Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:07

Ik ben vanmorgen wezen kijken bij de 4-jarige oscar. Leuk diertje, maar nog erg baby voor een 4-jarige. En erg verwend, totaal geen respect voor mensen..

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:12

Dat is wel jammer, Linni! Maargoed, aan de opvoeding kan gewerkt worden, als je maar heel handig en consequent bent ;) Geen kanshebber?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:16

Ik hou 'm wel in mn achterhoofd, vond het wel een leuk aansprekend dier om te zien, maar wil eerst wat meer paarden zien, dit was pas de eerste..

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:30

Zoekt iemand nog een 7j zwarte merrie van 1.68 hoog, B springen met veel wp's en nu dressuurgereden, zo'n beetje M1 niveau? Al helemaal RX en klinisch goedgekeurd zonder bemerkingen, verkeersmak en nuchter maar niet sloom. Hoorde dat paard van mijn lesgeefster's man te koop is. Zij rijdt hem nu tijdelijk. Zag ze poosje geleden bezig :D Niet verkeerd! Was een hoop gedoe op het erf maar paard bleef onverstoorbaar.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:34

Iedereen spreekt trouwens van een markt die op z'n gat ligt, maar ik vind het nog best meevallen hoor :Y)

Een jaar geleden was ik natuurlijk ook 'op zoek', dus toen hield ik ook fanatiek Marktplaats, Sporthorses en Bokt in de gaten en ik heb echt het idee dat er toen veel meer werd aangeboden, binnen mijn budget ;)

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:53

Nou dat idee heb ik ook Yelly!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:59

Wat zocht jij ook alweer, Natasja :)? En binnen welk budget :)?

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:09

ikke schreef:
[

Maar hoeveel van "onterecht goedgekeurde" paarden heb jij later problemen zien krijgen?

Het punt is niet de keuring, maar de waarde die er (onterecht) door de goegemeente aan wordt toegekend......

Er zijn genoeg paarden met rontgenologische bemerkingen die er nooit last van krijgen. Als jij echter een jong talentvol paard aanschaft en deze ook weer een keer wil verkopen, dan moet ie gewoon gezond zijn anders ga je er nooit geld aan verdienen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:11

Ookal is de rontgenologische keuring maar een moment opname, je weet in ieder geval of het paard op dat moment al wat heeft. Ik heb ook gezegd, hij had gister in de wei z'n been wel kunnen breken maar je weet in ieder geval dat hij op het moment van aankoop geen noemenswaardige dingen heeft. Die kan hij uiteraard nog krijgen maar hij heeft ze in ieder nog niet.

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:42

moonprayer schreef:
bij ons op stal zijn 2 paarden te koop gekomen, (pensionstal, geen trainingsstal)
ik heb nu alleen nog beknopte info, maar kan wel even informeren naar meer als er interesse is.

1 merrie, naam begint met de V. (weet zo niet haar leeftijd uit mijn hoofd, zal 10 zijn?
super fijn na te rijden, M niveau
kleur donkerbruin.
stokmaat weet ik niet precies, ik schat 1.68 :)
mooi rond type.

andere is een ruin, super vrolijk en lief paard, ook geschikt voor beginners.
is Z1 geklasseerd en kan de wissel.
springt super braaf en goed. als je met hem op buitenrit gaat is hij wel heel vrolijk en fris := maar wel te houden.
hij is donkerbruin en ik denk wel 1.70+

Hoi,
heb je voor mij ook de vraagprijzen en event. afstamming, foto's of een filmpje?

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:45

InekeN schreef:
Zoekt iemand nog een 7j zwarte merrie van 1.68 hoog, B springen met veel wp's en nu dressuurgereden, zo'n beetje M1 niveau? Al helemaal RX en klinisch goedgekeurd zonder bemerkingen, verkeersmak en nuchter maar niet sloom. Hoorde dat paard van mijn lesgeefster's man te koop is. Zij rijdt hem nu tijdelijk. Zag ze poosje geleden bezig :D Niet verkeerd! Was een hoop gedoe op het erf maar paard bleef onverstoorbaar.

Klinkt ook heel goed! Waar staat dit paard?
Vandaag op wedstrijd ook nog een paar paarden aangeboden gekregen, mooie dieren maar te jong/te groen. Heb idd ook het idee dat het wel wat meevalt met het op z'n gat liggen vd paardenmarkt.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:49

Een jaar geleden stonden er veel meer leuke paarden te koop in de wat lagere prijsklasse :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:59

Yelly schreef:
Zal ik mijn eventuele eisen hier dan ook maar eens vermelden ;)?

