Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:51

Wat dan Adin!?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:35

oh ik ben in 2009 van een paard gevallen die ik uitprobeerde om mogelijk te kopen. Ik brak bij die val mijn elleboog op 3 plaatsen en 1 van de botten stak door mijn huid heen. Ik ben gauw naar de eerste hulp gebracht en vervolgens is het met een plaat en 6 schroeven aan elkaar gezet.
Ik heb daarna wel weer gereden maar ik ben echt doodzenuwachtig. Helemaal als ik het paard niet ken.
Ik heb wel op dit paard gereden maar niet heel uitgebreid. Mijn angst is zo groot dat ik dan gewoon niet durf.
Ik ga liever eerst het paard een beetje leren kennen en dan op mijn eigen tempo er mee aan de slag.

Ik heb ook al een jaar niet gereden ivm zwangerschap en bevalling en daarna geen paard meer dus ik ben er ook alweer een tijdje uit, dat is ook niet bevorderlijk.

Mocht dit paard goedgekeurd worden dan zoek ik iemand die mij hiermee kan helpen, en anders valium ;)

(lang verhaal pfff)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:53

Joh echt! Jeetje dan kan ik begrijpen dat je nogal angst heb voor onbekende paarden!
Was dat paard dan zo onhandelbaar of was het een ongeluk?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:21

Ongeluk, jong paard, net zadelmak, nog nooit een andere ruiter op zijn rug gehad.
Heb mezelf laten vallen alleen verkeerd terecht gekomen.
Hoop wel dat ik een geschikt persoon kan vinden die mij en mijn toekomstige nieuwe paard op weg helpt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:31

Die vind je vast wel!
Ik heb het geluk dat mijn moeder me veel helpt (Floyd heeft nogal wat puberfases en ben ik blij dat ze hem aan de longe vast heeft :D hahah!)
En mijn instructrice geeft ook veel vertrouwen :j

Dat je dan toch nog wel een "jong" paard wilt vind ik wel uitdagend van je haha (vanaf 4 jaar)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:21

ja weet niet wat dat is. Een ouder paard zie ik gewoon niet zo zitten. Als ik het paard een beetje ken gaat het wel beter hoor. Het paard dat ik heb laten inslapen in juli had ook z'n enge dingen, was ik ook wel eens bang maar toch ging het ook wel heel lekker met rijden, heel dubbel.
Een jaar of 6 zou ik ideaal vinden, deze is 5. ach!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:27

Ach joh, leeftijd zegt niet alles he!
Ik wilde ook het liefst eentje van 6-7 jaar..

En waar kwam ik mee thuis.. een 3 jarige, net 3 maand ohz.
Maar zijn karakter is zooo top, hij is echt goudeerlijk.. en dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht..
Er zijn mensen om me heen die echt zeggen; Meid,, je heb het gouden lot uit de loterij getrokken :D
Heb er ook nog geen moment spijt van gehad, dat ik hem gekocht heb, ongeacht zijn leeftijd :j Tuurlijk hij heeft zo zn momenten, maar dan is het meer joligheid dan vuiligheid om mij er af te krijgen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:35

Maar hoe is het nou met z'n hals dan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:41

Niet de enige met een paard zag ik, Pauline ook gefeliciteerd :)

Adin, wat een verhaal. Maar we opmerkelijk dat je dan toch op zoek bent naar een paard dat wat jonger is en nog zeker minder ervaring heeft in de hele wereld. Maar je moet gewoon net het paard voor jouw treffen. Gewoon rustig doorzoeken, je hebt de tijd toch? :)

Bij deze nog even een plaatje van mijn aanwinst voor het eerst op zijn nieuwe plekkie:
Afbeelding

Ik moet nog even de link van het vervolgtopic opzoeken denk ik :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:50

@ Adin; Ai, dat is zo'n lang verhaal :D. Maar om het kort te maken; Door verschillende DA's foto's bekeken en is dus nu eigenlijk 4DA's tegen een.. hij heeft iig geen losse botfragmenten, geen ocd en ook geen artrose.. wat het wel is geweest? (Zonde van alle centjes :n) Ben in Vinkega geweest, hebben hem behandeld en nu loopt hij als een tierelier ;) Hij had wel blokkades in zn lichaam zitten overgens..
En wss door zijn koliekaanval toch wat verrekt, verschoven in zijn hals waardoor dus alle klachten zijn ontstaan..
Maar we zijn alweer in training gestart en zn hals is er niet gekker van geworden, zn houding ook niet.
Alleen dat hij vrijdag wat gevoelig was op linksvoor na zijn les donderdag (hij had zich ook zooo idioot gedragen!)

