Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:24

Jodym, wat fijn dat het goed ging in de buitenbak.

Jeeeeeeej, knappe Dije! *\o/* Wat heerlijk omdat met zijn tweeën te kunnen doen.

Anouk en Mac ook al zo lekker bezig, knap hoor.
Is Mac niet per ongeluk gestoken door een mug bij zijn oog?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:32

Wauwie wat goed allemaal hier! Dije onder het zadel geweest, joden in de buitenbak gereden :)

Mac zijn eerste buitenrit :D En heerlijk als je zo'n braaf buitenrijmaatje hebt, die mis ik hier wel echt. En sowieso is hier een smalle weg met redelijk verkeer dus niet ideaal.

Gisteravond was de moeder van mijn vriend mee naar Koda en dan ben ik zo trots op mijn kleine jongen, hij gedroeg zich echt super!! Zij is helemaal niet bekend met paarden en vind ze best een beetje eng maar ze kon zo met hem wandelen, hij stond netjes stil, ging achterwaarts als ze dat vroeg terwijl ze echt niet heel duidelijk was. Top beestje <3

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:24

01-06-2020 ~~~ May haar eerste osteo behandeling ~~~

Vanochtend is Ilse geweest om maylinn te behandelen.
Maylinn vond het niet zo'n strak plan, want zo'n osteopaat is gewoon stom... ze zorgt ervoor dat je hele pinksterschema door de war raakt... tsfoe! Eerst moet je wachten tot ze er is en kan je dus niet met je vrienden mee het gras op. Als je dan maar besluit uit je stekker te gaan word je gewoon losgelaten. Zucht... hielp dus ook niet. Al was mijn bonus vrouwtje milou best onder de indruk van mijn semi ik klap zo door het hek heen als ik niet naar mijn vrienden mag hoor actie .
Vervolgens moest ik weer vast aan het touwtje hihi deed ik net alsof ik heel braaf was en dan sprong ik lekker opzij hihi. Maar het hielp niet... ze werd niet eens boos.
Erger nog zolang ze niet boos deed kon ik er ook niet tegenin... grrr langzaam maar zeker kwam de stoom uit mijn oren. Maar misschien dat als ik haar probeerde te bijten ze wel op zou houden met plagen .
Maar al lachend vertellend dat ze ook honden behandelde stapte ze gewoon opzij... wauw... deze mevrouw is net een echte merrie.... hoe dan!... niet eerlijk...
Dan ga ik toch maar proberen te voelen wat ze nu eigenlijk doet... oh... eigenlijk is het niet zo erg.... lik...lik...geeuw....zucht.... pfff mmmm.... oh nee niet toegeven dat het best oké is eigenlijk.... mmmm.... zennnnn en als die mevrouw dan ook nog eens lekker mijn lijf eens poetst is het eigenlijk best heel prima.

Afbeelding

Verder rustig dagje met de kids thuis.
Volgende week weer aan het werk, vast weer even wennen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:56

Lekker voor de paarden naar de osteo. Heb zelf altijd een cranio sacraal, reageren ze eigenlijk allemaal fijn op.

Die vrouw kan weer terugkomen denk ik... Super fijn gereden en met uit de bak lopen wil ze aan haar hoofd krabben (gruwelijke hekel aan en mag ook zeker niet.) maar de slof en teugels waren over haar hoofd en met net wat meer geweld dan anders slaat ze zo in de teugel... Een grote paniek. Toen we der weer te pakken hadden ging het wel weer, maar wel een zere bek. Op de wasplaats steeds mond open doen.

Nu liggen dus mijn hoofdstel, teugels en slof bij de ruitersportzaak om te maken. Zelfs peesbeschermer kapot. Die ga ik zo kijken of ik die zelf kan maken. Setje kappen van €100 euro...

