de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:49

Het gaat me haast hier te hard haha.. ik moet echt een momentje zoeken om weer even uitgebreid op iedereen te reageren :o.

Gideon gaat trouwens echt heel fijn! Hij doet enorm zijn best en is geconcentreerd op mij. Lief paard <3.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:27

_Anneruth schreef:
Ik had het nog veel gekker, mijn paard stond al geregistreerd bij de KNHS en ik kon zo een pas aanvragen. Duurde nog geen week voor ik hem in huis had. Misschien kan je ook kijken of jouw paard er toevallig al tussen staat?

Wie? Gideon?

Ik kan even kijken, maar ik heb zo het vermoeden van niet.. Heb haar zelf met 2.5 bij de fokker vandaan gehaald waar ze altijd in het weiland heeft gestaan. :j

Heb de KNHS maar even gebeld. De vereniging heeft me gisteren aangemeld bij hun (en ik zag gisteravond alleen staan dat ik dus inderdaad lid was). Ze snapte het niet want in principe moest het juiste kopje er ook tussen staan. Ze heeft het een handmatige update gedaan en toen stond het er wel tussen. Dus ik kan 'm gaan aanvragen. *\o/*

Wat fijn dat Gideon het zo goed doet! :j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:31

Goed bezig iedereen met de startpassen haha!

En ik, ik krijg binnenkort waarschijnlijk EINDELIJK mijn zadel *\o/*
Kan ik eindelijk 2-3 keer per week met haar rijden i.p.v 0 tot 1 :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:33

Kaitlyn schreef:
_Anneruth schreef:
Ik had het nog veel gekker, mijn paard stond al geregistreerd bij de KNHS en ik kon zo een pas aanvragen. Duurde nog geen week voor ik hem in huis had. Misschien kan je ook kijken of jouw paard er toevallig al tussen staat?

Wie? Gideon?

Ik kan even kijken, maar ik heb zo het vermoeden van niet.. Heb haar zelf met 2.5 bij de fokker vandaan gehaald waar ze altijd in het weiland heeft gestaan. :j

Ja, Gideon en hem heb ik als veulen van de fokker gekocht dus of ik word dement dat ik niet meer weet dat ik hem geregistreerd heb of er zit een link tussen de database van de KNHS en Horsetelex.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:36

Ik ga ook deze maand een startpas aanvragen! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:47

Anneruth, dat is ook nog een optie ja. Ik ga het zo even nakijken haha. :D

Whoehoe leuk Picasso!

Ik heb gisteren weer les gehad en ze deed het echt weer heel erg fijn. Mijn instructrice is heel tevreden en ze wordt ook steeds constanter in alles. Alleen als ze iets heel moeilijk vindt of moe wordt gaat ze wat met haar hoofd schudden, net alsof er een vlieg op het hoofd zit zeg maar. Merk dat ze dat steeds minder snel gaat doen, maar gisteren aan het eind van de les nog even een proefje geoefend en dat hadden we misschien wat eerder moeten doen. Ze was echt moe namelijk want we hebben wat dingen gevraagd die ze best lastig vindt tijdens de les. Maar ik ben wel zo trots als een pauw, want hoe moeilijk ze sommige dingen ook vindt en als ze moe wordt ook; ze blijft eraan werken en zet elke keer haar beste beentje voor. Heerlijk zo'n dier!
Maar volgende keer het proefje wat eerder oefenen als ik die wil oefenen. Doe dat meestal ook niet tijdens de les maar als ik zelf aan het rijden ben, dan oefen ik willekeurig wat stukjes uit proeven.

Heb er wat filmpjes van, zal eens kijken of ik wat kan uploaden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:02

Ze uiten het allemaal weer op een andere manier als ze moe worden. Bij Gideon gaat opeens het lampje uit. Je kan dan echt voelen en op de grond ook zien dat hij moe wordt. Soms pep ik hem dan nog even op om door te gaan, om even zijn grenzen te verleggen en soms luister ik daarna en is het klaar.