- Voorkeur voor een stokmaat tussen de 1.60 - 1.65
- Voorkeur voor een merrie
- Voorkeur voor veel aftekeningen
- Voorkeur voor een redelijk jong paard, maximale leeftijd 8 jaar
- Basis aangereden
- Voorwaarts, werkwillig
- Redelijk nuchter
- Gezond, vrij van stalgebreken
- Dressuur, recreatie

Ik spreek met opzet van voorkeuren en niet van eisen, want de vorige keer kwam ik ook met een heel ander paard thuis dan aanvankelijk gepland en ik had me geen leuker paard kunnen wensen :o Heel veel van geleerd en heel veel plezier van gehad :)

Aangezien mijn budget niet zo heel hoog is, ben ik best bereid wat van mijn wensenlijstje af te wijken :)

Heb trouwens al wel wat aanbiedingen om via via paarden te gaan bekijken :)

Mocht iemand een paard hebben gezien dat binnen dit wensenlijstje past, dan hoor ik het graag ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:01

Ja Yelly, ik had er 1 gezien op SP. maar kan hem nergens meer vinden. Was overgins wel en ruin... maar wel wat sensibeler.
Je gaat dus wel op zoek naar een nieuw maatje?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:02

Niet meer terug te vinden :P?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:04

Ik kijk in ieder geval wat in het rond :) Wil niet zeggen dat ik iets vind natuurlijk en ik wil ook niets overhaasten :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:19

Nee, denk dat ie verkocht is en van Internet gehaald is :j.
Kijken kan altijd, je weet maarn ooit wat je tegen komt.

Je hebt PB

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:22

Nou dat heb ik ook Yelly. Ik kijk ook wat rond. Ik ben in december mn paard verloren en vooral nu met dat mooie weer begint het toch wel weer te kriebelen.
Ik zoek een groot paard (aangezien ik zelf ook groot ben, 1m82 ongeveer denk ik). Moet braaf zijn op buitenrit, want ik wil alleen op buitenrit kunnen. En af en toe wat in de bak rond hobbelen of een sprongetje op zn tijd lijkt me ook wel leuk. Voor zon paard ga ik niet de hoofdprijs betalen. Ik kijk dan ook rond naar paarden in de normale prijsklasse.
Maar het valt niet mee haha. Staat niet veel op internet wat me echt leuk lijkt. Maar ja, ik heb de tijd wel.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:33

Mijn merrie is dus heel recent ingeslapen en ondanks dat ik haar enorm mis, mis ik het ook gewoon om wat om handen te hebben.

Maargoed, als blijkt dat ik niet kan slagen met mijn budget, dan stel ik een eventuele aanschaf wel een tijdje uit, ik wil sowieso niets overhaasten. Ik heb dan wel mijn box aangehouden op stal, maar dat betekent niet dat er in die box zo spoedig mogelijk weer een paard moet staan. We hebben de afspraak dat ik mijn plekje voor maximaal drie maanden aanhoud.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:43

Yelly schreef:
Mijn merrie is dus heel recent ingeslapen en ondanks dat ik haar enorm mis, mis ik het ook gewoon om wat om handen te hebben.

Maargoed, als blijkt dat ik niet kan slagen met mijn budget, dan stel ik een eventuele aanschaf wel een tijdje uit, ik wil sowieso niets overhaasten. Ik heb dan wel mijn box aangehouden op stal, maar dat betekent niet dat er in die box zo spoedig mogelijk weer een paard moet staan. We hebben de afspraak dat ik mijn plekje voor maximaal drie maanden aanhoud.

Dat heb ik precies zo. Ik zoek niet een paard om mijn merrie te vervangen, zij is onvervangbaar, maar gewoon om weer lekker aan de slag te kunnen..
Van thuis zitten word ik ook niet blij, en als ik anderen zie rijden krijg ik zelf ook zin om weer lekker te rijden..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:48

Linni_ schreef:
Ik ben vanmorgen wezen kijken bij de 4-jarige oscar. Leuk diertje, maar nog erg baby voor een 4-jarige. En erg verwend, totaal geen respect voor mensen..

Pas daar wel mee op!
Die van mij kan zich wel (soms) erg verwend gedragen! (maar heeft nog wel respect voor je ) Maar als het hem niet zint, komt er wel een behoorlijke trucendoos open!
Verder is die van mij wel goed opgevoed kwa meelopen, voetjes geven e.d.

Maar als je hem 1 vinger geeft.......
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 07-04-12 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:52

Voor mij geldt precies hetzelfde, Linni :) Mijn merrie is zeker onvervangbaar, maar wie weet is het toch wel heel leuk om weer een ander paard te hebben om plezier aan te beleven :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:58

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:04

Wij zijn opzoek naar een leuke dressuur E pony, en deze leek ons ideaal.
maaar, de pony heeft maar 1 seizoen concours gelopen en loopt dus nog in de B.
(WPen om naar de L te gaan)
Wat vinden jullie van de prijs en de pony? :D
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/100 ... ind=1&df=1

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:06

Tictac007 schreef:
Wij zijn opzoek naar een leuke dressuur E pony, en deze leek ons ideaal.
maaar, de pony heeft maar 1 seizoen concours gelopen en loopt dus nog in de B.
(WPen om naar de L te gaan)
Wat vinden jullie van de prijs en de pony? :D
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/100 ... ind=1&df=1

Mooie pony :j prijs vind ik op zich ook niet verkeerd
Wat wil je ermee gaan doen?