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:02

@Phuddle Lekker zo'n behandeling! Wil ik voor Mac ook zeker nog een keer doen! :D

@psvanlot Oh oeps, wat onhandig :( hopelijk is alles redelijk te repareren! Mac wil ook altijd krabben maar precies om deze reden ben ik daar heel streng in, schuren doen we pas als alles van je lijf is, en als extra beloning pak ik er dan een goede borstel bij om zijn hoofd goed te schuren :)

Gelukkig was Mac zijn oog vandaag weer een stuk beter! Had hem gewoon weer open alleen er om heen was het nog wat dikker dan normaal, verwacht er binnen 2 dagen helemaal niets meer van te zien :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:22

Leuk geschreven, Phuddle! Klinkt als een goede aanpak en behandeling!
Nog even genieten van laatste weekje verlof!

Hoe wilde aan haar hoofd krabben? Of gi g ze jeuken aan haar voorbenen, PSvanlot? Ik probeer mij een voorstelling te maken :)
Flut van je spullen nog fluttender van haar zere mond nu. Hopelijk geen al te slechte ervaring.

Fijn dat het oog van Mac weer de goede kant op gaat.

Wij hebben vandaag weer een ronde duin gemaakt. Erg mooi en gezellig maar ook erg stoffig. Dit keer waren we met z'n drieën. Derde paard was nieuw voor Joya maar dat ging prima. Ook mooi als oefening. Heb geoefend met wat achterblijven zonder dat ze druk mocht doen. Ging na een correctie goed :)
Nieuwe paard werd op een gegeven moment wat onrustig van de steekbeesten. Ze liep druk te doen vlak achter Joya die dat zowaar niet echt oppakte. Het is ook heel erg fijn dat Joya niet zo een heks van een merrie is. Daar heb ik al twee exemplaren van gehad, zo ongezellig :D
Ook voor het eerst hekjes naar de begrazing opengemaakt vanuit het zadel.
Eigenlijk een rit met veel mijlpaaltjes!

Ook nog bericht gehad dat mijn zadel klaar is! Wordt binnenkort geleverd *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:23

Anouk_H schreef:
@Phuddle Lekker zo'n behandeling! Wil ik voor Mac ook zeker nog een keer doen! :D

@psvanlot Oh oeps, wat onhandig :( hopelijk is alles redelijk te repareren! Mac wil ook altijd krabben maar precies om deze reden ben ik daar heel streng in, schuren doen we pas als alles van je lijf is, en als extra beloning pak ik er dan een goede borstel bij om zijn hoofd goed te schuren :)

Gelukkig was Mac zijn oog vandaag weer een stuk beter! Had hem gewoon weer open alleen er om heen was het nog wat dikker dan normaal, verwacht er binnen 2 dagen helemaal niets meer van te zien :)

Ik heb der zadelmak gekocht en toen ik ging kijken zag ik dat de stagiaire die het paard aanpakte het toeliet. Ze probeert het dus iedere keer... Nu was ik net te langzaam en ging het dus mis...
Ze mag van mij krabben als haar hoofdstel af is aan de palen waar ze tussen staat. Als het halster aan is mag dat niet meer. Schuren doe je maar als je los bent.

Mac misschien net een vuiltje in het oog gehad?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:24

fransje23 schreef:
Leuk geschreven, Phuddle! Klinkt als een goede aanpak en behandeling!
Nog even genieten van laatste weekje verlof!

Hoe wilde aan haar hoofd krabben? Of gi g ze jeuken aan haar voorbenen, PSvanlot? Ik probeer mij een voorstelling te maken :)
Flut van je spullen nog fluttender van haar zere mond nu. Hopelijk geen al te slechte ervaring.

Fijn dat het oog van Mac weer de goede kant op gaat.

Wij hebben vandaag weer een ronde duin gemaakt. Erg mooi en gezellig maar ook erg stoffig. Dit keer waren we met z'n drieën. Derde paard was nieuw voor Joya maar dat ging prima. Ook mooi als oefening. Heb geoefend met wat achterblijven zonder dat ze druk mocht doen. Ging na een correctie goed :)
Nieuwe paard werd op een gegeven moment wat onrustig van de steekbeesten. Ze liep druk te doen vlak achter Joya die dat zowaar niet echt oppakte. Het is ook heel erg fijn dat Joya niet zo een heks van een merrie is. Daar heb ik al twee exemplaren van gehad, zo ongezellig :D
Ook voor het eerst hekjes naar de begrazing opengemaakt vanuit het zadel.
Eigenlijk een rit met veel mijlpaaltjes!

