zeg! <3

Even een update van mijn kant, Goofy is een beetje aan het puberen. Hij wordt druk in zijn voorbeen en gaat hard lopen. Daarbij is hij weer flink aan het groeien, hij zit nu denk ik rond de 1.70 en hij is nog echt flink overbouwd. Grappig detail, Goofy is 1.70 groot maar heeft een hoofdstel en halster nodig maat Cob. :+ 6 april hebben we eerst nog een onderlinge wedstrijd en 12 april onze eerste officiële wedstrijd. *\o/*

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:53

Hoe doe je dat :D? 1.70m zijn en een cob :D? Klein en fijn hoofdje dan! Wel mooi :)

Ik heb vandaag mijn eerste oefenwedstrijd gehad :) trailerladen gaat weer moeilijker sinds vorige week.
Inrijden was hij heel erg braaf. Daar had ik wat schrik voor. Maar een meevaller dus. Wel een beetje gespannen maar ok.
De proef zelf. Sja :D heeeeeel veel wind en wat regen. Echt een beetje stormachtig. Hij had heel veel schrik van de witte hekjes. Heel veel spanning dus. Zn draf (is al niet zn sterkste gang) kwam er daardoor nog minder uit. Galop ging wel fijn. Na de proef was hij iets rustiger. Ga ik nog een keer de ring door, waaien alle witte hekjes omver ;) niet zo fijn dus :D
Heb ook een filmpje, mss zet ik het hier wel. Maar er is niet veel spectaculair op te zien ;)
In elk geval wel heel blij dat hij zo braaf was. Daar ging het mij vandaag om. Die spanning en witte hekjes-angst werken we wel weg...