@ Bienotje
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1505381&

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:57

@bienotje.. Mooi plaatje :D

Ik ben net terug van de 6 jarige ruin in Drenthe... filmpje wordt geupload dus als er liefhebbers/meedenkers zijn ;) wil ik de link wel sturen via pb :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:59

Bedankt voor de link Romanoff, ik ga me daar eens melden :)

Succes nog met de zoektochten hier! Izie, was het wat? Wat zegt je eigen gevoel 8-)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:00

@ izie; stuur maar :D! Was het wat ?

@ Bienotje; Gezellig! :D

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:03

Ik vindt t een erg leuk paard ! Mag ik het filmpje ook keuren?:P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:13

Izie schreef:

Ik ben net terug van de 6 jarige ruin in Drenthe... filmpje wordt geupload dus als er liefhebbers/meedenkers zijn ;) wil ik de link wel sturen via pb :D

Ik zie de link wel verschijnen.......

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:17

Hoi allemaal,
Mijn naam is Romana en ik meld me aan bij dit topic. De tijd is aangebroken dat ik een eigen paard ga kopen.
Het word mijn eerste eigen paard, dus allemaal heel spannend. Ik ben op zoek naar een relaxed, betrouwbaar recreatiepaard waar ik gewoon lekker mee naar buiten kan en soms in de bak. Ik heb op marktplaats gekeken en zag een leuke draver van stal Westfriesedijk. Ik had die stal gegoogeld en kwam niks slechts tegen, maar het verbaasd me hoe goedkoop die is.
Dit is de link: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/48 ... -ruin.html
Vinden jullie het ook niet vreemd dat zo een leuk paard maar voor zo weinig geld word verkocht?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:28

RomanaM, het gaat om een draver en een ruin, dat is dus een paard dat niet voor de hand ligt voor dressuur- en/of springwedstrijden, wat toch veel mensen willen doen en ook fokken is niet aan de orde. Dravers kunnen inderdaad hele fijne recreatiepaarden zijn, maar er zijn er meer van dan dat er belangstelling voor is, vandaar een lage prijs.
Ga gewoon kijken en rijden als hij je aanspreekt, je merkt vanzelf wel of je er een klik mee hebt of niet. Moet wel zeggen dat ik hem nogal schraal vind op de foto's, mag ook wat meer spieren hebben. Dus als je hem ziet zitten zul je er ook wat gerichte training mee moeten doen om hem echt lekker te kunnen laten lopen.
Bedenk wel dat dravers meestal wel van een beetje tempo houden, dus als je op buitenritten alleen maar rustige drafjes en handgalopjes wil maken, dan is het verstandig om naar een ander ras te gaan kijken ;)

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:56

Oke bedankt Waratje! Ik ben het met je eens dat hij wel wat meer spieren zou mogen hebben. Kun je mij wat meer informeren over die gerichte training? Dat dravers van een beetje tempo houden wist al, maar dat vind ik juist wel leuk. Ik hou zelf ook wel van een beetje tempo :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:57

Filmpje zal ik zo naar iedereen hier boven sturen :)

Het is een Bratt (appaloosa) x Glenridge x Triton haha... een bruine Appaloosa van 1.74 :+
Maar eerlijk gezegt maakt me dat papier niet echt uit als ie verder perfect aan m'n wensen voldoet. Hij heeft de looks denk ik van zn mams, das wel een KWPN.

Hij is erg, erg, groot! Maar ach, als je er eenmaal opzit merk je dat ook niet meer :D
Ben eigenlijk heel positief! Even kijken of ik nog rare feedback op t filmpje krijg, maar wat mij betreft.. *D

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:59

ikke schreef:
Izie schreef:

Ik zie de link wel verschijnen.......

hooow foutje, krijgt m via pb

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:43

Toch jammer dat ie niet een paar spikkeltjes van z'n paps mee heeft gekregen <3
Afbeelding
Afbeelding

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:46

oeh dat is zeker jammer!!!! Wauw!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:16

Hihi, das nog een een knap paard ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:16

RomanaM schreef:
Oke bedankt Waratje! Ik ben het met je eens dat hij wel wat meer spieren zou mogen hebben. Kun je mij wat meer informeren over die gerichte training? Dat dravers van een beetje tempo houden wist al, maar dat vind ik juist wel leuk. Ik hou zelf ook wel van een beetje tempo :)

Dan vooral gaan kijken bij dat paard ;)
Gerichte training is gewoon dressuur, maar dan niet voor het (wedstrijd-)plaatje, maar voor het sterk en soepel maken van het paard. Dus zoek een instructeur (m/v) die niet puur wedstrijdgericht lesgeeft, maar gaat voor het echt correct gereden paard. Je kunt ook aan de dubbele longe en werk aan de hand beginnen met die spieropbouw als je het idee hebt dat het paard echt te arm bespierd is.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:23

@Bienotje dankjewel! die van jou ziet er echt leuk uit, gefeliciteerd ermee! mijne komt 1 november. spannend!