[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:02

Die Palomino pony vind ik wel erg stoer! Hij houdt zich alleen wel duidelijk vast in zijn rug en hij blijft hoog in het kruis. Het stukje galop is niet al te best, maar ik denk dat dit dier wel te verbeteren is met de juiste training :) En dan heb je een opvallend dier!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:10

Alano, de Jazz x Ferro lijkt mij niet zo fijn in de aanleuning, maar als het je wat lijkt zou ik gewoon gaan kijken en proberen :)

De Valeron spreekt mij ook wel aan :j

Jimmyke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:15

heel apart dit!!
Ik zag op mp een leuke merrie staan.
Ik was hier erg over te spreken en wilde dus graag even bellen, nummer niet in gebruik! ditzelfde telefoon nummer staat op hun website http://www.wildekrom.nl/
Dus ik besloot een mailtje te sturen, krijg ik hem terug van postmaster met een melding dat het e-mail adres niet bestaat. Kent iemand deze stal? en zijn ze uberhaubt bereikbaar?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:17

Hmm, ik heb ze gemaild en ook antwoord gehad van de week.
Even kijken...
Het is: mail@wildekrom.nl Dus geen info@

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:17

Gistermiddag is mijn nieuwe aanwinst gebracht!
Een 10 jarige stermerrie met de naam Vanessa (Hemmingway x Schalkhaar)
Heel groot voor mijn doen, ben gewend aan NRPS'ers met een maximale stokmaat van rond de 1.55m
Afgelopen zaterdag heeft haar oude baasje voor de eerste (en laatste x) gestart in de Z2 en heeft daar een winstpunt binnengesleept zodat ze nu ook het Sportpredikaat heeft.
Maar het belangrijkste is dat ze een zeer koel karakter heeft en dat heb ik de afgelopen jaren gemist. Ik ben met dit type paard 30 jaar terug in de tijd gegaan en hoop met haar net zo veel plezier te gaan krijgen als ik in die jaren gehad heb!
Mijn zoektocht is hierbij ten einde....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:18

Gefeliciteerd FlairS!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:19

FlairS schreef:
Gistermiddag is mijn nieuwe aanwinst gebracht!
Een 10 jarige stermerrie met de naam Vanessa (Hemmingway x Schalkhaar)
Heel groot voor mijn doen, ben gewend aan NRPS'ers met een maximale stokmaat van rond de 1.55m
Afgelopen zaterdag heeft haar oude baasje voor de eerste (en laatste x) gestart in de Z2 en heeft daar een winstpunt binnengesleept zodat ze nu ook het Sportpredikaat heeft.
Maar het belangrijkste is dat ze een zeer koel karakter heeft en dat heb ik de afgelopen jaren gemist. Ik ben met dit type paard 30 jaar terug in de tijd gegaan en hoop met haar net zo veel plezier te gaan krijgen als ik in die jaren gehad heb!
Mijn zoektocht is hierbij ten einde....

Proficiat!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:52

Godsamme! Dat paard waar we wezen kijken is net röntgenologisch afgekeurd! Hadden de foto's even doorgestuurd naar onze dierenarts voordat we ook maar iets van een keuring gingen doen, bleek namelijk een hoefsmid te zijn (www.röntgenservice.nl) die haar heeft goedgekeurd, maar daar dacht onze dierenarts net wat anders over... AAARGH wordt er echt niet goed van zeg! Alles wat tot nu toe echt potentieel voor ons was, afgekeurd en niet zo'n beetje ook en er gaat zo belachelijk veel tijd in zitten, niet normaal!
Echt even een flinke domper dit weer!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:56

ninz schreef:
Godsamme! Dat paard waar we wezen kijken is net röntgenologisch afgekeurd! Hadden de foto's even doorgestuurd naar onze dierenarts voordat we ook maar iets van een keuring gingen doen, bleek namelijk een hoefsmid te zijn (http://www.röntgenservice.nl) die haar heeft goedgekeurd, maar daar dacht onze dierenarts net wat anders over... AAARGH wordt er echt niet goed van zeg! Alles wat tot nu toe echt potentieel voor ons was, afgekeurd en niet zo'n beetje ook en er gaat zo belachelijk veel tijd in zitten, niet normaal!
Echt even een flinke domper dit weer!

Vreselijk balen, je hoort dit soort verhalen heel erg vaak helaas.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:56

ninz jammer, wat voor paard was het dan?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:59

Persoonlijk vind ik die palomino ook niet heel bijzonder.

@ alano leuke paarden! Vind de aanleuning van de 4 jarige ook niet top, maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden :). Wel leuk beessie

@ FlairS: gefeliciteerd!!

