Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Galuppy0546 schreef:En waar ik ook tegenaan loop, het aantal advertenties waar in de tekst staat;
Topbraaf, 100% verkeersmak, geschikt voor een beginnende ruiter bla bla het hele mooie verhaaltje.
En dan vraag ik meer informatie op
en dan blijkt dat ie toch wel behoorlijk sensibel is, wil nog wel eens vluchtgedrag vertonen, bij moeilijke oefeningen bokt ie wel eens
Kan het niet meer op 1 hand tellen, ook niet meer op 2 trouwen.![]()
zet dat er dan direct in.
Galuppy0546 schreef:Ik twijfel enorm na de laatste.. Ik was specifiek opzoek naar een goed aangereden, wat ouder jaartje of 10 met al de nodige ervaring.
Er wordt mij gewoon enorm aangeraden na de laatste miskoop om voor een jonge te gaan want die hebben de minste schade opgelopen door de jaren heen.
Galuppy0546 schreef:Ik twijfel enorm na de laatste.. Ik was specifiek opzoek naar een goed aangereden, wat ouder jaartje of 10 met al de nodige ervaring.
Er wordt mij gewoon enorm aangeraden na de laatste miskoop om voor een jonge te gaan want die hebben de minste schade opgelopen door de jaren heen.
Galuppy0546 schreef:En waar ik ook tegenaan loop, het aantal advertenties waar in de tekst staat;
Topbraaf, 100% verkeersmak, geschikt voor een beginnende ruiter bla bla het hele mooie verhaaltje.
en dan blijkt dat ie toch wel behoorlijk sensibel is, wil nog wel eens vluchtgedrag vertonen, bij moeilijke oefeningen bokt ie wel eens
Ja toch? Scheelt ons allebei moeite lijkt me toch zo? Ik loop sowieso tegen veel advertenties aan die zich bij nadere informatie opvraag tegenspreken hoor... heel naar.
boemel schreef:Galuppy0546 schreef:En waar ik ook tegenaan loop, het aantal advertenties waar in de tekst staat;
We hebben laatst op een Appaloosa gereageerd. Stond wel specifiek bij dat ie eigenwijs was. Dus ik vroeg "is het wel gewoon braaf opstappen en wegrijden?".
Ik kreeg daarop een negatief antwoord van de eigenaar.
Nu een paar weken later, wordt t zelfde paard via een handelaar aangeboden als zeer braaf. Zou ie echt zoveel bijgeleerd hebben in een paar weken tijd?, vraag ik me af.
Hij staat nogal een eind uit de buurt, dus ga t er maar niet oo wagen.
Lillz schreef:Galuppy0546 schreef:Ik twijfel enorm na de laatste.. Ik was specifiek opzoek naar een goed aangereden, wat ouder jaartje of 10 met al de nodige ervaring.
Grappig, ik heb juist tegenovergesteld advies gekregen van een kennis. Zij fokt zelf hele goede springpaarden, maar raadt juist aan een dier van ~10 te kopen dat al iets heeft gedaan. Idee erachter is dat tegenwoordig veel jonge paarden al snel 'stuk' zijn. Daarom liever een iets oudere kopen: als er iets mis mee was, dan was het tegen die tijd wel naar boven was gekomen.
Gini schreef:Ik begrijp eigenlijk juist helemaal niet zo goed dat dit een twijfelpunt kan zijn.![]()
Het gaat er niet om wat de anderen zeggen en wat zogezegd de voor- en nadelen van jonger dan wel ouder zouden zijn. Het gaat er toch om naar waar jij op zoek bent?
En dan vind ik een groen ding waar JIJ het grootste deel van de opleiding voor je rekening zal moeten nemen of een ouder ervaren paard waar ook HET PAARD als leermeester zal kunnen dienen, toch wel twee heel verschillende keuzerichtingen.
Lillz schreef:Voor mij is het inmiddels 3.5 maand geleden dat ik mijn pony verkocht heb en sinds die tijd maar één keertje gereden. Voor mij is manege of tijdelijk leasen geen optie. Dat vind ik toch niet zo netjes tegenover de eigenaar, en ben er ook wel even klaar mee voor anderen te rijden.
Ik zou best het paard van een vriendin van me kunnen rijden maar vind het afspreken en dan met OV er naartoe gaan toch wel veel moeite.. Ik mis het ook niet zo erg als ik had gedacht, en begin het nu ook wel heel veel te vinden om elke dag naar stal te moeten als ik eerlijk ben. Maargoed, ben dan ook wel een beetje lamlendig door de quarantaine.
Ik wilde ivm studieplanning (lees: verplichte stage) sowieso pas over een maand of vier serieus gaan kijken/bezichtigen, dus heb gelukkig nog even om erover na te denken.![]()
Hoe staan jullie er tegenover om een paard te nemen als je verwacht een verzorger/bijrijder nodig te hebben?
Vanillia schreef:Bedankt voor de PBs die ik nav mijn vorige bericht heb ontvangen!
Blijkt toch minder lastig te zijn dan ik dacht. Na 3 weken niks te hebben gevonden wat me interessant genoeg leek om te gaan kijken heb ik nu een afspraak om maandag te gaan kijken naar een hele leuke tuiger