Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:06

die gaat nog wel groeien zo overbouwd

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:20

_Reneee schreef:
Ik heb hem toevallig ook net gemeten. Schoft 1.38 en kont 1.46 :') Geen idee hoe groot hij zal gaan worden...

De schoft gaat sowieso de kont nog achterna, dus 1,46 heb je al in je zak :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:21

Ja dat dacht ik ook al haha. Hij is wel echt nog extreem overbouwd. Als ik die van jullie hier zie... Wel leuk om het zo allemaal te kunnen vergelijken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 06:55

Zilver is 155 :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:30

farahdiba46 schreef:
_Reneee schreef:
Ik heb hem toevallig ook net gemeten. Schoft 1.38 en kont 1.46 :') Geen idee hoe groot hij zal gaan worden...

De schoft gaat sowieso de kont nog achterna, dus 1,46 heb je al in je zak :j

Dat wilde ik ook zeggen :j

Mijne is ergens is gok ik rond de 1.52 nu en begint ook al breder te worden. Komt dus vast wel een paar centimeter op maar de 1.65 zal ze niet gaan halen. Moeder is ook rond de 1.60 en dat vind ik een prima maat.

Bianca, een groep puberhengsten kan zo irritant zijn!

Caily, mooie tinkers! Kan mij voorstellen dat je ze mist, je dagritme is ook meteen heel anders zonder paarden.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:37

iedereen bedankt voor de felicitaties
KittyDylan schreef:
Ik heb Fflur deze week enorm staan pesten ~~}>
Koningsdag:
[ [url=m/1shLFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze week mocht ze ook nog wel lekker los rond struinen achter het huis! (Alles afgesloten) Van te voren op deze plek nog los mee stap-draf-galop geoefend wat ze ook braaf deed. Dus als beloning dit en ze vond het fijn!
[ [url=m/P8YZr3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t0qEke.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wPKICY.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze gave foto gemaakt <3
[ [url=m/zh11hA.jpg]Afbeelding[/url] ]
die eerste foto geweldig :')
Kabayo schreef:
Hmm ik heb blijkbaar iets met ontstippen.. Haak maar weer in.. Hele heftige maand achter de rug gehad...

Wel een fotoshoot gehad met Zilver
[ [url=m/F152uf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gPcr0c.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag voor de allereerste keer gewassen. En gister voor het eerst uberhaubt afgespoeld. Ik ben trots! Ze was ook echt super vies
[ [url=m/AlvbZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f33YD3.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik train haar twee keer per week 10 minuten aan de longe. Dit voor de keuring. Dit doet ze ook super
[ [url=m/vcTb3b.jpg]Afbeelding[/url] ]
die eerste foto is erg mooi zo bij die bloesem
puppy1128 schreef:
Ja dat denk ik ook hoor. Zeker als ie een stuur heeft. Al kan ik hem al naar rechts sturen met stem. :P

Ik heb 2 honden die je naar binnen sleuren als ze de praktijk zien. Wat Elano doet geen idee. Ik hoop dat ie het gewoon niet erg vind.. Want dat meesleuren naar de DA hoeft natuurlijk niet. :')

Vandaag is Mini Elano gearriveerd!
Gemaakt door Wolliewat op FB. Hij lijkt er echt op! In het echt is hij zelfs nog mooier! :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
wat leuk gedaan

verder een hoop naar de wei verhuisd lekker hoor Kallistos is zaterdag ook lekker naar het land gegaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:16

Nesprit was gister jarig, ze is nu officieel een twenter! Ze gaat erg goed in de groep! Begin april heb ik haar gemeten op 1.55 schoft en 1.60 kont, maar ik denk dat ze straks nog wel een eind de lucht in schiet op het gras.

Afbeelding

Afbeelding

Leuk verschil, de donkerbruine ruin is ruim 1,5 jaar ouder
Afbeelding

En nog een veulen foto <3
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:13

Nou sacherijniger kan je mij niet meer krijgen.. Uur op smid gewacht, nog geen smid.. Dus maar app naar stal gedaan.. Ja hij komt volgende week.. Ja leuk, app mij dan even want dan had ik geen uur hoeven wachten.. Zegt ie ook nog achter aan dat castratie volgende week is.. Ja leuk.. 20-21 mei heb ik examen.. Heb ik nu nog meer aan mijn kop. -:(-

Als het volgende week weer hetzelfde verhaal is bel ik zelf wel iemand. Ben er een beetje klaar mee..

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:56

@Lamarxhorse Wat fijn dat het goed gaat met de wond en Lamar weer naar buiten mag, hij heeft het nog best zwaar gehad zo te horen. Mooi momentje ook dat hij gewoon naar je toe kwam.