Ben zelf gister voor de 2e keer bij een paard wezen kijken. Rijden ging dit keer een stuk minder lekker. Lag totaal niet aan het paard, deze liep ontzettend braaf. Heb zoveel negativiteit opgebouwd in de 3 jaar dat ik Bhaskar reed.. Daar kom ik helaas niet zomaar vanaf. Dus niet echt fijn kunnen rijden, terwijl het op de filmpjes een stuk fijner uitzag dan dat het voelde. Zondag gaan we weer!

edit:
@ ninz: O jeetje! Wat balen zeg! Waarop was ie afgekeurd als ik vragen mag? Vreemd dat een hoefsmid foto's maakt en beoordeelt, blijkbaar kan ie zich beter bezig houden met hoeven?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 08-11-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:59

He wat vervelend ninz!
Waar is het paard op afgekeurd?

Ik zit echt in spanning nu..
Heb net toets gehad op school en moet nu wachten tot mn vriend me ophaalt om 1 uur om dan naar de klinische keuring te gaan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:00

Ik snap ook niet dat mensen een paard laten "keuren" (niet jullie dus he!) door zo'n figuur.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:00

Balen Ninz, maar wel gelukkig dat je er nu achter komt.
Gefeliciteerd FlairS, foto?
Nicole, sorry dat ik je nog steeds geen antwoord heb kunnen geven, heb TC nog niet gesproken. Het is zo rete druk en hadden een klein ruiterongeval van de week. Excuses!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:05

Paard had een behoorlijke beschadiging in het spronggewricht. Ze had trouwens geen verdikkingen of vocht o.i.d. het was aan de buitenkant echt niet te zien..Volgens de dierenarts zou ze er vroeg of laat gegarandeerd last van krijgen...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:05

needje gebeurd heel veel hoor. foto's worden door zo'n persoon gemaakt en daarna door een DA nagekeken, enige nadeel is DA mag geen rapport uitschrijven bij de foto's daar die de foto's niet gemaakt heeft. Voor grote stallen scheeld dit toch al gauw duizenden euro's per jaar.

Echter is het ook per DA afhankelijk, wat de ene DA als afwijking ziet keurd de andere zonder problemen goed.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:26

Ik heb ook een leuk paard gezien, is al wat ouder (11 jaar) en heeft al gepresteerd in de sport. Deze heeft ook een bemerking op de foto, maar nog nooit kreupel geweest. Paard staat niet op internet te koop. Wat vinden jullie van zoiets? Ik twijfel er een beetje over, maar een ouder paard zal die daar nog last van kunnen krijgen?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:30

afhankelijk wat de bemerking is Ultimo als het een op latere leeftijd verkregen bemerking is zou ik laten staan, op jongere leeftijd kan je de gok wagen. Zowieso altijd even laten nakijkijken/ overleggen met je eigen DA

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:33

Een ocd in de knie achter, maar paard loopt verder super, is ook al op niveau geklasseerd, 2x Z2 dressuur. En echt soepel in de beweging.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:34

tja OCD blijft een lastig iets, voor eigen gebruik zou ik persoonlijk laten staan.

Daarintegen heeft het paard al wel meerdere malen gepresteerd, maar wat is je doel met het paard? recreatief of weer de sport in, dan kan het op een gegeven moment teveel worden dat er toch last komt uit het OCD gebied

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:39

Doel is weer de sport in, dus ja dan is het een beetje twijfel. Begreep wel dat het op een gunstig plek zit, op de voorkant, dus niet tussen de gewrichten.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:41

dan zou ik het persoonlijk niet doen. kans dat het op gaat spelen door irritatie is wel groot gezien het paard toch al 2 maal gepresteerd heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:47

Goos_Horses schreef:
dan zou ik het persoonlijk niet doen. kans dat het op gaat spelen door irritatie is wel groot gezien het paard toch al 2 maal gepresteerd heeft.

Lijkt mij juist het tegenovergestelde.. paard heeft al op niveau gelopen en daarmee laten zien er geen last van te hebben :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:57

idd mij ook pletje.

Domingo08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:08

UltimOo schreef:
Doel is weer de sport in, dus ja dan is het een beetje twijfel. Begreep wel dat het op een gunstig plek zit, op de voorkant, dus niet tussen de gewrichten.

Dat blijft altijd lastig zo'n keuze. Aan de ene kant zou je hierdoor een goed paard kunnen kopen voor een lage prijs maar aan de andere kant staan er in deze tijd zoveel paarden te koop en zou je eerder voor een 'gezond' paard kunnen gaan waarbij je het minder risico loopt.

Zelf hebben wij ook een paard met ocd staan, die is inmiddels 19. Heeft nooit last gehad van de ocd, ze heeft gesprongen, dressuur en endurance. Volgens de dierenarts is de ocd ingekapseld en kan hierdoor geen kwaad.