Ook nog bericht gehad dat mijn zadel klaar is! Wordt binnenkort geleverd *\o/*

Ik was afgestapt teugels over haar hoofd en dan gaat ze aan haar voorbeen schuren. Hoop dat ze het afgeleerd heeft nu. Op de wasplaats was ze weer kalm, vond het eng dat ze vast zat natuurlijk.

Ik wil ook graag naar het bos, maar de steekbeesten houden me tegen...

Wat voor zadel heb je gekocht?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:31

Wat een heerlijke omgeving Sizzle, prachtig!! En fijn met zo'n braaf paard :)

Ze heeft echt ogen op stokjes Froukje :)) Mooie mijlpaal!

Heel boeiend zo om mee te lezen Phuddle, goed bezig met uitzoeken naar een fijne weg voor jullie beiden :j Maylinn klinkt echt als een karaktertje, het is zeker entertaining om te lezen zo :D Hopelijk wordt ze nu vlot al makkelijker.

Fransje voor het eerst alleen buiten gedraafd, stoer! *\o/* Fijn dat Joya niet de stress van een ander overneemt. En mooi dat je zadel eraan komt!

Heel erg leuk om te lezen hoe Dije en jouw vriend het samen oppakken, fijn dat het zo gemoedelijk gaat! Knappe Dije staat goed onder de ruiter in elk geval :D

Mac ook al op buitenrit, dat doet hij goed *\o/* Afgekoelde kamillethee deppen in de ooghoeken wil nog wel eens helpen tegen wat geirriteerde ogen.

Koda heeft zich ook braaf gedragen, fijn zo meewerkend :)

Bah PSvanLot, dat is ook balen zeg -O- Schrik je je ook rot! Gelukkig buiten een zeer bekkie geen verwondingen...

Wij hebben een paar dagen lekker rustig aan getut, Pinda lekker gedoucht vandaag en gaan wandelen samen met de mini-Shet :) Dat vonden ze beide mooi, blije koppies! Pinda's op-haar-gemak staptempo is gelijk aan Jipjes staptempo, oeps _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:32

Ik heb beeld zo :)

Aan het been jeuken vind ik niet zo erg, aan mij jeuken wel! Dat laatste mag echt niet, doet gewoon zeer.

Steekbeesten hebben we hier, aan de kust, niet zo heel erg veel. Heb vandaag wel voor de zekerheid een vliegenuitrijdeken gekocht. Met mij vorige paarden deed ik bijna alles in draf en galop dan heb je weinig last van steekbeesten omdat die dat niet bijhouden. Joya is daar nu nog niet voldoende voor in conditie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:34

Bij mij mogen ze het met een hoofdstel/halster aan, nergens tegen aan. Super zonde van het rete dure materiaal!
En dan krijg je dus ook van dit soort domme ongelukjes.
Alleen als er niets aan het hoofd zit mogen ze krabben zoveel ze willen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:34

Chips S1993.. Vergeten te reageren -O-
Wat fijn dat hij zich zo goed gedroeg! Komt door je goede basis! :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:38

PSvanLot schreef:
Bij mij mogen ze het met een hoofdstel/halster aan, nergens tegen aan. Super zonde van het rete dure materiaal!
En dan krijg je dus ook van dit soort domme ongelukjes.
Alleen als er niets aan het hoofd zit mogen ze krabben zoveel ze willen.

Ik ben soms uren op pad met een paard. Zolang niet mogen doen aan jeukend zweethoofd vind ik wel erg sneu.
Maar goed, ik ben ook iemand die met een breinaald gaat krabben onder gips als het daaronder jeukt terwijl dat niet mag van het ziekenhuis O:) :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:42

Jongens had net een megalange bijleespost gemaakt.. Druk ik hem weg. -O-
Ga het niet overnieuw doen hoor.. :')

Maar wel fftjes een paar dingetjes,
Dije echt braaf gedaan! *\o/*

Joya alleen gedraafd, bleef ze lekker doorgaan?
En alweer weg geweest, heerlijk hoor!

Psvanlot ongelukje, hopelijk niks ergs met haar mond. :(:)

Malik mag trouwens wel jeuken, hij doet dat alleen als hij echt jeuk heeft van een beestje.
Van dat rare geschuur zou ik ook niet willen.