Ik heb voor 26 april eerst een proefgerichte clinic ingepland voor we op concours gaan. Ik heb zelf echt even tijd nodig. Zo'n handige ruiter ben ik nou ook weer niet dat ik hem zo even door een proefje loods dus voor we voor het eggie gaan, wil ik ook echt het gevoel hebben dat we het kunnen. Dan kan het nog mis gaan, maar heen gaan met het gevoel van 'op hoop van zegen' is voor ons niet zo'n goed plan.

Ik ben benieuwd naar je filmpje(s) Kaitlyn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:14

Ik ben ook benieuwd naar filmpjes Kaitlyn!

Anneruth, ik ga altijd naar concours 'op hoop van zegen'! :D Niet dat ik niet train, maar ik maak me er gewoon niet druk om. Ik heb met mijn vorige merrie nog nooit geen winstpunt gereden, dus ik probeer gewoon relaxed er mee om te gaan. George mag lekker in de B hobbelen, en tja, wat dan nog als hij de halve proef stil staat (bij wijze van spreken)? Het gaat gewoon lekker om de ervaring en dat hij langs witte hekjes durft te gaan lopen. Ik ben nooit zo van 'voor het eggie' omdat ik er zelf dan te veel druk op ga leggen. Ik heb gemerkt: hoe minder druk ik bij mezelf en bij m'n paard leg, hoe beter het gaat. Dan kom ik veel meer aan rijden toe dan gespannen rond stuiteren.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:18

Heerlijke instelling, Picassox :j.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:36

[quote="Kaitlyn"]Jammer dat je GoGo moet verkopen Kady, maar klinkt als een verstandige beslissing. :j

Kady, mijn jonkie heeft 1 keer een appelbitje in gehad en daar heeft ze direct (in 10 minuten tijd) hele dikke groeven ingeknaagd (was wel de eerste keer dat ze een bit in had). Ben teruggegaan naar de ruitersport want had dat toch niet verwacht van een bit, zij schrokken er ook van en heb mijn geld terug gekregen en heb toen een ander bit bij ze aangeschaft. Ze gingen zelf bij de leverancier navragen hoe dit kon want dit hadden ze nog nooit gezien of gehoord en ze beleren zelf ook jonge paarden.
Sindsdien ben ik genezen van appelbitjes hahaha./quote]

Ik maak wel vaker gebruik van appelbitjes. Met name bij paarden die een hele gevoelige mond hebben of slecht aan nemen. Dat die bitjes sneller slijten is wel iets wat ik al wist. Zoals jou verhaal zou eigenlijk niet mogen kunnen (binnen 10 min hoe doet ze dat haha)
Gino heeft de neiging om te gaan knarsen als hij gespannen is... werd alleen steeds erger bij dat appel bit, en ineens had ie er ook flinke randen op gemaakt. Gisteren met het gewone bit niks gehoord en meestal deed ie het aan de longe ook. Ga nu min. 14 dagen met dit bit trainen mocht het uiteindelijk niks voor hem zijn ga ik op zoek naar een koperen. Jammer genoeg heb ik in zijn maat zo weinig liggen. De pony's hebben bij ons allemaal 11,5 dus daar heb ik vele soorten materialen / types van en de paarden hebben 13,5 of groter daar ook genoeg keuze voor maar 12,5 heb ik wel geteld 2 bitten liggen, appel bit en metalen bit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:51

Ja hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen is voor mij ook nog steeds een vraag. :')
Ze kauwde er ook niet abnormaal veel op ofzo, gewoon dat onwennige van iets in de mond hebben. Ze vroegen bij de ruitersport of ze hengstentanden had of nog wolfstanden. Maar hengstentanden heeft ze niet en wolfstanden waren al verwijderd. :+

Filmpjes zijn aan het uploaden. Had het via Google plus gedaan maar de site herkent ie niet zegt Bokt, dus doe het nu via youtube.

Beeld is erg slecht, het begon ook al te schemeren en ze hield 'm niet echt stil haha! Dit was aan het eind van de les toen ze al moe begon te worden, dat zie je ook dat ze af en toe met haar hoofd schud.

