amandananana schreef:Ik zou bijvoorbeeld nog wel een koudbloed kopen. Een fries x haf heb ik nog niet voorbij zien komen, daar zou ik dan wel weer gelijk voor in de auto springen haha!
Ik ook
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amandananana schreef:Ik zou bijvoorbeeld nog wel een koudbloed kopen. Een fries x haf heb ik nog niet voorbij zien komen, daar zou ik dan wel weer gelijk voor in de auto springen haha!
kehdra schreef:Ik wil me graag aansluiten!
Wat een herkenbare verhalen lees ik hier zeg, ik had me van te voren niet bedacht dat het kopen zo ingewikkeld zou zijn...
Ik heb in mei mn oude paard verkocht, die werd gewoon niet blij van mij dat ik maar zo'n 3 keer per week kwam, ook een lieve bijrijdster voor een keer per week was duidelijk niet genoeg. De koppster die voor hem kwam (eerste kijker gelijk verkocht) was zo blij met hem, en ik snap nu waarom, er zijn maar weinig echt leuke paarden te koop..
Ik zoek volgens mij niks onmogelijke en bied écht een hele leuke stal aan. Vooralsnog staat alles wat wél leuk is op minimaal 2 uur rijden, en in de buurt is het of boven budget of voldoet gewoon niet aan mijn wensen.
Naast marktplaats; waar zoeken jullie nog meer?
Wat ik zoek:
*Bij voorkeur ruin, merrie ook oké, maar geen merrie-merrie
* tussen 1.52 en 1.60 (hoe kleiner hoe breder)
* tussen ongeveer 4 en 11 jaar
*absoluut geen dravers, volbloeden of logge koudbloeden
*moet relaxt aan lang teugeltje op buitenrit kunnen. Hoeft in de bak nog niet veel te kunnen behalve braaf zijn en niet rillerig/sensibel
* moet binnen 100 km van Groningen wonen
Zachte eisen:
*Liever geen merrie
*liever geen Spaanse die korter dan 2 jaar in NL is.
Klein stalgebrek geen probleem ivm 24/7 buiten pensionstal.
Budget tussen 4 en 5 duizend.
Stel ik onmogelijke eisen?
lies schreef:waarom maakte je je zo druk lieser, deed ie wat raars? zoniet, nog een keer gaan en idd een paar keer goed ademhalen en toch doorzetten. indien ie wel raar reageerde op jou, dan voelt ie je spanning en dan is het niet het paard voor jou (jullie) lijkt mij..
MyWishMax schreef:Maar hoe reageerde het paard?
MyWishMax schreef:Maar hoe reageerde het paard?
MyWishMax schreef:Als wij hadden moeten wachten op paard waar zij geen spanning op had hadden we nooit meer een paard gekocht.
MyWishMax schreef:Maar hoe wil je dat gaan doen als je een paard hebt? Dan moet je ook beide lessen, toch? Heb je nu niemand die jullie kent en mee kan kijken?
Earth schreef:Friezen zijn leuk, maar een goede gezonde gaat ook zo richting de 10.000 euro denk?
StalNollie schreef:Earth schreef:Friezen zijn leuk, maar een goede gezonde gaat ook zo richting de 10.000 euro denk?
Ga je het denk niet meer mee redden.
Friezen waren al duur maar nu koop je veulens amper onder de 3000/4000
2 jaar geleden kon ik hengst veulen lopen 2250 of 2500,- nog altijd spijt gehad het niet gedaan te hebben gezien de markt.

kehdra schreef:Correctie, het was een haflinger x bonte Fries. Stond op marktplaats, hele knappe merrie, maar zat zeker nog een goede maand flink doorrijden aan om daar fatsoenlijk en veilig mee op buitenrit te kunnen. Was echt jammer!
Lieser schreef:MyWishMax schreef:Maar hoe reageerde het paard?
Het paard werd onrustig en kijkerig en ging dribbelen.MyWishMax schreef:Als wij hadden moeten wachten op paard waar zij geen spanning op had hadden we nooit meer een paard gekocht.
Ik heb het niet bij elk paard. Bij Datch bijvoorbeeld had ik het niet. Ondanks dat ik hem met een springzadel reed en veel te kort zat, voelde ik me daar wel fijn op.
kehdra schreef:Ik wil me graag aansluiten!
Wat een herkenbare verhalen lees ik hier zeg, ik had me van te voren niet bedacht dat het kopen zo ingewikkeld zou zijn...
