Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 19:02

kyrkelover schreef:
Maar die operatie is niet simpel.
Paarden er wel gruwelijk van op zien knappen overigens. Die herkende je na een half jaar niet meer terug puur omdat ze daarna wel voldoende zuurstof hadden en dus conditie en spieren op konden bouwen.

Klopt, ik zou het ook alleen overwegen bij ernstigere cornage.

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 21:38

In Nederland dacht ik ook verboden.
Cornage kunnen ze oud mee worden en ligt aan de mate anders kunnen de prima de sport in

Moep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 01:01

Elisa2 schreef:
Moep schreef:
Hoi!
Heeft iemand hier ervaring met een 'cornagepaard' kopen?
Ik heb een hele mooie waar ik bij ga kijken, maar die heeft cornage. Het paard echt de perfecte match qua eisen en omschrijving . Met natuurlijk een interessant prijskaartje. Verder heeft dit paard niet de typerende piepende/fluitende bijgeluiden, meer wat harde ademgeluiden.
ik ben ook niet van plan om dr door te verhandelen en gewoon voor de leuk wedstrijden te rijden en kijken hoever we komen. Verder is ze rontgen en klinisch goed.
Iemand hier ervaring mee of advies voor?

Het ligt aan de ernst van de cornage. Met lichte cornage en geen topsport wensen kun je er een prima paard aan hebben.

In Duitsland opereren ze het nog weleens.

Dit zou dan gaan om een paard die het alleen in de galop vertoont, moet nog wel even kijken binnenkort. Dan kan ik verder oordelen. Maar ik merk ontzettend veel gemixte reacties in mijn omgeving. Terwijl ik nog niet eens iets heb gekocht 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:47

Moep schreef:
Dit zou dan gaan om een paard die het alleen in de galop vertoont, moet nog wel even kijken binnenkort. Dan kan ik verder oordelen. Maar ik merk ontzettend veel gemixte reacties in mijn omgeving. Terwijl ik nog niet eens iets heb gekocht 8)7

De meeste omgevingen zijn IWAB

- Ik Weet Alles Beter -

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:51

Als ik naar iedereen had geluisterd met een mening dan had ik nu geen fjord gehad :+ en toch ben ik er blij mee. En ja wie moet er dagelijks mee werken? Ik :D dus als ik blij ben..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:54

Moep,vraag het vooral aan je DA..die heeft de belangrijkste mening. :-)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:01

Nou hier wordt volgende week donderdag onze hopelijk nieuwe aanwinst gekeurd. Eerlijk is eerlijk, kruising rassen had ik normaal niet voor gekozen en kleur ook niet... Qua relaxtheid is hij heerlijk, eentje wat echt wel aandacht wil hebben. Het is een stevige, wel iets korter in de rug.

Comtois x Lusitano en vos kleur.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:10

MarjanB schreef:
Als ik naar iedereen had geluisterd met een mening dan had ik nu geen fjord gehad :+ en toch ben ik er blij mee. En ja wie moet er dagelijks mee werken? Ik :D dus als ik blij ben..

Wie betaalt bepaald :j

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:22

Die heb ik gezien denk ik. Leuk dier!

Verder verkeerde topic :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:38

Moep schreef:
Hoi!
Heeft iemand hier ervaring met een 'cornagepaard' kopen?
Ik heb een hele mooie waar ik bij ga kijken, maar die heeft cornage. Het paard echt de perfecte match qua eisen en omschrijving . Met natuurlijk een interessant prijskaartje. Verder heeft dit paard niet de typerende piepende/fluitende bijgeluiden, meer wat harde ademgeluiden.
ik ben ook niet van plan om dr door te verhandelen en gewoon voor de leuk wedstrijden te rijden en kijken hoever we komen. Verder is ze rontgen en klinisch goed.
Iemand hier ervaring mee of advies voor?

Let vooral ook heel goed op de algemene conditie van het dier. Wat is het huidige gebruik en staat ie momenteel in het werk dat vergelijkbaar is met wat jij ermee wilt gaan doen. Als ie momenteel niet in een conditie is voor het doel wat jij hebt (bv lange bosritten of een uur lekker kunnen trainen, springparoursje, ik weet niet wat jouw doelen met een paard zijn) zou ik de gok niet nemen. Dan is het een grote gok wat er met de cornage/lucht gaat gebeuren op het moment dat je hem zou gaan opbouwen naar het werk wat jij wilt doen.