Wedstrijden ga ik ook altijd heel blanco in en zonder verwachtingen. Ik neem haar mee voor de ervaring en het doel is om gewoon met een fijn gevoel de baan uit te komen. Of ik dan punten heb of niet, ze moet nog 4 worden en we gaan gewoon voor het plezier weg en zonder druk. Daar bereik je imo het meeste mee denk ik. :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:58

Leuk Kaitlyn! Ik ga even kijken of ik ze in mijn pauze kan bekijken.

Ik ben juist rustiger en zekerder als ik ook echt het gevoel heb dat ik in ieder geval de figuren en overgangen netjes kan rijden. Dat het mis zou kunnen gaan door externe omstandigheden, daar maak ik me niet zo druk om.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:47

Anneruth, mijn paard is ook al geregistreerd. :oo

Vulde de naam, levensnummer en chipnummer in en kreeg toen een melding dat ze al geregistreerd is. Ze staat op horsetelex (heb haar daar zelf opgezet) en bij het KWPN in de database.. Misschien iets met één van de 2 te maken?

Deze melding:

Paard is reeds geregistreerd onder de naam Gibalia. U kunt direct een startpas aanvragen of de zoekcriteria aanpassen.

edit: Bij het aanvragen van de startpas staan haar gegevens maar staat dat haar vader onbekend is.. Dit staat toch overal aangegeven, ga toch maar even de KNHS bellen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:52

Ik denk inderdaad dat dan bij horsetelex en knhs een link zit.. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Hou je ons/me op de hoogte?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:08

Oké ik heb gebeld. Ze gaf aan dat de gegevens van het KWPN eigenlijk altijd bij hun in het systeem gezet worden, horsetelex heb ik niet nagevraagd. Hierdoor was Gibbie ook al bekend bij ze.

De vader was niet bekend en na het doorgeven van het levensnummer kwam hij ook niet naar voren. Aangegeven dat het een BWP is dus dat hij bij het KWPN inderdaad niet als KWPN-er bekend is. Die gegevens heeft ze erin gezet en toen zag ik dat de geboortedatum van Gibbie ook verkeerd aangegeven stond. Er stond 8-1-2011, het is 8-7-2011. Dit heeft ze ook meteen aangepast.
Vind het wel erg vreemd, want heb zelf alle gegevens bij het KWPN ingevoerd en dat moet kloppen. Zal morgen als ik weer thuis ben even de inloggegevens van het KWPN erbij pakken en inloggen, even checken.

Dus alles was geregeld en ik kon de startpas aanvragen. Ik in het eerste scherm; naam stond al ingevuld, zelf de datum dat ik de startpas in wilde vullen ingevuld, vereniging was al ingevuld en ik wilde een ongelimiteerde startpas. So far so good. Totdat ik naar scherm 2 wil; dat deed ie niet. Ik uitgelogd en opnieuw ingelogd, nog steeds niet. Dus maar weer gebeld. Ander iemand aan de telefoon die aangaf dat ze dit wel vaker hoorde en ze vroeg of zij 'm anders voor mij zou aanvragen want waar dat probleem zit weten ze niet. Ja hoor prima. :j Heb zelf nog wel even alle gegevens gecheckt (geboortedatum, vader vooral :+ ) en toen vroeg ze: er staat hier dat ze 1.63 m is. Ik zo: Uhh, ja als ze dat haalt.. Denk dat ze 1.60 is nu maar heb haar al een poos niet gemeten. Ze gaf aan dat de grootte die er staat niet veel uitmaakt omdat er op de startpas toch Paard komt te staan. Dus ze mocht het zo laten staan, vind het wel een mooie stokmaat als ze dat gaat halen. :')

Nu is ie dus aangevraagd en kan ik gaan inschrijven! *\%/* :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:16

Aha, zo zit het dus! Bij Gideon staat ook de geboortedatum verkeerd, daar staat dat hij op 11 januari geboren is, terwijl hij van eind april is en inderdaad.. ook 1.64.. ze verzinnen maar wat haha..
En de grootste stunt kwam nog toen ik alles had aangevraagd en op de factuur het adres van Eliane Pen stond.. %).