Koda heel braaf!

Phuddle je hebt er nog wel wat werk aan.. Maar weer een ervaring rijker..

Anouk, super gedaan!
Ook al gegaloppeerd, knap!
Gelukkig het oogje alweer wat afgezakt.

Verder weet ik het niet meer, solly!

Gister nog lekker gefiets met Malik!
Man was ook mee dus kon hij mooi een fotootje maken! :D

Afbeelding

Daarna ging Malik poepen bij een bankje waar een paar jongens zater met scooters. :=
Heb het gewoon fftjes aan de kant geschopt en weer verder.
Die jongens hebben ook weer eens wat gemaakt. :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:42

Wat gezellig zo met de fiets!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:48

Wat een flinke Dije <3

Lekker genieten zo te zien Phuddle.

Oh wat leuk Malik! Mooie fiets heb je ook :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:50

MM, wat kleuren jullie zo mooi bij elkaar! Gezellig samen, inclusief man, op pad!
Zal je altijd zien dat ze precies op zo een moment gaan poepen :D

Ze draafde keurig door! We zwabberde alleen over het brede pad. :')

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:09

Ik ben een tijdje weggeweest hier, omdat al onze zadels en hoofdstellen gestolen waren en ik dus niet verder kon met beleren. Ik mag nu blij aankondigen dat (gek genoeg) al onze spullen terug zijn *\o/*
Voor mij nog onwerkelijk, ik had niet verwacht ze ooit terug te zien. Daarnaast wordt Pro aankomende woensdag gecastreerd en wordt hij dus toch een ruin voor we echt gaan werken. Ergens heel blij om. Ergens ook jammer, en vind het onwijs spannend.

Jeetje wat zijn jullie allemaal lekker gegaan zeg! Jullie zijn al bijna allemaal echt aan het rijden met ze :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:15

Oh echt, hoe zijn ze gevonden?
Hopelijk had je nog geen nieuw zadel dan?

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:18

Haha dankjewel voor de complimenten, ze is inderdaad een heerlijk groot karakter al denk ik nog steeds dat als we haar eenmaal zover hebben ze echt goud is. Ze snapt het alleen niet altijd...
Ja aanpak was inderdaad prima zo, expres ook in de longeerring behandeld had het al wel verwacht.

De rest lekker aan het buiten rijden zie ik knap hoor. Ik denk dat ik in 2021 ook gewoon nog mee kan kletsen whoehaha.
Maar dat maakt niet uit, je maakt ze mak voor 20 jaar dus dat ene jaartje extra voor we er op zitten maakt dan ook niet meer uit.
Ze krijgt IgG de tijd, scheelt dat ik er geen geld mee hoef te verdienen

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:18

Sizzle schreef:
Oh echt, hoe zijn ze gevonden?
Hopelijk had je nog geen nieuw zadel dan?

Ik stuur je een pb :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:21

Dat is een bijzondere wending met je spullen, Shanna7836!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:59

Ohhh wat bijzonder dat ze teruggevonden zijn!! Je zal wel heel blij zijn! :D

Leuke reacties allemaal op Dije :D Word ik blij van <3

Mooie foto van jullie Miranda <3

Wat zonde PSvanLot, hopelijk is het nog te maken... stomme acties ook af en toe... _-:(

Ik moest bij het zien van Mac z'n oog gelijk aan de processierups denken... blij dat het nu al wat geslonken is!!

Vientje lekker gewandeld :D

Niet paard-gerelateerd, maar móet het even delen :D <3 Wij hebben vandaag een nieuw poesje opgehaald :+: <3

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:04

Ohhhh wat een lief snoetje <3

Wij zijn gisteren naar weidegang in de nacht overgegaan ivm daxen. Dat betekende dat mevrouw vandaag fit genoeg was om eens te gaan testen waar je grenzen zijn met rijden :+
Ik heb er daarom vrij lang opgezeten maar uiteindelijk waren we het weet met elkaar eens :D

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:09

xXutopiaXx wat een lief snoetje! Heel bijzonder ook dat bruine neusje. Net een druppeltje