Dus staat ie momenteel (bijna) stil onder het motto, geen tijd, andere prioriteiten of wat dan ook, dan zou ik er niet aan beginnen, los van of de genoemde reden wel of niet de waarheid is. Bij een gezond paard kun je er redelijkerwijs van uitgaan dat je die kan opbouwen naar vol in het werk, maar bij een cornage paard weet je dan niet in hoeverre de cornage dan extra tot uiting gaat komen.
Verder idd wat Elisa zegt, de DA is je belangrijkste raadgever.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:30

joyce83 schreef:
Nou hier wordt volgende week donderdag onze hopelijk nieuwe aanwinst gekeurd. Eerlijk is eerlijk, kruising rassen had ik normaal niet voor gekozen en kleur ook niet... Qua relaxtheid is hij heerlijk, eentje wat echt wel aandacht wil hebben. Het is een stevige, wel iets korter in de rug.

Aparte kruising, ben wel benieuwd. Hopelijk komt hij goed door de keuring!

En goede aanvulling inderdaad Oji, ook belangrijke factoren om rekening mee te houden.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:02

Succes met de keuring Jocy93 van jullie hopenlijk nieuwe aanwinst.

Wij gaan morgen bij een A en B pony kijken, ben erg benieuwd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:14

joyce83 schreef:

Grappige kruising. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar want bijna alle Comtois dragen het zilver gen..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:00

CrazyCat schreef:
joyce83 schreef:

Grappige kruising. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar want bijna alle Comtois dragen het zilver gen..

Zilver uit zich niet zichtbaar op vos, dus ook al hebben ze zilver, zie je het niet.
Kunnen het dan weer wel doorgeven. :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:01

Oh er is er zojuist 1 bijgekomen op mijn route voor zondag.
Ik ben echt heeeeel benieuwd.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:43

Nou dat was echt letterlijk van het ene naar het andere uiterste. Denk dat ik er naar 1 terug wil, dan heb ik er 2 die ik een 2e keer wil zien en van daaruit maar eens verder kijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:48

Klinkt goed audesta
Ben benieuwd waar je straks mee thuis komt

Ik moet nog dik een week wachten op het keuren duurt lang :=

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:54

Als je niet al voorzien was had ik vandaag wellicht een hele gave pre voor je gezien. Echt een kanon van een paard. Wel heeeeel sensibel en denk dat ik er niet de faciliteiten voor heb. Maar Jeetje wat een dier.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:45

Ik doe alsof ik het niet lees :=
Ik zag er laatst ook 1 die ik echt geweldig vond tikte echt alles aan maar in spanje en dat vind ik toxh wrl weer een heel gedoe nog een keer die kant op reizen. Ben er al 2 x geweest :=

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 00:03

Snap ik wel.
Ik denk dat deze voor mij echt beter is dan ik zoek en kan. Zou hem serieus nog wel bij een (semi) prof terecht zien komen maar dan wel 1 met geduld en gevoel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:31

Ja dat vind ik wel van meer paarden die me echt heel erg aanspreken. Veel vind ik dan te talentvol voor mij.
Ik kan echt wel wat rijden maar ik ben zeker geen topper, wat moet ik dan met zo'n paard :D

De dames die ik op het oog heb zijn ook goede paarden maar daar moet ik weer mee beginnen vanaf 0 dat vind ik dan minder erg dan 1 die al als een GP paard rond paradeert :) :Y)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:33

Ja deze is ook nog groen als gras maar man. Maar goed ik laat hem staan. De merrie ga ik naar terug.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:56

Ben benieuwd welke je straks voor gaat, leuk vooruitzicht zo

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:59

c_alsemgeest schreef:
CrazyCat schreef:

Zilver uit zich niet zichtbaar op vos, dus ook al hebben ze zilver, zie je het niet.
Kunnen het dan weer wel doorgeven. :)

Klopt. Ik wat rockies gefokt in zilverappel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:45

Helaas gaat de comtois x lusitano niet door. Eigenaresse kan hem dankzij hulp moeder toch zelf houden.

Hij zag echt als vos uit, doorgeven van zilver werd wat lastig als ruin.