Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat je nog zou kunnen proberen is iets dat de hoef harder maakt. Ik heb 1 of ander spul van de decatlon voor stralen (klein flesje met groenig spul) dit smeer ik op de zolen en onderkant van de wand. Als het droog weer is 1 a 2 keer per week en bij nat weer wat vaker. De smid merkt duidelijk verschil in de kwaliteit en hardheid van de voet. Spul kost iets van 5 euro en ik doe er best lang mee. Wellicht is dat iets wat je nog kan proberen?
Het zit ook steeds zo verrekte hoog, dat de smeden niet verder kunnen snijden. _Lorette_ schreef:Doorbloeding heb ik zelf ook aan gedacht, daarom moet hij eigenlijk weer vol in het werk. Cushing lijkt het niet op, daar hebben we er al 2 van gehad.
), maar voor het idee. Als het kon, dan had ik hem al jaren op ijzers gehad. Ik denk dat ik daarmee al veel had kunnen voorkomen. Daarom is het bij hem nou juist zo'n lastige combinatie, hoefzweren + atactisch/spastisch/krampering. _Lorette_ schreef:Hij kan helaas niet op ijzers.
De 30 seconden droogtijd voor de zoolbescherming (linkje Jet) gaat al een grote uitdaging worden, helaas.
!