Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Ik wordt zo moe van die klaagzang van mensen op die video’s van Dressage Hub. Zij dot het alleen maar om clicks en geld te verdienen, maar onderin zit er een heleboel mensen alles te roepen.
Ik vindt het goed dat Jessica heb gezegd genoeg is genoeg. Het is een klein stapje in de juiste richting. Meesten gaan de achterdeur uit en je hoort er niks van. Straks zit geen enkele van ons op een paard als het zo doorgaat…
Elisa2 schreef:
Elisa2 schreef:Want?
Wat is in jouw ogen dan wel goed Nevica? Paarden alleen nog maar in de wei laten staan zodat ze nooit ergens meer stress door ervaren? (mits niet in wolfomgeving)
ZwarteHeks schreef:Och en we worden weer lekker persoonlijk. En dat voor volwassen mensen. Zit wel heel hoog bij iedereen, dat de paardensport onder de loep wordt genomen (en terecht). We werken met paarden, die het zelf niet voor het zeggen hebben. Ik vind het belangrijk dat er een paard zo min mogelijk stress ervaart, voor datgene wat gedaan wordt voor de mens zijn ego. Dat is mijn "banketstaaf".
ZwarteHeks schreef:Ik heb hier echt een compleet ander mening over. Waarom zou een paard dit moeten doen? Voor de ego van de mens? Paard wordt er niet beter, of uberhaupt gezonder van. Zo'n paard bouwt zoveel spanning op... duidelijk gigantisch veel fight/flight instinct.
Waarom wordt er ook meteen het "argument" dat we dan maar gewoon alle paarden in de wei moeten gooien? Zo'n dooddoener dit.
Zolang mensen dit soort beelden "prima" en een "leerervaring voor het paard" vinden, denk ik heel eerlijk dat de paardensport geen schijn van kans maakt in de komende 10 jaar.
c_alsemgeest schreef:Ik kan er niet over oordelen, ken het paard niet.
Misschien is het wel een paard die spanning op bouwt en normaal na even doorrijden af te vloeien is en had ze dit verwacht en reed daarom door. Of ze heeft niet goed naar het paard geluisterd en is door blijven rijden terwijl dit kansloos was. Geen idee.
oji schreef:Ik denk dat de grootste bedreiging voor de paardensport vooral is dat paardensporters elkaar gaan lopen veroordelen op alles dat zij anders doen als dat zij het zelf zouden doen.
Een paard onnodig pijn doen is uit den boze. Dat is mishandeling.
Een paard een paar minuten iets spannend laten vinden waardoor hij wat stress ervaart, dat is daar niet mee te vergelijken.
En misschien reageert het paard van Jessica heel heftig, maar wil dat nou veel zeggen. Ik heb 2 merries gehad. De ene, mega extravert en drama queen. Trok de hele truckenkast open zodra er iets was waar ze upset van raakte. Drama's met de ring ingaan de eerste paar keer, want wou niet weg bij de anderen op het losrijterrein. Was na 4-5 keer starten over, maar heb wel die 4-5 keer doorgezet en oh oh moest je ze horen langs de kant. Na het stress moment was ze het altijd meteen kwijt. Was uiteindelijk het meest makkelijke en relaxte paard om mee te nemen op wedstrijd.
De andere, altijd cool en colleted. Deed heel braaf haar proef, was niets van spanning aan af te zien...maar die was introvert en een binnenvetter. Die was na een wedstrijd 3 dagen van slag en at slecht die 3 dagen. Daar hoorde je nooit iemand over...
Dus oordeel gewoon niet zo snel op basis van 1 momentje wat je ziet (behalve dan als het echt met slaan en grof rijden gepaard gaat). Van elk moment dat het even niet lekker loopt met een combinatie een hetze maken op internet, daar maak je de sport kapot mee...en heel eerlijk als je de sport kapot maakt denk ik dat daar vooral het paard in de breedte de dupe van is.
ZwarteHeks schreef:Ik heb hier echt een compleet ander mening over. Waarom zou een paard dit moeten doen? Voor de ego van de mens? Paard wordt er niet beter, of uberhaupt gezonder van. Zo'n paard bouwt zoveel spanning op... duidelijk gigantisch veel fight/flight instinct.
Waarom wordt er ook meteen het "argument" dat we dan maar gewoon alle paarden in de wei moeten gooien? Zo'n dooddoener dit.
Zolang mensen dit soort beelden "prima" en een "leerervaring voor het paard" vinden, denk ik heel eerlijk dat de paardensport geen schijn van kans maakt in de komende 10 jaar.
ZwarteHeks schreef:ZwarteHeks schreef:Mooi om te zien hoe een afwijkende mening van de menigte zo'n eigen leven gaat lijden.
Antwoord dan mijn vraag. Wat denk jij moet gebeuren Ivp dierenmishandeling te schreeuwen?