@noor14 Hoe gaat het nu met Dex op z'n nieuwe plek? Wel goed voor ze, nieuwe dingen zien. Ze wennen vast gauw genoeg.

@fransje23 lekker dat ze weer het land op kunnen! Kan ze nog mooi even de lucht in.

@_Reneee Leuk om te zien hoe Miles veranderd. Hij is echt veel breder geworden zeg.

@Renske_W Wat een draak die Puzzle, ik moest er stiekem wel om lachen.

@Nayeli als jaarling en nu. Ik zie vooral veel kleurverschil. Ze leek op de eerste foto ook vrij volwassen.

@Kabayo wat een sprongen. Als zij drie is kun je er zo mee wegrijden. Ben benieuwd naar de uitslagen, zou wel heel leuk zijn als ze goed scoort op de keuring.

@Caily Ze is gewoon nu al op vakantie, lekker hoor. Ze vermaken zich vast wel. Vind haar echt mooi getekend.

@Annikoe Jack is veeel minder puppy geworden dan op die andere foto. Knappe vent.

@biancalaylo Lastig die hengsten. Niks bang meer natuurlijk. Lijkt me lastig, nu kun je vooral naar hem kijken denk ik. Proberen voor de rest zo min mogelijk interessant te zijn? Kwestie van veel geduld hebben denk ik.

@Annoya Het kan allebei nog net, maar ik denk e pony. Wat hoop je? Mijne is 1.57 zoiets en zou de 1.65 moeten kunnen halen.

@wennie19 Wauw prachtige paarden!

@Gordy18 nog gefeliciteerd met Nesprit! Niet eens super veel verschil met de ruin. Ze wordt mooi.

@puppy1128 Dat is niet netjes zeg. Had stal alles geregeld? Hadden ze wel een beetje meer rekening met je mogen houden. Misschien is zelf regelen dan wel makkelijker.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:14

Ja want zij hadden het nummer en zouden mogelijk een hengst kopen die dan mee gecastreerd wordt.. Dus dan was het makkelijker dat hij zou bellen.
Maarja dit is nou ook niet bepaald handig want vanwegen examen de gehele dag kan ik niet even langs om te checken. Maarja nóg een week later vind ik ook niet handig. :n

Ik heb nu maar nagevraagd of de castratie echt niet morgen kan. Desnoods dat ik daarna maar vermeld dat ik zelf dan iemand regel die eerder kan. Al is het maandag, ook prima. Maar volgende week donderdag of vrijdag komt mij niet uit.. Want dat weekend kan ik niet even checken. :n

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:45

Geronimo is al 90 hele centimeters hoog :+
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:58

Gefeliciteerd met alle paarden die jarig zijn geweest!

Damn Kabayo wat een ontzettende drama! Heb je verhaal ook gelezen over
je merrie maar heel verdrietig om mee te maken zeg! Sterkte nog!

@Caily wat een leuke foto van je tinkers! Jammer dat je ze even moet missen!
Mooie foto!

@biancalaylo wat jammer dat je 'last'krijgt van de hengsten..
Ik ben ook benieuwd of ik dat ga merken nu deze zomer..
Ik heb er nog niet tussen gestaan.
Bij mij zeiden ze dat het gewoon kon, mijn ruin tussen de hengsten..
Zou niet veel uitmaken dus ben benieuwd!

Hier nog steeds 1.55 gemeten vorige week.
Ik vind 1.65 ongeveer wel een mooie maat, hoeft niet echt groter en anders pech haha..

@puppy wat bloed irritant zeg! Smid ok.. maar castratie is wel echt spannend weet ik uit
ervaring dan wil je wel weten waar je aan toe bent..
Bah zou er zelf ook van balen!

@druppie wat een plaatje zeg!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:03

Annikoe schreef:
Kun je niet vragen of hij tussen de merries geplaatst kan worden Biancalaylo? Jack staat ook tussen de merries omdat hij idd ook te 'soft' zou zijn voor de hengsten. :j

Dat gaat nu nog niet meneer is nog hengst haha.
Maar hopelijk kan die geholpen worden eind mei begin juni.
Maar dan moeten we nog minimaal 6weken wachten voor die safe is dus dan zijn we alweer bijna het seizoen uit..

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:11

Wat een castraties staan er gepland. Iedereen heel veel succes daarmee gewenst. Ik heb gewoon al een zadel voor Missy uitgekozen :o belachelijk vroeg natuurlijk met net 2 jaar maar heb een boomloze western gekozen en heb veel vertrouwen in het merk qua degelijkheid en aanpassingsmogelijkheden en ik vind het fijn omhaar vast supergoed zadelmak te hebben voordat het inrijden volgend jaar begint :j

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:56

biancalaylo schreef:
Annikoe schreef:
Kun je niet vragen of hij tussen de merries geplaatst kan worden Biancalaylo? Jack staat ook tussen de merries omdat hij idd ook te 'soft' zou zijn voor de hengsten. :j

Maar dan moeten we nog minimaal 6weken wachten voor die safe is dus dan zijn we alweer bijna het seizoen uit..