Ik heb je filmpjes bekeken, ziet er echt heel netjes uit. Je overgang halt houden - weg stappen - weg draven +:)+ die heb ik nog nooit gereden. Kan ik ook weleens gaan oefenen :)*.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:26

_O- Hoe verzinnen ze het!

Kijk nou wat ik tegen kom! Het eerste filmpje dat ik op haar zat:

Mijn kippetje! :+:

Bedankt voor het compliment! :o Vind het altijd spannend om zulke dingen online te zetten en wat mensen er dan van vinden. Ben wel heel trots op haar en wachtte in eerste instantie liever nog even met starten. Maar mijn instructrice roept al sinds november of december dat ik moet gaan starten. Ben wel blij dat ik nog even gewacht heb, het is nu allemaal wat constanter en minder rommelig. Eerder bij die overgang halt houden - weg stappen - weg draven dan wapperde ze een beetje alle kanten op omdat ze dat echt heel moeilijk vond. En als ze iets heel moeilijk vond of moe werd dan ging ze heel hard om er dan toch doorheen te komen. :') Die dingen zijn we eigenlijk helemaal overheen en nu voelt het voor mij ook goed genoeg om voor het echie op pad te gaan. En of ze ons winstpuntwaardig vinden dat zie ik vanzelf wel, als we maar lol hebben en als zij maar wat kilometertjes gaat maken. :j

Is wel een fijne oefening hoor, je merkt meteen of ze aan je been zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:52

Wat schattig hoe puppy-achtig ze daar rond draaft.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:05

Ze was hier een paar keer onder het zadel geweest, een paar dagen later was ze thuis. Ze deed alles zo braaf en er zat gas, rem en stuur op. De rest durfde ik zelf wel aan, in totaal is ze nog geen 2 weken weg geweest.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:37

Ennnn 3 maal is geen scheepsrecht geweest.. Ze hebben de naam van de vader van mijn paard verkeerd neergezet. :') Ze hebben er Hof d'o van gemaakt, het is Hos, met een S. Zegt ze daarna: "Wat een rare naam zeg, heel apart." Dus ik : "Ja ik heb het ook niet verzonnen, het is een BWP misschien verklaart dat het." Zegt ze nog een keer: "Mja, heel apart hoor." :+
Ja dat is leuk, zoek 'm maar op hij bestaat echt. :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:05

Roos moet weer spiertjes en conditie krijgen van het vrouwtje. :D

Zie dat 'ik ben al 5.5 week mama buikje'

Afbeelding

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:46

Gino en het nieuwe bitje.... laten we zeggen het was geen succes :P

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:18

Gio is gister behandeld bij de osteopaat, hij onderging eigenlijk alles heel braaf. Toch wel een paar punten aan de rechterkant waar hij niet fijn in zijn lijf was en hij dit ook duidelijk liet merken met behandelen. Nu weer rustig op pakken met longeren en verder oefenen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:41

Ik heb hetzelfde! Naar aanleiding van het commentaar van de zadelmaker, is er gisteren een chiropractor langs geweest voor George. Hij leek rechtsachter toch wat minder ver onder de massa te kunnen brengen. Dat was ook al de reden waarom ik hem vaak wat schoudervoor reed op die kant, want ik voelde er al wel iets aan. Gisteren is hij helemaal behandeld, hij vond het wel wat spannend, maar uiteindelijk denk ik dat het hem wel gaat helpen! De chiropractor deed ook aan taping, ze heeft tape over zijn buik heen geplakt om de buikspieren tijdens de training wat meer te prikkelen. Ik weet nog niet of ik er in geloof en of het werkt, maar toen ze had getapet zag je gelijk dat hij zijn buik aanspande. Grappig om te zien!

Ik heb nu check-up van zadelmaker, tandarts, chiropractor, DA gehad... Hopelijk komen er nu enkele goedkopere maanden aan...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:57

Roos is knap! <3

En wat leuk om al die startpas-verhalen te lezen! Ik ben benieuwd hoe iedereen het gaat doen :j

Ik ben stiekem toch wel zwaar verliefd op dit paard <3
Afbeelding