Ik heb in mei mn oude paard verkocht, die werd gewoon niet blij van mij dat ik maar zo'n 3 keer per week kwam, ook een lieve bijrijdster voor een keer per week was duidelijk niet genoeg. De koppster die voor hem kwam (eerste kijker gelijk verkocht) was zo blij met hem, en ik snap nu waarom, er zijn maar weinig echt leuke paarden te koop..
Ik zoek volgens mij niks onmogelijke en bied écht een hele leuke stal aan. Vooralsnog staat alles wat wél leuk is op minimaal 2 uur rijden, en in de buurt is het of boven budget of voldoet gewoon niet aan mijn wensen.
Wat ik zoek:
*moet relaxt aan lang teugeltje op buitenrit kunnen. Hoeft in de bak nog niet veel te kunnen behalve braaf zijn en niet rillerig/sensibel
Zachte eisen:
*Liever geen merrie
Sherivey schreef:StalNollie schreef:
Ga je het denk niet meer mee redden.
Friezen waren al duur maar nu koop je veulens amper onder de 3000/4000
2 jaar geleden kon ik hengst veulen lopen 2250 of 2500,- nog altijd spijt gehad het niet gedaan te hebben gezien de markt.
Was met de Arabieren ook zo.
Laatst een hengstveulen te koop zien staan. Lagere prijsklasse. €3750
Ik kocht mijn eerste Arabier voor €1500. Die was toen 4
hwn schreef:kehdra schreef:Ik wil me graag aansluiten!
Wat ik zoek:
Zachte eisen:
*Liever geen merrie
Eens in België rondkijken, prijzen lijken hier toch wel een pak lager. Lijkt deze je niets?
https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toe ... ndelmerrie
Oké, mss paar cm te groot, maar weet niet of het daarop aankomt?
, denk dat die luiheid me wel aardig wat centen kost en ik daar toch maar aan moet geloven...lies schreef:Hmm, ja ik vind het lastig hoor. Ben ook bij eentje gaan kijken, die wat dribbelig werd (van mij wrs). Ben verder gaan kijken, ik moet me gewoon helemaal zen voelen op een paard, anders gaan we samen op de kletter en ben ik er snel flauw van. Ik zou verder kijken als je niet dat gevoel had. Sneu voor je dochter, maar er zijn meer paarden.
Bij twijfel gewoon niet doen..
kehdra schreef:Wow wat een prijsverschil. Wel logoschere prijzen daar zie ik. Misschien toch eens een weekendje België er voor uittrekken.
@kendra ik heb de kunde wel om ze zelf even flink door te rijden maar heb daar gewoon niet zoveel zin in, denk dat die luiheid me wel aardig wat centen kost en ik daar toch maar aan moet geloven...
Voordeel is wel dat ik heel geduldig ben geworden. Ik merkte dat ik mijn lat steeds lager aan het leggen was: inmiddels doe ik weinig consessies op mijn wensen meer, dan duurt het maar een half jaar langer, geeft mij tijd om nog wat te sparen.
Lieser schreef:lies schreef:Hmm, ja ik vind het lastig hoor. Ben ook bij eentje gaan kijken, die wat dribbelig werd (van mij wrs). Ben verder gaan kijken, ik moet me gewoon helemaal zen voelen op een paard, anders gaan we samen op de kletter en ben ik er snel flauw van. Ik zou verder kijken als je niet dat gevoel had. Sneu voor je dochter, maar er zijn meer paarden.
Bij twijfel gewoon niet doen..
Bij twijfel niet inhalen, inderdaad![]()
We doen het niet. Ik denk dat het uiteindelijk wel goed gekomen zou zijn, met veel les en steeds vooraf longeren bijvoorbeeld (een beetje zoals MyWishMax beschreef). Maar daar koop ik geen paard voor. Ik heb zelf geen hoge spring- of dressuurambities, dus ook geen reden om maanden bezig te zijn om een paard en mezelf op/aan te pakken.
We kijken dus verder.
Maar dus wel investeren jn een zo goed mogelijke start als combinatie. Ze reed binnen een maand gewoon normaal zonder extra dingen, juist omdat we gebouwd hadden aan vertrouwen van beide en goede start. Ook met de 3,5 jarige
Maar goed, wij vonden het die investering juist wel waard, want wat zijn paar weken of maanden nu op de jaren dat je hopelijk een paard hebt.