Oh sorry ik dacht dat hij al gecastreerd was :))

Nou al een zadel farahdiba? Ben je niet bang dat ie straks niet past?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:10

@ilayla ik hoopte e pony

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:41

Annikoe lezen :D

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:46

2016
Afbeelding
2017
Afbeelding

Tis wel echt een buffeltje aan het worden!
Helaas gaat het met hem nu wat minder!
Zijn wond ziet er niet goed uit en is best dik..
morgen komt de da kijken.
Hoop dat het meevalt maar ben een doemdenker :(

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:20

farahdiba46 schreef:
Annikoe lezen :D

Ik kan heel goed lezen :)

Maar dat een zadel boomloos en goed verstelbaar is wil niet garanderen dat die op jouw paard past toch? :)
Maar goed, ik kan het vanaf hier niet beoordelen natuurlijk.

Wat ziet Lamar er ongelooflijk prachtig uit <3 Wat jammer dat het wat minder gaat met zijn wond, maar dat komt vast goed. Misschien gewoon wat gekke sprongen gemaakt op de wei.

Ik ben toenstraks na het werk nog even langs Jack geweest, het was zulk lekker weer!
En ik moest lachen om deze foto, lama :))
Afbeelding

Hij doet mij altijd terug kriebelen met zijn lipje <3
Afbeelding

En een 'gewone' foto
Afbeelding

En voor degenen die mij op insta hebben (gelding.jack), ik heb daar zo'n grappig filmpje geplaatst van hoe hij mij kwam begroeten! Echt een draak _O-
Vitamine spuit ging er gelukkig in een keer in, dat was geen probleem :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:11

biancalaylo schreef:
Annikoe schreef:

misschien als de anderen ook gecastreerd worden (weet natuurlijk niet of dat zo is) dat het dan wel rustiger wordt in de hengstengroep en hij gewoon daarin kam blijven?

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:15

Ik stond gisteren bij mij in de hengstengroep maar ze zagen me niet eens.. bleven gewoon grazen en liepen eerder weg van me dan dat ze kwamen dwingen..
Misschien wordt het naarmate het seizoen ook wel weer minder omdat t minder interessant is?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:48

Lamarxhorse schreef:
Ik stond gisteren bij mij in de hengstengroep maar ze zagen me niet eens.. bleven gewoon grazen en liepen eerder weg van me dan dat ze kwamen dwingen..
Misschien wordt het naarmate het seizoen ook wel weer minder omdat t minder interessant is?

nou, dat zou fijn zijn, ik zou me ook ongemakkelijk voelen hoor, tussen zo'opdringerige groep wildebrassen :j

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:53

De heel erge Pennydeken van tante Romy gaat toch maar retour, heb hem gepast en het was echt gewoon TE erg.schuldgevoel bekroop mij :D ik kan haar toch niet zo rond laten lopen. Het past gewoon ZOOOO niet bij haar, die bloemen en dat roze......het is wel een schatje om te zien en ze heeft echt een prachtig fijn en lief koppie, maar schijn bedriegt :D ze schopt iemand die ze niet kent gerust de stal uit :D tante krijgt nu een neutraal vliegendekje :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:52

Haha, ja stel je voor dat de anderen haar pesten farahdiba46 :+

Wat zien ze er allemaal goed uit! Geronimo is ook echt knap. Lamar is echt al een paard joh, zo weinig puppy. Hopelijk knapt hij snel weer op! Altijd naar die castraties. Maar ik ben nog steeds elke dag blij dat ze eraf zijn. Vooral als ik hem in de wei lekker zie ravotten met zijn vriendjes. Dat had ik hem niet af willen pakken.

Ik heb vandaag een start gemaakt met Parelli. Me ingeschreven voor de Savvy Club en al veel gelezen en gekeken, heel leuk!

Tijdens voertijd al even geoefend, dus meneer vond het maar lastig om zijn concentratie erbij te houden. Hij is trouwens sowieso snel afgeleid en hij pakt op dit moment alles in zijn mond. Het is echt net een klein kind. Doen die van jullie dat ook?

Afbeelding

We konden de Friendly Game wel meteen afstrepen, hij vond het allemaal wel prima :+ Elke dag verbaast het me weer hoe nuchter hij is. Ook precies waarom ik voor een Tinker ben gegaan, maar hij maakt het ook echt waar.

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:03

Ja Fflur pakt ook alles vast. Gek beestje.